Feedback

Surpriză la EuroNCAP: modelul chinezesc Qoros 3 Sedan primeşte cinci stele şi devine cea mai sigură maşină testată în 2013

de Mircea Meșter
Miercuri, 25.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Qoros, marca construită special pentru Europa de chinezii de la Chery, izbuteşte o primă victorie morală în faţa clienţilor: cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP.

Mitul maşinilor chineze care pică examenul testelor de siguranţă este pe cale să se năruie. Qoros 3 Sedan, primul model de serie pe care noul brand construit de chinezii de la Chery special pentru piaţa din Europa l-a lansat la Salonul de la Geneva în luna martie a acestui an, a primit cinci stele la testele EuroNCAP

CEL MAI BUN REZULTAT DIN 2013

În dezvoltarea lui Qoros 3 Sedan ne-am concentrat eforturile către cererile pe care le au clienţii tineri şi aspiraţionali de astăzi. Aceştia sunt foarte sensibili în ceea ce priveşte designul şi calitatea construcţiei, sunt fani sofisticaţi ai tehnologiei şi insistă să beneficieze de cele mai înalte standarde de siguranţă.

Volker Steinwascher
Preşedinte Qoros
Qoros 3 Sedan devine astfel primul model al unei mărci chinezeşti care se ridică la nivelul maxim al punctelor oferite de organizaţia independentă europeană. Mai mult, Qoros 3 Sedan devine maşina care primeşte cele mai multe puncte în anul 2013 la cele patru categorii de teste, rezultatele pe care berlina le-a realizat la secţiunile Protecţia pasagerilor adulţi (95%), Protecţia pasagerilor copii (87%), Protecţia pietonilor (77%) şi Sisteme de siguranţă (81%) aşezând noul 3 Sedan în grupul select al celor mai sigure maşini testate vreodată de euroNCAP. Spre comparaţie, modelul cu cele mai mari punctaje din istoria EuroNCAP, Volvo V40, a primit anul trecut 98% la categoria Protecţia pasagerilor adulţi, 75% la Protecţia pasagerilor copii, 88% la Protecţia pietonilor şi 100% la Sisteme de siguranţă.

Partea interesantă este că producătorul chinez anunţase încă de anul trecut că targetul modelului său la testele de siguranţă este de 5 stele.

Astfel, aşa cum era de aşteptat, reacţia oficialilor mărcii asiatice a fost una foarte pozitivă: "Printr-un rezultat în premieră pentru un constructor chinez de automobile, modelul compact Qoros 3 Sedan a primit punctajul maxim de cinci stele la testele EuroNCAP. Qoros 3 Sedan a adunat scoruri foarte mari la toate cele patru categorii de testare ale EuroNCAP şi vine cu cea mai bună performanţă dintre toate modelele testate de organizaţia europeană până acum în 2013", spun cei de la Qoros într-un comunicat oficial.

Nici EuroNCAP nu a ratat momentul, şefii organizaţiei independente europene lăudând performanţele modelului Qoros: "Este plăcut să vezi că un producător nou precum Qoros pune accent pe siguranţă şi reuşeşte un rezultat bun în testele noastre. Constructorii auto ştiu că europenii sunt obişnuiţi cu cel mai înalt nivel de siguranţă", spune Michiel van Ratingen, Secretarul General EuroNCAP.

Detaliile complete ale rezultatului Qoros 3 Sedan la sesiunea de testare EuroNCAP pot fi consultate AICI.

UN NUME CONTROVERSAT

Esential 156 de cai putere şi 210 Nm dezvoltă cel mai potent motor din gama Qoros 3 Sedan: 1.6 Turbo benzină.
126 CP şi 155 Nm este motorul de bază al modelului chinezesc: 1.6 benzină aspirat.
Modelul Qoros nu oferă versiuni diesel la lansare.
Marca Qoros a fost anunţată de Chery la finalul anului 2012, debutul său fiind oficializat la Salonul Auto de la Geneva din martie 2013. Cariera de piaţă a primului model al mărcii nu a fost lipsită de peripeţii, deşi maşina nu poate fi încă achiziţionată în Europa. Astfel, modelul compact sedan a fost denumit în prima fază GQ3, însă o plângere a celor de la Audi, care deţin drepturile de utilizare pentru această combinaţie de litere şi cifre, a făcut ca marca asiatică să fie nevoită să schimbe denumirea modelului cu câteva zile înainte de debutul oficial de la Geneva. Nici noul nume nu a fost însă primit cu braţele deschise de mărcile germane, BMW analizând posibilitatea de a ataca denumirea "3 Sedan", pe care bavarezii o consideră mult prea apropiată de "Seria 3".

QOROS PREGĂTEŞTE UN BREAK ŞI UN SUV

Qoros 3 Sedan este produs în China, la o uzină din Changshu, şi este primul model al mărcii chineze dedicate special pieţei din Europa.

În pregătiri se află o versiune break a lui 3 Sedan, denumit Qoros 3 Estate, şi un SUV care va fi dezvoltat pe baza conceptului Cross Hybrid, prezentat la rândul său la Geneva. Acesta din urmă beneficiază de un motor 1.2 turbo cu trei cilindri în linie şi două motoare electrice. Primul este poziţionat la nivelul punţii spate, iar al doilea este integrat în transmisie şi joacă atât rolul de demaror, cât şi rolul de generator. Modelul poate oferi şi tracţiune integrală, va avea un mod 100% electric şi prezintă şi un mod hibrid asistat.

Kia Carens DE 5 STELE

În sesiunea de septembrie a testelor EuroNCAP, organizaţia europeană a supus probelor de impact şi noua generaţie Kia Carens, monovolumul coreean primind la rândul său 5 stele. Maşina de familie construită de Kia a fost prezentată în premieră mondială acum exact un an, la Salonul Auto de la Paris, aceasta primind un design nou, care se încadrează perfect în linia modelelor de generaţie recentă a mărcii asiatice.

Comentarii (34)

  • n`are cum, au dat spaga :D
    lasand gluma la o parte, nu credeam ca vor reusi asta asa curand.
    mai ramane problema fiabilitatii masinilor, aia nu cred ca va veni prea usor..
    28 19
  • Se apropie sfarsitul lumii?
    33 4
  • Bravo lor!

    Cand va aud cu fiabilitatea asta... De fiabilitate poti sa vorbesti de o masina dupa ce a parcurs cel putin 150 de mii de km la un volum de cel putin 100 de mii masini.
    Ce fiabilitate poti sa ceri de la un model/motor proaspat scos pe piata? Si oricum le testeaza si astia triliarde de km...
    Ca sa nu mai zic cat tine si de cum e intretinuta masina.... Si pot mii de exemple aici...
    42 8
  • la Qoros lucreaza o multime de fosti ingineri de la Saab. Pe mine nu ma surprind cele 5 stele primite pe cat ma surprinde faptul ca au reusit sa depaseasca Volvo.
    49 5
  • Era de asteptat! Tenacitatea asiatica poate fi subestimata doar de fraieri.
    51 7
  • wow, nu ma asteptam atat de repede, au inteles si chinezii ca trebuie sa faca masini mai bune. in 5-6 ani o sa fie destule pe strazi (vezi cazurile coreenilor). fata e discutabila dar spatele arata fenomenal, cu mult peste passat, octavia 3. bv! e foarte bine pentru industria auto, creste competitia, poate grupul vag se gandeste sa mai deseneze "pe bune", desi in ultima vreme si-au cam luat adio
    28 10
  • Catalin
    Era de asteptat. Nu degeaba au cumparat VOLVO si ai investit o gramada de bani. Vor sa atace Europa si sa isi recupereze banii. VOLVO e destul de scump ca sa faci vanzari de masa, asa ca vin cu produs rebrenduit si accesibil ca si pret.
    23 6
  • Cand zici "model chinezesec" ce inseamna ?
    Firma e chinezeasca ?
    Fabrica in care se asambleaza se afla in China ?
    .......... ?

    Cam greu sa zici "chinezesc", eu as zice chinezo - israelian

    Propietari:
    Chery Automobile Co., Ltd. (50%)
    Israel Corporation (50%)
    14 8
  • ce frumos i-a zburat farul dreapta.
    6 3
  • @dumbravaandrei
    cred ca nu esti la curent cu lumea auto: toyota vinde cele mai multe masini in lume. si stii de ce? nu pt ca are niste motoare extraordinare, nu pt ca sunt ieftine, nu pt ca arata senzational, nu pentru ca iti ofera 2 la pret de una etc... se vand pt ca sunt FIABILE!
    am 3-4 amici cu toyota (diverse modele) - toti si`au luat masina asta pt ca au auzit ca e fiabila si o pot tine lejer 10 ani.
    asa cum am si alti amici care au alfa romeo pt ca are un farmec aparte...si nu le pasa ca scot anual destui bani din buzunar pt diverse reparatii.
    22 14
  • @catalin

    Vezi ca incurci producatorii chinezi. Volvo e cumparat de catre Geely, iar aceasta marca, e cumparata de Chery. Nu au legatura una cu cealalta, decat, poate la tara de origine.

    @dumbravaandrei

    Mai las-o moale cu fiabilitatea Toyota. Poate amici tai au fost mai norocosi, dar ai mei nici gand. E drept ca ei au mers pe diesel si asta nu e punctul forte al toyotei. Si, pana la urma e normal sa nu fie mari probleme, cel putin pe partea de motorizari otto. Ofera aceleasi motoare, tehnologii de acum 20 de ani, putin cosmetizate si putin actualizate. E cam ce facea grupul vag cu octavia 1 cu motorul Acela de 1.6 benzina din secolul trecut. Da, e fiabil, dar e vechi. NU ofera performante dinamice, acustice si nici economii de carburant. Pana la urma, lumea ar trebui sa isi doreasca progresul si nu stagnarea sau in unele cazuri regresul. europenii sunt mai indrazneti si au investit in tehnologii. Au riscat si pana la urma vor castiga.

    Si, da, piata europeana cere progresul. De aceea aici Toyota sta ff slab la vanzari.
    28 9
  • inovatia asta aduce si probleme. daca tu`mi spui mie ca pt tine nu conteaza, am curaj sa te fac mincinos in fata.
    chiar si cu garantie, cine are chef sa mearga lunar la servici pt ca are o problema...fie ea si minora.
    sunt oameni pt care nu conteaza inovatia, la ce turatie ai cuplul maxim, daca e turbo sau aspirat, daca ai a/c pe 3 zone ...
    oamenii aia isi cumpara toyota....si le tin multi ani.
    nu ma numar printre ei, dar ii inteleg. si inteleg din ce in ce mai bine de ce imaginea de masina buna/solida/fiabila conteaza la vanzari si nu ce are sub capota.
    16 8
  • stai putin si nu va grabiti. Nu au intrat inca pe site "prietenii" asiaticilor, propovaduitorii sfarsitului lumii, dereglatii si in general meseriashii care "stie ei ce masini e bune...se stieee"

    So, cu minti europene si cu bani chinezesti (adica veniti tot din Eu, SUA si restu' lumii) concurenta bifeaza un nou nivel. Nimic extraordinar in cele 5 puncte asa cum nu sunt de mirare piedicile de ordin lingvistic; ba ca cifra "3" a fost inventata de BMW ba ca o combinatie ce nu spune nimic e apanajul celor de la Audi, etc. Mai ramane de vazut fiabiltatea...dar asta ramane o discutie de viitor. Aici ar putea sa existe mici-mari probleme inerente. Sunt constructori mari ce intampina dificultati la noile modele asa ca....sa nu se dea nimeni cu poponeata de pamant.

    Acestea fiind spuse si cu o reevaluare a procedurilor de testare (devenite anacronice si necesar a fi inasprite) europenii trebuie sa-si revada atitudinea fata de clienti. Ma refer in primu' rand la preturi dar nu cred totusi ca Qoros va fi atat de ieftin incat sa iei 2 la pret de una.

    In concluzie Qoros trebuie sa se bata cu traditionalismul european (personal n-as incerca sa fiu deschizator de drumuri si primu din "sat" cu Qoros) cu inexistenta unei retele de desfacere/service, cu certitudinea calitatii/fiabilitatii produsului necunoscut, etc

    PS stiind mizeriile nesimtite pe care le-au facut chinezii in trecut nu m-ar mira ca masinile de test sa fi fost construite mai bine ;)
    19 7
  • Asta da stire, pe care nu credeam sa o citesc prea curand. Dar se vede ca m-am inselat.
    8 0
  • am o masina coreeana,KIA si de cand o am mi-am schimbat parerea despre asiatici;e robusta,rafinata,eleganta,sigura,dotata,europenii raman in urma
    21 18
  • @ztele

    De unde ai înțeles tu ca a depășit Volvo? În articolul scrie clar că volvo v40 ceea mai sigură mașină din euroncap si doar o citează pt comparatie, dar nu rezultă că noul qoros e mai sigur.
    21 0
  • Cu toate ca nici mie nu-mi place ideea, e de asteptat ca in 10 ani producatori chinezi sa fie in top 10 mondial al brandurilor cu cel putin doua firme in detrimentul unor producatori consacrati gen Fiat, Citroen, Subaru etc.

    In top 5 grupuri vom avea GM, Toyota si VW (nu neaparat in ordinea asta) plus Hiunday-Kia si un grup chinezesc.
    5 3
  • Singurele masini chinezesti bune a fost si vor ramane cele de pe vremea lu` Ceausescu, de jucarie.Cand faceau parintii rost "pe sub mana" de la librarie, miroseam cutia aia 3 ani de zile.
    12 7
  • Sincer sa fiu eu ma bucur pentru ei. Este de remarcat faptul ca totusi chinezii incearca sa iasa dintr-un con de umbra atunci cand vine vorba de siguranta. Pana nu demult masinile chinezesti nici nu aveau voie sa se vanda in Europa din acest motiv.
    Trebuie tinut cont totusi si de faptul ca multi ingineri " de vita nobila" din industria auto europeana si americana au ajuns la companiile auto chinezesti datorita crizei, taierilor de salariu sau concedierilor, pe bani multi. Si iata dovada. Si cred ca acesta e doar inceputul.
    14 0
  • Andrei
    @Andy
    Cu toate ca nici mie nu-mi place ideea, e de asteptat ca in 10 ani tu tot sa nu sti ca producatori se scrie cu doi de i, iar "chinezi" la fel...
    cat timp pierzi sa SCRI aici COMENTARI, mai bine ai baga nasul in ceva gramatica, ca sa STI sa SCRI corect.
    PS: oare sti cati de "i" am mancat?
    4 7
  • Verbus
    @Andrei
    La drept vorbind, in textul lui Andy "chinezi" se scrie cu un singur "i"; nu mai atrage omul in capcana ca si asa e destul de confuz. :-D
    5 1
  • AndreiRN
    Incep fructele sa se coaca.
    Au investit in samanta buna la timpul potrivit.
    Efort si persistenta au pus din belsug.
    Acum au aparut primele fructe.
    Cat de productiva va fi livada vom vedea in 3 - 5 ani.
    6 3
  • Ce-o fi starnit atata valva EuroNCAP-ul?...Oricum imparte cinci stele in stanga si in dreapta, ca si cum ar arunca fulgii dintr-o perna. Chiar crede cineva ca industria auto de langa Marele Zid va inregistra un "boom" spectaculos in urmatorii ani? Pe cont propriu, fara asistenta unui VAG sau GO?...Pai banii "adevarati" nu se vor putea strange tascalau decat prin "calitate" la foc automat, ori EuroNCAP inseamna un sut in fund, adica un pas inainte in ademenirea credulilor.
    Gata, s-au pus galbejitii putin la punct (nu s-ar fi putut decat cumparand inteligenta euro-americana la kilogram) si deja sunt glorificati in zone ale Globului unde probabil nu va ajunge nici macar o roata de rezerva de la Qoros. N-ar avea unde sa se aseze si ei la masa; tacamurile au fost deja adjudecate. Si pana nu vor scapa dansii de psihoza etichetei "chinezarie", nici macar in fata Loganului sau Dusterului nu vor misca in front, care vor progresa mai mult decat orice...chinezarie. Corect?
    PS: Sa nu-mi impute nimeni: "Dar cum ai fi judecat daca ai fi fost chinez?"...As fi conchis ca trebuie sa invadam lumea cu tot ce ne sta la indemana, fiindca nu ne putem opune destinului national trasat undeva pe Sus...Pe urma, spre oroarea eshatofobului @gelu, care prefera sa-si astupe toate orificiile spiritului in privinta ultimelor evenimente ale istoriei, as fi luat Occidentul cu asalt, aflandu-ma printre cei 200.000.000 de soldati despre care Biblia prevesteste ca se vor revarsa spre Apus...Dar, din fericire, nu m-am nascut cu ochi oblici. Deci raman pe baricade, ca sa tin piept impreuna cu voi Marii Invazii Galbene, mai intai in termeni auto :D
    6 5
  • Citind mesajul tau mi-a venit in minte o replica celebra a unora de varsta a treia: "Tineretul din ziua de azi..." Cam asa e si in cazul de fata. Cum indraznesc niste putoi (si la propriu chiar... ma rog, sunt niste zvonuri in privinta asta :)))) ) sa se puna cu niste veterani ai industriei auto?!
    Asa cum am mai spus-o si in trecut, pentru mine EuroNCAP nu reprezinta un criteriu strict de siguranta pentru o masina. Adevaratele teste de siguranta nu se dau in laboratoarele EuroNCAP, ci pe sosele. Acolo unde, faptul ca Volvo, Mercedes si probabil (inca) si SAAB se vede ca cerceteaza mai in amanunt (nu stiu daca SAAB mai are laboratoarele proprii de teste de siguranta in Suedia). Ei bine pentru aceste 3 companii siguranta nu inseamna niste simulari in niste situatii stricte, pe care toti constructorii le stiu inca din faza de proiect a unei masini. Eu nu am vazut niciodata la EuroNCAP un test de rostogolire, un impact din spate, o aruncare a unei masini direct pe plafon sau un impact intre un camion si un simplu automobil. Sau cel mai simplu, cate sanse sunt sa te lovesti frontal de un bloc de beton in comparatie cu sansele de a avea un impact frontal cu un alt automobil?

    Iata concret la ce ma refer si de ce cred eu ca EuroNCAP este o simpla chestiune de marketing pentru foarte multi. Eu cred ca asta face deosebirea dintre EuroNCAP si cei 3 constructori de care am scris mai sus.

    http://www.youtube.com/watch?v=yEdvvVT7718

    DAAAAR, cu toate astea eu cred ca trebuie remarcat efortul pe care l-au depus inginerii care au lucrat pentru chinezi. Ii apreciez si pentru faptul ca au recunoscut ca e vorba de ceva ce ii depaseste si au dat bani altora sa ii ajute. Asa ca au adus oameni destepti care stiu cu ce se "mananca" siguranta auto. Eu zic ca e un lucru bun.
    10 0
  • @mog, @xdr

    Masina asta este ''chinese'' doar cu numele, atata timp cat de ea s-au ocupat mai multi nemti, numai ca nu specifica nimeni!
    1 3
  • @inexorabil

    uite ce iti propun: sa incepi sa tii "pept" omuletilor cu ochii oblici si pe taramul calculatoarelor de birou. Iti sugerez astfel sa-ti arunci pe geam mai intai tastura, mouse-ul, apoi sa-ti desfaci unitatea si sa te debarasezi doar de componentele "made in china". Apoi sa-mi scrii pe tablita de lut. Dar inainte de asta sa te autoexilezi pe un munte sa traiesti revelatia sfarsitului lumii in varianta moderna. Adica bagi pe acolo si ceva despre GM, Buick, SUV-uri, stii tu, chestii d'astea moderne.

    Ce dreaku' !?
    5 3
  • Galbejiti, cu ochi oblici, chinezarii, bravo lor! A noastra Dacie by Renault, asa zise branduri cunoscute cu traditie nu au reusit pana acum sa obtina un astfel de rezultat...
    4 3
  • calm domnilor, asta nu este decat o dovada a faptului ca 5 stele sunt usor de obtinut ... ceea ce ar trebui sa va spuna multe atat despre cei care se lauda cu ele, cat si despre cei care spun ca "clientii lor nu au nevoie" (da, este un atac direct in adresa lu nenea salata de beouf)
    4 2
  • Boguslav
    Vaaaaai, ce-mi plac razboaiele verbale la romani! Toti ne pricepem la de toate si de fapt nu prea stim multe. Ma uit cum ati luat foc toti de la o stire, care, ca multe alte stiri poate avea DOAR UN SAMBURE DE ADEVAR si atat. Da, au scos chinezii o masina care, da, a luat 5 stele ca si coniacu'. Dar, nu stim/stiti cat de fiabila va fi, nu stim/stiti cat va costa ( lucru al naibii de important ) si nu stim/stiti cat de fiabila va fi. In istoria producatorilor auto au fost multe cazuri de asazise super masini care insa s-au dovedit a fi ,,subtiri" pe piata. Eu unul am circulat odata timp de o saptamana cu un Geely. Zbura pe sosea manca benzina la greu si zdranganea din toate imbinarile cu toate ca avea doar 6 luni. Iar pretul era cam mare. Cate mai vedeti circuland pe strada? Asa ca nu vad de ce va ,,inflamati" atata timp cat nu v-o baga nimeni pe gat cu forta. Iar despre parerile specialistilor tip auto-guru din publicatiile de specialitate...eu unul am rezerve. Am avut masini considerate de ei ca nemaipomenite dar practica a dovedit contrariu si am acum o masina trecuta in primele pozitii ca fiind proasta ( Dodge Nitro 3,7cc) si dupa 185000 km pot sa spun ca, ori sunt eu un mare norocos ori cineva a vorbit prostii. Iar topul ala al ,,rusinii" auto nu se referea la consum in primul rand ci in ultimul. Asaca ca, parerea mea, dati pace ,,specialistilor" care afirma vrute si nevrute despre masini noi. De unde ar sti ei toate astea daca masina nici n-a trecut la productia in serie? De la fabricant, normal! Iar fabricantul o sa zica vreodata ca masina lui e proasta? P.S. Ala de zicea ca Toyota e slaba sa mai studieze problema sau sa se uite la piata de second hand de pe site-urile straine. E una din marcile care se vinde scump chiar si la mana a doua asa ca, mi-e greu sa cred ca toti sunt prosti
    4 1
  • Vreau sa cred ca orizontul de intelegere al lui Gelutu nu frizeaza ireductibilul...Dar vad ca tine mortis sa-mi arate ca nu-i capabil sa "extraga" esentialul invederat. Unde m-am exprimat eu in mod habotnic?...Romania si R.P.C. au intretinut relatii economice dintotdeauna, care s-au rasfrant asupra fiecaruia dintre noi, volens-nolens. Am zis ca resping doar produsele lor auto si gata. Dupa "logica" lui Gelu, ar trebui sa-mi arunc si hartoagele de pe birou, daca as tine cont ca hartia au inventat-o chinezii antici. Sa nu alunecam in absurd...

    @Lau, categoriile de teste "la botul calului", desfasurate pe teren, GM le-a aplicat inca din anii '20, si inca foarte dur, daca urmaresti pe Youtube "GM's history of safety". In areal oficial, cum ar fi "Historic IIHS Frontal Crash Tests - Car to Car Crashes" , se observa usor ca, pe sosea, unde ai perfecta dreptate ca se verifica masura adevaratei sigurante, marimea conteaza al naibii de mult (Huidu ne poate lamuri in acest sens), chiar si daca masinile mici se doteaza cu sisteme avansate de siguranta. Si sa nu uitam ca nu se mai foloseste tabla tare...Cu alte cuvinte, astazi este foarte costisitor sa intretii o masina de dimensiuni "americane", dar ai avea mai multe sanse sa scapi cu viata decat intr-o "prichindea"... Alles gut!
    6 3
  • @Andrei Producatori cu un singur "i" pentru ca nu m-am referit la toti producatorii chinezi. Nu te mai da destept ca nici nu stii sa citesti si sa vezi contextul unei propozitii!

    Multi pusti de 20 de ani sau mai putin care n-au luat BAC-ul comenteaza de mama focului pe site-ul asta. Daca te numeri printre ei, te felicit, macar ai o scuza.
    4 2
  • ControlT
    Baieti, era normal sa apara la un momentdat o marca chienzeasca care sa va lase cu gura cascata, si va spun asta deoarece am fost 18 zile in China si am ramas SOCAT de ce am vazut pe acolo. Va garantez ca exista orase atat de mari si de bogate ca dau clasa oricarei capitale europene. V-as spune mult mai multe dar n-am timp. Pa!
    1 0
  • AndreiRN
    Hahahahaha ......
    Andy e chiar nume romanesc?
    Sau ......wanabe.
    0 2
  • ControlT,dar despre cine a proiectat toate orasele moderne "chinezesti" nu ne spui nimic? Ti-as spune mai multe,dar nici eu nu am timp!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru