Uniunea Europeană acuză BMW, Daimler și Volkswagen: "Constructorii au restricționat concurența pentru tehnologiile anti-poluare"

de Daniel Popescu
Vineri, 05.04.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uniunea Europeană acuză BMW, Daimler și Grupul Volkswagen că între 2006-2014 au restricționat concurența în dezvoltarea sistemului de tratare cu AdBlue și au întârziat introducerea filtrelor de particule la motoarele pe benzină.

Uniunea Europeană a confirmat vineri informațiile apărute recent în presa internațională cu privire la o serie de practici anti-concurențiale derulate de BMW, Daimler și Grupul Volkswagen în perioada 2006-2014.

Uniunea consideră că cei trei mari constructori și-au coordonat strategiile pentru dezvoltarea sistemului de tratare cu AdBlue a motoarelor diesel prin stabilirea anumitor dimensiuni pentru rezervoarele de AdBlue și a cantității de AdBlue pe care să o folosească clienții. Prin adoptarea acestor strategii restrictive, eficiența sistemelor de tratare cu AdBlue a fost limitată.

În același timp, UE susține că producătorii s-au coordonat pentru "a evita, sau cel puțin pentru a amâna, introducerea filtrelor de particule pentru mașinile cu motoare pe benzină între 2009 și 2014".

Uniunea Europeană admite că cei trei constructori nu au fixat prețuri și nici nu și-au împărțit cote de piață, însă insistă că cele două practici încalcă regulamentul Uniunii care interzice formarea unor carteluri.

Pentru moment, acuzațiile reprezintă opinia Uniunii Europene, iar autoritățile europene vor începe acum o investigație completă pentru a determina dacă acuzațiile sunt fondate sau dacă cei trei constructori au respectat legislația.

În cazul în care vor fi găsiți vinovați, cei trei constructori riscă amenzi de ordinul miliardelor de euro.

"Companiile pot coopera pentru a îmbunătăți calitatea produselor, dar legea nu le permite să aibă înțelegeri care să facă exact opusul: să nu îmbunătățească produsele și să nu concureze în termeni de calitate", a declarat comisarul european Margrethe Vestager.

Grupul BMW a reacționat deja la acuzații în cadrul unui comunicat de presă, însă refuză să comenteze oficial situația.

"Grupul BMW va examina informațiile și va furniza un răspuns autorităților. [...] Pentru moment, compania nu va comenta subiectul acestor obiecții", menționează germanii.

Via Uniunea Europeană, BMW

Comentarii (12)

  • ACE - Craiova
    Baietii mari, tari si BUNI....erau cam ...RAI ?!
    10 1
  • Au ajuns la UE niste imbecili,care nu au habar ce este o masina,cum functioneaza sau ce trebuie sa faca.Daca pui un rezervor mai mare de adblue automat creste greutatea masini si implicit noxele sunt mai mari(ce dai pe mere iei pe pere).Filtrele de particule la motoarele pe benzina sunt utile numai in primele 30 de secunde de la pornire in rest sunt in plus,de aici si ca la FPF/GPF nu este nevoie de regenerare ca si la cele diesel
    5 14
  • Marius
    Oare cum reusesc altii sa respecte niste norme si fara AD Blue ?
    Iar acesti maestri ai motorizarilor se chinuie cu softuri aburite s adb;ue sa intre cat de cat in randul lumii civilizate ???
    9 6
  • Edikkk
    Ioi.... Dar hai să nu punem decât 1 litru rezervorul pentru lichidul de parbriz, că este grea apa... 1 litru... faţă de maşina de minim 1 tonă..
    10 3
  • dragnea ftw
    s-o schimbe pe merkel cu dancila!

    ps: si eu merg cu rezervorul gol ca sa fie mai sport, exact ca la curse.
    7 3
  • Anonim
    Niste functionari,euroderutati de la UE unii la fel de inteligenti ca Dancila au ajuns experti in industria auto . Care sunt dovezile referitoare la cele incriminate ca nu am citit nimica despre asta ? Banuiesc ca sunt facute in baza unor studii,teste aceste acuze . Nu tin parte celor din industria auto care clar sunt niste sacali disperati doar dupa profiturii cat mai uriase dar sunt satul si de sfertodoctii astia din parlamentul , comisia europeana care au devenit peste noapte specialisti in toate domeniile .
    5 6
  • De ce suntem asa naivi, sfinte Robot/Fiinta miraculoasa la care ne rugam chioraste duminica?

    Eu zic asa:
    1. Toti fura la emisii.
    2. Sunt prinsi cei care:
    - fie nu au jucat mingea cum a fost intelegerea
    - fie au convenit sa plateasca ei acum si altii data viitoare
    3. Daca eram eu patronul VW, si aveam de ales intre a fura sau a nu castiga (sau chiar pierde) miliarde, oare ce faceam? Cred ca gaseam o formula care sa para aproape legata cat sa pot dormi noaptea. Adica tot furam. Si ca mine suntem toti. Sau mai bine spus si ei e oameni, doar ca sunt mai finuti si dau destul si claselor.
    6 6
  • @Calingura
    Alegerea aia o ai de facut in fiecare zi, la fel ca fiecare dintre noi.
    DE aia noi suntem in mocirla dar jinduim la civilizatia/bunastarea din alte locuri.
    3 1
  • inexorabil
    @Alex: axiomatic, civilizația și bunăstarea nu se condiționează reciproc! Adică nu trebuie neapărat să coexiste…De obicei (cutuma pământului ȋncă de la Geneză, de!), dacă posezi bunuri (mult) mai mult decât ai nevoie (tu singur sau tu cu familia ta), virtuțile morale (care, ȋn mod incontestabil, constituie și fundamentul, și frontispiciul civilizației reale și salutare, oriunde ȋn lume!!!) nu prea ȋși fac loc ȋn sufletul tău și, prin urmare, la confluența personalității tale cu furnicarul social, acestea nu sunt de constatat cu limpezime…Ȋn plus, ce civilizație o fi aceea ȋn care nu se mai nasc…oameni de spirit: poeți, prozatori, compozitori, pictori, sculptori, actori (nici ȋn “Vest”, nici ȋn “Est”, pe niciunde…). De fapt, ne-am ȋmpotmolit cu toții ȋn “civilizația” purei, cronofagei și alienantei rumegări, a “afirmării” materiilor fetide (eufemism), astfel ȋncât – neȋmpărtășind nici măcar o vagă idee din principiile exigente, intransigente și veșnic inoperabile ale capitalismului – uzinele noului idol al omenirii, recte consumerismul (sub toate cele patru forme praxiologice ale sale: comestibil, non-comestibil, mediatic și digital), duduie la capacitate maximă…Până când ȋnsă?

    “Lumea socială este caracterizată tot mai mult de *nimic*. Tot mai mulți oameni ȋși caută satisfacția ȋn consum, ȋnsă a devenit evident că acesta nu poate oferi sensurile și recompensele care, până acum, erau obținute prin muncă. Dimpotrivă, indiferent cât consumăm, indiferent cât de mult ajungem să cumpărăm, nu facem decât să ne adâncim și mai mult ȋntr-o spirală fără sfârșit a frustrării. Căci obiectul consumului nostru este tocmai nimicul produs ȋn serie, o masă amorfă de lucruri care vin de nicăieri și sunt produse oriunde.
    Nu mai avem timp. Acesta este paradoxul: suntem atât de ocupați, ȋncât ne-am descotorosit de tot ceea ce ne umplea timpul ȋntr-un mod semnificativ, iar ceea ce am pus ȋn loc nu ne va mai oferi satisfacțiile pe care le obțineam din toate acele lucruri pe care le-am lăsat deoparte. Ne-am aruncat cu capul ȋnainte spre nimic. Dar ce vom face atunci când această epocă a prosperității va lua sfârșit, asa cum se ȋntrevede deja? “ (George Ritzer – “Globalizarea nimicului”).

    O singură observație ȋmi permit: va lua sfârșit ca să urmeze ce după aceea? Indiscutabil, o serie de evenimente fără precedent de ȋnfiorătoare, sugerate de o carte tot mai ignorată: Apocalipsa…Mai ȋntâi, prea-vicleanul a inițiat mai multe false “apocalipse” (precum “21 decembrie 2012”), anume pentru a arunca ȋn neȋncredere și desuetudine, ba chiar ȋn “mitologie”, Adevărul inevitabil…Judecând sumar, după aspectul zilelor noastre, pare că neobositul sforar a reușit, cu brio chiar! Fiindcă, atunci când sorbi fericit deliciile “civilizației” și freci ȋntruna smartphone-ul, numai la ororile tipice sfârșitului lumii nu te gândești…Cu atât mai puțin la “a doua venire a lui…” (completați voi).
    1 3
  • Calingura
    @Alex - da si nu. Sa nu fur de la munca un prelungitor e una. Sa gasesc o portita prin care il pot obtine si sa nu fie chiar ilegal e alta.

    Eu personal, fac smecherii destul de rar. Dar mai fac.

    Problema apare cand nu stim ce impact au si cand dam lectii altora. Din gura toti suntem sfinti dar cand terminam de fumat aruncam tigara in iarba.
    1 0
  • @Inexo:
    Dex-ul defineste civilizatia ca "nivelul de dezvoltare materiala si spirituala al unei societati...".
    Din punctul meu de vedere intr-o astfel de societate (civilizata) se aplica niste reguli transparente de recunoastere a capacitatilor si de recompensare a efortului depus de fiecare individ. Astfel orice individ cu un minim de pregatire/abilitati care se intrebuinteaza poate avea acces la un standard de viata decent.
    In mod evident vor exista exceptii atata in sus cat si in jos dar ele nu trebuie sa constituie regula.
    Coruptie, nepotism si alte asemenea plagi din astea exista in toate civilizatiile dar important este ca ele sa nu fie generalizate si sa defineasca sistemul.
    0 0
  • inexorabil
    De acord cu tine, Alex, dar ce-o fi ȋnsemnând astăzi “dezvoltare spirituală”…nu pot să-mi dau seama. Probabil că citim cărți pe smartphone; intrăm ȋn biblioteci virtuale. De pildă, sunt cărți care stau față ȋn față cu noi, cum ar fi facebook :D
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru