Șeful Volkswagen: mașinile hibride plug-in, necesare datorită plafonării interesului pentru modele electrice

de Tiberiu Safta
Joi, 09.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Thomas Schafer, CEO-ul mărcii Volkswagen, a declarat că mașinile care primesc motoare hibride cu încărcare la priză au început să crească în popularitate. Asta, în detrimentul mașinilor electrice, care se confruntă cu o plafonare a interesului din partea clienților.

Cele mai multe mărci de volum au început deja să se concentreze asupra unui viitor exclusiv electric. Începând din 2030, aproape toți producătorii au în plan să vândă doar modele electrice. Deși în ultimii ani, vânzările de mașini electrice au crescut considerabil, această piață se confruntă acum cu o plafonare a interesului din partea clienților pentru aceste mașini.

Drept urmare, unii producători au început să se concentreze mai mult asupra modelelor cu motoare hibride, văzute până acum ca fiind "poduri" de tranziție de la motoarele termice la cele electrice. Una dintre aceste mărci este Volkswagen. Thomas Schafer, șeful mărcii germane, a declarat că mașinile cu motoare hibride plug-in sunt necesare în acest moment.

„Încă avem nevoie de această tehnologie de tranziție”, a spus Schafer. El mai adaugă faptul că interesul pentru mașinile electrice a început să plafoneze, iar interesul pentru modele hibride a crescut deodată în ultimele 6 luni.

Mai mult, Schafer a precizat că modelele hibride din gama producătorului de la Wolfsburg vor fi disponibile pentru mai mult timp.

Cu toate acestea, Volkswagen nu va sacrifica dezvoltarea viitoarelor modele electrice. Tehnologia hibridă rămâne, în viziunea mărcii germane, doar o tehnologie de tranziție către mașinile electrice.

via Carscoops

Comentarii (8)

  • Ce sens nebănuit pe acest cuvânt hulit....plafonare.....
    După ce în repetate rânduri a fost folosit să fardeze intervențiile brutale ale guvernului U$L în economia de piață românească, plafonarea apare acum ca tendință europeană (globală aș zice) naturală de dezumflare a unui ”trend” impus artificial prin restricții și subvenții exagerate. Dacă luăm în calcul și efectele loviturii economice pe care o suferă Europa după ce și-a anunțat predarea voluntară către piața electricelor dominată de chinezi.....pare că băieții ăștia care s-au grăbit să sară direct la mașini cu baterie (VW, Ford și nu numai) intuiesc oarecum relaxarea ambițiilor climatice exagerate ale UE, de vreme ce recunosc de superioară direcția ”întârziaților” și ”reticenților” japonezi de pe locul 1 mondial.
    4 3
  • Plafonare pe dracu.
    Ah da, este un dezinteres complet fata de "oferta" VAG, produse de 2 sau 3 ori mai scumpe decat pretul real de piata al acelor masini electrice.
    Lumea s-a desteptat si nu mai arunca cu bani in teapa VW & co.
    Si politicienii spaguiti, la nivel global, (avem exemplele clare care au mai ajuns in mass media cu euro parlamentari spaguiti cu geamantanul plin de bani) care inchi ochii la aranjamentele si distorsionarea pietei pt interese obscure.
    Un id3 s-a lansat la 30.000 euro si s-a vandut foarte bine in primii ani. Respectand conditiile de comercializare intr-o piata libera, pretul de vanzare trebuia sa scada semnificativ (ceea ce se si intampla cand in china e vandut la 20.000 euro si chiar 16.000 euro in conditii promotionale), si nicidecum sa fie dublat.
    VW masluieste piata si creeaza premisa scaderii vanzarii la produsele lor electrice, fiind o tactica passive-aggressive de indepartare a clientilor.
    La fel si grupul Stelantis, si grupul renault, si ceilalti producatori auto vechi care si-au facut miliardele de euro cu schmea de motoare pe combustie, nefiabile, cu mii de repere care pot ceda si scumpe ca dracu ca piese de schimb.
    Logic ca acestia vor faca ORICE sa destabilizeze piata auto pt a nu renunta la combustie, la vaca lor de muls.
    Beneficiile acordate de state trebuiesc recuperate de la toti acesti producatori auto pentru frauda repetata cuy suprapretul.
    Exemplu clar.
    Dacia Spring = Dongfeng nanobox se vindea in europa pana in 2024 la 22-23.000 euro iar pretul de vanzare in china fiind de vreo 6-7000 euro.
    Optionalele de siguranta adaugate pt a fi comercializat in UE justifica o majorare de maxim o mie euro, si nicidecum adaugam 14.000 euro
    Dar Renault a sifonat 11.000 euro din bugetul romaniei per fiecare dacia spring.
    Si in prezent, o dacia spring ar trebui sa aibe un pret de vanzare maximal de 7.000 euro.
    Face vreun politician ceva?!
    Nu.
    De ce?! An electoral
    Hai sa facem audit la sursele de finantare in campanii electorale pt indivizi si partide politice si sa vedem pe cine reprezinta de fapt politicienii "alesi".
    7 4
  • Nu stim cum ramane si ce parere are nenea asta despre pluginurile care in foarte multe cazuri nu sunt incarcate niciodata sau foarte rar si sunt fololsite ca hibride normale si sunt alese doar pentru anumite avantaje de taxare, acces in zone, parcari privilegiate etc.
    Probabil vor urma alte directive europene care sa penalizeze posesorii de pluginuri care nu sunt incarcate.
    4 2
  • Tot o "plafonare a interesului clientilor pentru vehiculele electrice" am remarcat si eu in momentul lansarii programului Rabla Plus 2024:
    - valoarea voucher-ului la jumatate;
    - buget dublu fata de 2023;
    - fonduri epuizate in cateva minute.
    Mno, pe care planeta a disparut interesul pentru EV?
    7 5
  • Planeta Pământ: https://www.cnbc.com/2024/03/13/ev-euphoria-is-dead-automakers-trumpet-consumer-choice-in-us.html

    Sau acuma e reprezentativ Românistanul rai al sh-urilor, cu un parc auto sub 4 electrice la 1000?
    4 3
  • Unii se amăgesc că scăderea electricelor este doar la VW, cifrele spun ca nu prea, cu mici excepții, asa se întâmplă când forțezi lucrurile, fără infrastructura adecvată și cu pomeni și avantaje exagerate, care se cam termină inevitabil, no one saw this coming, right ? Păi unii au văzut-o, alții s-au prefăcut ca nu văd, viitorul o fi electric ( mai îndepărtat), dar prezentul nu e .
    6 3
  • George Simion
    defapt tin pretul sus aiurea, mai ales la entry level. la fel si tehnologiile la sertar. oamenii vor, dar doar chinezii ii asculta.
    1 0
  • Seriff
    Electricele s-au vandut cat de cat, oricum slab, dar s-au vandut cat a fost pomana porcului data de stat, acum ca statul a taiat pomana nu se mai vand, e logic, oricum nu se vor vinde niciodata, nu are cum, e imposibil.
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru