STUDIU: Criza mondială de semiconductori, aproape de sfârșit

de Tiberiu Safta
Sambata, 15.07.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu nou, realizat de o companie americană, criza mondială de semiconductori este pe cale să ia sfârșit. Cu toate acestea, noul studiu relevă că nivelul de producție de dinainte de pandemia de COVID-19 va fi egalat abia în 2028.

Odată cu declanșarea pandemiei de COVID-19 la sfârșitul lui 2019, industria producătoare de automobile a cunoscut una dintre cele mai grave crize din istoria sa. În ultimii 3 ani, toți producătorii majori de mașini s-au confruntat cu criza mondială de semiconductori, o criză care a dus la închiderea temporară a uzinelor, la timpi de așteptare mai mari pentru clienți și chiar la mașini care au fost vândute cu dotări lipsă.

Din fericire, însă, această criză este pe cale să ia sfârșit. Potrivit unui studiu nou, realizat de compania S&P Global Mobility, criza de semiconductori a fost atenuată considerabil în prima jumătate a acestui an. Studiul arată că, în primele 6 luni din 2023, doar 524.000 de vehicule nu au putut fi produse din cauza acestei probleme.

Prin comparație, același studiu estimează că mai mult de 9.5 milioane de mașini la nivel global nu au putut fi produse în 2021 din cauza crizei. De altfel, 2021 a fost anul în care această criză s-a resimțit cel mai puternic, în special în al treilea trimestru al acelui an, atunci când nu au putut fi produse peste 3.5 milioane de mașini.

În 2022, situația s-a îmbunătățit considerabil.

Potrivit studiului, anul trecut nu au putut fi produse circa 3 milioane de mașini la nivel mondial.

Chiar dacă această criză se apropie de sfârșit, realizatorii studiului avertizează că cererea este încă prea mare pentru anumite tipuri de semiconductori. Mai mult, numărul de chip-uri necesare pentru vehiculele ușoare continuă să crească din ce în ce mai mult.

La final, studiul precizează că nivelul de producție de dinainte de pandemie nu va fi egalat decât abia în 2028. Ca referință, în anul 2018 au fost produse 94.1 milioane de mașini la nivel global.

Dacă situația se va îmbunătăți așa cum preconizează studiul, atunci este probabil ca nivelul de vânzări să depășească, pentru prima dată, borna de 100 de milioane de automobile vândute începând din 2030.

via Carscoops

Comentarii (19)

  • Vesti bune, înseamnă că mașinile se vor ieftini, mai ales electricele pentru ca și producția de baterii se ieftinește, nu ? Categoric nu .
    19 1
  • Electricele duc lipsa doar de clienti… semiconductori sunt destui de la începutul anului. Altele sunt problemele momentan, si anume, unii mai producători gen TE, au mari necazuri cu capacitățile de producție pentru ca majoritatea fabricilor auto lucrează aproape de maxim (unii suplimentar)… mai puțin Electricele (ca sa nu se interpreteze).
    Dar o sa vina Electricele full autonome (pe 4,9% din drumuri)… si gata!!! ;))
    15 3
  • Criza vrăjeală...
    7 10
  • Na + K
    Iar vorbesti in dodii. Timpul de asteptare pentru electrice e inca inacceptabil. Cand o sa se reglementeze productia abia atunci o sa scada si preturile. Intre timp tehnologia bateriilor evolueaza si asta o sa le faca si mai ieftine si mai atractive. Ceea ce o sa duca si la scaderea preturilor. Asta bineinteles daca si ceilalti factori care afecteaza economiile se aliniaza. Daca nu inflatia si instabilitatea socio-politica o sa faca inca ravagii o vreme.
    2 14
  • @NaK

    "Timpii de aşteptare pentru electrice" ..... LA PRODUCĂTORII TRADIŢIONALI NESERIOŞI
    !

    Nu ai timpi (mari) de aşteptat la Tesla !!
    La Tesla îţi cumperi imediat.
    Pentru că este un producător cu adevărat serios şi de calibru.
    3 13
  • https://www.hotnews.ro/stiri-mediu-26400476-depasit-cele-mai-pesimiste-previziuni-mai-mult-10-milioane-hectare-flacari-canada.htm
    3 12
  • Pripot
    Ce legătură au incendiile provocate de oameni cu subiectul în cauză?
    8 6
  • Na + K
    Postarea era pentru "noaptea nu bate vantul".

    @Mike, si daca nu vrei Tesla sau nu-ti permiti un Lucid/Mercedes/Porsche, atunci care-s alternativele rapide?
    2 9
  • Andrei
    Întâmpinarea face că tocmai am luat conștiință cu timpii de așteptare la electrice printr-o prezentare la lucru - masina de serviciu, cu reduceri de preț și facilități fiscale.

    Tesla - 1 luna
    Hyundai - 2 - 3 luni
    JLR - 1 - 2 ani :))

    "Electricele duc lipsa doar de clienți"
    "majoritatea fabricilor auto lucrează aproape de maxim (unii suplimentar)… mai puțin Electricele"

    Iar ai visat urât, statistici cu electrice? :))
    5 11
  • @NaK

    Producătorii "tradiţionali" şi-au bătut joc, lăcomia este maximă, şi NU MERITĂ PUR ŞI SIMPLU să cumperi de la ei.

    Adică Tesla cu o mărime (acum 5 ani) de 10 ori mai mică decât VW VAG !!! a făcut o reţea excelentă de super chargere PE TREI CONTINENTE !!!
    Plus maşini cu adevărat serioase electrice !

    Dinozaurii cu noxele înşelate , cu amânari de Euro 6 , Euro 7, câteodată uniţi împreună ca să facă ce ??? Un fâs.
    Nişte porcării.

    Nu e vina Tesla că nici în 2023 restul din producătorii top 10 nu sunt în stare să facă maşini electrice bune şi la preţ mai decente.

    Toyota bate câmpii cu hidrogenul...
    Renault e deja juma juma cu chinezii
    Stellantis e debusolat
    VW ce mai scoate nişte ID.x care sunt bune, decente, dar scumpe faţă de Tesla
    3 14
  • ID.x au niște interioare care fac și Dacia Sandero sa râdă.
    Noul Renault Megane e chiar interesant.
    Cât despre Stellantis... Problema lor e că au mers pe strategia de a avea platforme care accepta și motoare tradiționale, hibride dar și electrice. Asta înseamnă compromisuri. Dar platformele noi sunt pur electrice.
    5 9
  • @Pripot
    Dacă asta ai înțeles tu îmi e teamă că faci umbră pământului degeaba.
    2 6
  • ciaina
    momentan china controleaza. iar mutarea din fabrici in alte tari apropiate chinei nu e o idee buna.
    1 1
  • si preturile cand vor scadea?este incredibil cum o masina in 2019 facea 25 mii , acuma e 40. ce i-au facut de a crescut pretul asa?
    5 1
  • @sandu
    pai culmea prostiei, omul se simte mai jmeker cand cheltuie mai multi bani. nu conteaza ce kk ti-ai luat, ci ca vecinul se zgarie pe ochi ca n-are si el acel kk.
    0 6
  • @sandu
    S-au înăsprit criteriile de omologare, precum și NCAP. O masina care avea 5 stele acum 5 ani, are 2 stele acum. Ca să ia 5 stele iar trebuie sa adauge echipamente de siguranță active, care costa mult.
    In plus, trebuie sa fie EURO 7 ready, care iar costa mult.
    1 6
  • pai eu nu sunt genu sa imi pese de vecini. si nici cu stelele nu imi pasa. asa ca, de ce sa ii creasca pretul?
    3 2
  • @Dacia Egunoi
    A avut Dacia vreodată 5 stele? Măcăniți și voi mai coerent!
    4 9
  • @@Dacia Egunoi
    Nu-s prost, bineînțeles că n-am avut și nu voi avea niciodată! :))))
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru