Volkswagen Golf devine prima maşină non-niponă care câştigă titlul Maşina Anului în Japonia

de Sebastian Toma
Miercuri, 27.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen Golf se mândreşte cu faptul că este primul automobil de import care obţine titlul "Maşina Anului" în Japonia. Compacta germană a câştigat titlul japonezilor cu un punctaj record în istoria concursului, de 504 puncte dintr-un total de 600 posibile.

Esential 30 de milioane de unităţi Golf a produs VW în cei 39 de ani de existenţă a modelului german.
Volkswagen Golf a obţinut titlul de Maşina Anului 2013/2014 în Japonia. Este pentru prima dată în istoria de 34 de ani a concursului derulat în Ţara Soarelui Răsare când o maşină de import câştigă acest titlu. Pe lângă faptul că a reuşit să bată constructorii indigeni pe teren propriu, Golf a reuşit să obţină şi cel mai mare punctaj din istoria competiţiei, de 504 puncte din 600 posibile. În comparaţie cu modelul care a ocupat locul doi, vorbim despre o diferenţă de 131 puncte, respectiv de o diferenţă de 337 puncte faţă de modelul care a ocupat locul trei.

Victoria obţinută de Golf VII în Japonia vine în acelaşi an în care compacta din Wolfsburg a obţinut titlul ”Maşina Anului” în Europa şi titlul ”Maşina Anului în Lume”. Golf a fost premiat şi cu ”Volanul de Aur”, premium ACVmobil de mediu şi cu distincţia ADAC Eco Test.

Consiliul German de Design a premiat aspectul exterior al compactei de la Volkswagen, în timp ce publicaţiile Auto Zeitung şi Auto Motor und Sport i-au acordat şi ele distincţiile ”Auto Trophy” şi ”Best Cars”.

Urmareste Automarket
"Istoria lui Golf este în acelaşi timp istoria progresului auto. Cu tehnologii precum tracţiunea faţă a primei generaţii, debutul TDI-ul pe cel de-al treilea Golf, ESC şi cutia cu două ambreiaje pe Golf 4 şi cu sistemul de frânare automată post-coliziune de pe cea mai recentă generaţie, această maşină continuă să democratizeze progresul", a declarat Martin Winterkorn, preşedintele Consiliului de Administraţie Volkswagen AG, la ridicarea premiului "Car of the Year 2013" în cadrul Salonului Auto de la New York.

Via Volkswagen

Comentarii (22)

  • unimog
    Nu mi-a placut niciodata Golf si nici alt model din gama VW.
    Totusi,e o masina echilibrata si e o alegere mai buna decat un model de la Toyota,Nissan.
    Mazda e singurul producator japonez care imi place.
    27 10
  • Da, bravo lor. Chiar daca este marketing trebuie sa dai Cezarului ce este al Cezarului... o masina echilibrata care nu exceleaza la design insa pluseaza la confort si calitate.
    Ca un observator rational, desi fan al masinilor nipone, trebuie insa sa fiu obiectiv si sa apreciez aceasta masina pentru "pachetul" pe care il propune consumatorului final. Daca ar fi insa sa ma las influentat si de latura emotionala as alege cu siguranta noua Mazda 3, care este in acest moment mai aprope de preferintele mele.
    Ca si o nota finala, testati-le inainte de a le cumpara! E bun marketingul insa experienta personala, feelingul, gandirea pragmatica si inevitabil grosimea buzunarului vor fi cei mai buni ghizi in alegerea finala.
    45 3
  • foarte bine punctat @Toyo, masina asta daca o iei pe bucati nu exceleaza la nimic, nici tehnologic, nici design, nici comfort, nici pret, insa puse toate la un loc e imbatabil in clasa ei, dar nu poti sa vezi asta decat dupa ce ai testat vreo cateva modele.
    Din pacate la noi in reprezentante nu au toate motoarele disponibile, si cam trebuie sa comanzi in necunostinta de cauza si abia pe urma vezi ce ai ales ... din pacate.
    Si inca o chestie: cand cumparati o masina aveti grija la optionale, ca va puteti trezi ca si in cazul golfului cu o ditamai gaura in bord daca nu iti comanzi sistem audio nu stiu de care. Si asta e valabil lma mai multi constructori, daca nu comanzi anumite optionale ramai cu un bord gol acolo unde ar fi trebuit sa fie diferite componentele.
    24 2
  • Mai lasati-ma cu Mazda 3! Am fost sa o vad si testez plecand de la laudele de pe forumuri (romanesti in primul rand). Ce nu mi-a placut: 1. scaune buretoase fara suport lateral cu probleme de adaptare la tetiere (stai aplecat ciudat pe scaunul din dreapta); 2. spatiu interior mai redus decat la concurenta 3. materiale pe alocuri mai slabe 4. nu are iluminare la butoanele de deschidere a usilor 5. desi in foto designul pare ok, cand o vezi din lateral in realitate e ciudata rau 6. cilindree mare pt. motoarele diesel (este inadmisibil in 2014 sa ai pe clasa compacta motorizari de 2.2 litri) 7. unele materiale din interior se misca (chestie pe care nu am vazut-o nici la Dacia Logan) 8.portbagaj compartimentat ciudat si mai mic decat la concurenta. 9. daca ai peste 1,8 m in spate o sa stai mai ceva ca intr-o cutie cu sardine. 10. deja se simtea in volan o vibratie ciudata (cred ca e de la vechea problema Mazda- discurile se ovalizeaza). Da, are si puncte forte: tinuta de drum, desing-ul (subiectiv), stabilitatea dar overall este sub Toyota sau Honda, darami-te sub europenele clasice.
    22 14
  • Acest premiu vine in anul in care Toyota si Mazda si-au cam schimbat gamele, deci cred ca si japonezii au fost dezamagiti de noile lor modele.
    26 4
  • Jos Palaria!
    20 7
  • Eclipsa tota in tara soarelui rasare. Oricum din review-urile de pe afara e clar cea mai imbatabila masina si se pare ca nu numai din clasa sa.
    17 5
  • Destepti japonezii astia. Sincer asa as gandi si eu daca as detine o companie mare, si as vrea sa ma scad de TVA. O idee geniala mai ales ca Golf-urile astea se mai strica , ceea ce poti obtine factura prin asistenta la service. Interesanta idee !!!
    6 22
  • Am dat minus din greseala. Total de acord cu ceea ce afirmi.
    12 3
  • Nici mie nu-mi place Golf din motive strict subiective, insa recunosc: momentan, nici un producator japonez nu ofera ceva apropiat lui. Doar Mazda 3 se apropie putin la capitolul dinamica, insa insuficient. Luate separat, hatch-urile nipone au plusuri complementare, insa nici una nu e echilibrata precum Golf-ul.
    Un plus si pt ce zice ShelbyV8, dezamagirea e mare in randul fanilor de japoneze.
    16 2
  • Japonezii sunt destepti, dar nu pt deducerea TVA, oricum nu se poate spune acelasi lucru si despre tine, iti bagi putin unghia in gat bai @mafia? haha, auzi la ei, un VW sa obtina un premiu important in Japonia, ca raspuns asta ai gasit sa behai? deducerea tva? Fii si tu rezonabil macar o data si recunoaste meritele acestui model, nu te-ai saturat sa fii penibil tot timpul?
    17 3
  • O lovitura de imagine uriasa. Ori e Golf-ul foarte bun, ori generatiile tinere din japonia incep sa schimbe mentalitatea incuiata, la propriu si la figurat, pe care au avut-o pana acum cei de dinaintea lor.

    Oricum, realitatea nu mai poate fi contestata, oricat s-ar imbata unii cu apa rece. Sau altceva ...
    16 10
  • @zarnesteanu
    generatiile incuiate au ridicat Japonia acolo unde se afla acum

    Comparativ cu SUA, iti place sau nu, Japonia e mult peste. Degeaba scuipi ori de cate ori ai ocazia.....dar de acolo, de la tine din Zarnesti realitatea e vazuta prin ochelari de cal. Sau magar.
    16 9
  • Baieti eu am intrat sa va spun ca am detinut un TEDEI in trecut de 1.9 90 CP. O masina fenomenala dar cu taxe uriase. Oricum , cu toate ca am fost numit ''cocalarul satului'' ca toti proprietarii de masini germane de altfel. Am fost surprins placut sa vad ca am facut un IS-F la o linita la semafor. In momentul cand intra turbina, masina demara cu cate 40 m inaintea IS-F -ului. De asta iubesc eu marcile jermanscki, pardon Germane ( scuzati dialectul dar am stat in Bulgarica timp de 3 saptamani sa imi inscriu X5-ul dizel si xdraiv). Va salut respectuos stimati cocalaro, pardon posesori de germane.Stiu si eu sunt.....si asta fiindca detin o masina germana.
    7 18
  • @Ghionea
    Si cat ai stat in bulgaria 3 saptamani, ma-ta a fost facuta posta, dar n-ai fost surprins, pt c-ai dus-o la service.
    11 2
  • Superb! Acum proştii vor spune că japii au luat o mită grasă din partea VAG sau alte şi alte teorii stupide ale conspiraţiei.
    6 1
  • Nici nu stiti cat ma bucur pt VW. Sa vad ce zice Mafia acuma :)))))
    O sa vedem in sfarsit un TDI pe strazile din Japonia, in afara de motoarele de turatie a japonezilor :)))). In 10 ani vor aparea filmulete VW TDI JapanTuning la curse ilegale prin Japonia. Hahahahaha.
    Radem glumim, dar eu apreciez Golful ca e o masina cu un design simplu care imi place, insa este de calitate si te face sa te simti bine la volan.
    9 5
  • marius
    toate bune si frumoase dar sa dai premiu pt. design este cel putin exagerat, nu spun ca n-arata bine, spun doar ca e acelasi design de acum cel putin trei generatii. si a da premiu de design pt. ca ai redesenat stopurile e cam mult, iar asta ma cam face sa ma-ndoiesc de deontologia ziaristilor .
    9 4
  • @marius
    Daca te uiti cu atentie si te pricepi cat de cat la domeniul auto si nu esti fan infocat japoneze,vei vedea ca Golf 7,nu are aproape nimic in comun cu vechile modele,iar premiul se da si pentru multe alte caracteristici,daca observi scorul e pe puncte care se aduna de la multe caracteristici.Daca si cand Golf obtine cele mai multe puncte DIN ISTORIA competitiei(si in Jap!) aveti de comentat,asta-i dovada clara de rea vointa.Vreti ca diferiti fani sa recunoasca meritele celorlalti prod. auto,dar atunci cand e cazul,cum e acum, trebuie sa-i dam Cezarului ce-i a lui.
    3 1
  • personal nu mi-a placut gloful si... sincer tot nu imi place, fata de g5 sau 6 este o imbunatatire!

    + design reusit
    + interior aranjat frumos (varianta de top)
    - scump
    - unele plastice din interior sunt jenante calitativ
    - in general confort scazut pentru drumuri lungi
    3 3
  • @demin2609
    Din clasa din care face parte are un confort foarte bun fata de alte marci,repet,din clasa sa!Cauta comparative pe net si o sa-mi dai dreptate.
    2 1
  • am mers si nu am fost multumit! acum parerea fiecaruia e subiectiva, pana nu le incerci pe toate.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru