Drivetest Citroen C6 (2005-2012)

Citroen C6 (2005-2012) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 27.04.2009
Atitudine prezidentiala

Putini stiu ca gama Citroen ofera un model cu care Jaques Chirac, fostul presedinte al Frantei, s-a prezentat la toate intrunirile la nivel inalt. La fel de putini oameni stiu ca Citroen a dat nastere unei masini care a reusit sa devina primul automobil cu patru stele la testele pentru protectia pietonilor din cadrul EuroNCAP. Si mai putini stiu ca in gama constructorului francez exista C6, un model care continua sa ramana o aparitie insolita chiar si la trei ani de la lansare.

Motor / Transmisie

Despre motorul V6 de 2.7 litri, folosit de Citroen pentru a satisface fanii unui diesel puternic, am mai vorbit. Este vorba despre un motor folosit si de Ford, regasit chiar si pe Jaguar XF, care isi face loc si sub capota varfului de gama C6. Unitatea cu sase cilindri reuseste sa dezvolte 208 cai putere si un cuplu motor impresionant, de 440 Nm. Chiar daca vorbim despre un model business, care cantareste 1871 de kilograme, aspectul dinamic nu poate fi lasat deoparte. Uzina aflata sub capota sedanului Citroen se achita bine de aceasta indatorire, puterea livrata de dieselul HDi fiind suficienta pentru a face din C6 o masina cu un comportament rutier bun, care nu te lasa la greu. Cuplul motor se resimte devreme, inca de la 1900 de turatii, in timp ce caii putere incep "sa traga" abia la 4000 de rotatii. Unitatea diesel este cuplata la o cutie automata cu sase rapoarte, care incearca sa exploateze cat mai bine resursele motorului. Din pacate, cei 208 cai sunt pusi intr-o lumina proasta din cauza timpului de raspuns foarte slab, care iti da ceva emotii in situatii limita. Francezii s-au gandit insa la confortul pasagerilor si la statutul potentialilor clienti, drept pentru care au reusit sa compenseze defectul raspunsului prin linearitatea schimbarii rapoartelor. Cutia schimba lin, fara a transmite soferului ruperi bruste. Pentru cei care vor sa simta puterea ascunsa sub capota, Citroen a instalat si un buton S care modifica comportamentul cutiei de viteze. Schimbarea treptelor se face aproape de zona rosie iar resursele sunt exploatate mult mai bine. Timpul de raspuns este si el imbunatatit.

Consum

Atunci cand a ales acest motor pentru C6, Citroen s-a gandit probabil ca motorina inghitita la suta de kilometri nu va constitui o problema pentru demnitarul ce sta pe scaunul din dreapta spate. Unitatea V6 este gurmanda si cat se poate de risipitoare la acest capitol, diesel-ul comportandu-se aproape ca un motor pe benzina. Cifrele oficiale incearca sa iti atraga atentia asupra acestui lucru, francezii anuntand un consum de 12 litri/100 de kilometri in mediul urban. Bineinteles, traficul real reuseste sa dea peste cap aceste valori, computerul de bord indicand o valoare de 13.5-13.8 litri la 100 de kilometri. In mediul extra-urban, diferentele sunt si mai mari: fisa tehnica indica o valoare de 6.8 litri/100 de km chiar daca in realitate consumul sare de 10 litri la 100 de kilometri. Am incercat si o rulare cat mai cuminte, cu viteze ce nu au sarit de 80 de km/h, in mediul extraurban. Am fost rasplatiti la final cu un consum de 8.2 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Un model business cauta sa ofere in primul rand confort si apoi performante. Cu toate acestea, C6 se poate lauda cu o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in doar 8.9 secunde si o viteza maxima ce atinge valoarea de 230 km/h. Comportamentul sportiv este estompat in sens pozitiv de suspensia hidraulica si de cutia de viteze liniara. Cele doua elemente lucreaza perfect pentru ca tu sa nu simti cand ai accelerat de la 0 la 100 de km. Acest aspect poate fi un inconvenient pentru soferi in localitatile cu limitare de viteza. Daca stam insa sa ne gandim cui se adreseaza limuzina, aceasta trasatura este o bila alba. Ca si in cazul lui C5, comportamentul dinamic se datoreaza in mare parte cuplului motor generos, de 440 Nm.

Interior

Interiorul unui model din acest segment nu poate sa iti inspire decat respect si o senzatie de opulenta. C6 nu face exceptie, berlina folosita de fostul presedinte francez Jacques Chirac ridicandu-se la pretentiile oricarui demnitar sau om de afaceri care isi doreste ceva mai mult decat o limuzina "banala". Astfel, calitatea materialelor nu putea fi decat exceptionala, Citroen incercand sa ofere tot ce are mai bun in "magazia" proprie. Bordul si portierele sunt imbracate intr-un plastic moale, texturat care ofera o senzatie deosebit de placuta, amplificata de inoxul folosit pe alocuri si de ornamentele din lemn, Mukonto. Confortul este subliniat de pachetul de scaune VIP Lounge, imbracate intr-o piele fina, care rasfata fiecare pasager in parte. La drum lung scaunele se dovedesc a fi foarte confortabile, o trasatura care face din C6 o adevarata limuzina de croaziera. Covorasele speciale si afisajul digital in lumini calde completeaza lista senzatiilor placute pe care le traieste oricine la bordul unui C6. Daca vorbim de un model din acest segment nu putem trece cu vederea spatiul interior care se dovedeste a fi suficient, fie ca stai pe locurile din fata, fie ca optezi pentru bancheta din spate. Lungimea totala de 4908 mm si ampatamentul de 2900 mm garanteaza "capetelor incoronate" de pe locurile din spate un spatiu mai mult decat generos pentru picioare. Nici la nivelul capului nu vor fi probleme, chiar daca C6 masoara in inaltime doar 1464 de mm. Dimensiunile mari se oglindesc si la nivelul capacitatii portbagajului, C6 inghitind 464 de litri. Pe scurt, presedintele, senatorul, omul de afaceri sau familistul cu un buget destul de generos, poate inghesui in portbagaj si altceva decat servieta cu acte.

Preţ de achiziţie

Cei care vor sa isi achizitioneze un model din aceasta clasa trebuie sa dispuna de un buget generos, dar acest lucru probabil ca este de la sine inteles. Spre deosebire de celelalte modele existente pe piata, exceptand competitorii brandurilor premium BMW, Mercedes si Audi, Citroen reuseste sa se plaseze pe piata cu o oferta buna. C6 pleaca de la 43.186 de euro in versiunea diesel de 2.2 litri si 173 de cai putere. Pretul creste pe masura ce pretentiile de putere sunt mai mari. Astfel, o versiune pe benzina de 3.0 litri si 215 cai putere va scoate din buzunarul clientului 47.946 de euro, in timp ce varful de gama, versiunea diesel V6 de 2.7 litri si 208 cai afiseaza un pret de pornire de 51.516 euro, cu TVA. La aceste preturi se adauga insa o serie de accesorii si pachete care umfla putin pretul de pornire. Versiunea Exclusive, testata de noi, totaliza 55.601 euro din cauza unor optionale ca trapa, incalzirea suplimentara programabila, vopseaua speciala si scaunele VIP. Daca privim in ansamblu piata pe care concureaza C6, Peugeot 607 este mai ieftin decat sora sa franceza cu cateva mii de euro, acesta ajungand in cea mai scumpa varianta de echipare la 46.932 de euro, cu TVA, pentru motorul V6 de 2.7 litri si 204 cai putere. Honda Legend deja priveste de sus modelul celor de la Citroen, japoneza pornind de la 58.286 de euro in versiunea cu motor de 3.7 litri si 295 de cai putere, singura disponibila pe piata din Romania.

Siguranţă

Francezii nu au facut compromisuri la interior sau la nivelul motorului insa nu au lasat deoparte nici siguranta. C6 a obtinut cinci stele pentru protectia adultilor la testele de siguranta EuroNCAP. Performanta notabila este insa rezultatul obtinut pentru protectia pietonilor, C6 fiind primul model care a reusit sa marcheze patru stele la aceasta categorie. Rezultatul bun se datoreaza in mare parte designului, care permite saltarea capotei in cazul unui impact cu un pieton, pentru a amortiza caderea. Revenind insa la nivelul protectiei oferita pasagerilor, trebuie sa enumeram cele noua airbaguri disponibile (frontale, cortina, laterale fata si spate, genunchi sofer), sistemele ABS si ESP, senzorii de parcare si avertizorul de depasire a benzii de demarcatie.

Ţinută de drum

Cand vorbesti despre Citroen nu poti sa nu amintesti despre suspensia hidropneumatica. Ajunsa deja la a treia generatie, suspensia botezata Hydractive III+ reuseste sa transforme fiecare drum, indiferent de natura sa, intr-o rulare lina si confortabila. Infrastructura dezastruoasa cu care ne confruntam zi de zi va putea fi data uitarii. In plus, suspensia isi arata avantajele si atunci cand rulezi cu viteza mare, efectele fiind resimtite foarte putin. Un drum care traverseaza un sir interminabil de localitati ti se va parea probabil foarte plictisitor, pentru ca la 50 sau 70 de km/h masina pare ca sta pe loc. Tot la capitolul suspensii se cade sa amintim si reglarea electronica a garzii la sol. Asa cum ne-a obisnuit, Citroen ofera patru trepte de ajustare a suspensiei. Soferul poate opta pentru doua trepte de inaltare a garzii la sol, una in care se poate rula cu pana la 40 de km/h si una in care viteza maxima este de 10 km/h. Aceeasi viteza de 10 km/h este valoarea maxima si atunci cand garda la sol este coborata. Atunci cand se abordeaza un traseu cu mai multe viraje sau viteza de rulare este una peste valorile decente este recomandat ca soferul sa selecteze modul "sport" al suspensiei, care transforma C6-le intr-o masina rigida. Chiar si asa, in curbele stranse, abordate poate cu prea mult curaj, ruliul isi face simtita prezenta. Senzatia de siguranta se pastreaza insa, francezii reusind sa gaseasca reteta perfecta atunci cand vine vorba de confort si siguranta la rulare.

Vizibilitate

Atunci cand te apropii de un C6 vei fi cu siguranta impresionat de suprafata sa vitrata, foarte generoasa, care surprinde prin geamurile fara rame, o trasatura aparte a modelului francez. Chiar si asa, C6 dezamageste la acest capitol din cauza oglinzilor laterale foarte mici in comparatie cu dimensiunile masinii. Ai putea spune ca designerii francezi nu s-au mai obosit sa gandeasca o linie pentru oglinzile lui C6 si le-au preluat pe cele de la mezinii C1 si C2. Chiar si o buna ajustare a acestora nu iti va permite sa surprinzi ceea ce se apropie din spate. Un alt element care aduce o bila neagra este lipsa unei camere pentru marsarier, foarte utila atunci cand ai de parcat un "mastodont" de aproximativ cinci metri. C6 recupereaza insa la capitolul vizibilitate atunci cand vorbim de rularea pe timp de noapte. Farurile adaptive bi-xenon iti croiesc un drum sigur pe orice sosea autohtona te-ai afla, fie ca vorbim de un drum national cufundat in bezna, fie de o autostrada unde lipsesc pe alocuri marcajele. Tot pe timpul noptii soferul va gasi foarte utila oglinda interioara electrocroma, care are rol de protectie impotriva flash-urilor disperate sau a indiferentei celor care ruleaza cu faza lunga in spatele tau.

Tehnologie

Citroen a incercat sa inghesuie in interiorul lui C6 toata tehnologia de care dispune in laboratoarele sale. Poate si de aceea bordul apare noaptea luminat ca un pom de Craciun, cu luminite, verzi, albastre rosii. Fiindca vorbim de un model care pune un mare accent pe confort trebuie sa enumeram sistemul audio JBL, care impresioneaza prin fidelitate chiar si la un volum mai ridicat, de sistemul de climatizare pe trei zone, si de navigatia foarte utila atunci cand nu rulezi in Romania, pentru ca hartile pentru tara noastra sunt putin depasite. Confortul este imbunatatit si de scaunele imbracate in piele, cu reglare electrica si functie de memorare, comenzi pozitionate pe portiera. Incalzirea in scaune, cu trei trepte de selectare, se regaseste atat in cazul scaunelor din fata cat si in cazul celor din spate. Mai mult decat atat, pasagerii spate dispun de scaune individuale, doua la numar, ce pot fi si ele reglate electric. Pasagerul din dreapta, spate, are si posibilitatea de a regla scaunul pasagerului din dreapta soferului cu ajutorul unei comenzi pozitionate pe cotiera centrala. Aceasta functie a fost instalata de francezi pentru a permite personajului central din interiorul unui C6 sa gestioneze dupa bunul plac spatiul pentru picioare. Geamurile electrice fata si spate, cotierele centrale, oglinzile electrice, rabatabile cu functie de memorare, volanul imbracat in piele cu reglaj electric pe doua axe si aceeasi functie de memorare, suporturile pentru pahare ascunse discret in centrul bordului si inchiderea centralizata sunt doar cateva detalii care fac mai usoara viata pasagerilor de la bordul unui C6. Soferul va beneficia si de proiectoare de ceata, stergator pentru luneta, comenzi pentru Radio si CD pozitionate pe coloana volanului, head-up display, computer de bord si cruise control cu comenzi pe volan. Acest ultim element nu impresioneaza deloc atunci cand vine vorba de decelerare, raspunsul fiind foarte prompt doar in momentul accelerarii.

Design

Citroen C6 este o masina care atrage privirile celor din jur ca un magnet. Francezii au incercat sa creeze o altfel de masina, exclusivista prin design, si se pare ca au reusit. Liniile caroseriei combinate cu dimensiunile mari plaseaza imediat masina in segment. Partea frontala este dominata de filosofia de design a brandului, linia blocurilor optice si logo-ul prelungit si la nivelul grilei amintind de fratii mai mici si mai populari. Vopseaua metalizata Gris Fulminator, geamurile fara rama, tapiseria de culoare bej, ornamentele cromate abundente, jantele de 18 inch din aliaj si geamurile laterale laminate sunt detaliile care completeaza aspectul insolit al limuzinei franceze. Din acest punct de vedere, C6 este o masina cu totul aparte, care starneste interes chiar si la trei ani de la lansare. Cu toate acestea, ea poate parea putin neobisnuita pentru gusturile romanului. Citroen a creat o masina care incearca sa calce pe urmele DS-ului in materie de design revolutionar si tehnologie de ultima ora.

Nu ne-a placut

  • Oglinzi laterale prea mici
  • Consum mare

Ultimele teste

Comentarii (20)

  • ...
    Ce scor mare...o masina frumoasa...dar ceva detalii despre motorizarile entry-level aveti ? ca nu toti ne permitem V6.
    0 5
  • citroenul asta
    a convins prea putin chiar daca l-a folosit Chirac care din patriotism a ales si el cea mai buna frantuzoaica la ora aia din Franta
    nu e cazul lui BASE care in cel mai fericit caz ar fi folosit un LOGAN dala de 70000 de euro de la politie

    ha ha ha ......ce-mi plac arogantele
    1 1
  • Etienne
    superb
    C6 este la fel de extraordinar azi la fel ca si acum 3 ani si asa cum va fi si peste 30. Si vorbesc despre prestanta, nu despre calitati dinamice pe care oricum nu ai unde sa le exploatezi nicaieri in Ro. (pentru ca, din pacate, aici circulam cel mai mult). Nu se gaseste la nimeni, in aceasta clasa, ceva care sa nu arate discutabil (vezi bietul Vel Satis, care nu stiu daca se mai fabrica), plictisitor de clasic (noua clasa E, deloc hidoasa, dar fara nimic special, aterizata parca din anii '80), prea comun si deci prea obisnuit (A6 si Seria 5) sau ceva de inspiratie oldie (300C care de la aparitien arata invechit) . Poate doar CTS de la Cadillac aduce o nota proaspata. Dar nimic nu arata la fel de futurist ca C6 si asta fara sa para prea ciudat pe strada. Din cauza aspectului ii iertam si pretul cam mare pentru "un francez" si portbagajul mic si lipsa unui comportament mai dinamic si prea multele butoane mici de la bord. E o masina de colectie (si din cauza ca nu s-au vandut prea multe). Din pacate nu mi-am permis decat ceva de 12 000 de euro...
    1 4
  • Profesoru'
    @ Etienne
    Ce vrei de fapt sa spui?
    Ca nu te intelegem...
    Spune cu ale tale cuvinte !
    5 1
  • motor
    motorul este PSA oferit fordului si nu un motor ford, la fel cum Ford foloseste si motorul 1,4 HDI,
    2 1
  • stefan
    motor
    motorul este facut de Ford, uite aici
    http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJD-V6_engine
    Este folosit si de Jaguar, Peugeot, Citroen, Land Rover
    3 0
  • phanter
    hahaha
    Mai nu va e rusine sa veniti cu articole d'astea....
    0 3
  • @stefan
    as vrea sa fac niste precizari:

    HDi-ul a fost dezvoltat de PSA, si, incepand cu '98, l-a impartit cu Ford, deci implicit cu Volvo, Mazda, Jaguar, etc.

    http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_HDi_engine

    2.7-le este singurul care nu e o evolutie a unui motor deja existent de la PSA, este nou, si este produs in Anglia, la o fabrica Ford.

    Si ma enerveaza toti "cunoscatorii" care habar n-au cine produce motoarele astea.

    Acum, sa ne gandim un pic, ale cui sunt dieselurile astea???
    Ale PSA, care si-a pastrat gama si au imbunatatit-o, sau ale Ford care si-a abandonat mare parte din gama lor de dieseluri si au adoptat-o pe cea a PSA ???
    2 0
  • stefan
    mo
    Gab i
    Niciun Volvo si nicio Mazda nu au acest motor de 2.7.
    Prima masina care a avut acest motor a fost Jaguar S-Type in 2004.
    Ford isi dezvolta propria gama de diesel-uri, vezi motorul de 1.8 care a ajuns la 125 cai (de la 90 in 1998).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine#DSD-420

    AJD-V6/DT17
    Main article: Jaguar AJD-V6 engine
    The 2.7 L (2720 cc) V6 is built by Ford and Jaguar Cars at their Dagenham facility, and was designed by Ford engineers at their Dunton and Whitley product development centres. It is called AJD-V6 by Jaguar and DT17 by PSA Peugeot Citroën.

    Ford and PSA extended their Diesel engine joint-venture in October, 1999, to include this V6 engine.

    Applications:

    2006–present Citroën C6 2.7 V6 HDi, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m)
    2008–present Citroën C5 2.7 V6 HDi, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m)
    2004–2008 Jaguar S-Type 2.7 DV6, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m)
    2005–present Jaguar XJ TDVi 2.7, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m)
    2008–present Jaguar XF 2.7D, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m)
    2005–present Land Rover Discovery Td6, 190 PS (187 hp/140 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m)
    2006–present Land Rover Range Rover Sport Td6, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m)
    2005–present Peugeot 407 Coupé 2.7 V6 HDi, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m)
    2005–present Peugeot 607 2.7 V6 HDi, 204 PS (201 hp/150 kW) and 325 ft·lbf (440 N·m)
    2 0
  • andrei
    motoare
    hai sa ne dam desteptii. motoarele nu sunt nici ale lui ford, nici ale celor de la psa, ci sunt ale ambelor companii pentru ca sunt dezvoltate in cooperare.
    0 2
  • Ce noutate absoluta!!!
    Salutare la toata lumea!
    Oameni buni, nu puteti da un drive-test cu o masina de trei ani despre care toata presa a spus tot ce era de spus la vremea respectiva. Eu inteleg ca de Pasti v-ati dat cu masina asta pana la tara dar incercati sa aduceti pe site noutati si filtrati adevaratele noutati. Cam bagati uscaturi in ultima vreme si nu prea mai sunt incantat de treaba asta. Pacat.
    3 2
  • @Gelu M
    Automarket a mai testat acest model cu mult timp in urma (http://www.automarket.ro/stiri/limuzina-franceza-de-croaziera-16965.html). Acum este vorba insa despre o alta motorizare. Multumim!
    1 2
  • jiji de la pipera
    De criza!
    nu am incredere in acest Drive test.Fac pariu ca si C4 face lift o sa primeasca o nota foarte mare cel putin la fel ca cea de la Megane3.Site de referinta cred ca ar fi TOPGEAR.Uite ce au zis:
    http://www.topgear.com/uk/citroen/c6
    As mai vrea sa va intreb voi ce masini ati mai condus de ati acordat o nota asa de mare unui astfel de model.Nu zic ca ar fi prost dar totusi e nota foarte mare
    4 1
  • @jiji de la pipera
    Stimate cititor notele sunt acordate in functie de punctele slabe sau punctele forte ale masinii. Asteptam opiniile tale dupa ce reusesti sa te urci intr-un C6.
    2 3
  • @Bogdan Mirica
    Daca te-ai fi uitat macar 1 sec pe siteul TOP GEAR, o sa vezi ca unde ati pus voi puncte forte, amatorii de la Top Gear au pus puncte slabe.Acum stiu ca in gand, o sa zici ca aia sunt niste prostii ca habar nu au, dar cred ca mai curand as merge pe mana lor decat pe testul vostru.Nu m-am urcat in c6, ai dreptate si sunt sigur ca e destul de ok dar sa o punctezi aberarant mi se pare lisit de profesionalism din partea vosatra.Credeti ca daca va lasa o masina pe gratis in concediu sau in weekend trebuie sa-i pupati........Chiar daca nu imi postezi mesajul sper ca ai inteles ce ai vrut sa zic
    3 1
  • mircea
    @jiji
    Fiecare isi ia reperele pe care le doreste. Faptul ca Top Gear a notat altfel decat Automarket inseamna ca exista pluralism in idei si alte preferinte. Nu ai cum sa obligi doi redactori sa noteze identic.

    Testul nu este "un cadou" pe care un importator il face unui jurnalist. Nu ei ne fac un serviciu, noi le facem lor. Prin faptul ca oamenii citesc despre masina respectiva in publicatia respectiva. Iar asta ne face sa notam masina asa cum am simtit-o. Era sa zic "obiectiv", dar nu e cazul, din moment ce editorul care noteaza o face in functie de cum a simtit el masina in comparatie cu ce a testat anterior.

    Respect pentru toti ceilalti jurnalisti auto din Romania. Implicit pentru cei de la TG, cu care suntem prieteni. Dar, din punctul nostru de vedere, testul corect este al nostru.

    Multumesc.
    2 1
  • bogdan
    top gear obiectiv! :)) cred ca tu nu stii cu ce se mananca. acea emisiune este de divertisment auto. si in plus, faptul ca citroen e fratuzeasca si top gear sunt englezi spune multe despre opiniile lor. anyway. nu ca testul automarket este relevant. intr-adevar c6 este reusit, dar cu o limita...pt ca nu costa100k euro, si deci tre sa ai pretentii doar de pretul in care te incadrezi
    2 0
  • Drive-test Citroen C6
    Este cam mare consumul la acest Citroen C6 dar avand in vedere pretul si cui se adreseaza aceasta masina vb celor de la Top Gear este intr-adevar cea mai ieftina masina in comparatie cu Peugeot 607 consider si eu ca este cea mai faina masina.
    0 2
  • C6
    O balena mare si urata!
    4 4
  • De ce
    De ce de fiecare data test drive-ul se face cu un motor foarte mare?
    2.7 l diesel, V6, multam fain, dar eu vreau sa stiu cum se comporta, cat consuma un motor, normal, mediu din gama lor.

    invatati sa faceti teste si cu motoare mai mici si nu doar cu dotari full.

    media e reprezentativa nu topul.
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru