Volkswagen lansează noul Golf GTI Clubsport: 300 de cai putere și 0-100 km/h în mai puțin de 6 secunde

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 14.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a prezentat noul Golf GTI Clubsport. Hot Hatch-ul producătorului german este echipat cu un motor de 2.0 litri TSI care dezvoltă 300 CP și 400 Nm. Resursele vor fi gestionate exclusiv de o transmisie DSG cu șapte trepte.

Volkswagen a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Golf GTI Clubsport. Versiunea sport dezvoltată de constructorul german propune atât noutăți la nivel estetic, cât și îmbunătățiri în dreptul performanțelor.

Noul Golf GTI Clubsport promite "aderență mai bună în viraje și stabilitate îmbunătățită" datorită modificărilor tehnice operate de inginerii constructorului german.

Sub capota lui Volkswagen Golf GTI Clubsport se află un motor de 2.0 litri TSI capabil să dezvolte 300 de cai putere (+55 CP comparativ cu actualul Golf GTI) și 400 Nm (+30 Nm). O unitate de control modificată, un intercooler mai mare și o turbină Continental sunt noutățile aduse de nemți care au generat acest plus de resurse.

Resursele motorului pe benzină vor fi gestionate exclusiv de o transmisie automată DSG cu șapte trepte.

Vechea generație Golf GTI Clubsport a fost disponibilă și într-o ediție limitată S (400 de exemplare au fost produse), însă reprezentanții Volkswagen spun că în acest moment nu există planuri pentru o astfel de versiune a noului Hot Hatch.

Conform oficialilor producătorului din Wolfsburg, noul Golf GTI Clubsport poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 6 secunde (6.2 secunde pentru Golf GTI), în timp ce viteza de top este limitată electronic la 250 km/h.

Pentru un plus de dinamică, inginerii constructorului german au modificat sistemul Vehicle Dynamics Manager care acum controlează diferențialul VAQ și amortizoarele adaptive, în timp ce garda la sol a scăzut cu 15 mm comparativ cu cea a lui Golf GTI. Totodată, reprezentanții constructorului spun că și sistemul de direcție a fost îmbunătățit.

Noul Golf GTI Clubsport propune cinci moduri de rulare: Eco, Comfort, Sport, Individual și Special.

Acesta din urmă a fost gândit special pentru o rulare pe circuitul de la Nurburgring.

"În modul Special, suspensia lui Golf GTI Clubsport nu este la fel de rigidă ca în modul Sport. Am ales această configurație pentru că circuitul de la Nurburgring are multe diferențe de nivel care se succed rapid, motiv pentru care aveam nevoie ca roțile să rămână și mai mult timp în contact cu asfaltul. În modul Special vei putea parcurge un tur pe Nurburgring mult mai rapid decât în modul Sport. Totodată, în urma testelor interne, noul Golf GTI Clubsport este mai rapid cu 13 secunde pe Nurburgring comparativ cu varianta Golf GTI", a declarat Benjamin Leuchter, pilotul care în 2016 stabilea un nou record pe Nurburgring la volanul vechiului GTI Clubsport S.

Din punct de vedere estetic, noul Hot Hatch va fi echipat cu un splitter nou, cu prize de aer mai mari, cu un difuzor spate special și cu o aripă mult mai mare.

Totodată, modelul va fi echipat standard cu jante de 18 inch, iar opțional nemții oferă jante de 19 inch. Acestea din urmă pot fi comandate și cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2, pneurile folosite în testele Volkswagen pe Nurburgring.

La interior, clienții vor descoperi un volan sport și scaune îmbrăcate cu o tapițerie specială cu accente roșii.

Via | Volkswagen | Motor1 | Autocar

Comentarii (9)

  • Decat sa conduc o Honda Civic TypeR cu 320 de cai .mai bine imping un Golf Gti Clubsport spre service.
    16 18
  • Parere
    Ce chinezarie a ajuns si Golf-ul....
    16 11
  • Calingura
    Ce simpatici sunt oamenii care plimba stereotipurile de colo colo, cum isi plimba sacosa de la Mega cu un Pepsi in ea.

    Cate Golf-uri noi ai avut tu pana acum oare? Eu am avut probleme la coloana de directie in primii 2000 km chiar la Corolla - mama fiabilitatii. Masina de care am fost multumit, de altfel. In general, mai putine presupuneri, mai multe sanse de a-ti pastra integritatea.
    13 10
  • @Calingura
    n-ai cui sa ceri, atat ii duce mintea
    7 12
  • Calingura
    Hai ca mi-am adus aminte: nu era Ford RS ala la care se spargea motorul de nou? :))
    Na, ca sa vezi. Aia nu mai e masina germana si nici TDI.
    10 6
  • Strugurii
    si vulpea. hi hi hi
    2 2
  • @Tatraurs, ai foarte mult timp liber sau esti foarte frustrat. Altfel nu inteleg de ce ai vrea sa comentezi tot timpul la ce nu iti convine tie. Nu te obliga nimeni, iar cei care isi dau cu parerea aiurea sau au idei .. se numesc ...
    Succes!
    9 11
  • @younuts. Mai, sa stii,comentez si la ce nu-mi convine si nu te obliga nimeni sa citesti comantariile mele,poti sa treci peste.
    8 9
  • Kosztapal Andrei
    Foarte bun vw abea aștept să-mi iau ultimul model.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru