Luni, 11.11.2024
- Comenteaza
- Trimite pe:
Trebuie să recunosc că la început nu am fost fanul mașinilor break. Mi se părea că aveau un caracter prea utilitar și, să fim serioși, în anii '90 și 2000 nici nu aveau cel mai atrăgător design. Desigur, au existat și câteva excepții.
Cu timpul, însă, am lăsat adolescența în urmă, am devenit (sper eu) mai înțelept și am ajuns să le apreciez mai mult calitățile. În prezent, break-urile nu mai sunt atât de prezente în portofoliul de modele ale constructorilor de automobile, dispariția lor fiind pusă, de cele mai multe ori, pe seama SUV-urilor.
BMW este unul dintre producătorii care nu au renunțat la break-uri, în ciuda ofertei bogate de SUV-uri. Poți să optezi pentru Seria 3 Touring sau, dacă vrei mai mult spațiu, pentru Seria 5 Touring.
Acesta din urmă a primit, la începutul anului, o generație nouă și a devenit cel mai mare break construit vreodată de marca germană.
Lungimea depășește acum 5 metri, lățimea se apropie de 2 metri, iar ampatamentul ajunge la aproape 3 metri. Așadar, vorbim despre o mașină uriașă, confortabilă și, mai ales, spațioasă.
Era păcat să o chinui prin traficul din București sau prin aglomerația de pe Valea Prahovei sau Valea Oltului. Așa că am încărcat bagajele și am pornit spre Grecia, pe un traseu de 1.500 de kilometri în care noul Seria 5 Touring mi-a demonstrat că este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi din prezent.
Am avut la dispoziție versiunea 520d Touring, așa că nu a trebuit să îmi fac griji din cauza consumului. Despre toate acestea te invit să citești în rândurile următoare, dar nu înainte de a viziona clipul video pe care ți l-am pregătit.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI BMW 520d TOURING
BMW Seria 5
2.0 520d xDrive AT
- Pret de pornire 65.866 €
- Pret model testat 95.484 €
Motor / Transmisie
Noul Seria 5, inclusiv varianta Touring, poate fi comandat alături de o gamă diversificată de motorizări, fiind disponibil inclusiv într-o versiune pur electrică.
Chiar și așa, dacă vrei taxe mici și un consum redus de combustibil, varianta cea mai potrivită este 520d. Adică un motor diesel de 2.0 litri, cu 197 CP și 400 Nm cuplu. Trăim în era electrificării, așa că agregatul vine în compania unui sistem mild-hybrid la 48V, integrat în transmisie.
Sistemul mild-hybrid plusează cu 11 CP și 25 Nm în anumite situații, spre exemplu atunci când vrei să depășești și calci mai hotărât pedala de accelerație. Desigur, acest surplus durează doar câteva secunde.
În acest pachet mai avem și o baterie de 0.9 kWh. Nu poate fi vorba despre autonomie în modul pur electric, acest acumulator fiind acolo pentru a te ajuta atunci când ridici piciorul de pe pedala de accelerație sau atunci când esti oprit la semafor. Bateria se încarcă la frânare.
Așa cum am descoperit atunci când am testat noul BMW Seria 5, în variantă sedan, motorul de 2.0 litri cu 197 CP trage lin, de la turații joase. Poate cam prea lin, dacă mă întrebi pe mine. Mai mult, cei 197 CP încep să nu mai galopeze atât de energic odată ce vitezometrul depășește 100-110 km/h.
Unde mai pui că varianta Touring este cu 65 de kilograme mai grea decât sedanul. Masa proprie este de 1.970 de kilograme, dacă te întrebai.
Dar, m-am împăcat deja cu ideea că germanii au preferat să ducă noua generație Seria 5 mai mult spre confortul Seriei 7, îndepărtându-se astfel de sportivitatea Seriei 3.
"Vechile" moduri de rulare au fost acum înlocuite cu așa numitele My Modes, care nu modifică doar răspunsul trenului de rulare ci fac și alte schimbări. Spre exemplu, închid parasolarul plafonului panoramic, schimbă culoarea luminii ambientale, modifică temperatura din habitaclu și așa mai departe.
Dacă, să spunem, urci un drum montan, poți activa modul Sport. În felul acesta, motorul este mai turat, iar răspunsul accelerației este ușor îmbunătățit. Pentru coborâri, poți utiliza modul Efficient și obții un consum redus de combustibil.
Transmisia automată cu 8 rapoarte este reglată pentru confort, astfel că schimbările sunt foarte line. Ai și padele, dacă vrei să treci "manual" prin cele 8 trepte.
Mașina condusă de noi a fost echipată cu sistemul de tracțiune integrală xDrive, care mi-a permis să abordez virajele cu încredere și nu m-a lăsat la greu atunci când am părăsit asfaltul pentru a ajunge la plajele nu chiar atât de accesibile.
Consum
1.500 de kilometri sunt mai mult decât suficienți pentru a vedea consumul unei mașini. Cu două persoane și bagajele aferente, BMW 520d Touring a consumat între 5.8 litri și 6.5 litri/100 de kilometri. A fost un traseu cu de toate, de la drumuri naționale, la porțiuni de autostradă, drumuri montane și puțină aglomerație.
Dacă ar fi să mă refer strict la consumul urban, în acest scenariu break-ul german a consumat 7.5 litri/100 de km. Aici se simte cel mai mult aportul sistemului mild-hybrid.
Pe hârtie, 520d Touring consumă 6.2 litri/100 de km, în ciclul WLTP.
Într-o configurație asemănătoare, Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Estate (2.0 diesel, 197 CP și sistem mild-hybrid) consumă 5.2 litri/100 de km. Deși are 204 CP, Audi A6 Avant 40 TDI quattro are un consum declarat de 5.8 litri/100 de km.
Deci la capitolul consum, cel puțin pe hârtie, BMW 520d xDrive Touring este cel mai însetat dintre cele trei.
Performanţe
Cele 65 de kilograme în plus își spun cuvântul, mai ales atunci când aruncăm o privire peste cifrele de performanță. Noul 520d Touring atinge 100 de km/h în 7.5 secunde (7.3 secunde pentru 520d Sedan), iar viteza maximă ajuge la 218 km/h (228 km/h pentru sedan).
Am observat că BMW 520d xdrive Touring consumă mai mult decât rivalii săi, dar este mai rapid decât ei: E220d Estate ajunge la 100 de km/h în 8.1 secunde, iar Audi A6 Avant are nevoie de 7.8 secunde pentru repriza 0-100 km/h.
Interior
Minimalismul a ajuns și în habitaclul Seriei 5, odată cu noua generație.
Butoanele fizice sunt, practic, inexistente, și-au făcut apariția foarte multe suprafețe finisate în negru lucios, care integrează diverse butoane tactile (care nu răspund întotdeauna prompt la comenzi), iar aeratoarele au fost ascunse în bord.
Cred că nu mai trebuie să îți spun că, după o săptămână în care am utilizat mașina în fiecare zi, acele suprafețe lucioase arătau ca "după război".
Pe consola centrală, transformată și ea într-o suprafață negru lucios, găsești butonul de Start/Stop, selectorul transmisiei automate, celebrul buton rotativ cu ajutorul căruia navighezi prin sistemul multimedia și butonul care reglează volumul radio-ului.
Pentru un aer premium, toate butoanele pe care le-am pomenit mai sus sunt din sticlă Crafted Clarity. În fața acestei zone ai două suporturi pentru pahare și o zonă dublă pentru telefoanele mobile. Dar numai o parte este cu încărcare prin inducție.
Spațiile de depozitare nu sunt atât de voluminoase pe cât te-ai aștepta. Buzunarele portierelor sunt destul de mici, mai ales cele din ușile spate, iar cotiera centrală este destul de limitată ca spațiu.
În schimb, scaunele sunt foarte confortabile și au funcție de încălzire, ventilație și masaj. În plus, mai toate zonele sunt reglabile electric, astfel că poți găsi foarte ușor o poziție de condus care să te avantajeze.
Pentru că ampatamentul a fost lungit cu 20 de milimetri, pasagerii din spate au mai mult spațiu pentru picioare și cap. Ca să-ți faci o idee, la o înălțime de 1.92, nu am atins cu genunchii în scaunul față, dar nici cu capul în plafon.
Tapițeria din piele Merino, pe care o poți vedea în imaginile alăturate, este opțională și vine direct din catalogul BMW Individual. Costă 2.541 de euro, dar eu zic că merită să o bifezi, nu doar pentru felul în care se simte la atingere, dar și pentru mirosul de piele "adevărată".
Pe scurt, pielea Merino este cea mai calitativă piele oferită de BMW și nu este colorată cu vopsele sintetice.
Plafonul panoramic din sticlă inundă habitaclul cu lumină naturală. Partea bună este că ai un parasolar acționat electric, numai bun pentru zilele în care soarele strălucește prea tare pe cer.
Portbagajul uriaș este unul dintre avantajul mașinilor break, iar noul BMW Seria 5 Touring nu face excepție. Cu toate scaunele în poziție normală, capacitatea portbagajului este de 570 de litri (+50 de litri față de sedan). Odată rabatată bancheta, volumul crește la 1.700 de litri.
În plus, sub podeaua portbagajului găsești câteva compartimente de depozitare suplimentare.
Eternul rival al germanilor de la BMW, Audi, a echipat modelul A6 Avant cu un portbagaj de 565 de litri (1.680 litri cu bancheta rabatată).
De departe, cel mai încăpător portbagaj dintre cele trei îl are Mercedes-Benz Clasa E Estate: 615 litri sau 1.830 de litri dacă rabatezi bancheta.
Preţ de achiziţie
BMW Seria 5 Touring este mai mare și mai tehnologizat ca oricând, dar și mai scump. Spre exemplu, prețul de pornire al mașinii din aceste imagini a fost de 65.866 de euro.
După bifarea unor dotări opționale, în valoare de 29.617 euro, prețul final a urcat la 95.484 de euro, cu TVA inclus.
Culoarea exterioară Albastru Tanzanite Metallic cotă 1.886 de euro, jantele cu profil aerodinamic și diametru de 20 de inch costă 3.496 de euro, 2.101 euro plătești pentr suspensia adaptivă Professional, 1.404 euro costă plafonul panoramic din sticlă și 2.368 de euro scoți din buzunare pentru pachetul Confort.
Acesta din urmă include scaunele față ventilate și încălzite, bancheta încălzită și sistemul de climatizare pe 4 zone.
Hai să vedem cum raportează noul Seria 5 Touring la rivalii săi din punct de vedere al prețului: Mercedes-Benz E220 d 4Matic Estate pornește de la 70.390 de euro, iar pentru un Audi A6 Avant S Line 40 TDI quattro scoți din buzunare de la 67.900 de euro în sus.
Siguranţă
Pentru că vorbim despre un model nou apărut pe piață, BMW Seria 5 Touring nu a ajunge pe mână belgienilor de la Euro NCAP. Dar vechea generație a primit 5 stele la testele de siguranță, rezultat pe care actualul model îl va egala cu siguranță.
Vechiul BMW Seria 5 a primit 91% pentru protecția adulților, 85% pentru protecția copiilor, 81% pentru protecția pietonilor și bicicliștilor, iar sistemele de siguranță oferite în standard au fost notate cu 59%.
În standard, noul 520d Touring xDrive, vine cu sistem de monitorizare a presiunii din anvelope, tehnologia Driving Assistant (bazată pe radar) și asistent activ la parcare cu sistem de asistență, cameră video pentru mersul cu spatele și o mulțime de radare și camere ce te mențin pe bandă sau te țin departe de mașinile din față.
Ţinută de drum
În cei 1.500 de kilometri pe care i-am parcurs la volanul noului BMW Seria 5 Touring am descoperit o mașină confortabilă, care se conduce foarte lin. Un Seria 7 mai mic, ca dimensiuni, dar cu un portbagaj uriaș, dacă îmi permiți această comparație.
Țin minte că atunci când am testat varianta sedan am ținut să punctez că a pierdut din caracterul sportiv al Seriei 3. Că suspensia este reglată pentru confort și că direcția este cam prea asistată, ceea ce face ca la drum lung să devină puțin cam greu de intuit, mai ales pe viraje.
Îmi mențin părerile, dar recunosc că acum trebuie să fac o precizare: cu cât ne împăcăm mai repede cu ideea că Seria 5 a trecut printr-o transformare majoră, cu atât vom aprecia acest nou model la adevărata lui valoare și vom înțelege că este o mașină ideală pentru drumuri lungi.
Este păcat să o sufoci în traficul urban. Inevitabil vei ajunge să o conduci și în oraș, iar dimensiunile uriașe își vor spune cuvântul de fiecare dată când vei circula pe o stradă îngustă.
Din fericire ai la dispoziție un sistem de direcție integrală. Asta înseamnă că, la viteze mici, roțile spate virează în direcția opusă celor din față, pentru a te strecura mai ușor prin locurile strâmte din oraș, iar la viteze mari virează în aceeași direcție pentru o mai bună manevrabilitate.
Vizibilitate
Parbrizul și geamurile laterale au dimensiuni potrivite, iar luneta oferă o vizibilitate mai bună decât în cazul versiunii sedan. Acolo are o înclinație destul de pronunțată și te încurcă atunci când vrei să vezi ce se petrece în spatele tău.
Montanții față sunt destul de groși, astfel că vizibilitatea este afectată, în special în intersecțiile mici. Același lucru se aplică și în cazul montanților B care îți obstrucționează câmpul vizual atunci când vrei să te asiguri.
Din fericire, oglinzile laterale sunt bine proporționate, astfel că vezi tot ce te interesează.
Pentru un plus de siguranță, acestea vin echipate cu senzor de monitorizare a unghiului mort. Iar pentru parcări ai un sistem de camere la 360 de grade.
Tehnologie
În noul Seria 5 ești înconjurat de tehnologie. Informațiile de condus îți sunt afișate pe un instrumentar de bord digital, cu ecran de 12.3 inch. Acesta are o grafică foarte bună, îți oferă 2 variante de afișaj, iar partea mediană, adică cea dintre vitezometru și turometru, este configurabilă.
Aici poți alege ce informații vrei să vezi, inclusiv date despre consum.
Pentru a nu-ți distrage atenția de la drum, informațiile esențiale sunt afișate pe un Head-up Display cu afișaj mare. Și acesta are mai multe moduri de afișare.
Sistemul multimedia iDrive 9 vine alături de un display central de 14.9 inch. Meniul principal este format din multe pictograme, dar ele sunt grupate mai bine decât la versiunea 8 sau 8.5. Ajută și faptul că sunt grupate în ordine alfabetică. Dacă nu vrei să pierzi timpul căutând printre zecile de pictograme, poți apela la ajutorul asistentului digital BMW.
Acesta are un limbaj mai natural decât înainte și te poate ajuta să accesezi aproape orice funcție a sistemului multimedia. Mai mult, recunoaște și locul de pe care a fost dată comanda. Spre exemplu, dacă stai în dreapta șoferului și îi ceri asistentului să deschidă geamul, acesta va deschide geamul față-dreapta.
Pentru momentele în care te plictisești la volanul noului Seria 5, sistemul multimedia îți oferă și câteva jocuri. Telefonul mobil devine telecomandă sau joystick, iar conținutul este rulat pe ecranul central de 14.9 inch. Desigur, acestea pot fi accesate doar când mașina nu se află în mișcare.
Dacă tot am pomenit de telefonul mobil, pentru o integrate mai ușoară, sistemul iDrive 9 vine cu Apple CarPlay și Android Auto wireless.
Așa cum ne-au obișnuit germanii, ecranele de 12.3 inch și cel de 14.9 inch sunt integrate într-un ansamblu curbat.
Avem apoi o armată de tehnologii care fac condusul mai ușor, inclusiv sistemul Driving Assistant Professional care permite un condus semi-autonom în condiții de autostradă sau trafic bară la bară. Să nu uităm de asistentul la parcare. Toate aceste sisteme au fost îmbunătățite, astfel că manevrele par mult mai naturale și sunt mai rapide.
Pentru a te asigura că nu rămâi fără baterie la telefon, ai o zonă de încărcare prin inducție, dar și port-uri USB-C în partea din față a consolei centrale. Porturi USB-C au și pasagerii din spate.
Design
Primul lucru pe care îl observi la noul BMW Seria 5 Touring sunt dimensiunile sale.
Față de iterația anterioară, noul model este mai lung cu 97 de milimetri (5060 mm), mai lat cu 32 de milimetri (1900 mm) și mai înalt cu 17 milimetri (1515 mm). Inclusiv ampatamentul a fost lungit cu 20 de milimetri, până la 2995 de milimetri. BMW spune că acesta este cel mai lung ampatament din clasă.
Din punct de vedere estetic, nu sunt diferențe între varianta sedan și break, până ajungi în partea din spate.
Ai aceeași grilă frontală activă, cu un contur iluminat, faruri LED adaptive, o capotă mai sculptată decât înainte, jante cu profil aerodinamic (dimensiuni cuprinse între 18 și 21 de inch) și praguri cu design în relief.
Partea din spate este mai armonioasă decât a variantei sedan, iar stopurile LED, cu fundal fumuriu, sunt mai bine integrate. Sau poate este doar o chestie de gusturi.
În continuare, lumina de marșarier a fost mutată în partea inferioară a spoilerului.
Paleta de culori exterioare include 13 nuanțe, inclusiv acest Albastru Tanzanite pe care îl poți admira în imaginile alăturate.
Ne-a placut
- Confortul la drum lung
- Portbagajul uriaș
- Consumul
Nu ne-a placut
- Opționale scumpe
- Multe zone tactile
Ultimele teste
-
Îndrăzneț -
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
Preț de Tesla X, Porsche Taycan, Lotus Emeya.
Grele rău electricele. Mai bine un 520d la 2 tone :)).
La seria 5 ia prețul maxim cu opționale din articol iar la Tesla X ia echiparea minimă.
Dar dacă le luăm invers?
Seria 5 Touring pleacă de la 63.300 iar Model X costă și 113.000. Se mai compară, propagandistule? Asta dacă am trece cu vederea diferența de calitate de la interior și toate neajunsurile vădite ale electricei.
A, era să uit. Cu 2 tone sau nu, autonomia la consumul obținut de dl. Monenciu bate la acest model pe la 1000 km. Teslăul X de 113.000 de euro ar trebui reîncărcat de minim 2 ori ca să vadă Grecia. X probabil vine de la X ore dormite la reîncărcare.
E foarte bine, așa nu mai cumpăra cocalarii, nu ?
Două tone e mai ok decât doua tone și jumătate.
Mai baieti, exista XC90/V90 PHEV la banii astia. Mai treziti-va din betie.
Confort, siguranta, spatiu si putere.
Doar sa fii fan semn BMW sa alegi asa ceva.
Diesel 2.0 in anul de gratie 2024.
95000 Euro????
Asta da evolutie.
Ma duc acum sa iau una, ca e ceva deosebit. Mai rar gasesti pe piata asa motorizare, asa greutate si la un pret asa de mic.
Pentru evoluati exista si altceva:
https://www.automarket.ro/stiri/preturi-noul-volvo-xc90-facelift-in-romania-start-de-la-89500-euro-120191.html
DIZAL e la BMW!
Volvo a renuntat complet la motorizari DIZAL.
In stirile AM mai citim: Volvo va lansa ES90, EX60, Jaguar se pregateste sa lanseze o electrica de Lux si BMW merge mai departe cu DIZAL :)) pentru ca se adreseaza unora care inca nu au evoluat si pentru ca la ei 95000 euro e scumpa o electrica, dar un Bemveu DIZAL e foarte bun la banii astia.
Bagati mare in continuare si cumparati masini ieftine si evoluate ca Bemveu DIZAL.
Model X e vârf de gamă, glumețule.
Cât despre Grecia... Numai un sclav penibil de poate gândi sa facă 1000km fără pauze de odihnă. Cei cu un dram de minte se gândesc să ajungă în concediu odihniți, și ei și familia, în loc sa ajungă la morga.
Partea buna e că, statistic vorbind, ceasul bate pentru tine, tic-tac-tic-tac, uite capul de pod, tirul de pe contrasens, pomul unde tragi un pui de somn.
cat despre pret, ce sa mai comentam, bmw/audi/mercedes, sunt scumpe prin definitie. sau cum zic cei de mai sus, cand au fost astea vreodata ieftine/accesibile? niciodata.
Tesla și optionalele, baba și mitraliera. Trompetele anti-EV nici nu știu ce vorbesc, dar le place sa vorbească.
"Model X costă și 113.000"
Da? Și serie 5 costa și 160.000. Tocmai am configurat unul pe BMW.ro.
BMW serie 5 nu a fost niciodată ieftin dar 100k pentru un 520d e absurd.
Dar na, sunt convins că o să îți iei, că pentru tine e bun prețul. Spargi pușculița în care strângi bani de când erai mic.
Cât despre 1000km... Pe lângă ce a zis @kap de gumă... Ai fi de râs dacă nu ai fi de plâns.
Amuzant să vorbească de ”sclav penibil” unul care scrie la comandă și umple de zoaie scepticii care nu se-nchină la minunățiile electrice scumpe dar neputincioase în afara orașelor.
PS A X-a dovadă, trollski citește în diagonală, când spui că poate face 1000 km fără reîncărcare nu înseamnă că-i și faci, dar POȚI, nu și cu electroaca. A propos, pe domnul Monenciu, care a făcut probabil spre 700 km până-n Tasos, cu ce calificativ îl gratulezi?
”Ai fi de râs dacă nu ai fi de plâns.”
Sunt categorii diferite. Volvo e pentru familisti si cei care cauta siguranta cand pleaca la drum in vacanta si simplitate.
BMW e pentru cocalarii care nu stiu ca mai exista altceva in afara de BMW. In general ei isi iau DIZAL pentru ca nu au bani de combustibil. Ca si rafinament, nu putem compara un diesel cu un bezinar, cu un hibrid cu atat mai putin.
In general e masina hotilor, camatarilor, interlopilor, manelistilor, cocalarilor.
De aia inca mai promoveaza diesel.
La peste 5 metri deja trebuie sa fii atent cand cumperi bilete pentru ferry sau tren la Eurotunnel pentru ca depasesti 5 metri si nu te mai incadrezi la masina, ci altceva.
2 tone pentru un Diesel e iarasi de toata jena pentru ca daca ai de platit taxe de drum in alte tari, te rup.
Acolo unde putoarea e "pedepsita" dieselurile sunt moarte demultisor.
Iar despre autonomie, iarasi nu avem ce discuta pentru ca un PHEV isi face treaba excelent: scoate putoarea din orase si la drum lung nu sunt probleme.
Consum de 7,1 l/100 km pe ultimii 3000 km la un XC90 PHEV. Nu am ramas niciodata in pana de benzina, baterie sau cu vreo anvelopa intepata.
95000 pentru un 520d e aberant. Sigur sare de 100.000 cu vopsea si jante. Nu ai cum sa justifici asa ceva, la pretul asta sunt masini mai bine dotate si cu motorizări mai bune.
Oare cât ar costa un 550d, dacă ar mai exista în oferta? Acela cu 3l 6 cilindri 4 turbine. Sigur peste 150.000.
https://youtu.be/xcsOt2ubZbY?si=DFo4A3oIZqM-9hpt
PHEV de 455 CP cu aproape tot ce iti trebuie.
Trebuie sa iti lipseasca multe la cap ca sa alegi o troaca dizal in anul de gratie 2024!
Trebuie mentionat faptul ca putoarea si poluarea face din ce in ce mai multe victime si cu toate acestea, vedem inca note de 4,6 de la publicatii auto care ar trebui sa ajute oamenii sa se orienteze catre masini mai putin poluante.
Mai ales ca:
https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/orasul-din-romania-unde-locuitorii-spun-ca-aerul-2400939.html
Deci sa dai 4,6 stele pentru un diesel care mai si costa 95000 euro, mi se pare articol platit de BMW care pierde mult pe piata chineza si vrea sa compenseze cu bani de la fraierii europeni. Dar nu cu orice pret, ci cu cei 95000 euro mai nenorocesc si multe alte persoane nevinovate care mai stau la semafor sau trec printr-o parcare in timp ce meltenii tin motorul diesel pornit ca sa se incalzeasca iarna sau sa se racoreasca Vara.
Nu stiu cum dati voi stele, dar cand sunt atatea optiuni mai putin poluante, mai puternice si cu un consum de benzina asemanator, pareti ca nu prea stiti despre ce vorbiti.
Cat va plateste BMW ca sa le faceti reclama?
Stai calm! Nu sunt fan diesel dar, hai, să nu confundăm bmw-ul ăsta de 95.000 cu vreun cârcăiag de 2000 de euro cu dpf-ul gol și toate cele. Una-i una alta-i alta. Poluarea nu vine de la asta, vine de la toate putregaiele aduse de samsari în atâția ani, turisme, camionete, dubițe și toate jafurile ce le vezi pe șosele. Când o să se poată posta și poze pe comentarii promit să postez niște jafuri de autobuze ale unei mari primării din țară. Când pleacă de la semafor nu mai vezi dacă treci pe verde sau pe roșu.
Iar cine își permite o așa mașină, să fii convins, n-o ia s-o frece-n oraș, o ia predominant pentru drumuri lungi.
Iar la 95000 euro si 2 tone, e reteta perfecta pentru faliment, cand sunt alte optiuni mult mai evoluate.
Si daca te uiti la cum o duce BMW si alte marci, nu e de mirare ca pierd teren repejor.
Anul trecut au vandut bine electrice si s-au mai scos, dar daca continua sa bage diesel, cred ca vor pica si mai tare.
Volvo in schimb a aratat ca se poate si fara diesel. Au vandut mai bine decat altii si fara diesel.
Mie mi se pare ca BMW vrea sa dovedeasca cu masina asta ca pot fi si dieselurile scumpe, grele si slabe ca putere.
4.6 stele probabil din 10 posibile nu 5.
Păi hai s-o luăm băbește:
- Norma de poluare euro 6 înseamnă CO 1g/km la benzină și 0.5 g/km la diesel.
Oxizi de azot - NOx 0.06 g/km la benzină și 0.08 g/km la diesel.
PM 0.0045 g/km benzină injecție directă și la fel Diesel.
Deci valorile sunt, cu o singură excepție, în favoarea dieselului.
Repet, sursa poluării sunt janghinele de pe străzi și faptul că primăriile stau cu mâinil-n sân și nu introduc restricții în zonele dens populate și centrale.
Bmw vinde mai multe electrice si hibride decat Volvo, hatere
Primăriile stau cu mâinile în sân pentru că toate sondajele pe care le fac arată că nu ar mai fi votati dacă ar introduce restricții sau taxe.
Problema e la alegător.
In Londra s-au introdus restricții și taxe usturătoare, apoi au fost extinse, și primarul a fost reales, sau noul primar a câștigat alegerile deși a promis sa mențină sau sa extindă taxele.
Și, ca sa nu sară repede habarniștii rasiști și islamofobi, menținez ca taxa pentru acces în centru (congestion charge) a fost introdusă de in mandatul lui Ken Livingstone (laburist), dar studiile s-au făcut înainte. Contra-candidatul Steven Norris s-a opus puternic și a pierdut. Livingstone a fost apoi re-ales.
Dupa el, Boris Johnson (conservator) a menținut taxa (dar nu a extins-o, cum era plănuit) si a fost re-ales, la fel și Sadiq Khan.
Deci iată ca atât politicieni de stânga cât si de dreapta pot lua masuri restrictive fara frica de a pierde alegerile.
Asta pentru ca electoratul intelege utilitatea lor. La noi lucrurile nu se vor schimba decât atunci când se va schimba mentalitatea de ghiolban.
Noi stăm liniștiți dar tu vad că tare mori de grija noastră.
În sensul că e o mașină de colecție. Poate cumpără Țiriac una.
Vine si cu semnalizare?
Ma gandesc ca BMW poate face economie si le vinde mai ieftin fara ele, ca tot nu se folosesc de catre cocalari.
https://www.gandul.ro/actualitate/accident-spectaculos-in-baneasa-bucuresti-soferul-fara-centura-al-unui-bmw-a-confundat-culoarea-semaforului-el-a-fost-singura-victima-20346460