Renault: "Nu vom lansa electrice noi, ne concentrăm pe gama actuală"

de Sebastian Toma
Joi, 08.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reprezentanţii Renault au anunţat că nu vor lansa modele electrice noi în viitorul apropiat, preferând să se concentreze pe promovarea şi comercializarea gamei actuale.

Renault a decis să se concentreze pe promovarea şi vânzarea actualelor modele electrice din gamă în loc să lanseze noi maşini electrice. Vestea vine de la Beatrice Foucher, şeful global al departamentului de vehicule electrice de la Renault. Francezii de la Renault spun că trebuie să-şi păstreze competitivitatea în segment pe măsură ce alte mărci lansează propriile vehicule electrice, concomitent cu concentrarea pe pieţele din Europa care au o "atitudine matură faţă de reducerea emisiilor de CO2", cum ar fi în zona de nord a Europei şi să dezvolte o piaţă de vehicule electrice rulate, pentru a asigura păstrarea valorii reziduale a respectivelor vehicule, una dintre temerile anunţate de consumatorii actuali. Spre comparaţie, rivalii de la Fiat au o strategie complet diferită în privinţa vehiculelor electrice.

Până în prezent, Renault a vândut 29.000 de vehicule electrice, iar jumătate dintre vehiculele electrice vândute în Europa provin de la marca franţuzească.

Cu toate că valoarea nu este deloc impresionantă în raport cu volumul pieţei auto la nivel global, Beatrice Foucher aminteşte de vânzările lui Toyota Prius în primii opt ani de existenţă, înainte ca modelul să cunoască un nivel ridicat de popularitate şi să obţină vânzări consistente. Până atunci, Renault vrea să educe consumatorii şi să le prezinte spiritul practic la unui vehicul electric şi celelalte avantaje financiare ale acestuia.

Urmareste Automarket
În prezent, clientul tipic al unui vehicul electric de la Renault locuieşte într-o suburbie sau oraş provincial şi are propriul său punct de încărcare. Francezii de la Renault vor să lanseze un sistem de încărcare mai simplu în viitorul apropriat, care să folosească un ştecher şi o priză simplă, nu un încărcător special montat la o staţie dedicată.

Via Autocar

Comentarii (8)

  • atata timp cat pretul unei electrice e cat al unui diesel de litraj mai mic (
    5 15
  • nah ca a innebunit zona de comentarii...aveti un bug :) dar imi e sila sa va scriu mail....
    4 10
  • Newsflash
    Un Renault Zoe este 13.700 euro in Franta, adica cu peste 2.000 euro mai ieftin decat un Clio diesel.
    Nu rentabilitatea achizitiei si intretinerii e problema la o electrica precum Zoe, care-i la mintea cocosului ca-i super-ieftina, ci raspandirea punctelor de incarcare. Aspect la care se si lucreaza intens acum.







    @mog, "bug" ul esti tu !
    20 6
  • prietene newsflash, tu traiesti in Romania, nu in Franta. Ma doare in... cat costa in Franta, daca e subventionata achizitia cu 50% degeaba dai exemple...
    Valabil si pentru alte tari, masinile electrice in general sunt inca prea scumpe si foarte greu de utilizat daca n`ai curte/garaj sa o incarci...
    asta e la minte cocosului, nu ca e super-ieftina. Poate traiesti intr`o bula de cristal numai a ta, unde 14 000 eur e in general, "super ieftin"
    6 12
  • Renault ZOE: pretul de pornire de 13.700 euro (in Franta).. fara 7.000 euro bonus ecologic de la stat masina depaseste 20.000 euro. Chiria pentru baterie porneste de 79 euro/luna (in Franta) deci...aprox inca 2900 eur pt 3 ani...
    Ieftina ca braga, ia doua repede pana nu se scumpesc...
    Si uite ca ai variante...
    8 14
  • Newsflash
    @mog

    Tocmai asta este, ca gama Z.E. pe care se bazeaza Renault si in care arunci tu cu noroi, se comercializeaza deocamdata doar in Franta si alte locuri civilizate din lume, nu in Romania.

    Discutia initiata de tine ESTE INUTILA pentru ca esti confuz.
    Asa cum nu-ti pasa tie de Franta si alte tari civilizate, asa nu-i pasa de mentalitatea romaneasca unui francez, elvetian sau norvegian de exemplu, ce are nenumarate avantaje in achizitia unei masini electrice, ce e pe cale sa devina un cult.
    Acolo un Renault Zoe la 13.700 euro, nu-i deloc scump!
    Masinile astea au o adresabilitate clara, cu tendinta de a deveni din ce in ce mai generala pe masura ce se rezolva bolile copilariei (infrastructura, timpi de incarcare etc). Hai sa le taiem capul pentru ca nu s-au nascut adulti, nu? Cum vine asta?! E aiurea!
    Care-i adresabilitatea de fapt? Discutam in principal de companii inovatoare, apoi de oameni deschisi la minte, gata sa incerce solutii noi pentru imbunatatirea calitatii vietii. Sunt in principal oameni care stau la casa, iar din acestia gasesti din plin in tarile civilizate. Cei carora li se adreseaza electricele acum la inceput sunt suficienti pentru a sustine investitii viitoare, deci dezvoltarea segmentului.
    Subventia guvernamentala, atat de "revoltatoare" pentru unii (pentru cei neinformati mai exact), e de fapt un aspect foarte banal si normal pentru orice societate moderna ce doreste sa evolueze.
    Subventia e prezenta oriunde se comercializeaza masini electrice (SUA, China, Japonia, Franta, Germania etc.) si vine ca o reactie firesca a statelor pentru ruperea dependentei de petrol si economisirea bugetelor alocate procurarii titeilului.
    Subventia are un caracter temporar, fiind necesara doar pentru punerea pe picior de egalitate cu masinile conventionale, dupa care aceste subventii nu vor mai fi necesare.
    Iar Renault cu gama Z.E. si strategia lor de leasing ptr baterii, nu degeaba e lider in Europa, avand argumente economice puternice pentru orice companie ce vrea rentabilitatea calculata la sange.
    12 1
  • vorbesti idealist, poate chiar naiv,,,
    vehiculele pur electrice nu vor avea un viitor mai bun decat ce vedem acum...bateriile, care sunt inima lor sunt foarte foarte scumpe iar inovatiile acolo merg f greu...
    nu e o tehnologie viabila de productie in masa, care sa inlocuiasca motorul termic clasic...
    mai degraba cu hidrogen...
    sunt de`acord cu tine ca la un moment dat va trebui sa facem schimbarea dar nu vad electricele ca varianta viabila...
    si nu arunc cu noroi, bravo lor ca dezvolta aduc inovatii...dar acum pt noi romanii, ca asta suntem, nu e o solutie nici practica nici financiara...
    2 7
  • NewsFlash
    Naiv esti tu sa crezi ca hidrogenul e o solutie mai "imediata" decat full-electricele, cand nu exista nici macar o singura masina care sa aiba implementata IN SERIE tehnologia asta si sa circule efectiv pe strazi, pe cand constructorii sar ca popcornul sa scoata full-electrice, acum dupa ce Renault-Nissan le-a deschis capul.

    http://www.automarket.ro/stiri/jaguar-si-land-rover-investesc-160-de-milioane-de-dolari-in-dezvoltarea-53125.html

    http://www.automarket.ro/frankfurt-2013/frankfurt-2013-live-electricele-troneaza-in-standul-volkswagen-52873.html

    Nu spune nimeni ca tehnologia pilelor de combustibil nu sunt binevenite, dar in prezent e mult mai scumpa si intr-un stadiu incipient de avansare, spre deosebire de electricele de la Renault-Nissan de exemplu care sunt deja pe strazi si vand de ordinul zecilor de mii.
    Tehnologia avanseaza mai rapid ca niciodata. Dovada ca vremurile s-au schimbat, Nissan Leaf a reusit in 2 ani, ce a reusit Prius (1997) in 5-6 ani.

    Viitorul nu apartine unei singure tehnologii. Cel putin in urmatorii 20-30 de ani vom discuta de masini conventionale, de full-electrice, hidrogen, biocombustibili, plug-in hybrid si cine stie ce alte tehnologii se vor mai inventa. Pe termen lung, ramane de vazut ce tehnologie va fi dominanta. Deocamdata avem nevoie de alternative. Nu esti pregatit sa accepti realitatea... e problema ta !
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru