Volkswagen e-Golf a atins pragul de 100.000 de unități vândute: performanța, la 5 ani de la debutul producției

de Daniel Popescu, Foto: Volkswagen
Miercuri, 27.11.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkwagen e-Golf, versiunea electrică a celui mai vândut model din Europa, a atins pragul simbolic de 100.000 de unități vândute la aproximativ 5 ani de la lansarea producției în 2014.

Cu cinci ani în urmă, Volkswagen a lansat pe piață e-Golf, o versiune electrică pentru Golf, iar producția inițială la uzina de la Wolfsburg a fost extinsă cu peste doi ani în urmă și la fabrica de la Dresda.

După 5 ani de la lansarea producției, constructorul german a anunțat că a atins pragul simbolic de 100.000 de unități comercializate. Unitatea cu acest număr a fost achiziționată de germanul Maik Jaehde din apropiere de Hanovra și a fost vopsită în nuanța Pure White.

"e-Golf a fost ambasadorul nostru pentru mobilitate pentru mai bine de 5 ani. Livrarea a 100.000 de unități este o confirmare a succesului lui e-Golf în îndeplinirea misiunii sale. Prin urmare, joacă un rol important pentru mulți clienți și deschide calea noului ID.3", a explicat Holger Santel, directorul de marketing și vânzări al Volkswagen pentru piața din Germania.

În primele 10 luni ale anului, Volkswagen a comercializat circa 27.900 de unități e-Golf la nivel global, în creștere puternică comparativ cu vânzările de 24.800 de unități de pe tot parcursul anului trecut.

Cele mai multe unități au fost vândute în Norvegia, Germania, Statele Unite, Marea Britanie și Olanda.

e-Golf a început însă deja să-i facă loc lui Volkswagen ID.3, care este produs la uzina de la Zwickau începând din această lună. De asemenea, germanii au confirmat recent că modelul va fi produs și la uzina de la Dresda începând din toamna anului viitor.

Via Volkswagen

Comentarii (5)

  • Edikkk
    Pornit ca şi Fiat 500e, un proiect doar pentru a reduce noxele pe flotă, VW eGolf a avut un succes nebun dar ignorat total de VW LOVE DIESEL.

    Uite că s-a demonstrat că orice maşină electrică are vânzări cu stoc ZERO !!!
    Şi asta de zeci de ani de zile!

    Golf, Kia, Hyundai, Tesla, Zoe, apoi cele de serie limitată... toate se vând cu stoc zero.
    5 20
  • tu privesti printr-o lentila care iti modifica realitatea

    se vand pe stoc zero pentru ca intra pe banda numai dupa primirea comenzii
    13 4
  • Răspunzând la clasica întrebare *Ce făcuși în ultimii 5 ani?* Herr Golf-ICE se laudă cu o medie a vânzărilor de cca. 500.000 / an (max. 534.325 exemplare mai precis.)

    Media fratelui electrocutat de cca. 20.000 / an nu-i deci rea, dar nici aiuritoare la doar 4%.
    Nu trebuie uitat nici c-a fost stimulată prin diverse e-bonusuri, plus de o reducere a prețului cu cca. 8.000 € anul trecut. Mai e deci mult până departe...

    @Edikkk: D-aia succesul *nebun* al VW ID.3 rămâne de confirmat, mai ales dacă e-subsidiile scad ori se anulează, ca-n China.
    OK, la nemți e pe dos deocamdată după ordinul primit de-mai-sus(de fapt de-mai-jos, unde urzesc Nefârtații :-)) de Merkeloaia.

    ...Dar la francezi de pildă deja s-a schimbat macazul (de la anu, cei 6.000 € e-pomană se mai dau pt BEV-uri cu preț sub 45K €, celor până-n 60K doar 3.000, iar celor care-și permit să cumpere electrice peste 60K € -- nimic.)

    Nu mai zic că la chinezi chiar au început SĂ FIE destule EV-uri pe stoc... ;-)
    20 2
  • P.S. @vianu: Parțial ai dreptate cu stocurile zero. Nu trebuie uitate însă problemele tot mai acute pe care le au majoritatea producătorilor cu furnizorii de baterii, egal dacă japi-chinezi-coreeni-polonezi.

    ...Furnizori care deja încep să atingă limita superioară a producței / livrării de Li-Ioane (dar toată lumea doarme :-)) -- și asta la doar cca. 1,5% vânzări BEV globale din total vehicule.

    Fără să fiu Tata Omida, mă pot risca totuși la o predicție: după o creștere (forțată) spre 10% a vânzărilor BEV în anii ce vin, urmează o scădere inevitabilă, cu stabilizare pe la 5-6%.

    ...Nu doar din cauza bateriilor însă, fiindcă pe măsura creșterii parcului BEV își va arăta colții problema aia de logistică -- recte explozia imposibilă a producției / distribuțiiei de... curent -- uitată de everybadea (cu excepția agerului @ignis p-aici.)

    P.S. offtopic: Nu-l văd bine pe fericitul neamț posesor de e-Golf 100K din poză -- care ar face mai bine să devină vegan decât eco-fan, la șuncile lui. :-)
    17 2
  • Edikkk
    Cât de mult puteţi să greşiţi...

    Orice cerere crează creştere.

    Este nevoie de o altă giga factory? S-a făcut în maxim 1 an în China.

    Mai este nevoie de altă giga factory? Se face în Germania.

    Vânzările de electrice vor fi toate cu cerere foarte mare până când vor dispărea termice şi generaţiile de inconştienţi.

    PS cine are termică şi nu are bani, absolut nicio problemă, nicio vină

    dar ăla care se lăuda cu salariu lui de 5000€ cu maşina de 76.000€ să fii idiot să îţi cumperi termică când poţi lejer să îţi iei una electrică.

    Şi dacă ar fi stat şi la bloc prostia cu atât mai mare.
    2 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru