Există multe speculații în jurul viitorului BMW M3. Știm că va fi electric, având o arhitectură de 800 de volți care va oferi peste 700 de cai putere. Dar BMW va produce și o versiune pe benzină alături de cea electrică, iar detalii noi ne dezvăluie ce ar putea să o alimenteze.
Dr. Mike Reichelt, șeful BMW Neue Klasse, a discutat cu Top Gear pentru a împărtăși mai multe informații despre viitorul M3. Reichelt a declarat că acest viitor M3 nu va fi doar „cel mai bun model M din punct de vedere dinamic,” ci va dispune și de un motor pe benzină diferit față de cel al modelului actual.
Amintim că actualul BMW M3 folosește motorul S58, un motor twin-turbo de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă până la 530 de cai putere în cea mai performantă versiune. Este posibil ca această nouă motorizare să fie o versiune hibridizată a actualului S58, dar nu vom ști cu certitudine până când nu va fi dezvăluit oficial.
Dacă v-ați temut că BMW va urma exemplul Mercedes-Benz și va micșora motoarele de performanță, nu este cazul.
Compania a declarat deja că ar fi foarte dificil să reducă motorul lui M3 la unul cu 4 cilindri.Următorul M3 va introduce și noul sistem de control al performanței numit „Heart of Joy,” previzualizat pe conceptul Vision Driving Experience. Sistemul Heart of Joy integrează controalele pentru trenul de rulare, frânare, recuperarea energiei, încărcare și direcție într-o unitate care procesează informațiile de 10 ori mai rapid decât sistemele anterioare.
Este posibil ca BMW Neue Klasse Seria 3 să debuteze anul acesta și să fie disponibil pentru vânzare la începutul lui 2026.
via Top Gear
https://www.youtube.com/watch?v=lL4gMpZolsU
Eu m-am referit la faptul ca BMW si Mercedes vin pe aceeasi platforma cu oferte de motoare hibride sau baterii electrice.
Apropos, pe 1 Mai imi pun CLK-ul inapoi pe asigurare, dau prelata jos si il scot din garaj la prima plimbare din an. Astazi din pacate e un frig deprimant si vant, asa ca mai astept pana saptamana viitoare :)
Caroseriile va fi asemănătoare, probabil cu grila deschisă la varianta termică, dar platformele sunt diferite.
Asta înseamnă și ca la EV cabina nu e impinsa in față, ca sa semene cu cea termica. Deci probabil ca avea un portbagaj frumușel în față și mai puțin spațiu în interior decât la unii rivali.
Și nu, spatele nu va fi atât de înalt.
Merc-ul despre care vorbeam a fost un studiu foarte interesant legat de efectul de sol. "chestie" abordata, pare-se, si de cei de la BMW cu modelul asta. Articolul era dintr-o revista/almanah Autoturism, evident, inainte de '89, dar tin bine minte ca masina era de culoare alba iar liniile nu atat de coltoase ca aici, dimpotriva, totul era extrem de slick si rotunjit (fix cum sunt si acum). Pe langa designul retro (observat de Alex) spoilerul spate a fost inca un motiv sa pomenesc de acel Merc.
Evidentiam un lucru....moda se repeta.