Primele imagini oficiale cu noul Volkswagen Tiguan. Versiunea PHEV va avea autonomie de 120 de km

de Tiberiu Safta
Joi, 15.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a publicat primele imagini oficiale cu noua generație Volkswagen Tiguan, ascunsă sub camuflaj. Noul model va primi tehnologii noi, precum și o versiune hibridă cu încărcare la priză și care ar urma să ofere o autonomie de 120 de kilometri. Lansarea va avea loc în toamnă.

După o lungă perioadă de zvonuri și speculații, Volkswagen a dezvăluit oficial primele imagini cu noua generație Volkswagen Tiguan. Cea de-a treia iterație a SUV-ului compact rămâne ascunsă sub camuflaj, însă constructorul german ne oferă câteva dintre detaliile importante despre noul model.

Astfel, noul Volkswagen Tiguan este bazat pe platforma MQB Evo, o evoluție a platformei utilizate de actuala generație a SUV-ului. De asemenea, noul model a crescut în dimensiuni, astfel că acesta este mai lung cu 32 de milimetri și mai înalt cu 5 milimetri față de prezenta iterație. Lățimea și lungimea ampatamentului au fost păstrare la aceleași dimensiuni, însă capacitatea portbagajului a crescut cu 33 de litri, până la 648 de litri.

Mai mult, Volkswagen mai spune că șoferul și pasagerul din față au un spațiu deasupra capului mai mare cu 9 milimetri, în timp ce pasagerii din spate vor avea un spațiu deasupra capului mai mare cu 10 milimetri.

Este posibil ca noua generație Tiguan să primească și o versiune alungită și care ar urma să fie vândută sub un alt nume, Tayron.

Deocamdată, nu putem observa prea multe detalii la exterior, însă constructorul german precizează că noul Tiguan va primi faruri LED Matrix HD ca dotare opțională.

Fiecare astfel de far conține circa 19.200 de micro LED-uri controlabile individual și care pot ilumina drumul până la 500 de metri în față. În partea din spate, stopurile sunt unite printr-o bandă iluminată.

Volkswagen nu a publicat imagini cu interiorul noului Tiguan, însă știm că acesta va primi, în standard, un ecran central de 12.9 inch pentru sistemul multimedia. Opțional, va fi disponibil și un ecran de 15 inch, preluat de la electricul ID.7, alături de un Head-Up Display nou și un ecran OLED montat în consola centrală pentru comutarea modurilor de rulare. Bineînțeles, noul Tiguan va primi și un instrumentar digital de 10.25 de inch, precum și scaune încălzite și ventilate reglabile electric în 14 direcții.

Noul Volkswagen Tiguan va primi motorizări pe benzină, diesel și chiar versiuni hibride cu încărcare la priză. Deocamdată, germanii nu au dezvăluit nicio informație despre propulsoare, dar știm că versiunea hibridă va avea puteri cuprinse între 204 și 272 de cai putere și că va oferi o autonomie de maxim 120 de kilometri în modul de rulare electric.

Pentru prima dată, Tiguan eHybrid va oferi încărcare AC și DC.

La fel ca până acum, noul model va fi oferit în versiuni cu tracțiune pe puntea din față sau cu tracțiune integrală. Alături de asta, noul Tiguan va beneficia și de sistemul Dynamic Chassis Control Pro pentru reglarea suspensiei adaptive. Noul sistem aduce amortizoare cu două supape, care reacționează mai rapid pentru un nivel de confort mai mare.

Noul Volkswagen Tiguan va fi dezvăluit oficial în toamna acestui an. Vânzările în Europa vor începe în primul trimestru din 2024.

via Volkswagen

Comentarii (9)

  • Banditos
    "identificati cele 5 diferente dintre pozele alaturate pentru a descoperi"......vechiul Tiguan.
    2 4
  • Na ca l-au rotunjit si pe asta, mie imi placea forma aia patratoasa.

    @Banditos
    Sunt diferente mari, eu unul vad in poze mai degraba un ID4 decat un Tiguan actual cu facelift.
    4 1
  • Banditos
    ....adica l-au "bland"-uit si pe asta :)
    0 2
  • @ exact!

    Noua identitate de design.
    1 0
  • Volkswagen mai spune că șoferul și pasagerul din față au un spațiu deasupra capului mai mare cu 9 milimetri

    Eu spun ca nooul tiguan va fi mai scump cu 9000 de euro
    9 0
  • @mike (e dikke)
    Hans tre sa scoatem noul Tiguan
    Da boss . Cum sa fie mai patrat?
    No de data asta îl facem mai rotund.
    Și mai scump evident...ca e criza.
    0 0
  • Mircea Badea
    cum e cu supapele alea la amortizoare?
    0 6
  • andrei
    120km full electric e ceva. ajungi la mare din bucuresti mergand juma electric (ma rog, cu 90 la ora :D nu 130). problema e ca devin si mai mari si mai grele! nu suport sa fie o masina prea grea.
    1 0
  • Seriff
    @andrei sa mergi tu cu 90 la ora pe autostrada 200 km. Ar merita amenda toti care incurca traficul cu panaramele lor electrice.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru