Peugeot lansează versiuni noi pentru E-3008 și E-5008: autonomie extinsă până la 700 de kilometri

de Tiberiu Safta
Miercuri, 18.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot a lansat versiuni noi cu autonomie extinsă pentru modelele electrice E-3008 și E-5008. Cele două versiuni, botezate Long Range, oferă acum o autonomie de până la 700 de kilometri.

Constructorul francez a dezvăluit oficial câte o versiune nouă pentru două dintre modelele sale electrice, E-3008 și E-5008. Ambele modele primesc acum noua versiune Long Range, care, așa cum reiese din nume, aduce mai multă autonomie.

Noul Peugeot E-3008 Long Range este propulsat de un motor electric de 230 de cai putere. Acest motor este alimentat acum de o baterie mai mare, cu o capacitate de 96.9 kWh, capacitate netă. Rezultatul este o autonomie de 700 de kilometri în regim WLTP. Noua versiune a lui Peugeot E-3008 primește și un sistem de pre-condiționare a bateriei, pentru un timp de încărcare optim în timpul călătoriilor lungi. Așa se face că bateria poate fi încărcată de la 20% la 80% în 27 de minute la un curent de 160 de kW. O încărcare de 10 minute este suficientă pentru o autonomie de 150 de kilometri.

De cealaltă parte, noul Peugeot E-5008 Long Range primește același propulsor de 230 de cai putere și aceeași baterie. Autonomia este puțin mai mică față de E-3008, fiind de 668 de kilometri în regim WLTP.

Evident, pentru că vorbim de același acumulator, timpii de încărcare sunt exact aceiași ca la E-3008.

Noile Peugeot E-3008 și E-5008 cu autonomie extinsă vor fi produse la uzina Stellantis de la Sochaux din Franța. Bateriile vor fi construite tot în Franța, la fabrica ACC de la Douvrin.

Cele două versiuni noi vor fi disponibile și în România. Pentru modelul E-3008 Long Range, prețul de pornire va fi de 50.700 de euro. Dacă alegi modelul E-5008 Long Range, va trebui să scoți din buzunar cel puțin 54.999 de euro. Ambele modele vor ajunge pe piață începând din primul trimestru din 2025.

via Peugeot

Comentarii (16)

  • Si cand ma gandesc ca nu se cauta electricele :))
    Altii care vor sa dea faliment...
    Mare noroc cu Germania care duduie pentru ca a ales sa investeasca in termice si softuri!
    Asa exemplu de urmat!
    6 18
  • Dăcât 50k coco.
    @Mihai
    Ai dat avansul ca sa-ti rezervi una? Nu de alta dar se dau ca painea calda la pretul asta.
    16 5
  • panarama
    serios acum, tre sa fii f naiv (ca sa nu jignesc pe nimeni) sa dai peste 50k pe o astfel de masina
    15 6
  • In banii astia nu ai multe variante de ales cu acumulator asa mare. Rival ar fi Mustang-ul care are si tractiune integrala si consum un pic mai mare. Eu nu as lua electrice cu 200+ cai doar pe o punte... Cuplu mare pe racoare = nameti pe parbriz.
    6 2
  • Seriff
    Slab. Eu cu dieselul meu fac 1000km fără oprire și îmi ia 5 minute să alimentez și 5 minute sa golesc bidonul de urină.
    Plus ca e de 5 ori mai ieftina, a adus-o văru' din Germania pe platforma.
    5 15
  • un cetatean
    Lansarea e una, vanzarea e alta, mai lasa ba hatereala si mai iesi din casa, ca ai capiat de atata bmw si vw si softuri nemtesti .
    8 5
  • @un cetatean
    Vezi ca prietenii tai dau faliment.
    Au nevoie de voi sa mai reziste pe piata cu troacele. Cer amanarea noilor norme si doar voi ii puteti ajuta.
    Daca nu dati 50000k pe un Peugeot, sunt alte optiuni. Nici eu nu as da, ca exista multe alte masini full electrice la banii astia.
    Dar ce sunt sigur, nu mi-as lua vreo troaca dizal sh din Germania!
    Asta niciodata!
    5 11
  • Autenticstyle
    Multe vulpi sub vița de vie
    8 3
  • Andrei
    La aceste doua modele ne uităm și noi. 5008 ar fi bun pentru a înlocui MPV-ul ICE, când ii va veni rândul. Doar ca nu suntem siguri ca vom mai avea nevoie de o mașină asa mare. Cresc copiii.

    In caz ca nu îl mai înlocuim, 3008 va inlocui una din cele doua electrice mini pe care le avem. Arata extraordinar, mai ales înăuntru. Materiale excelente. 700km e mai mult decât am avea nevoie.
    10 4
  • Mai bn peugeot decit cazatura aia de tesla.
    3 4
  • Pentru un rulaj ca in puf, pentru cunoscatori, asteptam si echivalentul de la Citroen.
    10 0
  • alt cetatean
    @12:13
    Daca selectezi minim 500km autonomie, socotelile incep de pe la 50k. Pejo cu 6-700km autonomie si 50k eur sta foarte bine intre ceilalti concurenti
    5 3
  • Nu văd cum creșterea prețului (chiar dacă discutăm de o autonomie rezonabilă) poate ajuta la ceva. Cine are nevoie de autonomie de sute de km ia în calcul cel mult un PHEV. Altfel spus, ar fi mult mai interesant dacă am vedea oferte BEV pe zona de “oraș”, adică mașini cel mult în clasa compactelor, cu dotări specifice condusului din orașe, fără aere de premium, briz-briz-uri inutile samd, dar care să vină cu prețuri sub 30.000. În plus rămân la părerea că cine nu are unde să încarce peste noapte, cam greu se poate gândi la un BEV cu atât mai mult un PHEV care ar trebui încărcat mai des. Sunt și alte cazuri (încarcă la job), dar sunt doar excepții.
    Nu văd încă un avans în ceea ce privește standardizarea bateriilor, adică indiferent de mașină să se utilizeze același standard (dimensiune, conectare etc.) bine’nteles în funcție de capacitate unde la fel ar putea exista 4 sau 5 opțiuni. Cred ca în acest fel ar scădea cu adevărat costurile inițiale plus service și la fel foarte important ar ajuta la revânzarea mașini. Știu că unii au descoperit doar acum că există piața de SH… dar la mașini este esențială. Cine își permite o marina nouă, după maxim 5 ani vrea alta (în general). Dacă la ICE-uri motorul era o chestie și producătorul era cel care dezvolta și în consecință în afară de câteva colaborări cam greu cu standardizarea, la baterii nu văd nici un impediment, dar poate văd prea simplist situația. Aici aș vrea să văd rolul UE și nu la impus cretinisme și restricții care nu sunt realiste.
    7 4
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no
    4 3
  • Adrian
    Mai bine ar rezolva problemele cu adblue
    0 0
  • M am uitat zilele astea la Pasat si l am comparat cu fratele electric, id7. Pe configurator, Passatul este ci 20000euro mai ieftin, decat id 7. Fiecare gandeste daca merita diferenta.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru