Topul producției auto pe țări, în 2020: Cu doar două uzine, România a fost peste Ungaria, dar depășită de Polonia

de Paul Cosma
Luni, 17.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producția auto globală a fost de peste 77.6 milioane de mașini în 2020, în scădere cu 16% față de anul anterior. România, cu puțin peste 438.000 de mașini produse, a înregistrat un declin de 11% al producției naționale.

Organizația Internațională a Producătorilor de Autovehicule (OICA) a publicat raportul pe 2020 privind producția auto mondială.

Ca de obicei, China a produs cele mai multe mașini, cu peste 25 de milioane de exemplare, adică aproximativ o treime din total.

Locul secund în acest clasament a fost disputat de Statele Unite și Japonia. Americanii au produs în 2020 cu 19% mai puține vehicule decât în anul precedent ajungând la 8.822.399 de unități. În același timp, în Japonia au fost produse 8.067.557 de vehicule, cu 17% mai puține decât în 2019, potrivit publicației economica.net.

Pentru locul patru se bat alte trei state. Germania reușește, deocamdată, să se impună în această luptă grație asamblării a 3.742.454 de vehicule, însă reculul de 24% față de 2019 a permis Coreei de Sud să se apropie la doar câteva sute de mii de unități. Astfel, în 2020, coreenii au asamblat 3.506.774 de vehicule, cu 11% mai puține decât în anul precedent. Al treilea candidat la poziția a patra în clasamentul producătorilor auto este India.

Anul trecut în această țară au fost asamblate 3.394.446 de mașini.

Chiar dacă este departe de nivelul statelor care produc peste un milion de mașini anual, România reușește să se plaseze într-un grup cu țări precum Ungaria sau Polonia.

În 2020, am produs mai multe mașini decât vecinii maghiari (406.497), însă am fost depășiți de polonezi, cu 451.282 unități. Deasupra României se mai află și țări precum Africa de Sud (447.218) sau Malaezia (485.186).

Via economica.net

Comentarii (10)

  • Daca doar cu doua fabrici am produs mai multe masini decat dragii nostri vecini de la nord-vest care au cel putin 5 fabrici, oare cat am construi daca am atrage mai multi producatori auto in tara noastra? Ca loc avem, fabrici dezafectate, care au avut norocul de a nu fi daramate, avem, ne trebuie doar unu-doi producatori care sa profite de forta de munca si de care noi sa profitam sa dezvolte unele zone din tara.
    13 0
  • ce se fabrica in polonia? ce branduri/modele?
    sutn curios si in turcia cat se produce...si ei au cateva fabrici acolo
    3 0
  • Este ciudat ca marcile germane produc anual cam 14 milioane de masini, din care doar 3,7 milioane produse chiar in Germania.
    3 0
  • @vlad: pai si diferenta pana la 14 milioane e in China :))
    Chiar daca ies cu sigla de VW, BMW, Mercedes, ele se numara la produse chinezesti si se iau in calcul acolo, la o treime din toata productia mondiala.
    3 0
  • Romania produce Dacia şi Ford

    Ungaria produce Mercedes, Audi, Suzuki, Ikarus bus

    Polonia produce Fiat FCA, Toyota, Opel, MAN, Scania, Solaris bus, Volvo bus

    Noi suntem varză faţă de oricine din Est, mai puţin ţările mici, gen baltice şi Bulgaria
    5 8
  • Desteptarea Edikkk
    Ikarus a dat faliment de mult. Ha ha ha.
    Si Romania e in fata Ungariei si a Poloniei in ceea ce priveste R&D ei neavand un centru de proiectare si testare cum avem noi la Dacia.
    Si in Ungaria si in Polonia sunt unitati de productie cum e si cea de la Ford Craiova.
    7 1
  • Ace-Juvete
    Sper la o fabrica de ZAZ Zaporozhets-uri electrice la mine in Banie.
    1 1
  • @Deşteptarea

    Când centrele R&D erau în Vest, românii emigrau şi primeau salarii de Vest

    Aşa că au venit cu R&D în România şi plătesc ca în India românii

    "Mare beneficiu" ce să zic
    2 4
  • Desteptarea Edikkk
    De unde stii tu mai baiete, ca n-ai calcat in viata ta intr-un asfel de centru. La cat de rau stai cu limba romana nici nu poti sa-ti redactezi singur un CV. Sunt convins ca niciun birou de R&D din Romania sau macar o banala firma de inginerie nu te-ar angaja nici la dat cu mopul.
    Nu inteleg, daca e asa de rau aici, de ce nu pleci dincolo sa fii si tu platit cum se cuvine? Vad ca stii foarte bine ce si cum. Sarman ignorant ce esti.
    2 3
  • @Desteptarea

    Domnule, am tot respectul pentru toţi inginerii români care muncesc în aceste centre R&D

    Intenţia mea era de a critica nivelele salariale din România din anumite zone, care sunt inferioare de nivelul care ar merita să fie, deci o critică spre angajator nu spre angajaţi.

    Îmi cer scuze dacă am fost imprecis şi dacă am jignit nemeritat oameni foarte competenţi şi buni.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru