Drivetest Renault Fluence (2009)

Renault Fluence (2009) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 21.10.2010
Cangurul franţuzesc
Înlocuitorul lui Megane Sedan este oferit şi cu o cutie de viteze automată. Vorbim de Fluence, iar cutia de viteze este un CVT cu şase trepte. Deşi există şi o cutie manuală pilotată automat în gamă, aceasta nu este o "automată" în adevăratul sens al cuvântului. Dintr-un motiv necunoscut nouă, cei de la Renault oferă această cutie doar în compania unei motorizări pe benzină aspirate de 2.0 litri. Alegerea nu este foarte inspirată, dar măcar avem în maşină cel mai mare portbagaj din segment şi cel mai spaţios interior.

Renault Fluence (2009)

  • Pret de pornire 14.600 €
  • Pret model testat 18.600 €
  • Taxa auto 417 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În mod surprinzător, Renault nu este singurul constructor de volum care vine cu o compactă sedan echipată cu un motor pe benzină aspirat şi cu o cutie de viteze automată. Aceştia sunt rivalizaţi de Chevrolet, Honda şi Mazda, dar au existat modele de acest gen de la constructori precum Toyota sau Mitsubishi. Fluence 2.0 CVT este echipat cu un motor otto aspirat de 1.997 cmc care furnizează 140 CP la 6.000 rpm. Cuplul motor maxim este cel mai mare din întreg segmentul în comparaţia motorizărilor apropiate - 195 Nm - şi vine la 3.750 rpm. Cutia de viteze CVT care intră în echiparea modelului Fluence oferă şase trepte şi poate fi pilotată manual. Din păcate pentru fanii dinamismului, aceasta nu oferă nicio surpriză în materie de performanţe sau reprize, iar lipsa unui mod dinamic obligă şoferul să apese pedala la maximum sau să opereze singur cutia de viteze. Rularea într-un stil economic de condus este şi ea dificilă, deoarece pedala de acceleraţie nu opune o rezistenţă impresionantă şi te trezeşti adesea că mergi prea repede fără să vrei. În schimb, punctul forte al acestei transmisii este fineţea cu care schimbă vitezele atunci când nu te grăbeşti. Desigur, modul de funcţionare al transmisiilor CVT nu permite schimbarea brutală a treptelor de viteză, deoarece vorbim de rapoarte cu variaţie continuă. Acest lucru înseamnă că şoferul poate să accelereze fără ca pedala de acceleraţie să fie apăsată mai tare şi fără ca turaţia motorului să crească. Reprizele nu sunt cu totul dezamăgitoare, fiind vorba de un motor pe benzină de doi litri pe o caroserie de 1.288 kilograme. Am remarcat şi silenţiozitatea la relanti a acestui motor, care se face aproape insesizabil chiar şi în liniştea nopţii. Această liniştea dispare însă rapid după ce treci de 3.000 rpm, iar la 5.000 rotaţii pe minut deja întălnim un nivel mai ridicat de decibeli. Segmentul sedanurilor compacte mai include încă doi competitori pentru Fluence, care nu au fost implicaţi direct în notarea acestui model deoarece sunt diferiţi ca filozofie faţă de modelul franţuzesc fabricat în Turcia. Cei doi sunt Volkswagen Jetta 1.4 TSI DSG şi Skoda Octavia 1.4 TSI DSG. Ambele modele beneficiază de o transmisie DSG cu şapte rapoarte şi dublu ambreiaj şi sunt echipate cu un motor TSI de 1.4 litri şi 122 CP. Puterea maximă vine la 5.000 rpm, în timp ce cuplul motor maxim (200 Nm) vine la 1.500 rpm şi este disponibil până la 4.000 rpm. Deşi puterea şi cuplul motor maxim ale motoarelor respective sunt comparabile cu ”abilităţile” motorului 2.0i care echipează Renault Fluence, filozofia acestora este complet diferită, fiind vorba de motorizări mai ecologice şi mai eficiente, care lucrează alături de o transmisie mai avansată şi mai rapidă, dar nu neapărat mai puţin economică.

Consum

Suntem uşor surprinşi de faptul că Renault, un constructor care a început deja să-şi aplice campania de downsizing, a prezentat un model echipat cu un motor pe benzină de o cilindree relativ mare pentru clasa compactă. Ne aşteptam la o unitate TCe sau la un diesel care să ajute la sporirea reprizelor şi a confortului în combinaţie cu o cutie de viteze automată. Cei de la Renault anunţă un consum de 10.5 litri la sută în mediul urban, respectiv 6.2 litri la sută în mediul extraurban pentru Fluence 2.0 CVT. Fluence nu este cel mai economic model din clasă nici măcar pe hârtie, iar rezultatele din viaţa reală nu sunt nici ele impresionante. Cu eforturi însemnate, am reuşit să obţinem un consum urban de 11.7 litri la sută, fără să oprim instalaţia de aer condiţionat. În cazul unei exploatări sportive, consumul de carburant trece de 15 litri la sută în mediul urban. Rularea pe autostradă marchează un consum de 9.1 litri la sută cu o viteză constantă de 130 km/h. Acul turometrului stă fix la 2.900 rpm, în timp ce o viteză de 120 km/h dictează 100 rpm mai puţin, iar 140 km/h aduce turometrul la 3.000 rpm. Rularea în mediul extraurban cu o viteză ceva mai redusă şi într-un ritm relaxat aduce un consum situat între 7.6 şi 8.2 litri la sută. Honda Civic 1.8 AT este cel mai economic model din segment, cu un consum mediu de 6.9 litri la sută, în ciuda faptului că vine cu o cutie de viteze automată cu doar cinci trepte. Cu toate acestea, trebuie să aveţi un picior foarte "uşor" pentru a obţine un consum redus cu Fluence CVT, iar creşterea preţului benzinei face alimentarea cu GPL o variantă de luat în seamă în cazul acestei versiuni de motorizare. Ca dovadă a faptului că tehnologia DSG şi filozofia de downsizing au o logică, atât VW Jetta 1.4 TSI DSG, cât şi Skoda Octavia echipată cu acelaşi cuplu motor/transmisie au un consum mediu de 6.3 litri la sută şi emit 148, respectiv 147 de grame de CO2 pe kilometru. Modelul Renault, echipat cu un motor aspirat de 2.0 litri şi o cutie de viteze CVT cu şase rapoarte are un consum mediu mai ridicat cu 1.4 litri la sută şi emite 178 grame CO2 per kilometru. După cum vă spuneam mai sus, vorbim de filozofii diferite şi tehnologii diferite, oferta Grupului Volkswagen fiind ceva mai modernă din acest punct de vedere.

Performanţe

În timp ce realitatea ne-a arătat că trebuie să stai cu piciorul pe acceleraţie şi să aştepţi când vrei viteză de la Fluence 2.0 CVT, modelul este vedeta comparaţiei "pe hârtie" în materie de acceleraţie 0-100 km/h dacă nu luăm în considerare cutiile automate DSg ale nemţilor. Fluence reuşeşte acest lucru în 10.4 secunde, în timp ce Mazda3, cel mai apropiat rival, are nevoie de 0.2 secunde în plus pentru a atinge aceeaşi viteză. Poate că de "vină" este cuplul motor ridicat al propulsorului lui Fluence. Cel mai lent model la acest criteriu este Chevrolet Cruze 1.8 AT, care are nevoie de 11.5 secunde să accelereze până la 100 km/h cu pornire de la 0. Honda Civic nu este departe de cele două modele fruntaşe, accelerând de la 0 la 100 km/h în 10.9 secunde şi fiind capabilă să atingă pragul psihologic de 200 km/h. Fluence nu este capabil să atingă această viteză însă, iar dinamica este penalizată semnificativ de cutia CVT care intră în echiparea acestui model. În lupta TSI+DSG versus 2.0i+CVT, nemţii sunt din nou în faţă. De data aceasta, Fluence nu a rămas în urmă atât de rău. Modelul accelerează de la 0 la 100 km/h cu doar 0.7 secunde mai târziu decât Octavia 1.4 TSI DSG, respectiv 0.8 secunde mai încet decât Jetta 1.4 TSI DSG. Diferenţa în materie de viteză maximă este destul de mică, fiind vorba de câţiva kilometri pe oră. Inginerii VAG au avut aici avantajul aici din start, pentru că au avut la dispoziţie şapte trepte, dar nici cei de la Renault nu au avut la dispoziţie niciun as sub mânecă, transmisiile CVT fiind capabile să emuleze un număr ridicat de trepte prin schimbarea continuă a raportului de demultiplicare.

Interior

Interiorul lui Fluence nu surprinde cu niciun element, acesta fiind o adaptare a bordului lui Megane 3. Spre deosebire de versiunile coupe şi hatchback ale lui Megane, testate anterior de Automarket, habitaclul exemplarului Fluence nu prezintă eternul bej al celor de la Renault, ci este de culoare neagră. Bordul este accentuat cu un set de ornamente care imită aluminiul, iar tendinţa este continuată pe consola centrală şi pe feţele de uşi. Scaunele faţă sunt reglabile electric, ceea ce îi conferă lui Fluence un plus de eleganţă. De remarcat spaţiul oferit pasagerilor din spate şi portbagajul extrem de mare(Fluence ocupă locul 2 la volum portbagaj în segment, Octavia fiind campion cu 560 litri). Tocmai fiindcă portbagajul este atât de mare, vă recomandăm să alegeţi o conversie GPL după achiziţie pentru a reduce costurile aferente carburantului. Dat fiind faptul că Fluence oferă un nivel ridicat de spaţiu la interior, modelul ar fi pretabil fără probleme pentru o flotă de taxi sau pentru flota unei companii care doreşte ceva cu o imagine business. Scaunele faţă sunt relativ confortabile, deşi nu oferă un suport lateral foarte bun, iar spaţiul de depozitare din consola centrală(cel de lângă maneta schimbătorului de viteze) este perfect pentru o sticlă PET de 0.5 litri. Lângă acel spaţiu de depozitare se află butonul de comandă al limitatorului de viteză(foarte util în mediul urban şi nu numai) şi al sistemului cruise control. Tapiţeria din piele neagră este plăcută la atingere şi este cusută cu fir alb, amănunt care îi conferă un aspect deosebit. Volanul nu este îmbrăcat cu acelaşi tip de piele şi nu este la fel de moale la atingere precum scaunele. Bordul integrează şi o unitate GPS, dar modalitatea de comandă a acesteia este cel puţin ciudată. Şoferul nu are nicio soluţie de comandă de pe volan sau coloana de direcţie, singura soluţie fiind utilizarea telecomenzii montate ingenios într-un element de plastic care încape într-un suport pahar. La prima vedere, am fost îngrijoraţi că LCD-ul din bord ar putea fi tentant pentru hoţi, dar faptul că nu poate fi scos din bord fără tăierea acestuia ne-a ajutat să părăsim Fluence-ul în parcare liniştiţi. Renault a revenit la maneta convenţională pentru acţionarea frânei de parcare, lucru care a suparat mulţi posesori de Megane 2 Sedan care au făcut trecerea la Fluence. Schimbarea a dus la tăierea unui potenţial spaţiu de depozitare, dar maneta cea nouă este mai uşor de utilizat decât elementul precedent. Ca de obicei, partea superioară a bordului prezintă plastice moi, în timp ce consola centrală şi feţele de uşi prezintă mase plastice de calitate inferioară, cu un aspect care denotă un preţ redus. Portbagajul are un volum de 530 de litri şi o gură de acces extrem de mare, perfectă pentru bagaje voluminoase şi multe pungi de cumpărături.

Preţ de achiziţie

Preţul de bază al lui Renault Fluence 2.0 CVT Dynamique este de 18.600 de euro cu TVA inclus. Acesta este mai ieftin decât Honda Civic 1.8 ES, Mazda3 2.0i TX, dar nu mai ieftin decât Chevrolet Cruze. Sedanul de clasă compactă de la Chevrolet pleacă de la 16.755 de euro cu TVA inclus şi vine cu un motor aspirat de 1.8 litri şi 141 CP. Cuplul motor are o valoare inferioară celui oferit de motorul lui Fluence, acesta fiind de 176 Nm la 3.800 rpm. Celelalte sedan-uri compacte produse de constructori de volum nu au fost luate în seamă la această comparaţie(vezi VW Jetta, Skoda Octavia şi altele) deoarece sunt echipate fie cu motoare supraalimentate de cilindree mică, fie cu transmisii cu dublu ambreiaj. Preţul acestor modele trece de pragul de 20.000 de euro, făcând din Fluence şi Cruze singurele modele compacte în versiune sedan care oferă o transmisie automată cu mai mult de cinci trepte şi cu un motor relativ mare din acest segment de preţ. Există unii constructori care încă oferă transmisii automate cu patru trepte sau motoare pe benzină aspirate de 1.6 litri în acest segment, aceştia adresându-se consumatorilor nepricepuţi, care se feresc de motoare supraalimentate sau de cilindree mare şi se mint singuri că le este suficientă o asemenea soluţie de propulsie în secolul 21.

Siguranţă

Potrivi oficialilor mărcii franţuzeşti, Fluence va moşteni nivelul de excelenţă în siguranţă atins de Megane. Până la un test absolut care să confirme acest lucru, ne bazăm pe istoria mărcii şi a modelului de bază, dar şi pe dotările versiunii entry-level ale lui Fluence: şase airbag-uri, ABS şi AFU. Din păcate, ESP-ul este opţional, dar sunt şanse să fie standard din 2011.

Ţinută de drum

Cei de la Renault spun că suspensiile lui Fluence sunt optimizate special pentru drumurile din Europa de Est. La prima vedere sună interesant. Şi totuşi, ce înseamnă asta? Francezii au luat suspensiile lui Megane şi au montat arcuri şi amortizoare mai moi, pentru a furniza un nivel superior de confort la drum lung. Într-adevăr, modelul este confortabil la rularea pe autostradă şi în oraş, dar dinamismul lasă de dorit în multe situaţii. Fluence suferă de un ruliu pronunţat al caroseriei, care îţi dă sentimentul de nesiguranţă atunci când este condus sportiv. Probabil că scaunele faţă cu un suport lateral insuficient au şi ele o legătură cu acest aspect. Direcţia electronică a acestui model pare să fie concepută mai degrabă pentru unele ţări asiatice, unde feeling-ul direcţiei tinde să fie apropiat de cel al volanelor folosite pentru jocurile pe calculator. Manevrând volanul, ai uneori senzaţia că îl roteşti în unt, practic nu simţi că ai vreun impact asupra direcţiei în care sunt bracate roţile. Subvirarea este un fenomen cu care şoferii de Fluence se vor întâlni rapid dacă vor conduce mai repede, iar de vină pentru acest lucru este suspensia faţă şi distribuţia maselor orientată spre puntea faţă. Toate aceste lucruri ar fi agreabile dacă avem un client care nu se grăbeşte nicăieri şi vrea să nu îşi obosească mâinile după câteva ore de condus, doar că s-ar putea să aibă dureri de cap de la sunetele generate de suspensie. Fie antifonarea în zonele delicate ale caroseriei (cele de lângă roţi) lasă de dorit, fie suspensia este pur şi simplu gălăgioasă.

Vizibilitate

Dacă oglinzile laterale şi oglinda centrală au dimensiuni generoase, acelaşi lucru poate fi spus şi despre posteriorul lui Fluence. Modelul testat nu beneficia de senzori de parcare nici măcar în spate, lucru care făcea parcarea şi manevrele în spaţii înguste ceva mai dificile din cauza spatelui alungit şi înălţat. Montanţii B şi C nu sunt deranjanţi la condus, dar montantul A te încurcă uşor pe străduţele înguste ale oraşului sau atunci când abordezi un viraj strâns.

Tehnologie

Nivelul de dotări eletronice oferit de Renault pentru Fluence este impresionant din unele puncte de vedere, în timp ce alte aspecte sunt dezamăgitoare. Spre exemplu, avem scaune faţă încălzite, dar acestea au un singur nivel de temperatură (se încălzesc rapid, deci trebuie oprite din când în când) şi elemente de modele premium, precum oglinzi rabatabile automat sau pornire şi acces fără cheie. Un aspect la prima vedere interesant, dar pe alocuri fără logică ar fi sistemul de navigaţie controlat prin telecomandă, lucru care va obliga posesorii de Fluence să fie foarte atenţi cu obiectul respectiv, pierderea sa fiind destul de costisitoare (o cartelă de pornire pentru un model Renault costă aproximativ 500 ron).

Design

Design-ul lui Fluence este cel puţin discutabil. Vorbim de o versiune adaptată a lui Samsung SM3, iar acest lucru se vede în fiecare moment atunci când privim exteriorul. Chiar şi eleronul cu stop integrat aminteşte de Samsung SM3, tehnicienii Renault uitând în portbagaj instrucţiunile de montare care ne reaminteau faptul că acel eleron poate fi montat pe ambele modele. În timp ce spatele lui Fluence este chiar interesant cu stopurile sale prelungite spre aripi, dar umflat evident pentru a face loc bagajelor, partea frontală nu are nicio legătură cu gama Renault în afară de binecunoscuta siglă. Profilul modelului este la fel de cuminte precum exteriorul, Fluence rămânând ceva mai în urmă la capitolul design. Pe de altă parte, este de apreciat faptul că s-a încercat ceva diferit decât simpla transformare a unei compacte hatchback în sedan.

Nu ne-a placut

  • Suspensie prea moale şi gălăgioasă
  • Lipsă mod sport cutie
  • Consum carburant
  • Direcţie prea moale
  • Design prea cuminte

Ultimele teste

Comentarii (35)

  • blocati in timp
    "Cuplul motor maxim este cel mai mare din întreg segmentul în comparaţia motorizărilor apropiate - 195 Nm - şi vine la 3.750 rpm."

    Pai da!
    Cine, care se respecta, mai tine un motor de 2.0 aspirat in clasa asta. in anul 2010 ?
    Dintrun 1.4 turbo se scot mai mult de 195 Nm lejerissimo :)
    18 33
  • SUPER!!
    CEA MAI TARE MASINA DIN CLASA EI!!SI DUPA EA CRUZUL!!RESTUL MASINILOR ...JUNGHIURI!!SKODA=PORCARIE!!
    13 38
  • io am o mare nedumerire...
    de ce nu scoate reno mai multe motoare turbo...? ca doar tehnologie au....
    19 1
  • ce tehnologie frate
    Chiar si ala de 1.4 e varza , nici macar nu are distributia variabila a supapelor pe admisie si evacuare, ce sa mai zic de altceva.
    190 Nm la 2250 rpm - zzzlab
    10 35
  • demonel
    @denim2609
    tehnologia costa sau e o strategie a lor, sau ambele.
    8 2
  • Bogdan
    honda civic - 10.9 secunde?? wtf? cam care model face chestia asta? ala care are 8.9 secunde pana la suta sau ala cu 8.6? stupizilor!
    7 5
  • Este urata rau. Megane este de 100 de ori mai frumos. Asta parca francezi au luat datla si ciocanu si au inceput sa realizeze masina. Cat despre Skoda 2 fara farurile alea alungite, este de 500 de oari mai frumoasa ca asta. Toti care au Renault se plang ca dupa un timp scurt au probleme cu suspensiile. Cunosc pe cineva care a avut Skoda 2 si acum are un Passat, regreta Skoda.
    7 35
  • Cel mai mare portbagaj din clasa 530 litri
    Daca vorbim de clasa compacta superioara , unde mai sunt si Skoda Octavia si VW Jetta , tin sa va anunt ca portbagajul nu e nici pe departe cel mai mare , dimpotriva , Octavia model aparut in 2004 are 560litri iar Jetta pe aproape .

    Tip of the day : de ce nu va documentati mai bine inainte sa scrieti ceva ?
    5 25
  • razvanis
    Tare de tot
    "Celelalte sedan-uri compacte produse de constructori de volum nu au fost luate în seamă la această comparaţie(vezi VW Jetta, Skoda Octavia şi altele) deoarece sunt echipate fie cu motoare supraalimentate de cilindree mică, fie cu transmisii cu dublu ambreiaj"

    Adica au tehnologie mult mai avansata decat cei de la Renault , care da performante superioare si consum mult inferior.

    Aplauze !!!!
    13 31
  • Preturi concurenta
    1.8 TSI - 118 kW (160 CP) / 7 trepte, DSG automată 18.953 TVA inclus.

    Prieteni dragi de la Automarket , incercati sa fiti mai obiectivi cand scrieti un articol , e pacat sa dezinformati cititorii .

    Numai bine.
    8 18
  • Fluence
    @vxf
    Înainte să ne acuzi de dezinformare, poate ar trebui să ne dai link-ul unde ai găsit preţul respectiv.

    Din ce văd eu, vorbeşti de Skoda Octavia, care are preţuri diferite la noi.

    Cât despre portbagaj, doar cele patru modele menţionate la primele trei capitole au fost incluse în comparaţie. Excluderea celorlaltor modele a fost explicată la capitolul "preţ de achiziţie".

    http://www.automarket.ro/masini-noi/skoda/octavia-694/
    10 2
  • Hmmm
    Ca si tehnologie este muuuult da foarte mult sub grupul VAG chiar si comparatia cu Skoda Octavia nu isi are rostu.Nici nu vreau sa ma gandesc cat de infecta e cutia aia de viteze.
    7 31
  • @Sebi
    Cu mare placere , suna la orice dealer Skoda si vei primi confirmare si pentru volum portbagaj , pret si toate celalte detalii.
    0232-211.855 de exemplu

    Excluderea a fost explicata la pret achizite ? Pai atunci de ce spuneti "din clasa" , care clasa , cele 4 modele pe care le alegeti voi ? Principalul model concurent pentru Fluence este in ciuda varstei tot Skoda Octavia care pleaca de la 12.500EURO tva inclus , baza . Iar motorul 1.8TSI DSG in7 nu depaseste niciodata 20.000EURO .
    5 15
  • Preţuri octavia
    Preţurile respective au fost valabile doar o lună şi au făcut subiectul unei oferte speciale.

    http://www.skoda.ro/files/docs/price/multi_pricelists/78.pdf

    (după cum vedeţi din link, scrie foarte clar OFERTĂ SPECIALĂ)

    Preţurile postate la noi pe site sunt de listă şi sunt valabile până când le schimbă importatorul.

    Am sunat la dealerul Skoda respectiv (din Iaşi observ) şi am cerut oferta pentru Skoda Octavia.

    Noi nu comparăm niciodată preţurile de la oferte speciale cu preţurile de listă.

    Mulţumim pentru sesizare. Apreciem că ne urmăriţi cu atât de multă atenţie.
    11 4
  • @sebi
    Pai e pretul la care astazi imi pot cumpara acel model .

    Nu e nici o oferta speciala , ala e pretul de achizitie astazi 22-10-2010 pentru masina respectiva , pret impus chiar de importator Porsche Romania +4021.203.29.32 .
    5 12
  • tot ce e prost tre' sa dispara
    Nu cred ca renault au mizat pe acel cuplu la fel cum l-ati scos voi in drive test. Fluence e o masina pe care o iei ca iti place si in nestiina de cauza, eventual datorita promotiilor, dar un cunoscator nu cred ca o va cumpara. Cuplul acela pe mine unu nu ma inpresioneaza, daca vreau cuplu mare imi iau un diesel, sau un turbo benzinar. Din pacate aceasta masina are multe hibe dupa cum ati constatat: directie moale, suspensie moale si galagioasa pe deasupra. Poate ca daca avea ceva deosebit nu deranja lipsa cutiei sport, o dai pe manual si ai scapat de frustrare, dar eu unu m-am saturat de motoare de 2L si 140cp, chiar si dieselurile au trecut de faza cu 2L si 140cp. Deja puterea a crescut fie ea si la motoare otto aspirate cum ar fi 1.6 si 120-130 de cai pe care ii vedem din ce in ce mai des pe masini.
    Altceva: in ciuda laudelor la capitolul Transmisie/Motor ati dat 3 stele, de ce? Din cauza pedalei prost "etajate"? In cazul asta pedala de frana cum era, tot prost etajata?
    Dezamagitor, ma asteptam la mai mult de la fluence, mult mai mult.
    8 30
  • ce discuti mai frate.......
    inainte pe acest site ne 'certam' pt cai-putere si 0-100.............
    acum vad ca unii colegi se cearta pt marimea portbagajului si preturi.......
    @automarket......tare as vrea sa relansati site-ul si sa incepeti cu subiectele de altadata cum ar fi: 20 de lucruri pe care nu le stiai
    8 0
  • Stanila
    Renault Fluence este o masina foarte slaba din toate punctele de vedere.Masina sarantocului care nu isi permite un BMW dar el tot spera pana la pensie.Rusine Renault
    8 33
  • Fals
    "Preţurile respective au fost valabile doar o lună şi au făcut subiectul unei oferte speciale."

    Am sunat si eu si preturile sunt valabile incepand cu 1.07.2010 , nu a fost nici o oferta de o luna , sunt valabile .
    8 14
  • cutie de viteze
    Eu nu inteleg ce fel de cutie are pana la urma ? CVT sau automata/automatizata, ca nu e deloc acelasi lucru...
    2 12
  • urata masina. Renaukt se straduie sa fac masini din ce in in ce mai urate si proaste
    7 31
  • @la
    @la

    "Masina sarantocului care nu isi permite un BMW dar el tot spera pana la pensie.Rusine Renault"

    eu cred ca tu tocmai ai venit la oras si iti curge balutza cand vezi cladiri si tramvaie - asta e concluzia cand spui ca BMW e masina la care aspira toti bogatanii, restul sunt sarantoci.

    ia-ti un junghi de bmw de 500 000 km la mana a 15-a, inmatriculeaz-o in BG (ca nu-ti permiti sa platesti taxa in Ro, ca e mai mare decat valoarea cazanului), intra in randul cocalarilor manelisti si lasa internetul, ca te depaseste
    24 5
  • vxf si alti vw fani
    alo gara unde dracu ati vazut tsi de 1.8 la 18 mii si ceva...povesti cu zane trase in padure....mai draga 24540 costa cu tva, culoare gri metalizat interior negru, asta si-a cumparat tata....in august a ridicat-o...ii motor euro 5 nu a platit taxa dar casco ii cam scumpica...asa ca nu mai dati cu presupusa...mie in noiembrie imi vine meganul tot gri si am platit 15200 de euro modelul privilege..
    nu zic ca vw nu face masini dar ma limitez doar la golf 6 si la LT restul e cancan....cat despre logan, fluence si megan ciocu mic ca nu stiti ce poate un francez cand canta marseieza....hai pa si ciocu mic........francezii au ramas si vor ramane asi in meserie ....daca trecem mai departe ajungem si la citroen C3 C4 etc/.///hai ciocu mic si joc de glezene
    24 5
  • @automarket
    explicati-mi si mie: de ce mergeti cu AC-ul pornit in octombrie? aerul conditionat consuma cam 1 % in plus fata de 10.5% cat a dat constructorul in carte... deci ~11.5-11,7% consumul scos de voi in oras cu AC-ul pornit e absolut normal. Pt. voi "eforturi însemnate" inseamna sa nu apasati ca disperatii pe acceleratie. Nu mai faceti atata caz. Consumul la Fluence e normal pt cilindreea asta. "Chevrolet" Cruze 1.8 AT are de ex. 11.3% trecut in carte. Cu AC trece de 12%
    22 1
  • @luca
    Preturile sunt afisate pe site-ul oficial si la orice dealer , nu e nici o poveste , documentati-va si apoi deschideti gura.

    Arata factura lui taicatu , ori a luat o mare tzeapa ori si-a pus optionale de 6000. euro pe masina .
    2 18
  • @luca
    Din pacate pentru tine nu sunt fan VW , dimpotriva .

    Era vorba despre niste afirmatii false facute de automarket in acest articol , informatii care pot fi verificate foarte usor , dar se pare ca si pentru tine e mai greu sa verifici asta inainte de a posta .

    Felicitari pentru ignoranta si multa fericire in continuare in lumea ta , te invidiez.
    3 10
  • cristina
    Fluence
    Motor si cutie de pe NissanPrimera , performante si comportament la nivelul anilor 2000 , o mare gogoasa care nu va fi cumparata nici macar de fanii marcii . Rusinica , cuplul si puterea aia se scot din motoare care consuma si polueaza la jumatate .
    3 21
  • petrosin
    "creşterea preţului benzinei face alimentarea cu GPL o variantă de luat în seamă în cazul acestei versiuni de motorizare"

    nu cred ca merge alimentat cu GPL ca doar nu e flexifuel.
    2 1
  • @ Catalin
    Eu vorbeam de o eventuală conversie GPL ulterioară achiziţiei. Conversia ar fi uşurată de volumul mare al portbagajului şi nu s-ar simţi nici la o călătorie mai lungă cu bagaje rezonabile.
    0 5
  • ha ha ha
    ha ha ha
    Parerea mea e ca este o tentativa de masina.Iar la ce performante are si ce pret, nu se merita...sunt masini mult mai reusite la banii astia.Si majoritatea celor care au avut Renault, Dacia Logan si alte frantuzerii au avut numai probleme cu ele...de bune ce sunt...
    3 23
  • @Automarket - capitolul "Design" e lipsit de orice logica, e confuz
    Ce sa-ti povestesc! cica masina "aminteste de samsung sm3" .. daca nu spunea Renault ca are design-ul altei masini, nici dracu nu stia asta! Dar voi o depunctati ca nu arata ca alte modele Renault? O prostie! Renault are alta politica decat vw. Si face bine.

    Gusturile nu se discuta intr-adevar, dar privind obiectiv, masina arata foarte bine. E chiar eleganta, are prestanta. Nu vad de ce i-ati dat 3 stele... intr-un final chiar voi recunoasteti ca "este de apreciat faptul că s-a încercat ceva diferit decât simpla transformare a unei compacte hatchback în sedan" Deci...?? unde ramaneti?
    14 1
  • Mie personal nu imi place aceasta masina. O masina la fel de urata ca ultima laguna.. Daca la motorizari hai mai treaca-mearga... al design... parca ar fi facuta de niste chinezi beti.
    2 13
  • vbeste unu care are un vw la mana a 7-a in familie.. ne lasi!
    8 1
  • sunteti pilaf
    copiii astia teribilisti nu inteleg ca asta aici discutam de fapt de o masina de familie decenta adresata exclusiv pietelor emergente (documentati-va daca nu stiti ce inseamna).
    4 1
  • George
    oameni fara capatai
    mdea, multi fani VAG o cam dau cu oistea-n gard pe aici...
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru