Volkswagen Golf a ajuns la borna 30.000.000

de Mircea Meșter
Vineri, 14.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
30 de milioane de Golf-uri în 39 de ani. Aceasta este, pe scurt, cariera unuia dintre cele mai iubite modele europene din istorie.

Esential 2000 de oameni au cumpărat câte un Golf în fiecare zi în ultimii 39 de ani.
30 de milioane de unităţi Golf a produs VW în cei 39 de ani de existenţă a modelului german.
Volkswagen a anunţat oficial că uzina proprie din Wolfsburg a produs exemplarul Golf cu numărul 30 de milioane. Borna este atinsă la 39 de ani de la startul producţiei oficiale a modelului Volkswagen, timp în care maşina europeană cel mai bine vândută din istorie a ajuns la şapte generaţii şi la milioane de fani din întreaga lume.

Momentul de sărbătoare a fost onorat de prezenţa lui Martin Winterkorn, preşedintele Consiliului de Administraţie Volkswagen AG, cel care a primit cu această ocazie premiul Car of the Year 2013, acordat lui Golf în cadrul Salonului Auto de la New York, în luna martie. "Istoria lui Golf este în acelaşi timp istoria progresului auto. Cu tehnologii precum tracţiunea faţă a primei generaţii, debutul TDI-ul pe cel de-al treilea Golf, ESC şi cutia cu două ambreiaje pe Golf 4 şi cu sistemul de frânare automată post-coliziune de pe cea mai recentă generaţie, această maşină continuă să democratizeze progresul", a declarat oficialul german.

Prima generaţie Golf a fost prezentată oficial în 1974, designul şi dispunerea motorului (frontală în loc de posterioară) subliniind o diferenţă majoră faţă de ceea ce există până atunci în gama Volkswagen. Semnat de Giorgetto Giugiaro, primul Golf a continuat să stea pe piaţă până în 1983, primind o serie de derivate interesante.

Astăzi, Golf se află la a şaptea generaţie, aceasta fiind lansată pe piaţă în toamna anului trecut. 

Modelul care va purta numărul 30.000.000 - un Golf TDI BlueMotion, cea mai eficientă versiune din istoria compactei germane - va fi prezentat sâmbătă publicului şi angajaţilor uzinei din Wolfsburg, fiind vedeta unui eveniment Porţi Deschise. Evident, maşina va ajunge ulterior la muzeul Volkswagen.

via VW

Comentarii (15)

  • Giugiaro, Pininfarina......Scoala italiana de design ramane cea mai inzestrata din istoria auto! Fireste, si nemtii au gustat din izvorul ei nesecat de resurse. Teutonii raman asi in mecanica, suedezii in siguranta, americanii in tehnologie, japonezii in fiabilitate, dar ora exacta in design se da in Italia. Care jongleaza si cu celelalte aspecte invocate, desi nu la superlativ.
    Primele trei generatii de Golf mi s-au parut si mie de vis. Pe urma.......s-a abatut asupra lui amprenta "vremurilor", adica VW s-a complacut intr-o abordare "boring". Transmisa si confratelui A3. Oricum, felicitari lui VAG pentru aceasta atingerea acestei valori uriase de vanzari. De fapt, Golf-ul semnifica un complex exceptional de factori favorabili, care maguleste standardele omului postmodern. O reusita isteata, utila, nu estetica, nici romantica. Foarte rar il veti auzi pe @inexorabil proslavind abundenta mercantila......
    14 8
  • Am Golful de prea putin timp ca sa pot sa il laud sau sa ma plang dar un lucru este cert: fiind al sotiei mai mult nu apuc sa il conduc cat as vrea. De cate ori il prind imi fac drumuri total aiurea doar ca sa ma bucur de el, sa il pun la treaba. Imi face o deosebita placere sa fiu la bordul lui.

    Sunt capitole la care da cu mucii in fasole dar unde conteaza mai mult este bijuterie. In speranta ca al meu va fi si fiabil le doresc multe alte milioane vandute.
    19 6
  • Asta e o demonstratie irefutabilă a faptului că din 1974 până în cotitian maşina asta fost cumpărată de milioane de oameni care au fost mulţumiţi de calităţile sale. Altfel era o masină anonimă şi fără viitor!

    Golful, orice s-ar spune, e o maşină excelentă pentru nevoile unui om normal. Nu e nici kitsch, nici cool, nici fansy, nici trendy ci exact ce trebuie să fie!
    25 5
  • Pana sa imi cumpar un VW si eu eram adeptul ideii cum ca nemtii nu mai sunt ce au fost. Desi nu prea am inteles niciodata ideea asta in conditiile in care vorbim de cu totul alte vremuri si concurenta era mult mai slaba si mai putina fata de zilele noastre. In fine.
    Masinuta mea, care isi are originile intr-o masina care a facut istorie si a facut accesibil automobilul pentru foarte multi oameni, a dat nastere unei alte legende: Porsche 911. In acelasi timp VW nu uita de unde a plecat, designul si perceptia fata de un model fiind transmisa de la o generatie la alta aproape nealterata. Asa se face ca Golf pastreaza aceiasi linie de design inca din 1974. Asa se face ca si in cazul lui Beetle s-a pastrat acelasi lucru. In plus pastrarea denumirii unui model de-a lungul generatiilor inseamna omagiu si respect adus generatiilor precedente si, poate cel mai important, faptul ca nu te feresti sa iti amintesti de generatiile din trecut. Adica este un motiv de mandrie.
    Cand cumperi astfel de masini, eu cred ca nu cumperi doar un simplu automobil, ci cumperi si o farama din istoria automobilului. La fel se intampla si cand cumperi un Fiat 500, un Mini sau de ce nu, un Corvette sau Mustang.
    22 3
  • "ESC şi cutia cu două ambreiaje pe Golf 4"

    Cutia cu dublu ambreiaj (DSG) eu stiu ca doar de la GOLF 5 in sus sa pus !
    8 4
  • nu pot sa contest ca "ce-i al lor e al lor" insa eu fara sa pot schimba cumva asta , fac parte din categoria care vrea mai mult de la o masina decat "sa-ti faci treaba cu ea" . Eu imi doresc sa arate foarte bn la exterior sa intoarca lumea capul dupa ea si nu ca sa ma dau mare ci ca sa simt de fiecare data ca am facut alegerea corecta dupa criteriile mele. Intotdeauna voi alege o insignia opc line cu jnate pe 19 decat un passat cat de avansat si dsg-it ar fi el pentru ca arata prea comun...intotdeauna voi alege o mazda 3 sau un c4 in detrimentul unui golf oricat de gti sau tsi ar fi...pur si simplu ma lasa rece o masina pe care o vad exclusiv pentru flote...dar aplaud performanta cu adevarat remarcabila a vw...! nu-i pentru mine dar bv !
    15 10
  • Herodot
    Transverse DSG

    At the time of launch in 2003[2][6] - it became the world's first dual clutch transmission in a series production car,[2][6] in the German-market Volkswagen Golf Mk4 R32[2][6] and shortly afterwards, worldwide in the original Audi TT 3.2;[7] and for the first few years of production, this original DSG transmission was only available in transversely oriented[2] front-engine, front-wheel-drive — or Haldex Traction-based four-wheel-drive vehicle layouts.


    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
    9 2
  • Golful cred ca este cea mai veche denumire a unui model care inca se mai fabrica.Unele branduri(kia etc.) nici nu se infiintasera cand aparea Golful.Dupa modelul 4 ...s-au dat cu gloata si i-au copiat pe francezi; ,,da-i buleala ca se vinde!''
    5 9
  • Daca noul Passat 2014 va fi ca design dupa cum se prezinta anumite informatii,va fi peste Insignia si ca design,ca la celelalte capitole este cu ani-lumina peste Opel.Iar eu iti spun urmatorul lucru:garantez ca esti mai atragator in Romania si ai mai mult succes , cu noul Golf,decat cu Mazda 3 sau C4.Crede-ma pe cuvant.
    16 4
  • Bine spus in Romania.
    Pe de alta parte daca pentru unii masinile nemstesti sunt asociate cu cocalarii si pitipoancele nu prea mai ai ce sa discuti cu ei. Pentru ca nu mai ai nici un subiect... nu pot intelege mai mult decat atat. Sa-i explicati ca totusi greseste. Si vedeti, reusiti?
    11 3
  • OPC>LauCalin
    ti se pare cumva ca Opel ar fi o marca din honolulu si nu tot nemteasca ? ..nu asociez marca vw cu nimic din cele prezicate de tine , decat cu o banalitate dureroasa in cazul meu..daca am spus despre mazda sau citroen, a fost doar pe criterii stilistice si nu geografice cum ca ele nu s nemtesti....voi aveti un fix ...daca eu iti explic tie ca vw imi provoaca un cascat incontrolabil ce crezi, reusesc sa te conving ?
    3 2
  • Calingura
    OPC te felicit. Dacă iti permiti sa iti iei masina noua doar pe criteriul menționat de tine esti mare si norocos.
    Majoritatea insa trebuie sa tina cont de detalii mult mai practice caz in care uneori masinile extravagante nu ajung pe lista finala.

    Apoi na...fiecare cu gusturile lui.
    4 0
  • Marian
    @LUCCI nu a inventat Golful apa calda. Kia e in fiinta din 44, iar altii au modele care isi pastreaza numele mai vechi decat nemtii: Civic e in viata de prin 72, iar Corolla de prin 66. Mai fac si altii masini, nu doar VW.
    3 3
  • @Marian - corect !
    Golf 4 ramane cea mai buna masina, pentru timpul in care a aparut, dintre cele 7 generatii
    0 1
  • "daca eu iti explic tie ca vw imi provoaca un cascat incontrolabil ce crezi, reusesc sa te conving ?"
    Sincer da. Pentru ca designul lui Golf, inainte de a fi criticat, trebuie inteles. Toata lumea mizeaza pe exclusivism, pe ceva diferit, in afara de Golf. Este singura masina de volum care mai poate aminti de masinile de trecut, nu doar cu numele. Asta este deosebirea dintre Golf, Corolla si Civic chiar daca denumirile sunt folosite de zeci de ani. Si VW pe asta mizeaza. Ca tie nu-ti place... da, inteleg. Este alegerea ta. Dar atata timp cat foarte multi au apreciat si apreciaza aceiasi linie de design a lui Golf de zeci de ani, ei bine pentru VW asta conteaza cel mai mult.
    Si referitor la Insignia, care in opinia mea este una dintre cele mai bune masini de clasa medie, versiunea OPC mi se pare ca arata ca o Insignia puternica si cu tuning.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru