Drivetest Suzuki Kizashi (2010-2014)

2.4 VVT Sport 4WD CVT
Suzuki Kizashi (2010-2014) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 09.05.2011
Aspiraţie

E bine să fii ambiţios. Cu suficientă ambiţie, te poţi strădui să devii cel mai bun în ceea ce faci, sau cel puţin încerci să faci asta. Remarcăm ambiţia celor de la Suzuki, care au lansat un nou produs: Kizashi. Modelul vrea să se lupte cot-la-cot cu băieţii mari, deşi armamentul este limitat. Înfruntarea pe stilul "David vs. Goliat" decurge în felul următor: avem un model cu dimensiuni de sedan compact (foarte aproape de Octavia şi Jetta), cu motorizare şi preţ demne de clasa medie, dar cu dotări de clasa compactă.

Suzuki Kizashi (2010-2014)
2.4 VVT Sport 4WD CVT

  • Pret de pornire 26.500 €
  • Pret model testat 29.500 €
  • Taxa auto 659 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Kizashi are un singur motor în oferta pentru România, un "benzinar" de 2.4 litri, cu patru cilindri în linie. Versiunea testată are un CVT cu şase trepte şi tracţiune integrală decuplabilă. Existenţa sistemul de tracţiune integrală îi conferă lui Kizashi un avantaj atât în ceea ce priveşte consumul de carburant, cât şi în ceea ce priveşte manevrabilitatea. Motorul dezvoltă 178 CP la 6.500 rpm şi 230 Nm la 4.000 rpm. Chiar şi pe hârtie, valorile sunt slabe în comparaţie cu unităţile supraalimentate oferite de rivali, iar lipsa unui diesel pe piaţa din Europa nu este un semn de bun augur pentru cei de la Suzuki. Rivalii oferă motorizări mai eficiente şi mai performante, element important în alegerea unui automobil. În ceea ce priveşte reprizele oferite de Kizashi, nu riscaţi să vă rupeţi gâtul de la forţele dezvoltate de model. Pentru fiecare depăşire va fi necesar un kick-down, sau măcar o retrogradare din padelele de pe volan.

Consum

Suzuki anunţă un consum mediu de 8.3 litri la sută pentru Kizashi. Consumul urban este anunţat la 11.3 litri la sută, în timp ce consumul extraurban declarat este de 6.6 litri la sută. Din nou, în comparaţie cu rivalii, este destul de mult. Am reuşit să atingem valoarea consumului urban anunţată de japonezi, dar doar în condiţii liniştite de trafic şi rulând pe modul 4x2. În trafic aglomerat, consumul urban urcă la 13 litri la sută, respectiv 14 litri la sută cu aerul condiţionat pornit. Pe autostradă, la 120 km/h, consumul afişat este de 8.5 litri la sută. Consumul extraurban se situează în jurul valorii de 7 litri la sută.

Performanţe

Kizashi are nevoie de 8.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă este de 205 km/h. Toţi rivalii de puteri apropiate (+/- 20 CP) au valori mai bune, iar acest lucru se vede şi în ceea ce priveşte reprizele de care dă dovadă acest model. Transmisia CVT îl "trage în spate" pe Kizashi, dar nici motorul său aspirat de 2.4 litri nu-l ajută prea mult să meargă la fel de rapid pe cum ar trebui.

Interior

Habitaclul lui Kizashi este interesant, cel puţin la prima vedere. Singurul nivel de echipare oferit vine cu tapiţerie din piele şi toate cele necesare unui nivel bun de confort. Pielea folosită este de calitate, dar plasticele de pe consola centrală nu îţi oferă aceeaşi senzaţie. Acestea sunt cauciucate şi au un aspect fad. Între timp, padelele sunt prea mici şi dau senzaţia de fragilitate. Bancheta din spate găzduieşte trei adulţi, dar portbagajul nu-i deosebit de spaţios - 461 de litri. Sub media unei compacte care se respectă, prea mic pentru clasa medie.

Preţ de achiziţie

Exemplarul testat are un preţ de 29.500 de euro cu TVA inclus. Nivelul de echipare standard este cel din imagini, nefiind vorba de o listă lungă de opţionale. Această măsură este aplicată de toţi constructorii asiatici, pentru a reduce timpul de aşteptare pentru un automobil nou. Pentru 27.268 de euro cu TVA inclus, poţi cumpăra un Volkswagen Passat 1.8 TSI (160 CP)  DSG7, în echiparea Highline, adică model de clasă superioară oferit în nivelul de echipare de top. O Skoda Octavia cu aceeaşi transmisie şi motorizare vă costă puţin peste 23.000 de euro, fâcând-ul pe Kizashi un model destul de scump, în ciuda listei lungi de echipamente standard. Lipsa unui entry-level loveşte dur în cifre.

Siguranţă

Suzuki l-a echipat pe Kizashi cu şapte airbag-uri, ultimul dintre acestea fiind pentru genunchii şoferului. Apreciem iniţiativa japonezilor, dar speram să vedem şi un element tehnologic inovator la nivelul siguranţei. Nicio surpriză aici: avem doar ABS, ESP şi controlul tracţiunii. Aşadar, nimic spectaculos, doar ceea ce era deja normal într-un model din această clasă în 2011. Preţul modelului ar fi dictat un plus de echipamente de siguranţă, dată fiind oferta rivalilor.

Ţinută de drum

Am ajuns la unul dintre punctele forte ale lui Kizashi. Să discutăm, pe rând, de comportamentele prezentate în modurile 2WD şi 4WD. Pe modul tracţiune faţă, subvirarea apare destul de târziu şi este ţinută în frâu de electronică, în timp ce modul 4x4, prezintă un comportament subvirator în situaţii limită, care se transformă rapid în comportament supravirator, după care redresăm modelul. Per ansamblu, ţinuta de drum a lui Kizashi este agreabilă şi în modul 4x2, iar tracţiunea integrală nu îţi creşte aderenţa la o cotă incredibilă, ci îţi oferă doar un mic avantaj. Suspensia are o setare sport, dar nu este deranjantă la gropi abordate cu bun simţ.

Vizibilitate

Cei de la Suzuki au proiectat bine noul Kizashi. Modelul nu îţi pune probleme în materie de vizibilitate, cu excepţia unor mici intruziuni ale montanţilor A la virajele de stânga, când se formează un mic unghi mort. Am apreciat oglinzile laterale de dimensiuni mari, pentru că ne-au ajutat să ne ferim mai uşor de cei care nu le folosesc pe ale lor, iar luneta mare este cuprinsă integral de oglinda centrală.

Tehnologie

Cei de la Suzuki nu au venit cu nicio surpriză la acest capitol, Kizashi fiind echipat cu elementele "de bază" ale unui autoturism modern. Cu mici plusuri. Avem geamuri electrice, senzori de parcare, aer condiţionat pe două zone, tempomat, comenzi pe volan, Bluetooth, senzori de lumină şi ploaie, trapă electrică şi un sistem de spălare a farurilor. Cu excepţia ultimului element, găsim dotările de mai sus pe orice compactă care costă aproximativ 20.000 de euro, în timp ce Kizashi are un preţ cu 9.000 de euro mai mare.

Design

Am ajuns la ultimul punct forte al lui Kizashi. Aspectul exterior. Suntem convinşi că unii clienţi îl vor alege doar pentru cum arată. Pe lângă faptul că vine cu un aspect nou în segment, acesta i se potriveşte de minune. Avem însă o problemă: aspectul exterior nu se leagă prea mult cu performanţele, Suzuki Kizashi prezentând un look mult prea sportiv pentru ceea ce poate motorul de 2.4 litri în compania transmisiei CVT. E ca şi cum ai avea kit-ul de la versiunea de performanţă pe motorizare entry-level. Păcat, mare păcat.

Nu ne-a placut

  • Reacţiile lente ale transmisiei CVT
  • Cilindree mare a motorului în raport cu clasa
  • Lipsa unui diesel în gamă
  • O singură motorizare disponbilă
  • Preţ prea mare pentru entry-level
Date tehnice - Suzuki Kizashi (2010-2014) 2.4 VVT Sport 4WD CVT
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2393
Lungime mm
4650
Putere maxima CP (rpm)
178 (6500)
Latime mm
1820
Cuplu maxim Nm (rpm)
230 (4000)
Inaltime mm
1470
Viteza maxima km/h
205
Greutate kg
1530
Acceleratie 0-100 km/h s
8.8
Ampatament mm
2700
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
63
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
461
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Suzuki Kizashi (2010-2014)

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • @automarket
    de ce nu faceti testele in format video?
    20 0
  • Masina asta imi aminteste de Renault-ul Latitude pe care l-ati testat saptamana trecuta, numai ca facea parte din alta clasa.

    Automarket, unde e fabricata masina?
    10 5
  • kizashi
    mie imi place foarte mult, insa modelul+motorul asta pare ca e luat de pe piata din state si pus la vanzare si in europa, identic....fara a face un studiu de piata.
    nu are nici o sansa motorul asta in europa...(sau f mici).
    in romania nici atat (nu e vw si nici tdi).prietenii stiu de ce :)
    18 12
  • mog
    mog: bine ca e kia sau alt rebut chinezesc
    6 25
  • @LauCalin
    Kizashi este fabricat în Japonia, în Sagara.
    21 0
  • No diesel...no chance...
    La asa cilindree...performantele sunt prea ramase in urma... Atata timp cat nu va exista un diesel... sansele unui asemenea model, cu asemenea motorizare...sunt minime in europa... Concurenta ofera variante prea bune aici...
    Prin comparatie directa, Skoda Octavia RS...mai iftina...motor mai mic...putere/cuplu net superioare... Si...cand e vb de ce se intampla atunci cand se pun rotile in miscare...deja e alta lume...

    Ramane ca varianta numai pentru doritorii de "altceva", pentru ca nu arata rau si proasta nu e chiar, doar ca nu e la fel de buna...
    10 4
  • Daca masina e fabricata in Japonia + ceva dotari standard peste media clasei compacte (gen tempomat, trapa electrica, multi senzori etc.) astea inseamna vreo 4-5000 de euro cred. Dar chiar si asa pretul ar fi prea mare.
    Eu cred ca o solutie ar fi productia in Ungaria, unor motoare diesel sau pe benzina de cilindee mai mica(poate de provenienta Fiat sau VW pentru ca Suzuki are legaturi cu ei) si modificarea listei de dotari standard. Stiu, e foarte greu sa faci asta, poate chiar imposibil. Dar altfel eu nu vad cum s-ar vinde masina asta in Romania. Arata bine, mie imi place, dar...
    14 1
  • design reusit . ar arata bine si o varianta hatchback si una combi...pacat insa de motor.cam scumpa.!!
    6 1
  • Praf in ochi
    Suzuki
    Subscriu la cele aratate de baieti anterior . Este o motorizare specifica pietei nord americane. La performante dinamice/consum/taxe , acest motor nu cred ca va gasi prea muti amatori in RO. Mai ales ca are destul rivali de calibru. In rest , o masina reusita , dar ar trebui un motor sub 2 litri ( de preferat turbo) si neaparat si un diesel , ( tot cu capacitate sub 2000 cmc ) In plus , ar trebui sa fie fabricata in UE.........
    6 0
  • TDI
    Cu motorul 2.0 TDI de la fratele mai mare VW, masina asta ar fi de senzatie! Arata bine, agresiv si original, interiorul imi place, nemaivorbind ca e si AWD iar la noi inca mai ninge........!
    10 6
  • cutie automata??????
    ce cutie are modelul testat,daca este automata are performante decente.
    dece 2.0TDI si nu 2.0 TSI tot de la VW, ne cumparam masini nu tractoare.
    4 6
  • hmmm.
    masinu nu arata deloc rau si la interior si la exterior, dar parca este o anomalie...cum ati spus si voi automarket dimensiuni dintr-o clasa, dotari din alta si pretul la fel.Are totusi lucruri interesante cum ar fi tractiunea aspectul...dar parca putea scoate ceva mai mult dintr-un motor de 2.4 in zilele noastre.Oricum nu mi se pare o masina rea.
    7 0
  • danutz
    Eu am testat masina si mi-a placut mult, mai putin optiunea motorizarii. As cumpara-o si maine daca ar avea macar un motor pe benzina de max 2 litri, si daca ar avea si un diesel decent ar fi prefecta pentru mine. In rest, masina se comporta excelent.
    6 1
  • sailor66
    pret de kk motor sa te tina 500000
    mai frate ce pret i-au pus astia!!! si cu taxele vamale scazute si tot e de doua ori mai mare ca-n state!! ce cred ei ? stam cu c...l pe lovele? o sa vanda vre-una cand o sa zboare porcu....mai pui bani si-ti iei un forester de toata frumusetea ori mai pui in buzunar si-ti iei o europeana....pacat de motor...este unul din ultimile motoare de pe piata la care nu va trebui sa-i umbli-n maruntaie pana dupa 500000 de km...
    8 0
  • @ a
    bine ca e kia ce? stii sa te exprimi? esti inapt?
    7 3
  • Ralliart
    @
    La banii astia te bagi la un Mitsubishi Ralliart si aia e alta masina. Motor 2 turbo, 7 sec suta (oficial la noi in tara, ca in alte tari e data cu 6 sec), 4x4 permanent si un design superb.
    2 0
  • si nu numai...
    sunt variante mai bune in pretul asta..mai ales cu motoare mai mici dar si mai potente...
    3 0
  • kumite
    Kizashi
    Ce fel de taxe se aplica la el?In alte parti ale lumii,cu taxe cu tot ,e mai ieftin cu 5000 euro.Cu 5000 de euro iei o masina buna la mana a doua.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru