Tesla Model Y, cea mai vândută mașină în Europa în primul trimestru din 2023

de Alexandru Monenciu
Vineri, 21.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model Y a fost cea mai vândută mașină în Europa, în primul trimestru din 2023. Modelul cu zero emisii a întrecut Dacia Sandero și Volkswagen T-Roc.

Potrivit celor mai noi date furnizate de către Jato Dynamics, Tesla Model Y încheie primul trimestru din 2023 pe prima poziție în topul vânzărilor de pe Bătrânul Continent.

Vânzările modelului cu zero emisii au crescut cu 173%, comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Dacă trendul se păstrează, Tesla Model Y are șanse mari ca la final de an să se regăsească în top 5 cele mai vândute mașini din 2023.

A doua cea mai vândută mașină, în primul trimestru din 2023, a fost nimeni alta decât Dacia Sandero. Cu 60.202 unități comercializate, vorbim despre o creștere de 27% față de primele 3 luni din 2022.

Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Volkswagen T-Roc, cu 54.960 de exemplare (+50%).

În ceea ce privește topul mărcilor auto, Volkswagen a încheiat primul trimestru al anului pe locul 1. Toyota și Peugeot au completat podiumul.

În intervalul ianuarie - martie 2023, europenii au înmatriculat 3.220.806 mașini noi, cu 17% mai multe decât anul trecut.

Mașinile electrice au reprezentat 13.4% din totalul înmatriculărilor.

via Carscoops

Comentarii (37)

  • Octavian
    Mie nu-mi vine sa cred ceea ce vad.
    Ma refer la primele doua modele din clasament. Dupa sunt valori normale as zice.
    12 1
  • Andrei
    "A doua cea mai vândută mașină, în primul trimestru din 2023, a fost nimeni alta decât Dacia Spring. Cu 60.202 unități comercializate, vorbim despre o creștere de 27% față de primele 3 luni din 2022."

    In imagine e Dacia Sandero, nu Spring.
    3 28
  • Nici sa nu crezi, e un trucaj ordinar.
    3 34
  • Diareea
    Este cât se poate de real, săracii Europei iau ultimele țepe disponibile, Săndel și Duster.
    Tesla vinde în Europa Model Y amatorilor de liniuțe urbane.
    Restul producătorilor nu reușesc să se impună pe piață cu un model anume.
    De-a dreptul fermecător e să constați ce bine vinde VW termice cu motoare dezvoltate în 2010 pentru că rolul capului este ca să nu te plouă în gât.
    30 13
  • Seriff
    Da da daaaa pixelu-l albastru
    1 29
  • Cred ca ii dor ochii pe fanii dizal, cand citesc articole din astea :))
    Se pare ca viteza cu care vine schimbarea e mai mare decat pot ei procesa informative.
    8 34
  • Seriff
    @Vali, da, de-aia nu mai ploua, s-a vandut o masina electrica si restul doar termice, care schimbare? Degeaba se vinde un model, totalul conteaza, nu te mai bucura atat, ar fi interesant sa vedem si cati proprietari au cumparat electrice ca singurele masini in familie, nu ca am termica pentru drum lung si electrica pentru mers la paine.
    28 9
  • @Seriff
    Vezi ca zice ca și totalul a crescut. Mai citește o data, când îți trece supărarea.
    8 26
  • Bogdan
    Viitorul suna bine si viitorul este electric. Totusi sa nu uitam ca aceste masini au un pret destul de mare 30.000 - 40.000 de euro adica un minim 148,203 Lei conform cursului de astazi https://curbnr.ro/.
    6 23
  • Seriff
    Ce total a crescut, sub Tesla aia care se vinde fiindca sunt lichidari de stocuri, motiv pentru care au scazut preturile, sunt doar masini termice, daca erau in top 15 doar electrice mai ziceam, dar nu sunt, e una singura si aia mega subventionata de guverne, daca se scoate pomana nu se mai vinde nici una.
    Plus ca repet, cati proprietari au doar 1 masina electrica? Daca s-a vandut doar ca a doua masina e praf in ochi.
    27 6
  • @Seriff
    Șerifule, trebuie sa te duci la sursa, care e în engleza. Uite aici:

    "Fully electric cars accounted for 13.4% of the total new car registrations in Europe in Q1 2023, with 430,700 units. This was the highest-ever first-quarter performance for BEVs"

    Cât dacă astea sunt prima sau a doua masina, mai puțin important. Cei care le iau ca a doua masina, în trecut luau fumegătoare ca a doua masina.
    In plus, dacă prin absurd toate cele 430.700 sunt a doua masina, am o veste rea pentru tine: lumea își permite, de obicei a doua masina e una mai ieftina.
    8 24
  • Indiferent cate sute de mii de masinute cu baterii se vor vinde, asta nu anuleaza problemele practice si dezavantajele uriase pe care si le cumpara posesorii odata cu magaioaia. Sau, cu alte cuvinte, o minciuna rostita de 7 miliarde de oameni ramane o minciuna. Cifrele nu schimba realitatea. Care realitate nu e curioasa de sentimentele julite sau guitzul prelung al progresistilor prolcgbtrqifygrftf+-.

    In alta ordine de idei, nu m-as mira deloc sa fie false/mincinoase statisticile. Chiar nu ma mai mira nimic in ziua de azi, ba din contra - ma mir f tare cand mai intalnesc cate o persoana care nu minte cu ochii larg deschisi. Minciuna e un stil de viata pentru extrema-stanga care a acaparat europa si SUA. In fond, cine ar putea sa verifice acele statistici? :) Daca stangacii ar fi obligati sa spuna adevarul, socialismul ar disparea in juma de an.

    Si nu, aceste cifre nu spun in niciun fel ca "viitorul e electric". Eu as spune ca vanzarile sunt modeste, judecand dupa ieftinirile Tesla si suventiile majore acordate de politicienii care-si tradeaza alegatorii si indeasa bani din taxe in buzunarul unor imbuibati. In numele religiei "eco".
    22 4
  • @retardat zis și PMC
    Bine ca realizezi că politicienii decid. Să ne scrii când face guvernul țiganul AUR-olac :))
    Până atunci, pune bani deoparte ca vine taxa pe fumegătoare.
    5 24
  • Andrei
    "Daca stangacii ar fi obligati sa spuna adevarul, socialismul ar disparea in juma de an"

    Aoleu, PMC e de dreapta :))
    Uite o idee de dreapta: să conducă mașini doar cei care au succes în viață și își permit electrică. Pentru restul suplimentăm tramvaiele.

    Și te rog să apreciezi că n-am zis să muncească la boier și să facă ciocul mic, cum ar fi fost înainte ca stânga politică să dea drepturi și celor mai puțin favorizați de soartă.
    5 20
  • @retard electric
    Comentariul meu a fost publicat la 17:16, al lui PMC la 17:16, dar tu zici că eu sunt PMC, iar eu nu spun degeaba că ești retardat. :))))))

    Economia nu funcționează după delirul săracilor. :)))) Scade cererea, se închid halele, faceți foamea, vă angajați la stăpân, faceți credite și reveniți în hală! :))))))))
    16 2
  • @PMC retard
    Tati, e un singur comentariu la 17:16, al tău :))
    2 20
  • În primul rând felicitări Tesla, cu model Y au reușit vânzări foarte bune, dar si sa demonstreze ca nu este vorba despre ecologie.
    On the other hand, sales of the closely-related Tesla Model 3 dropped by 40% in Q1 2023, proving once more that buyers prefer SUVs.
    Altfel spus Model Y își “trăiește” gloria pana in Q4, când jurnaliștii manipulatori nu o sa aibă cum sa compare cu un început de 2022 in care au fost probleme mari cu componentele, fabricile au oprit producția in repetate rânduri, iar pentru Tesla anul trecut au crescut producția (cum era si planificat) in uzina din Germania.
    Dacă totul ar fi roz nu s-ar reduce prețurile.
    O sa mai fie creștere in Q2 fata de Q2/2022 si mai puțin probabil in Q3, iar in Q4 cam gata.
    19 3
  • @retard electric
    @retard electric jegos
    la 21.04.2023, 17:16
    Common sense, imbecile, dobânzi mari = bani scumpi, târlani rupți în coor.
    Piața de used cars din US e muertes, motiv pentru care Tesla scade prețul, cât să-l bată pe Fănică SH. Mai dă și în concurență, dar problema cea mare e să-l prindă pe fraier înaintea lui Fănică SH.

    :)) Așa-i când lucrezi la manipulare! :)) Dar mie mi se rupe de jeguri!
    15 2
  • Cleştele Tesla - Dacia în funcţiune.

    Locul 1 şi 2 la modele.

    Ce este mai impresionant decât locurile, sunt procentele !

    Tesla model Y ... 178% !

    La mărci
    Tesla... 58%
    MG... 112%

    MG este o marcă 100% electrică, britanică ca istorie dar chinezească ca proprietari.

    QED
    2 27
  • Ce prostii vorbești MG 100% electrică, oricum tu in general vorbești prostii.
    Discover the MG range of electric, hybrid and petrol cars designed for the pure joy of driving.
    Au 6 modele benzina… cel puțin.
    20 2
  • Mircea Badea
    mg electric va rupe fiindca e cel mai ieftin momentan.

    totusi suv-urile ar trebui sa fie pe ultimele locuri daca am fi normali...asa ca trebuie interziceri pt fumigene!
    3 22
  • Mircea Badea
    https://youtu.be/pUQ0qi8BfP4
    3 22
  • @gogoman
    Ce altceva ar trebui să se mai interzică?

    Orice vă trece prin capul gol pare să aibă legătură cu interdicțiile. :)))))))
    14 2
  • Mai verifica o data ce înseamnă exponențial… nu-i greu sa folosim cuvântul potrivit fără sa “aprindem” inutil. Suntem sătui de exagerări si de manipulări…
    9 1
  • Chiar dacă o spuneai mai drăguț tot aia este… unii-s doar niște paraziți triști desprinși de realitate. Încă trăiesc in benzi desenate.
    10 1
  • ba e bine spus exponential. in ultimii ani e explozie de verde electric si e doar inceputul.
    primul loc si ziua si noaptea!
    2 10
  • @prost ca noaptea
    Renewable capacity will meet 35% of global power generation by 2025, according to the International Energy Agency (IEA).

    Și ziua și noaptea.

    Din ăștia 35% din 2025... azi 60% sunt hidro. :))))))

    Consumul crește... cărbunii ard. :))))))))) Mai multe electrice, mai mult cărbune!!!!
    11 1
  • @prost.tornada
    1litru de benzina "ars" electric parcurge cat 3-4 litri arsi si afumati de termica.

    deci 35%+45% verde!
    1 10
  • nu as conduce niciuna din cele 15. oamenii au gusturi din ce in ce mai proaste.
    9 2
  • din cele 25 am vrut sa zic. desi sa zicem ca 208, corolla, octavia si focus ar mai fi ok daca nu ai bani de ceva mai bun.
    9 4
  • @prost ca noaptea electrică
    Ce treabă are litrul de benzină cu "primul loc si ziua si noaptea!" P R O S T O V A N E E E E E E E !!!!!!!!!! :)))))))))))

    Mesteci rahat aiurea!!!!
    10 2
  • Si in ciuda reducerilor semnificative…
    Cota de piață pe care Tesla o avea în California, unde mașinile electrice sunt cele mai populare, s-a redus în T1 cu 12,7% față de anul precedent.
    Săptămâna aceasta, Elon Musk a declarat însă că va acorda prioritate creșterii vânzărilor în detrimentul profitului.
    Destul de “VAG” pentru Musk, rămân in profit sau deja le da cu virgulă???
    Pana acuma nu le-a pasat de vânzări? Așa este când te îmbeți cu apa rece si confunzi faptul ca unii si-au cumpărat jucării si a 3-a + masina in familie cu o cerere sustenabila.
    Si încă nu au început sa-i lovească partea de garanții, service-uri. Una sa vinzi pe val, cu subvenții, totul nou/roz, si alta este sa ai in circulație milioane de masini cărora încep sa le mai cada una alta (nu spun ca Tesla sunt masini proaste), chestii normale.
    Cum așa informație nu ajunge pe AM?
    Doar creșteri bombastice???
    Model 3 a scăzut cu 40% in T1!
    40% este prăbușire nu scădere, mai ales ca s-au făcut mega reduceri si încă sunt subvenționate.
    Sunt multe modele/producători care nu se descurca, piața are de toate, iar o publicație auto trebuie sa rămână obiectiva… le pui pe tapet pe toate si lași cititorul sa tragă concluzia, cel puțin teoretic.
    10 3
  • Chinezii au început să ofere 50% discount. Cine și-a cumpărat electrică a făcut afacerea vieții. :))))))
    9 2
  • @dutzu
    chinezii vor scoate inclusiv termicele de pe piata europeana. razi tu dar nu stii de razi..
    2 9
  • @prostovan electric
    De un an de zile spun că chinezii vor rupe prețurile mașinilor electrice.

    Consecința e că producătorii consacrați nu vor mai putea vinde termice la prețuri fantasmagorice. SCAD PREȚURILE!!!! :)))))))
    7 2
  • Is curios ce si cate modele vinde triada germana premium. Sunt in top 10 la vanzari dar nu au nici un model cu peste 30k exemplare vandute. In trecut mai aparea un Seria 1 sau Clasa A dar acum, nimic.
    4 0
  • Alex… best seler pentru BMW a fost si încă este seria 3, respectiv C-class pentru Mercedes. Seria 1 s-a vândut cu maxim 750 buc/zi undeva prin 2007. Seria 3 a depășit 2.000 buc/zi cam in același timp. De atunci atât pentru BMW cât si pentru Mercedes a început o diversificare a modelelor care a sus la “împărțirea” clienților. Toate modele din clasa 3, au depășit 3000/zi prin 2012.
    BMW se apropie de pragul de 3 mil de masini pe an, dar au peste 40 de modele (BMW, Mini, RR).
    Clienții premium nu vor aceeași masina ca restul… cel puțin nu toți. Tocmai de aceea cred ca lucrurile se vor schimba (si nu in bine pentru Tesla)… după cum spuneam (nu este invenția mea), piața premium este limitată, de aceea nu prea mai auzi mare lucru de Rivian, iar Lucid este un fel de Raduciou, va “muri” speranță.
    Audi sunt in criza mare de identitate si de poziționare… vom vedea. Pentru moment cel mai bine sta BMW, deșii nu îmi place ce naiba fac cu design-ul in unele cazuri.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru