Un nou constructor chinez vine în Europa: Xpeng debutează cu SUV-ul compact electric G3 cu autonomie de 450 de kilometri

de Daniel Popescu
Miercuri, 16.12.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul chinez Xpeng pătrunde pe piața europeană cu SUV-ul compact electric G3. Noul model are aproape 200 de cai putere și o baterie cu capacitatea de 66.5 kW, în timp ce autonomia ajunge la 450 de kilometri.

Numărul constructorilor chinezi care își fac simțită prezența în Europa continuă să crească. După cele două modele propuse de BYD, acum vine rândul unuia dintre cei mai tineri producători chinezi să facă pasul pe Bătrânul Continent.

Xpeng, un producător din China care a vândut primele sale mașini în 2018, a anunțat că SUV-ul compact electric G3 va fi disponibil pe piața europeană începând din luna decembrie.

Primele 100 de unități vor ajunge în Norvegia până la sfârșitul anului, înainte de extinderea planificată pentru anul viitor. De altfel, strategia de la livra primele unități în Norvegia este similară cu cea a celor de la BYD și este justificată de cererea mare de modele electrice de pe această piață.

Totuși, succesul primului model Xpeng în Europa este incert, în contextul în care acesta nu impresionează prin design sau specificațiile tehnice.

Xpeng G3 are un motor electric de 197 de cai putere și un cuplu de 300 Nm, iar modelul are nevoie de 8.6 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă menționată de producător este de 170 km/h.

Bateria Li-Ion are o capacitate de 66.5 kWh și se încarca de la 30% la 80% în 38 de minute.

Autonomia oficială menționată de producător este de 450 de kilometri pe baza standardului european WLTP.

Xpeng mizează însă în special pe pasionații de tehnologie, în contextul în care G3 are 12 radare ultrasonice, 8 camere video și 3 senzori radar mmWave, iar update-urile software au loc over-the-air. La interior, Xpeng G3 mizează pe un sistem de infotainment de 15.6 inch și un instrumentar digital de bord de 12.3 inch. 

În Norvegia, versiunea de bază a lui Xpeng G3 costă 358.000 de coroane norvegiene, echivalentul a aproape 34.000 de euro.

Via Autocar

Comentarii (31)

  • Mama,ce design,arata de parca mai are un pic si se scapa pe ea!
    32 43
  • @Tatraurs Tin sa te contrazic. Arata undeva intre: parca ar vrea sa manance o inghetata cu capsune si parca a uitat sa-si ia umbrela inainte sa plece de acasa.
    26 23
  • asteptam cu interes si automobilele clasice fabricate in China!
    12 28
  • Clique
    Faceți voi un design mai bun și trimiteți la compania mamă să vi-l aprobe, dacă tot sunteți atât de tari în gură.

    Românul e bun la toate, mai ales să comenteze oriunde, despre orice și oricine, dar când îi spui să facă ceva, gata, o dă la întoarsă
    45 31
  • @tatraurs
    Hai sa-ti zic ceva ce sigur nu stii, dar poti cauta pe Google: xpev a avut anul asta crestere la bursa de vreo 382%.
    NIO, alta companie chineza, 1056%
    Intrebare: cat au avut BMW, Audi, Mercedes?:))
    Ai auzit de Xpeng P7 ?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Xpeng_P7
    Asta cu aspectul e prostit fraierii cu design si restul rechemam la service: Mercedes e plin de recall de frumos ce e.
    34 28
  • Vezi BMW IX3, e 100% Made in China.
    24 18
  • @clique. Nu inteleg,daca nu-mi place o masina ,ce trebuie sa fac? Sa fac cerere scrisa si sa astept sa se aproabe de compania mama,sa vin si cu niste schite personale,sa astept raspunsul in scris daca e urata sau nu? E hidoasa,ba,imi dau cu parerea ca inca am voie,esti liber sa-ti placa sa nu,parere strictbpersonala.
    @tatr. Nu imi pasa,nu joc la bursa,imi e egal cu 0 cu cat a crescut,totusi,o actiune avea in iunie 72,17$,azi costa 47,70,crestere:))
    24 23
  • Ps. Romanul e bun la toate,mai ales sa dea aiurea din gura de parerea altuia.
    26 24
  • @tatraurs
    Tu esti cel mai bun la dat cu parerea.
    Sa mergi si in Norvegia si sa le zici ca nu sunt masini bune, ca bateriile nu au randament la frig si ca ei sunt socialisti si vai de ei.
    La anul vedem daca te-au bagat in seama sau isi vad de drum.
    25 29
  • @18:16 Se putea sa nu se bage in seama cu mine si Tilica,prostul satului? Normal ca nu
    24 26
  • @tatraurs
    Ai dreptate, la ce inteligent esti, probabil posesor de troaca diesel, ma mir ca te baga cineva in seama.
    23 26
  • @18:52. E greu cand esti marginit si nu te duce biba,ce treaba are daca am sau nu o troaca diesel,cu Norvegia,baterii?Am adus eu discutia cumva? Stiu,daca chinezaria hidoasa de mai sus ar fi fost pe motorina si as fi zis ceva urat de ea,erati toti plansi de fericire,electrizatilorDar,daca zic ceva de o chinezarie care arata ca un bocanc dar e electrica,lacrimi si suspine,injurii,spume la gura ca bivolul in jug,ba mai mult aflu si cu cat a crescu la bursa:)) cu toate ca putin imi pasa si nu va ajuta asta nici pe voi(pentru ala de mai sus,vezi ca si Mercedesul e mai nou cam chinezesc,Geely).Ba,voi sunteti normali? Mi-am dat cu parerea de designul unei masini si atat? Sunteti toti razna?
    26 24
  • Cred că este proiectată de absolvenți ai promoției ce a absolvit cursurile on line.

    Când nu mai ești constrâns de grila radiatorului și ai tot spațiul din lume să faci ceva creativ, să vii cu figura asta de om constipat mi se pare penibil.
    Până una-alta ăștia vin pe turnantă, așa că Musk va rebui să se grăbească cu fabrica din Germania
    22 22
  • Ar fi putut sa-i zica zambetul lu' Iliescu
    20 18
  • Catalin
    P7 rules!
    6 25
  • Catalin
    Heckler & Koch P7 rules!
    5 24
  • Hei.... Hai să nu ne jignim....

    decât voalat poate....

    Fiecare să îşi spună părerea.

    A mea:
    1) chinese base car - cumpărarea ei înseamnă moartea Europei dpdv auto
    După imobiliare, cel mai scump produs economic este mobiliare (autoturisme) pentru consumatori (persoane fizice) !

    Când maşina o cumperi din altă ţară, "continent economic" te sinucizi economic

    2) este un furt de tehnologie crasă, ecranul central identic cu Tesla, instrumentarul de bord ca Tesla, tehnologii din spate, o mare parte, la fel

    Există şi scandalul cu angajatul demis care a dat jos date de pe serverele Tesla...

    SĂ FIU TÂMPIT SĂ CUMPĂR ceva made in China toată maşina (gen Dacia Spring sau BMW next ăla)
    ŞI MAI ALES
    ceva chinese based, al companiilor deţinute de chinezi

    Să nu uităm că Suedia a dat flit la toate echipamentele Huawei recent, pentru că s-a demonstrat că este platforma furtului de tehnolgie.
    25 11
  • Dar ce coama are... EuroNcap are? Service in Europa este? Nici Dacia Spring nu as cumpara (china) d'apoi o chinezarie 100% de la mama lui. Sper sa aiba succes la fel ca fabrica auto din Bulgaria.
    23 15
  • @Edikkk,asa e,moartea Europei dpdv auto,dar sa nu uitam ca asta a ales o neputincioasa Europa(ue) cu 440 milioane de oameni,sa se sinucida economic si demografic prin toate politicile stangiste de pana acum,pur si simplu se chinuie sa faca asta.Cand stai si dezbati in parlament curbura castravetelui,e clar ca la un momendat,o tara cu 1400 miliarde de locuitori,culmea,mai capitalista ca Ue si America, o sa iti scoata tot socialismul pe nas si toti lefțoii o sa se trezeasca mai tarziu socati,cu pantalonii in vine,chinuidu-se sa inteleaga ce s-a intamplat.Si aici amn vorbit doar de China,stai sa vezi cand o veni toata Asia tavalug peste noi,deja au facut si ei un fel de Ue,anul asta,o uniune economica Asiatica.Mai vedem in 10-20 de ani noi astia tineri ce o fi,eu zic ca e foarte nasoala treaba.Pana atunci,ne uitam cum industrii si marci din ue sunt cumparate bucata cu bucata,la kg.Intr-un fel,foarte bine,asta a dorit poporul,in valorile astea leftarde a crezut,o sa stau pe margine si o sa privesc cum se distruge tot.
    21 20
  • @ Tatraurs

    Mai bine mă retrag la țară (oricum probabil voi face asta) și merg cu căruța decât să susțin dictatura chineză care e un hibrid de comunism și capitalism de stat. Europa a luat-o razna cu multe lucruri, dar mai ales cu ecologia. Una e să ai grijă de mediu, alta e să faci din asta o religie și să devii atât de obsedat de asta încât să îți distrugi și propria economie (vezi Green Deal). În timp ce China, India sau SUA poluează de rup.

    Toți susținătorii ăștia ai Chinei ar îmbrățișa o dictatură în stilul lor fără probleme atât timp cât le împlinește dorințele venite dintr-o spălare pe creier ce durează deja de ani de zile. Nu că Xi Jinping nu ar fi zis că vrea să exporte modelul politic chinez și în alte țări.

    N-au decât - la țară e bine și liniște cu animalele. Sau chiar în munți.
    18 15
  • @Moldovean. Posibil ca partea cu retrasul la tara sa nu tina in unele cazuri,infrastructura(un spital de urgenta la doua ore)+ ca altii o sa raneasca la bunurile pe care le ai si la paradisul pe care ti l faci la tine in curte. Cred c-o sa suferim toti,oriunde ne-am muta,sa nu uitam ca in Europa se muta toata Asia,invitata oficial.
    14 13
  • Bunnnn!! O sa ii oblige pe cei importanti VW Toyota sa lase la pret. Pentru consumator e un lucru bun.
    18 16
  • Ca sa incep cu ontopic-ul, masina mi se pare urata dar cu performante mai mult decat decente pentru un suv/crossover sau cum vor sa-i zica.
    Problema cu astfel de masini (pe langa imaginea de chinezarii) este 1-rezultatul la testele EuroNCAP si 2-lipsa unei retele de dealeri/service in europa.
    Daca la masinile termice atingereaa normelor europene de performanta si emisii facea dificil accesul pe piata pentru jucatorii chinezi, de cand cu electricele problema s-a simplificat puternic. China are avantajul ca are fabrici de baterii si de masini electrice si in teorie ar putea oricand sa exporte in europa.Masinile electrice, care sunt mult mai simplu de construit nu mai au nevoie sa treaca alte teste de emisii. Problema majora a producatorilor chinezi ramane insa lipsa experientei in proiectarea unor caroserii care sa treaca de testele de siguranta vestice EuroNCAP si IIHS. Si mai este si design-ul, dar cand ma gandesc la primele generatii de SsangYong, nu mi se mai pare asa un obstacol.
    8 11
  • Pe de alta parte nu pot sa nu remarc ipocrizia unor comentatori de pe aici care critica politicile socialiste ale uniunii europene, proslavind capitalismul american (si chiar pe cel chinezesc), dar care urlau mai tare impotriva Tesla cand a incercat sa aplice acelasi capitalism in Germania.
    M-am abtinut sa fac remarca asta la articolul respectiv, dar aceea era o mostra de capitalism si libertatea din america. Aia era libertatea angajatorului de a seta regulile la el in fabrica, si cui nu-i place poate sa plece. Ne-ar placea sa avem libertatile din alte parti dar am vrea si beneficiile din hulita europa socialista (stangista cum spun unii cu dezgust).
    6 11
  • @green alex Asta ca cica Germania e socialista(ca si ue,si stangista,spun cu dezgust sincer) si tine la drepturile omului si cu angajatii,mai putin cand e vorba de romanii carevin inclusiv din carantina in turme sa le munceasca in fabricile de carne sau ca ultimii sclavi la sparanghel in cele mai mizere conditii si cu drepturi 0.
    8 11
  • Johnny
    Nu pot sa nu remarc ipocrizia autorului legat de pesimismul unei reusite datorita dizainului si performa telor indoielnice lol. Pai daca era VW performantele astea erau de top, chiar sunt mult peste medie.
    Legat de design sunt de acord ca nu e reusit dar iarasi zic, daca era din UE sau SUA?
    10 4
  • brotac
    Al doilea om cel mai bogat om.cea mare companie auto după capitalizare.bitcoin a sărit de douăzdemii.epstein so spinzurat
    10 6
  • brotac
    am uitat de Apple care valorează peste 2000 de miliarde de dolari.ei au ajuns să tranzacționeze și apa
    3 5
  • Moldovean şi ursu tatra - vă rog, plecaţi în păduri

    Nimeni nu are nevoie de minţi luminate ca ale voastre

    Uniunea Europeană este una de succes.

    Dacă România nu era în UE, aveam soarta Rep Moldova, Ucranei - adică SĂRĂCIE LUCIE !
    6 7
  • @edikk,gresit,ar fi avut soarta Iugoslaviei,s-ar fi facut bucati,asta a fost "biletul" de intrare.UE e un succes doar in mintea ta,intreaba-i pe cei sase milioane de romani care au parasit tara,au umplut centurile vestului si campurile de sparanghel si spala babe vestice la fund cat e de succes e modelul Vestic.
    2 6
  • brotac
    Apropo de speculanți! prețurile le fac indivizi că epstein care au insule și avioane.ei decid prețul prețul grâului, petrolului,apei,etc.ei sunt cei aleși
    5 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru