Toyota a prezentat noul Yaris Cross: modelul producătorului nipon are tracțiune integrală și sistem hibrid de propulsie

de Cornel Șocariciu
Joi, 23.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a publicat primele fotografii și informații referitoare la noul Yaris Cross. SUV-ul de clasă mică va fi disponibil începând cu vara anului viitor și va fi echipat cu un sistem hibrid de propulsie. Niponii vor oferi și o variantă cu tracțiune integrală.

La începutul anului curent, Toyota a anunțat că pregătește un SUV de clasă mică dedicat pieței din Europa. Inițial, prezentarea noului model a fost programată pentru Salonul Auto de la Geneva, însă anularea evenimentului a dus la amânarea lansării.

Acum, Toyota a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul SUV de clasă mică. Acesta se numește Yaris Cross și are la bază arhitectura TNGA-B, aceeași platformă disponibilă și în cazul lui Yaris.

Noul Toyota Yaris Cross are o lungime de 4.180 de mm, cu 240 mm în plus față de hatchback-ul de clasă mică, în timp ce ampatamentul măsoară tot 2.560 de mm. În același timp, SUV-ul este mai lat cu 20 de mm (1.765 de mm), mai înalt cu 90 de mm (1.560 de mm), iar garda la sol este mai generoasă cu 30 de mm raportat la Yaris.

Reprezentanții producătorului nipon spun că noul Yaris Cross va putea fi comandat cu jante de 18 inch, iar caroseria va fi disponibilă în noua nuanță Brass Gold.

Oficialii Toyota nu au oferit informații complete despre noul Yaris Cross.

Pentru moment știm că bancheta din spate va fi disponibilă într-o configurație 40:20:40, iar clienții vor beneficia de o serie de elemente speciale la nivelul portbagajului (cârlige de prindere, podea a cărei înălțime poate fi modificată și deschidere electrică).

Noul SUV de clasă mică va fi oferit împreună cu un sistem hibrid de propulsie benzină+electric cu motor cu ardere internă de 1.5 litri. În total, sistemul va livra 116 cai putere, iar resursele vor fi gestionate de un sistem de tracțiune integrală. Totodată, japonezii anunță că vor oferi și o variantă cu roți motrice față.

Noul Yaris Cross va fi asamblat la uzina din Valenciennes, Franța, iar niponii speră să ajungă la o producție de cel puțin 150.000 de unități pe an. Debutul comercial este programat pentru vara anului viitor.

Via | Toyota | Motor1

Comentarii (40)

  • fan skoda
    hmm...
    In spate arata foarte bine. Spatele imi place.
    Dar fata e cam ciudatica...
    In fata nu arata atat de bine...
    Spatele frumos, dar fata ciudata...
    Fata nu prea arata bine.
    7 40
  • ACE - Craiova
    Interesant: garda la sol ar fi de 16,5 cm?! C-HR are 16 cm....

    Oferind si o varianta cu tractiune integrala este O.K. - bate la MAZDA CX-30, clar!

    Nu arata rau deloc si va face vanzari bunicele daca va avea si un volum al portbagajului peste 400 litri (sa zicem, in zona 410-420-430 litri)

    MULT SUCCES TOYOTA!
    43 12
  • vrei fiabilitate iti iei Toyota, cam asta e deviza. in ceea ce priveste aceasta masina, imi place ca ofera tractiune 4x4 si sistem hybrid. in rest masina nu te da pe spate dar nici nu poti spune ca arata rau.
    23 5
  • - dimensiuni ideale pentru urban
    - design frontal in noul spirit Toyota, dar ceva mai cuminte.
    - tractiune integrala pentru pretentiosi
    - trenul spate, evident, cu suspensii independente
    - interiorul e cumintel dar sunt de remarcat solutiile hibride...touch - screen unde trebuie si butoane fizice acolo unde este necesar

    numai are rost sa vorbim de economia de combustibil
    25 2
  • Clique
    Foarte tare, deja m-a făcut curios... acum sunt curios care va fi prețul.

    Fiindcă dacă nu va avea un preț exagerat, cred că m-ar bate gândul la așa ceva, ca mașină nouă.
    20 4
  • Ca și *puricele atomic* Yaris GR4, nu are practic concurență cu 4x4, restul de vreo 24 adversare fiind de fapt crossovere.
    De hibrid ce să mai zicem, că mild-urile actuale sunt apă de plouă făcute să dea bine pe hârtiile UE.
    Doar în segmentul ei rămâne deocamdată unică, fiindcă CX30 de ex. bate spre 4,40 m și asta nu doar pare, ci chiar este mai mică (cubul VW T-Cross are tot 4,18 m parcă, Juke 4,21 iar T-Roc e ca_Capturu nou la cca. 4,23 m... si toate sub 2008 la 4,30 m.)

    Trecând pe felia mereu discutabilă a designului, pare simpluță dar e lucrată mult... și bine, pe dinafară cel puțin.
    Prea ieftină nu va fi însă... dar nici stricăcioasă. :-)
    40 5
  • Fara alehas
    @Clique
    Asa e, si eu as pune masina asta pe o lista scurta. Insa pe langa pretul masinii, as pune in balanta si calitatea/priceperea ,,mecanicilor,, la masinile japoneze (chiar reprezentanta) si daca ii ai in localitatea ta.
    In plus daca o achizitionezi ca sa o tii ceva mai mult, ar fi si cat timp dureaza pana vine piesa/ansamblul japonez de inlocuit in cazul unei defectiuni ori a unui accident minor.
    Un comparativ la achizitie cu orice alta marca nu ar strica.
    12 11
  • someone
    din profil parca e un rav4 intrat la apa. imi plac arcele rotilor mai patratoase. dimensiunile mici si sistemul hybrid super-economic , cutia cvt ( sper ca e cea noua, e-cvt ) o fac ideala pentru oras si imprejurimi. faptul ca are awd e deosebit in clasa aceasta, dar de aici se naste si intrebarea mea : va fi sistem clasic, mecanic, sau va fi un sistem electric, cu motor electrc pe spate?
    16 2
  • @someone: Din ce știu-spun alte publicații, tracțiunea spate ar fi electrică (e-motor suplimentar față de cel de 79 CP integrat în cutia e-CVT) și cuplabilă automat în cazul detectării pierderii de aderență.
    Versiunea 4WD are în orice caz suspensie spate independentă AWD-i (duble brațe suprapuse), iar cea 2WD -- cu bare de torsiune.

    Va fi oricum o mașină *globală* cu echipări în funcție de piață (posibil doar hibridă pt Europa), așa că om trăi și om vedea... dacă și covidelu ne-o lăsa. :-)

    P.S. Ca să fiu *politic corect*, în segment iegzistă totuși două concurente 4x4, tot japoneze deși nu hibride (Suzuki Vitara - tot cca. 4,18 m lungime și, la limita clasei deși cu spațiu mic interior, Mazda CX3 - 4,28 m.)
    Mini Countryman (4,30 m) nu se pune după mine că-i premiommum. :-P
    36 3
  • Actualele modele Toyota:
    - Yaris hibrid ofera 100 CP iar
    - C-HR hibrid ofera 122 CP.

    Acest Yaris Cross cu 116 CP nu va rupe gura targului nici din punctul de vedere al performantelor si nici din cel al consumului - adica va fi mai degraba o struto-camila:
    - destul de lenes pentru a putea fi numit sportiv si
    - destul de ciudat pentru a fi un SUV/crossover veritabil (dimensiuni de gabarit, garda la sol, volum portbagaj, spatiu interior)!

    Va avea insa avantajul unei Toyote la modul general: garantie de 6 ani.
    Asteptam si preturile pentru a ne face o parere mai exacta.
    28 21
  • Clique
    @Fara Alehas, sunt genul care nu vinde mașina după 1-2 ani, dacă tot o cumpăr de nouă, prefer să o țin până nu mai poate fi folosită, iar reprezențe da, am în județul vecin, distanță de 1 oră să zicem, unde mi-am schimbat airbag-urile de la avensis-ul meu acum 3 luni ( avea o rechemare)

    În mod normal motorașul acela este de pe Yaris.. până acum nu am auzit probleme cu el..

    Oricum, modelul Yariss Cross, este cam ce aș vrea în general de la o mașină.
    - o gardă la sol mai ridicată (pentru că drumurile patriei)
    - dimensiuni destul de ok, nu prea mare, nici prea mică.
    - o cilindrie foarte ok, mai ales pentru taxe
    - o cutie automată fiabilă, (cel puțin până la ora actuală nu cred că este cutie mai fiabilă ca CVT-urile de la Toyota sau ECVT-urile de la hibridile lor)
    - consum decent

    Aș mai avea în listă și Suzuki vitara, însă stau cam în dubii cu cutiile automate.. nu știu cât de fiabile sunt..
    SsangYong Tivoli XLV, iar o opțiune interesantă ce se află în lista mea..

    și un Citroen c3 sau C3 aircross (însă la citroen nu știu ce să zic despre motorașele astea de 1.2)
    18 7
  • Concurent direct pt. Puma -felina noastra adoptata ,varianta 2WD cel putin. Din pacate ii trage o serioasa scatoalca dupa ceafa Pumei cu varianta 4WD , reusind iata sa impace toate gusturile/necesitatile. Nu inteleg de ce se tot face comparatie cu d-alde CX-30 , aia este facuta pe platforma Mazda 3= compacta.
    21 6
  • Ciudata combinatia dpdv estetic*, o combinatie de Yaris cu CH-R si ceva RAV4. Pasajele rotilor par/sunt nepotrivite chiar pentru 4WD si chiar pentru jante de 18. Acestea imi aduc aminte de Jeep Compass de pe vremuri (nu demult apuse).

    Daca stergi logo-ul de pe volan si amesteci poza de interior pe la o prezentare Ford Puma, nu cred ca remarci diferente.

    Dpdv "eco" cred ca solutia interesanta a fost (cel putin in UE) Chevrolet Volt / Opel Ampera, cu 4 motoare electrice + baterie+range extender (termic); forma exterioara nu foarte reusita.

    Personal nu am fost convins de Toyota, poate si prin prisma dealer-ului (din Nord) unde nu poti face drive test sambata, doar de luni pana vineri, intr-o zona si perioada cand nu conduci ci doar stai in masina (pana sa vina corona....)...la japii de la Honda (de alaturi) in schimb te plimbai singur, fara asistent - n.b. toate astea se intamplau inainte de alegerea facuta (CX30).



    *si aici nu vreau sa ma rezum la colegu' nostru confuz..."dar fata e cam ciudatica...in fata nu arata atat de bine... dar fata ciudata...fata nu prea arata bine", etc.
    17 11
  • fan skoda
    13 comentarii, iar eu am primit 16 manute rosii.
    Multi hateri...
    Nu am vrut sa spun ca fata e urata cu spume ca sa nu-mi i-au hate.

    Spatele si profilul sunt interesante si frumoase.
    Daca avea si fata desenata frumos, era un SUV foarte bun si interesant, mai ales ca are tractiune integrala si sistem hibrid.
    Asta este parerea mea (momentan).
    8 24
  • Lasa hatereala. Vad ca esti fan Mazda. Ramai la masinile tale si lasa firmele serioase in pace.
    7 16
  • @X

    Acest Yaris cross e un crossover din mai larga ceata a strutocamilelor actuale...Kamik, Puma, CX3, Captur sau 2008

    PS. CHR are 184CP

    @fan skoda mai ai rabdare la manute rosii esti campionul nostru.
    14 8
  • Parere
    Foarte interesanta. S-a cam terminat joaca pentru T-Roc, Puma, Captur si altele din categoria asta.
    21 6
  • Spatele aduce cu Vitara, profilul puțin cu CX 3. Una peste alta, va fi concurent de temut in clasă. Mai ales că este și hibrid. Dar depinde de preț...
    9 2
  • fan skoda
    Spatele acestui SUV mic, aduce mai mult cu RAV4, decat cu Vitara.

    Este posibil sa fie un concurent de temut in aceasta clasa. Mai ales faptul ca are tractiune integrala, si sistem hibrid.
    Nu multe SUV-ulete din aceasta clasa au tractiune integrala si/sau sistem hibrid.
    Dar fata...
    10 6
  • Vitara? eu as arunca un ochi la spatele/proflul un UX si RAV 4
    7 0
  • @fan skoda
    "Prietene" vezi-ti de panaramele tale de la Skoda, printre cele mai urate masini: Karoq, Kodiaq, Kamiq. Iar despre fiabilitate nu are rost sa mai vorbim.....Noapte buna!!!
    20 8
  • Andrei
    Nu arata rau, dar acele elemente de plastic de deasupra rotilor strica linia laterala, masina aratand de parca are roti de 15''.
    Fara sigla nu as stii ce model e, iar motorizarea este slaba, potrivita insa pentru oras. La fel si acel 4x4.
    2 11
  • To: @DLP

    M-am trezit si eu ca proasta sa ma bag in seama/sa-mi dau cu parerea in categoria masinilor ce apartin firmelor serioase, mai cu seama dpdv estetic, acolo unde colegu' nostru (coleg de banca cu d'alde Rubens) este doct.

    Jos palaria. O seara buna!
    9 4
  • fan skoda
    @@fan skoda

    hmm...
    Un fr****t...
    Nimic nou...

    Skodele sunt masini excelente MINUNATE, MIRIFICE, NISTE FRUMUSETI !....
    Sunt printre cele mai frumoase masini...
    Si printre cele mai fiabile...
    Aceste minunatii pe patru roti sunt foarte fiabile.
    Tin peste 1 milion de km.
    Sunt niste MINUNATII aceste masini !
    O splendoare !

    Karoq si Kodiaq, sunt doua SUV-uri de familie, foarte frumoase, fiabile, masini cu 4x4, foarte bune pe Off Road...
    Sunt foarte tehnologizate...
    Iar Kamiq, este cel mai frumos SUV mic de oras...
    Sunt excelente !

    he he he...

    Dar oare, chiar avea sens sa-ti raspund ?
    5 17
  • skoda fan
    @@@fan skoda

    tz, tz, tz
    Un pr...t
    totul e vechi

    Skodele sunt masini URATE, NASPA, NISTE NASOALE !....
    Sunt printre cele mai urate masini...
    Si printre cele mai putin fiabile...
    Aceste oratanii pe patru roti sunt foarte proaste.
    Tin peste 0.1 microni de km.
    Sunt niste NASPARLIII aceste masini !
    O uratenie !

    Karoq si Kodiaq, sunt doua CARUTE de familie, foarte urate, defectuoase, masini cu 2x2, foarte proaste pe Off Road...
    Sunt foarte invechite...
    Iar Kamiq, este cel mai urat CARUT mic de la tara...
    Sunt proaste !

    hi hi hi...

    Da, chiar avea sens sa-ti raspund !
    16 6
  • Simpatica masina, parca e un rav 4 în miniatura ( cel puțin din profil). Sa vedem și lista de preturi, teoretic ar trebui sa se situeze sub Ch-r. Sa vedem cât va fi o hibrida cu cutie automata ca preț.
    @Ace - Ch-r varianta pe benzina are garda de 16. Cea hibrida o are de doar 14.8.
    10 2
  • fan skoda
    @skoda fan

    Tot ce ai facut, a fost sa dai copy paste la comentariu, si sa inlocuiesti niste cuvinte cu antonimele sale.
    Ce de kkt esti !
    Si esti redus mintal !
    Dar de ce sa vorbesc cu un kkt ?
    7 8
  • skoda fan
    @fan skoda

    A fost un comentariu personal, parere personala. La fel de valoroasa ca 99% dintre interventiile tale.

    Daca nu esti in stare sa accepti o opinie diferita e problema ta. Ma voi abtine sa iti raspund in termenii injuriosi si jignitori cu care esti tu obisnuit.
    7 3
  • fan skoda
    Skodele sunt cele mai bune masini !
    Frumoase, Fiabile, au 4x4 pentru off road, versiune RS, Scout, etc. sunt excelente !

    PS: Nu stiu daca nu cumva, vanzarile vor fi influentate de fata urata.
    Au cam desenat-o cu picioarele.
    Farurile imi plac, dar nu se potrivesc cu restul design-ului frontal.
    Dar, are tractiune integrala si sistem hibrid.
    Sa vedem preturile.
    Dar, ar trebui sa faca ceva in privinta design-ului frontal. Farurile cu design frumos si interesant, nu se potrivesc pe acel design frontal esuat. Spatele si profilul, sunt desenate frumos si interesant. Daca ar fi fost si design-ul frontal desenat altfel....
    S-ar putea sa piarda vanzari din cauza fetei ciudate.
    Tractiune integrala este si pe T-Roc.
    4 13
  • Octavian
    Atata timp cat nu e facuta in Turcia ar trebui sa fie buna.

    Am luat prin 2007 prima generatie de Toyota Auris si am fost dezamagit de felul in care era asamblata masina. A avut mai multe probleme de asamblare. Cel mai nasol a fost cand s-a desprins scutul motor pe autostrada la 160kmh.
    7 2
  • AM, pana cand???
    Toate fioarte bune si foarte frumoase cu masinuta asta. Dar tare mi-e teama ca.. doar pana vom primi si pretul.
    3 1
  • +1 @fan_skodaq că mi-ai adus aminte de T-Roc 4x4, chiar dacă nu în varianta de 115 CP.
    Și Audi Q2 poate fi inclus aici teoretic, da-i și mai premiumist... nu doar în varianta R de 300 CP.
    De fapt și Hyundai Kona are versiune 4WD (1.6 T-GDI 177 CP), dar inconștientul meu necolectiv :-) mi l-a / le-a scos din cap incluzându-le în alt segment (puterea + prețul sar în sus, ca să nu mai vb. de consum, chiar f. mare la Kona AWD.)

    Cât depre prețurile prezumtive, Cross-Yaris 2WD non-hibrid ar debuta probabil la vreo 18.000 € în România, urcând la cca. 20 / 23.000 pentru hibridele 2WD / 4WD mai puțin bazice (preț listă fără discounturi).
    Mă miră totuși prezentarea mașinii atât de devreme (abia din vara lui 2021 s-ar și vinde), în stil de plan cincinal VAG nemțesc. :-P
    16 0
  • Cred ca mai mult de 350L in portbagajul lui Cross nu vom vedea la un 22.000.000eu pret de pornire
    4 1
  • LUCCI LUCIANO
    S-au trezit la 2 ani dupa Kia si Hyundai...
    3 5
  • Mie din poze mi se pare ca interiorul e la fel de confortabil ca intr-un Suzuki Jimny. Daca cer 20.000 de eur pe cyborg-ul asta, o sa-mi intareasca convingerea ca Toyotele sunt niste naspe, cam toata gama. Niciodata nu mi-au placut utilajele produse de Toyota. Nu stiu dece, pur si simplu nu le suport.
    1 10
  • ACE - Craiova
    Volumul portbagajului: 390 litri.
    Mult mai mic decat cel al:
    - RENAULT Captur (422-536 litri, cu bancheta culisabila),
    - FORD Puma (402 litri pt. varianta mild hibrid-456 litri pt. varianta benzina),
    - VW T-Roc (445 litri),
    - PEUGEOT 2008 (434 litri),
    - MAZDA CX-30 (430 litri),
    s.a.
    8 4
  • hmmmm.....poate 390 in versiunea "normala" la cred ca la hibrid va fi mai mic
    5 2
  • fan skoda
    -Skoda Kamiq 400 l
    -Seat Arona 400 l
    -Toyota C-HR 358-377 l
    -Nissan Juke 422 l
    - Opel Crossland X 410 l
    - Opel Mokka X 356 l
    - Suzuki Vitara 375 l
    -Citroen C4 Cactus 348 l
    - Kia Stonic 352 l
    - Mini Countryman 450 l

    Toyota C-HR si Yaris Cross au portbagaje foarte mici. Sub 400 l.
    Sunt cateva modele cu portbagaj sub 400 l.
    Skoda Kamiq si Seat Arona au ambele 400 l. O valoare buna.

    Dar la sub 400 l nu merita.

    Mie din acest segment, imi place foarte mult Skoda Kamiq, dar si Peugeot 2008.
    5 7
  • CristianG
    Romanul are boala portbagajului. Musai portbagaj mare, chit ca e de fapt, masina de oras. Eu o vad ca o a doua masina de familie, pentru o familie care sta in metropolitan extins mai ales, fie o masina pentru o persoana singura sau cuplu, situatii in care portbagajul e arhisuficient. Si chiar cu un copil mic, mai pui ceva bagaje o data/ de doua ori pe an si pe bancheta. In clasa ei nu prea are rival, tractiunea integrala o individualizeaza, plus hybridul tipic Toyotei. Adica hybrid veritabil. Daca si pretul va fi rezonabil, ar putea fi un best-buy.
    2 0
  • Ciprian
    Cand va incepe comercializarea in Romania?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru