Renault, despre prima mașină 100% electrică Dacia: “Versiunea de serie va fi foarte apropiată de concept; încercăm să ținem prețul cât mai jos”

de Paul Cosma
Vineri, 05.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Spring, prima mașină electrică a constructorului de la Mioveni, va avea o versiune de serie “foarte apropiată” de conceptul prezentat în luna martie, potrivit lui Laurens van den Acker, directorul de design al Grupului Renault. “Facem tot posibilul ca prețul să rămână cât mai jos,” a spus oficialul Renault.

În martie, Dacia a publicat primele imagini și informații oficiale despre conceptul pre-serie care anticipează lansarea primului său model electric din istorie.

Conceptul pre-serie a primit numele Dacia Spring Electric și ia forma unui SUV de oraș care va avea o autonomie electrică de peste 200 de kilometri, conform standardului WLTP.

Într-un interviu acordat presei britanice, Laurens van den Acker, directorul de design al Grupului Renault, a spus că versiunea de serie pentru Dacia 100% electrică va fi “foarte apropiată” de concept.

“Nu este un secret că se bazează foarte mult pe Renault K-ZE. Facem tot posibilul ca prețul să rămână cât mai jos. Mulți au spus că nu ar fi o mașină potrivită pentru Dacia, însă ar putea să devină exact ceea ce așteptau clienții. Nu toată lumea își permite o electrică premium,” a explicat van den Acker.

Versiunea de serie a conceptului Dacia Spring Electric va apărea pe piață în prima jumătate a anului 2021. 

Dacia nu a oferit niciun fel de indicii cu privire la prețul de comercializare pentru versiunea de serie care va fi disponibilă de anul viitor, cu excepția faptului că va fi "cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață".

În prezent, cel mai accesibil model 100% electric de pe piața din România este Skoda Citigo-e iV, model care are un preț de pornire de 19.900 de euro cu TVA inclus.

Via Autocar

Comentarii (10)

  • Dacia este conceputa ca masina low-cost a Renault si nu va fi niciodata o masina cu pretentiii.
    15 13
  • @TNG, depinde la ce pretentii te referi.
    Eu am pretentia sa ma duca la destinatie si sa ma aduca inapoi in siguranta (cel putin 3 stele EuroNCAP), sa aiba o fiabilitate rezonabile (in media marcilor de volum), si un minim de dotari de confort (aer conditionat, cd/mp3 player si alte cateva) la un pret sub cel al pietei de volum.
    Cine vrea dotari mai multe sau performante superioare, se va indrepta spre alte marci.
    Conducerea Dacia a aratat pana acum ca intelege foarte bine nisa in care se inscrie marca, si chiar s-a adaptat la cererile clientilor acolo unde a considerat ca se poate vinde un produs mai scump.
    23 10
  • Costel
    tng,
    is de acord cu tot ce-oi scris, pretentiiiile, asteptarile mai bine spus ale majoritatii neaose is de fapt structurate intr-un singur detaliu: ca Dacia sa reuseasca sa se-ncadreze cu noul E-model pana-n plafonu' de 12 000 - 14 000 Euro, altfel...
    12 8
  • Elvira
    Pana acum, costurile de productie nu au permis producatorilor low-cost sa intre pe piata masinile electrice. Probabil Renault mizeaza ca platforma K-ZE isi mai scoate din costurile de cercetare - implementare iar preturile bateriilor vor mai scadea. Sper sa reuseasca sa tina pretul sub 15 mii de euro.
    12 9
  • De ce demnitarii nu folosesc masini facute la Dacia?
    Ce masini au serviciile si presedintia.
    Ei nu se deplaseaza dintr-un punct ain altul?
    Erea vorba de masini mai bune, pt. unii care-si permit mai mult, si vor sa cumpere made in Romania sau asamblat in Romania.
    15 8
  • spring e un punct de cotitura pentru continuarea succesului marcii Dacia, asa cum a fost duster-ul si inca este
    6 6
  • Atunci cand Kwh nu va mai fi 1 ron ci 0,01 si cand vor fi statii de incarcare Da.Pana atunci sa faca motore ,nu petarde in 3 cilindri.
    10 12
  • ilinca
    Domnilor oficiali, mare atentie la capacitatea bateriei, minim 40 kWh, asemeni vechii generatii Zoe, sa nu veniti cu prima baterie de 22 kWh ca se alege praful de succesul domniilor voastre! Pe primele Logan-uri ati mai montat dvs niste radio-casetofoane ramase prin depozite de la Renault 5 cred.. pret: 205 euro, in conditiile in care se vroia un model ieftin. Pai asta inseamna ieftin, multiple zone ruginite dupa doar cativa ani, deci economie la tratarea caroseriei. Pai nu mai bine utilizati aia 205 euro de pe modernul radiocasetofon pentru tratamentul sanatos al caroseriei?
    Succes maxim!
    15 1
  • "Conceptul pre-serie a primit numele Dacia Spring Electric și ia forma unui SUV de oraș care va avea o autonomie electrică de peste 200 de kilometri, conform standardului WLTP."
    Astept cu nerabdare sa vad cat va costa aceasta masina de oras. Autonomie electrica de peste 200km? Peste 200 sunt si 800 si 205km. Cel mai bine era sa spune ca si-au propus ca autonomia sa nu scada sub o anumita valoare. Ca masina de oras chiar si 200km este satisfacator cu conditia sa ai statia de incarcare acasa. Ca altfel trebuie sa faci drumuri pe jos periodic la mall.
    5 1
  • Flavius
    Va avea aceeasi baterie de pe Kze.( 200km WLTP sunt echivalenti cu 250kmWLTP cat are Kze). Tind sa cred ca va avea si alelasi motor de 44 CP sau o versiune a aceluias motor. In conditiile astea , daca sare de 15000-16000E( fara subventii) nu va avea vanzari foarte mari , iar daca ajunge la 17-18.000 nu se va vinde. Skoda citigo e 19.900 , are 265Km autonomie WLTP, 82CP si 130km/h ,nu 105 km/h cat are Kze..
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru