Drivetest SsangYong Torres

1.5 GDI Turbo 163PS Premium AT 2WD
4.1
SsangYong Torres zoom
de Alexandru Monenciu
Vineri, 05.01.2024
Pe drumul cel bun

SsangYong este un producător de automobile sud-coreean (atenție, deci nu din China) care își are originile în urmă cu 69 de ani. Pe atunci erau de fapt două companii, Ha Dong-hwan Motor Workshop și Dongbang Motor Co., care mai apoi au fuzionat.

La mijlocul anului 1963, s-a născut compania Ha Dong-hwan Motor Co. și, la scurt timp, a început să producă mașini pentru armata americană. În 1977 își schimbă numele în Dong-A Motor, iar în 1986 este preluată de grupul SsangYong.

Ultimii 37 de ani au fost o perioadă cu mai multe coborâșuri, decât suișuri. Compania asiatică a fost obligată de mai multe ori să își declare insolvența, fiind pasată, pe rând, de la Daewoo Motors, la SAIC Motor și, mai apoi, la Mahindra&Mahindra.

În vara anului trecut, Tribunalul pentru Falimente din Seul desemnează un consorțiu condus de KG Group pentru a prelua SsangYong Motor. Procedurile s-au încheiat favorabil, astfel că producătorul asiatic este cunoscut deja, cel puțin în Coreea, drept KG Mobility.

Așadar, vorbim despre un nou început pentru defunctul SsangYong, iar noua gamă de modele ne arată că această marcă este pe drumul cel bun. Desigur, clienții pot opta în continuare pentru versiunile îmbunătățite ale modelelor deja cunoscute, cum ar fi Rexton sau Korando, dar există acum și modele noi.

Spre exemplu, Torres. El a debutat anul trecut și împarte platforma cu Korando, fiind poziționat între acesta și Rexton. Noi l-am testat, am primit foarte multe întrebări despre el, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. În plus, ai și un video cuprinzător cu SUV-ul asiatic.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI SSANGYONG TORRES

SsangYong Torres
1.5 GDI Turbo 163PS Premium AT 2WD

  • Pret de pornire 37.980 €
  • Pret model testat 42.470 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul SsangYong Torres este disponibil, momentan, cu o singură motorizare. Este vorba despre o unitate turbo, pe benzină, de 1.5 litri, care dezvoltă 163 de cai putere (între 5.000 și 5.500 de rotații pe minut) și 280 Nm cuplu, între 1.500 și 4.000 de rotații pe minut.

Fiind vorba despre un motor pe benzină, unitatea cu 4 cilindri este destul de silențioasă, mai ales la turații joase. Dar fiindcă începe să tragă, practic, de pe la 2.000 rpm, iar puterea maximă se găsește pe la 5.000 rpm, vei fi nevoit să menții turațiile ceva mai sus, dacă vrei să faci o depășire. Iar aici intervine și puțin zgomot din partea motorului. Nimic deranjant, însă.

Deși ai crede că unitatea de 1.5 litri cu 163 CP este prea puțin pentru un SUV de 1.6 tone, lucrurile nu stau deloc așa. Motorizarea este suficientă pentru gabaritul lui Torres și nu pare subdimensionată. Cu toate acestea, nu te aștepta la performanțe sportive din partea SUV-ului asiatic. Își face bine treaba în rularea urbană și pe drumuri naționale.

În standard, acest propulsor vine alături de o transmisie manuală și tracțiune față. Dar, mașina testată de noi a fost echipată cu o cutie de viteze automată Aisin, cu 6 trepte, și cu tracțiune integrală.

Transmisia schimbă destul de lin, dar parcă simțeam nevoia unei trepte în plus, mai ales pe autostradă. Acest lucru ar ajuta și la consum, un criteriu pe care îl voi dezvolta mai jos.

Ai și padele pe volan, dacă vrei să schimbi "manual", dar în acest caz vei remarca o mică întârziere a transmisiei.

Consum

Dacă ar fi să găsesc un motiv pentru care nu mi-aș cumpăra un SsangYong Torres, acesta ar fi consumul. Motorul de 1.5 litri nu are nicio formă de electrificare. Există totuși un sistem Start/Stop.

Așadar, consumul este unul destul de ridicat pentru cei 163 CP. Pe hârtie, Torres are un consum urban de 10.1 litri/100 de kilometri, unul extraurban de 6.1 l/100 de km și unul combinat de 7.5 l/100 de km.

Am menționat pe hârtie, pentru că în realitate lucrurile sunt puțin diferite. Spre exemplu, în cei 103 kilometri pe care i-am făcut în oraș, computerul de bord mi-a indicat un consum cuprins între 13.4 și 16.7 litri/100 de kilometri.

Pe autostradă, Torres a consumat 11.1 l/100 de km, cu două persoane în mașină și fără bagaje. După aproximativ 70 de kilometri făcuți pe DN1, fără trafic, consumul a scăzut la 9 litri/100 de km.

Dacă aruncăm o privire peste consumul rivalilor, observăm că SsangYong Torres nu este cel mai economic SUV de pe piață.

Spre exemplu, Toyota RAV4 (2.0 benzină, 4x4, 175 CP) are un consum de 7.1 l/100 de km, Volkswagen declară 5.7 litri/100 de km pentru Tiguan 1.5 TSI, 150 CP, iar Nissan X-Trail 1.5 MHEV, 163 CP, are un consum de 7.1 litri/100 de km.

Performanţe

Așa cum spuneam mai sus, nu te aștepta la performanțe sportive din partea lui SsangYong Torres. Potrivit fișei tehnice, SUV-ul atinge 100 de km/h în 9.4 secunde și are o viteză maximă de 191 km/h.

Nissan X-Trail nu este foarte departe, cu o repriză 0-100 km/h în 9.6 secunde. Volkswagen Tiguan stă ceva mai bine, cu 9.2 secunde până la 100 de km/h, iar Toyota RAV4 este "melcul" grupului, cu 11 secunde până la 100 de km/h.

Interior

Să-ți spun sincer, am fost plăcut surprins de habitaclul SUV-ului Torres. În special de antifonarea lui, care este mai bună decât în cazul multor SUV-uri cu pretenții.

Scaunele sunt confortabile, iar elementele din plastic, deși prezente în destul de multe locuri, sunt în general calitative. O singură mențiune aici: mi-aș fi dorit ca tunelul median, mai ales zona unde îți sprijini piciorul drept în cea mai mare parte a timpului, să aibă puțină căptușeală. Este destul de incomod, mai ales la drum lung.

Volanul nu are o formă convențională, în contextul în care nu este nici rotund, dar nici pătrat. Este cumva o combinație între cele două, dar butoanele sunt grupate destul de intuitiv și sunt ușor de folosit.

Dacă tot suntem la capitolul butoane, Torres are destul de puține butoane fizice. Mai exact, în afara celor de pe volan, mai sunt 6 butoane fizice, majoritatea funcțiilor fiind accesate prin intermediul ecranelor cu funcție tactilă. Dar despre acest capitol vorbim puțin mai încolo.

În ciuda acestei simplități, dată de lipsa butoanelor fizice, bordul este destul de aglomerat cu ornamente, ba metalice, ba confecționate din plastic care imită fibra de carbon. Unde mai pui că ai și benzi LED pentru lumina ambientală, iar culorile se schimbă încontinuu. Pentru unii s-ar putea să fie obositor și încărcat.

SsangYong Torres poate găzdui lejer 5 pasageri, iar spațiile de depozitare sunt mai mult decât suficiente. Și generoase ca volum. Ai inclusiv 3 suporturi pentru pahare/sticle în consola centrală.

Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 703 litri, însă acesta poate crește până la 1.662 de litri, dacă rabatezi bancheta.

Preţ de achiziţie

SUV-ul asiatic pornește în România de la 28.950 de euro și este disponibil în 4 niveluri de echipare: Club, Style, Clever și Platinum. Mașina testată de noi a fost disponibilă cu nivelul de echipare de top, astfel că a costat 42.470 de euro.

Cu o reducere de 2.500 de euro, prețul ajunge la 39.970 de euro. În limbaj popular ai spune că primești multă mașină pentru banii aceștia.

Și este adevărat. Lista de dotări este de-a dreptul kilometrică și include, printre altele, faruri LED, jante de 20 de inch, volan îmbrăcat în piele, tapițerie din piele naturală, fețe de uși din piele, selectorul transmisiei îmbrăcat în piele, scaune față încălzite și ventilate, banchetă încălzită, sistem de climatizare pe 2 zone, hayon acționat electric, iar lista poate continua.

Ca o comparație, pentru o Toyota RAV4 trebuie să scoți din buzunare cel puțin 37.982 de euro, un Volkswagen Tiguan pornește în România de la 24.856 de euro, iar un Nissan X-Trail costă de la 36.040 de euro în sus.

Siguranţă

Noul Torres nu a ajuns încă pe mână celor de la Euro NCAP. Dar geamănul de platformă, Korando, a fost testat în 2019 și a primit 5 stele la testele de siguranță. Protecția pentru adulți a fost notată cu 88%, protecția pentru copii a primit 85%, protecția pentru pietoni și bicicliști a primit 68%, iar sistemele de siguranță au fost notate cu 74%.

Și în cazul sistemelor de siguranță oferite în standard lista este stufoasă, cel puțin în cazul nivelului de echipare Premium. Mașina din imagini a fost echipată cu sistem de asistență la frânare, sistem activ anti-răsturnare, sistem de frânare automată în caz de urgență, asistență la urcare/coborâre, frânare coliziune multiplă, semnalizare frânare de urgență, avertizare părăsire bandă de circulație, asistență menținere bandă de circulație, avertizare pornire autovehicul din față, avertizare păstrare distanță de siguranță și sistem monitorizare atenție șofer.

Ţinută de drum

Am tot spus că SsangYong Torres nu este un SUV sportiv. Prin urmare, la drum lung este foarte liniștit și are o ținută de drum oarecum neutră. Confortabilă, mai bine spus.

Suspensia atenuează bine șocurile, inclusiv în oraș, unde are de-a face cu șine de tramvai. Direcția nu este nici prea asistată. Dacă tot am pomenit de oraș, străzile înguste nu sunt chiar locul unde Torres se simte în largul lui. Și nici tu.

La pornirea de pe loc, sistemul Start/Stop putea fi reglat mai fin. Știu că acesta poate fi dezactivat, dar testarea unei mașini se face cu toate sistemele active, pentru a vedea exact cum au gândit-o cei care au produs-o.

Pe virajele rapide, mașina este destul de controlabilă, dar intervine serios ruliul dacă întreci măsura.

Ai la dispoziție 3 moduri de rulare, adică Normal, Sport și Winter. Sincer să-ți spun, nu am prea activat modul Sport, pentru că nu am observat o mare diferență între acesta și Normal. Da, menține mai mult treapta de viteză în care te afli, iar motorul este tot timpul turat, dar nu influențează foarte mult ținuta de drum.

Tracțiunea integrală și garda la sol care măsoară 19 centimetri îți oferă destulă încredere dacă vrei să ieși într-o aventură în teren accidentat.

Vizibilitate

Poziția la volan este destul de înaltă pentru a avea o vizibilitate bună. Oglinzile laterale sunt mai mult decât generoase, iar prin lunetă vezi cam tot ce te interesează în spate.

Pentru mai mult siguranță, ai la dispoziție senzori de parcare față/spate, dar și o cameră video pentru marșarier.

 

Tehnologie

La interior regăsim, nu două, ci trei display-uri principale. Unul este cel al instrumentarului de bord digital și are o diagonală de 12.5 inch. El este integrat în bord și include un display LCD de 4.2 inch pentru calculatorul de bord.

Avem apoi ecranul central al sistemului multimedia, de 9 inch. Sistemul are un meniu simplu, chiar prea simplu, aș putea spune. Are conexiune Apple CarPlay și Android Auto, dar am observat o întârziere destul de mare, mai ales când rulează o aplicație din Apple sau Android. Spre exemplu Waze.

Coreenii de la SsangYong au renunțat la butoanele fizice pentru sistemul de climatizare. În schimb au montat un ecran de 8 inch care integrează toate funcțiile acestuia, o configurație pe care o întâlnim, spre exemplu, la Audi Q8.

Nu spun că este neaparat un lucru rău, dar îți cam distrage atenția de la drum dacă vrei să modifici temperatura, sau să pornești încălzirea în scaun, în timp ce conduci.

Am menționat deja zona de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, iar în imediata ei apropiere ai și două porturi USB-C. Tot două porturi au la dispoziție și pasagerii din spate, așadar noul Torres oferă destule opțiuni de a-ți alimenta cu energie dispozitivele inteligente, fie ele telefoane sau tablete.

Nu lipsește priza de încărcare la 12V, montată în cotiera centrală.

Design

Design-ul SUV-ului coreean poate isca discuții foarte lungi. În timp ce unii consideră că Torres este un metis între Range Rover și Jeep, alții sunt atrași de aspectul pătrățos și de trimiterile către SUV-urile de acum câteva decenii.

După cum îți spuneam la început, m-au oprit foarte mulți șoferi în trafic pentru a mă întreba despre SsangYong Torres și majoritatea s-au arătat încântați de design.

Ce-i drept, are o parte frontală care impune respect, farurile și grila fiind montate în partea superioară. În rest, avem o suprafață mare din plastic negru, unde este scris și numele SUV-ului, iar în partea inferioară a fost montat un element de protecție, tot din plastic.

Geamurile laterale te duc puțin cu gândul la Hummer H2, iar spatele pare mai mult englezesc decât coreean. Mai ales la nivelul stopurilor.

Jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 17 și 20 de inch, iar paleta de culori exterioare include 7 nuanțe: Alb Grand, Iron Metal, Negru Space, Gri Platinum, Roșu Cherry, Albastru Dandy și Verde Forest.

Nu ne-a placut

  • Consumul
  • Întârzierile sistemului multimedia
  • Oferta limitată a motorizărilor

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • mikkik
    Toyota RAV4, "melcul grupului" - cum spuneti voi, e de fapt cea mai rapida din comparativ, cu 8.1 secunde pentru 0-100 km/h. Nu stiu de unde ati scos 11 secunde.
    9 22
  • @mikkik - te ambalezi degeaba, 8.1 secunde prinde versiunea full hybrid cu motor de 2.5 litri. Versiunea pe benzina de 2L, la fel cum scrie si in test, prinde suta in 11 secunde. Oricum am facut test drive cu Torres, am fost impresionat de calitatea scaunelor si cam atat. Nici nu intra la programul Rabla, nefiind nici macar mild hybrid.
    17 3
  • Trifugigi2018@gmail.com
    4x4 este zgomotos în habitaclu de la 70km/ora, pe lateral nu sunt senzori de detectarea obstacole..iar cei 191km/ora nu-i prinde nici daca este panta și bate vântul din spate..(doar 180 km /ora pe autostrada..)
    2 11
  • Robinson
    Are destul de multe minusuri(fără hybrid, ssangyong nici nu vrea sa audă de asta, doar full electric sau full termic; valoare mica de revanzare, nimeni nu vrea sa ți-o cumpere; consum mare pe acest motor, calitatea interioarelor nu prea e reușita)
    7 17
  • Foarte scumpă. Îți iei orice la banii ăștia. Rav4 hibrid sau kodiaq 2.0Tsi 4x4 style (cu matrix led etc). Prețul corect ar fi de 30000 și puțin. Consumul e exagerat.
    8 13
  • Hard sell. Consumul e de Tuareg 3 litri diesel.
    7 0
  • Mircea Badea
    iar vorbim de prostiile de suv-uri?!
    2 14
  • Nu știu de ce, dar îmi aduce aminte de o chinezărie no name dintre multele mașini chinezești.
    Aș zice pas pentru că:
    - Schimbările dese de acționariat/falimente nu-mi inspiră încredere.
    - Cred că reprezentanțe/service-uri în România sunt cam spre minim.
    - Consumul enorm pentru un 1.6 litri.
    - Preformanțe modeste.
    - Preț. La prețul de plecare 28.950 ai multe opțiuni, iei noul Duster hybrid de exemplu. La 42.470 preț maxim nici nu mai zic ce variante ai.
    - Servisare, garanții?
    - Reglarea ac/incălzire pe touch screen? Nu, mersi!
    6 17
  • Era o vreme când sangyong ăștia făceau niste mașini tare urate, dar cel puțin grupul motopropulsor era de Mercedes. Acuma cu motorul asta mic pe benzina o sa consume mult
    5 1
  • aprob si eu pe cei de mai sus, sunt 3 lucruri mari si late care o fac de necumparat:
    1. consumul ridicol de mare, trebuie sa fii nebun sa accepti asa ceva in 2024;
    2. stilul pare prea din topor si aspectul frontal imbufnat care aduce a broasca abia trezita din somn - prin comparatie, noul duster e capodopera de design;
    3. preturi prea mari fata de ofertele concurentei si apoi daca vrei s-o vinzi peste niste ani, nu scapi deloc usor de ea, trebuie sa lasi foarte mult la pret -
    devalorizarea e uriasa pentru marca asta.
    5 13
  • Masina asta are nevoie de Diesel.

    Trebuie sa fii rau dus cu pluta sa iei o masina fara renume cu un asemenea consum.
    4 5
  • @gigimintecaporcu
    https://www.youtube.com/watch?v=_M1AJKC7VPU
    197 km/h... cu imagini
    9 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru