Timbrul de mediu a fost eliminat, dar ar putea fi înlocuit cu măsuri compensatorii: "Trebuie să sprijinim producţia internă de maşini"

de Daniel Popescu
Luni, 09.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Mediului a anunţat că analizează posibilitatea de a înlocui timbrul de mediu cu alte măsuri compensatorii, însă opţiunea ca o taxă să fie inclusă în preţul carburantului nu este încă luată în calcul.

Bucuria românilor de a scăpa de timbrul de mediu începând din 1 februarie are toate şansele să fie una de scurtă durată, întrucât autorităţile dau deja semne că acesta va fi înlocuit cu unele măsuri compensatorii, fără să explice exact de ce natură ar urma să fie acestea.

Informaţia a fost dezvăluită chiar de ministrul Mediului, Daniel Constantin, care a anunţat că acest subiect va fi discutat după stabilirea bugetului. Anterior, una dintre opţiuni a fost ca timbrul de mediu să fie înlocuit cu o taxă de circa 0.05 lei pe litrul de carburant, însă Constantin exclude pentru moment o astfel de măsură.

Întrebat de Digi24 dacă va fi introdusă o nouă taxă pentru prima înmatriculare a unui vehicul, Constantin a replicat. "Este o discuţie pe care o vom avea la momentul în care se va elabora bugetul. O acciză în preţul carburantului este o discuţie care nu este suficient fundamentată şi nu cred că poate intra în discuţie, cel puţin acum."

Urmareste Automarket
Timbrul de mediu şi toate celelalte forme ale taxei auto, introduse iniţial în 2007, au fost declarate ilegale de către Uniunea Europeană.
Constantin afirmă însă că o astfel de taxa este necesară cu scopul de a proteja producţia internă de maşini, în detrimentul achiziţionării de maşini second-hand de pe teritoriul Uniunii Europene.

"Sigur că ne-am gândit la măsuri compensatorii. După ce le vom discuta cu reprezentanţii industriei auto le vom prezenta şi public. Cu siguranţă producţia de autovehicule e foarte importantă, şi aici vorbim de doi mari producători", a adăugat Constantin, referindu-se la fabricile Dacia de la Mioveni şi Ford de la Craiova.

Anterior, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) a estimat că eliminarea timbrului de mediu va conduce la o scădere cu 30% a vanzărilor interne de maşini, dar şi la pierderea unor locuri de muncă din industria auto.

Via Mediafax

Comentarii (11)

  • Chiar nu avem oameni sa conduca tara asta.....
    Suntem o tara de oameni prosti, inculti, comunisti, tarani frate....asta e adevaru....nici un roman nu ar trebui sa se supere de la aceste cuvinte.....
    18 milioane de oameni sunt prostiti si batjocoriti de cateva sute....ne meritam soarta asta e....
    32 6
  • Clique
    " Anterior, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) a estimat că eliminarea timbrului de mediu va conduce la o scădere cu 30% a producţiei interne de maşini, " ... Îți dai seama, ce drama, oricum majoritatea producției de mașini se duce la export, care e problema?. Scriu pentru ultima data, dar degeaba scriu, că romanul mai nou se plange pe internet, decat în stradă, ieșiți în stradă și cereți-vă drepturile!. În special generația asta tampită tanără, recunosc ca fac și eu parte din ea, dar mie rușine de ea. Cea mai simplă alternativă la porcăria aia de timbru, este adaugarea acelui 0.05 in carburant...
    20 7
  • Încă o știre inventată „a la Libertatea” (sau a la Digi 24 - e cam același lucru).
    Taxa auto nu va fi înlocuită cu o altă taxă. ( Constantin nu a pomenit de nicio taxă.)
    „Măsurile compensatorii” se referă la extinderea Programului Rabla ori alte facilități pentru cumpărarea de mașini noi.
    5 9
  • rotila
    productia interna ? s-o protejeze maica-sa. altfel ajutam omul sa-si cumpere o masina pentru care va regreta si ne va injura cat va trai.
    8 7
  • In USA mașinile fabricate acolo nu au inclus TVA la vânzare.
    Mașinile vândute în Romania cu motor mai mic de 2l și fabricate în UE ar trebui sa folosească acest sistem. Cu programul rabla s-ar ajunge la un preț decent. Aceasta măsura ar trebui acompaniata de un impozitul în funcție de cât este de mic " E " pe care-l are mașina, ceva decent E3 motor de 1,6l maxim, 250 lei pe an.
    6 2
  • nu stiam ca videm atatea masini romanilor.
    si pt cateva sute de angajati sa taxam milioane de soferi.
    si bicicletele ar trebui taxate daca "gandim" asa.
    4 2
  • Ha ha ha ha ha imi vine sa ma pis pe mine de ris...uraaaa pleaca ai nostri vin ai nostri noi raminem tot ca prostii...ha ha ha ha ha ...fratilor cind eu va tot spun ca pe fruntea voastra scrie sclavi for ever indiferent de stapinire ..stai ca romanu inca nu a citit codul fiscal ..sa vezi atunci cind se trezeste din betia care-l cuprinde inainte de alegeri(t am ajuns sa cred ca doar semianalfabetii se mai duc la vot)in ce stare de soc o sa intre..n-o sa plateasca gigica care-si inmatriculeaza masina odata ci o sa platim toti for ever...ma pis pe mine de ris
    ps dati repede o fuga la peco pt un plin ca de luna viitoare o sa fie litru de motorina 7 lei...sa traiti bine ha ha
    1 2
  • Logic ar fi sa pune taxe foarte mari la masini Non Euro, Euro 1, Euro 2 si Euro 3 (si eu am masina Euro 3) ca sa protejam si mediul, ma refer aici la o taxa anuala (ca si ce platesti la primarie). Masinile vechi si poluante sa aiba o taxa mare, si evident masini noi si Euro 6-7 sa aiba taxe mici (intradevar mici sub 200 ron / an).
    Un program rabla cu de 2-3 ori mai multe tichete ar rezolva sa dispare masini inainte de 1990 de pe strada.
    Dupa ce au disparut masinile inainte de 1990,ar trebui urcata limita minima cu un an / an.
    Adica sa plateasca conform poluari. Cine are masina electrica taxa 0.
    2 0
  • Clique
    @NikoX Tu te auzi ce spui?.... Te crezi in Germania, Franta, UK etc.. cumva? Cat la sută din romani au bani de o mașină nouă sau electrică? Nici 40% iti spun eu. Eu cred ca fiecare are dreptul sa aibă o mașină, cat de veche poate fi, toată lumea are dreptul acesta!. Fiecare iși cumpară ce iși permite. " ca sa protejam si mediul " Crezi că asta e rezolvarea? Eu cred că indicat ar fi să se planteze copaci de 5 ori mai mult în timpul defrișării, cum face orice țară civilizată, de ex Norvegia. Dar cine să gandească..și de unde țară civilizată.. aici la noi totul se rezumă la taxe, taxe, taxe.
    2 2
  • Hunter
    Ma intreb de unde vine acel drept de a avea toti o masina ?! Te nasti cumva cu dreptul asta ?! Habar nu are multa lume de ce e corect si gresit. Asta denota lipsa de viziune, educatie si dorinta de normalitate. Masina este un moft, masina e un bun ce trebuie intretinut, masina e ceva pentru care trebuie sa ai bani. Nu zice nimeni ca toti trebuie sa luam masina noua, dar un impozit progresiv ar tria mai bine vechiturile de masinile noi. Cine isi cumpara masina la 2000 de euro, nu are ce sa faca cu ea. Ala isi cumpara masina pt ca vrea si el sa aiba masina. Da bani sa o intretina nu are, masina e veche, ajunge sa ceara bani tot mai mult. Plus combustibilul. Deci nu-mi spuneti ca unu care isi masina de 2000 de euro incepe sa traga de ea zi de zi, pt ca ala ajunge sa munceasca numa sa isi tina masina in viata.
    Sa circuli cu masina duminica si chiar si atunci sa nu ai unde merge, pt ca esti sarac, nu ai nevoie. La lucru poti merge cu mijloace de transport in comun.
    Si cine are cateva mii de euro, decat sa ia o vechitura, mai bine ar mai strange bani, poate un mic credit si iti iei ceva mai nou...si atunci ai plati impozit mai mic, ai fi mai sigur tu, familia ta si cei din jur, nu ai polua atata si ar fi ceva de bun simt. Asta cu un impozit progresiv.
    Numai ca romanu se simte mereu lezat in drepturi insa el habar nu are ce drepturi are pe bune.
    1 2
  • Daca e mediu, daca e poluare,atunci sa plateasca toti cei care polueaza. Exact cum zicea un antesuparat,chiar si la biciclete,daca consuma carburant.De ce o drujba n-ar polua,sau un tractor,o combina, orice alt utilaj consumator de carburant? deci tot pretul la carburant este cel mai potrivit sa se ia in calcul,dar in mod decent,nu profitoriu
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru