Noile pneuri Michelin au eliminat penele din WRC

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 18.04.2011
Noile tipuri de pneuri introduse de Michelin în WRC începând cu Raliul Iordaniei au eliminat pericolul penelor care au afectat numeroşi piloţi în prima parte a sezonului.

Michelin a revenit ca furnizor de pneuri în Campionatul Mondial de Raliuri începând din acest sezon şi a dezvoltat iniţial seturi de cauciucuri care au oferit timpi mai buni comparativ cu cele furnizate în trecut de Pirelli.

Totuşi, acestea au avut un grad de uzură mult mai accentuat, iar Sebastien Ogier şi Petter Solberg au fost afectaţi de numeroase pene pe parcursul primelor etape. Mai întâi, Ogier a ratat şansa unei victorii din cauza unei pene în finalul Raliului Mexicului, în timp ce Solberg a avut nu mai puţin de patru pene într-o singură zi în Raliul Portugaliei.

Pentru a remedia problemele, Michelin a introdus începând cu Raliul Iordaniei o nouă compoziţie pentru pneurile Latitude Cross, iar aceasta a avut efectul scontat.

Campionul mondial Sebastien Loeb crede că penele vor deveni istorie odată cu noile pneuri, chiar dacă acest lucru vine cu un compromis la nivelul performanţei.

"Cred că pneurile sunt foarte puternice. Acum este aproape imposibil să mai faci pană şi asta este bine.

Poate că pierdem puţin din performanţă, dar este la fel pentru toată lumea, aşa că nu este o problemă mare. Este un pic mai alunecos pe traseu cu ele, dar pe drumuri sunt multe pietre şi roci, aşa că riscul unor pene este mare. Dacă am fi venit aici cu precedentele pneuri ar fi trebuit să ne gândim tot timpul la pene. Acum ne putem concentra pe pilotaj", a declarat pilotul de uzină al echipei Citroen.

Impresiile lui Loeb despre noile pneuri Michelin sunt susţinute şi de rivalii de la Ford prin vocea lui Jari Matti Latvala, care a evaluat cauciucurile în cadrul unor teste premergătoare Raliului Iordaniei.

"Cred că Michelin a făcut o treabă foarte bună cu pneurile. Sunt mai puternice şi durata de viaţă este bună. Poate că se uzează un pic mai mult decât precedentele, dar experienţa noastră de până acum a fost pozitivă. Nu sunt foarte diferite. Sunt la fel de precis de pilotat ca precedentele, poate este un pic mai dificil în momentul frânarii, dar aceasta este singura diferenţa", a explicat finlandezul.

Via | WRC

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru