Romanian Roads Luxury Edition, ziua 7: Final de tur la Palatul Știrbey, ultima oprire a caravanei

de Cornel Șocariciu
Joi, 29.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ultima zi a Romanian Roads Luxury Edition by Michelin ne-a purtat de la Conacul Maldăr pe Dealul Negru până la autostrada București - Pitești. Ziua s-a încheiat cu un apus memorabil la umbra Palatului Știrbey din Buftea.

Ziua a șaptea a Romanian Roads Luxury Edition, ultima a turului, a început în grădina conacului Maldăr. Natura în schimbare, aburii cafelei și un mic dejun generos cum doar la un conac poți primi au fost ingredientele care ne-au dat energie să pornim către casă.

În cursul nopții, mașinile au stat de strajă aliniate în fața conacului și niciunul dintre soldații comandantului AMG G63 n-au ațipit în post. Dovadă au stat cele câteva frunze cărămizii care au cedat gravitației și s-au așternut peste caroseriile reci.

Puțin peste 200 de kilometri ne mai despărțeau de ultimul checkpoint al acestui tur: Palatul Știrbey. După o noapte în care ne-am odihnit în odăile vechilor boieri ai locului și înviorați de aerul proaspăt al dimineții de octombrie, cei șase actori ai turul și-au dres vocea de dimineață pe tonuri diferite.

Așa cum ne-am obișnuit, a fost zarvă mare în jurul lui BMW M850i xDrive Convertibile, dar nici Mercedes-AMG G63 nu a lăsat garda jos și a contraatacat cu sunetul său baritonal de V8. Cele două motoare V6 care și-au găsit loc în pântecele SUV-urilor Audi Q8 55 TFSI și Porsche Cayenne Coupe au jonglat pe tonuri înalte în ritm de ralanti. Doar Lexus RX 450h și Volvo XC90 T8 Twin-Engine au păstrat liniștea în sală.

ULTIMA REDUTĂ

Ghiftuiți și cu navigația setată către Palatul Știrbey, am călcat cu atenție pe drumul de piatră cubică care desparte liniștea grădinii conacului Maldăr de gălăgia specifică unui drum național.

La orele dimineții, traficul încă nu-și arătase colții, iar până la ieșirea din Râmnicu Vâlcea n-am întâmpinat probleme. Totul avea să se schimbe imediat ce am intrat pe drumul care leagă Piteștiul de Sibiu. Camioane la tot pasul nevoite să parcurgă acest drum național în lipsa unei autostrăzi, șoferi de turisme care încă mai cred că lor nu li se poate întâmpla nimic dacă depășesc fără să aibă vizibilitate, încălcând mai multe reguli de circulație în același timp, și câteva porțiuni de drum în lucru. Un duș rece într-o dimineață începută în liniște.

Într-un piesaj cu care conviețuim de mulți ani, Ciprian și Marius au găsit resurse și au reușit să mai prindă câteva cadre memorabile cu cele șase mașini care au luat parte la Romanian Roads Luxury Edition by Michelin.

Depășisem cu bine acest joc de poker al dimineții și ne-am regrupat pe autostradă. Dar drumurile țării sunt mereu pline de provocări, iar pe traseu am dat de șoferii care încă mai folosesc flash-urile atunci când vor să zburde nestingheriți, de cei care mai au puțin și-ți suflă în ceafă doar ca să le faci loc mai repede și chiar și de mașini care se descompun (un spoiler spate căzut în mijlocul autostrăzii poate provoca mai mult decât un ambuteiaj).

Înaintea ultimului asalt al zilei, am făcut și pitstop-ul final: alimentare la stația Mol România de pe autostrada A1 din apropiere de localitatea Corbii Mari. Cei 2498 de cai putere ai mașinilor au fost adăpați din nou cu carburant de cea mai bună calitate, timp în care noi am gustat din preparatele proaspete Fresh Corner și ne-am revitalizat cu limonadă sau cafea.

PALATUL ȘTIRBEY, OAZA DE LINIȘTE DIN APROPIEREA ZBUCIUMULUI CAPITALEI

46 de kilometri indicau aplicațiile de navigație. Atât mai aveam de parcurs până la porțile Palatului Știrbey. De la Corbii Mari, autostrada s-a scurs rapid sub galopul responsabil al mașinilor din Romanian Roads Luxury Edition, iar odată intrați pe drumul care traversează localitățile Joița și Săbăreni ne-am tras sufletul în ritmul camioanelor.

Razele soarelului se spărgeau în apa lacului Buftea, iar pădurea cu arbori seculari din spatele zidului dădea semne de schimbare. Cei șase actori ai turului au trecut pe sub arcada porții Domeniului Știrbey și au continuat marșul până în dreptul Capelei Sfânta Treime. De aici, asfaltul se termină, însă natura a croit un tunel străjuit de arbori care astăzi îmbină nuanțele cărămizii ale toamnei cu verdele crud al gazonului atent îngrijit.

A fost ultima ședință foto înainte ca mașinile să se așeze cuminți în fața Palatului Știrbey.

Domeniul se află la mai puțin de 20 kilometri de centrul Bucureștiului și între zidurile sale se află Palatul ridicat de Alexandru Știrbey în 1964, Capela Sfânta Treime realizată în stil neo-gotic și Turnul de apă construit după proiectele lui Anghel Saligny.

De-a lungul anilor, în sălile Palatului au fost semnate documente care au trasat istoria secolului XX a țării.

Într-o atmosferă calmă, chef Antonio Passarelli a pregătit bucate care au impresionat atât vizual, cât și la nivel senzorial. Au fost îmbinate culorile vii ale unei supe cremă de mazăre cu textura unui mușchi de vită.

Peste toate acestea s-a adăugat un piure de sfeclă roșie și chipsuri din parmezan. Iar ca simțurile să poată fi eliberate complet, desertul ales a fost pannacotta cu înghețată și sos de ciocolată.

În acest cadru a căzut cortina peste Romanian Roads Luxury Editon, un eveniment la care au luat parte 15 jurnaliști și creatori de conținut. Șase mașini premium-luxury au fost actorii principali care ne-au oferit doze din talentul lor pe parcursul a 2.000 de kilometri parcurși în România. Am vizitat unele dintre cele mai frumoase castele, conace și hoteluri, și am mâncat în locuri pe care orice pasionat de gastronomie ar trebui se le încerce măcar o dată.

ALIN IONESCU (MAȘINISTUL.RO) ȘI AUDI Q8 55 TFSI

Audi Q8 poate fi descris cel mai bine prin sintagma “tace și face”. Pentru că dintre mașinile de la Romanian Roads Luxury Edition, iese cel mai puțin în evidență, mai ales că nici combinația cromatică nu este cea mai îndrăzneață. Însă, pentru cei care își doresc o apariție mai discretă, însă apreciază formele unui SUV-Coupé și eleganța unui model fără rame la geamurile portierelor, Q8 este alegerea perfectă.

În plus, modelul german impresionează prin interiorul excelent finisat, prin sistemul multimedia care funcționează impecabil și printr-o dotare completă în ceea ce privește sistemele de asistență. Aici, Q8 se remarcă prin sistemul Safety Sense, care “citește” drumul, detectând potențialele situații periculoase și trimițând impulsuri prin pedala de accelerație pentru a-l alerta pe cel de la volan.

Audi Q8 55 TFSI impresionează prin dinamică (340 CP, 0-100 km/h în 5,9 secunde) dar și prin eficiența sistemului mild-hybrid la 48V, obținând cu ușurință consumuri de 10 l/100 km în regim extraurban. Și chiar dacă diferența e infimă, merită menționat că este mai rapid decât un Cayenne Coupé de bază, precum cel din tur. Q8 nu are pretenții de mașină sport, dar tace și face!

Audi Q8 55 TFSI a parcurs azi 216 kilometri cu o medie de viteză de 60 km/oră și a consumat în medie 12 litri/100 km. Pe o scară de la 1 la 5, ritmul de condus a fost 3.

RADU GURĂMULTĂ (REVISTA 4X4WHEELS) ȘI BMW SERIA 8 CONVERTIBLE

Răsfățatul din turul nostru și cel care a răsfățat, la rându-i, fiecare echipă în parte. Mirică și cu mine am avut plăcerea de a încheia Romanian Roads Luxury Edition by Michelin cu stil. Chiar toamnă fiind, cu 13 grade Celsius afară, am mers mare parte a zilei decapotați. Și chiar dacă am depășit de câteva ori viteza de 100 km/h, nu a fost absolut nicio problemă, deci mitul cabrioletului care nu e folositor decât vara este șubred rău. Singura „situație” este că pe lângă toate privirile pe care le atrage un Seria 8 Cabriolet oricum, se plusează și cu cele bulversate de prezența unei „decapotabile” fix la granița dintre octombrie și noiembrie.

Motorul V8 de 4,4 litri oferă cu generozitate nu mai puțin de 530 CP, iar asta face ca masa de 2.125 kg (și 4.851 mm) să nu mai „încurce” prea mult din punct de vedere dinamic. Asta și pentru că trenul de rulare asigură o ținută de drum excelentă, iar direcția te intrigă suficient cât să transformi fiecare deplasare într-o plimbare garnisită de plăcere. Dar, chiar dacă pe viraje este mult mai agil decât ai anticipa atunci când îl vezi prima dată, drumul lung este terenul preferat de joacă pentru Seria 8 Cabriolet. Atunci își scoate frumos la înaintare caracterul de GT rasat, înnobilat cu multe accente realmente premium (dotările, sistemul de sunet Bowers & Wilkins, calitatea fabricației).

Pachetul este complet și complex, e complicat să găsești neajunsuri veridice, însă și prețul de peste 155.000 euro justifică liga în care se poziționează acest automobil. Pentru cei care se îndrăgostesc iremediabil de el, sistemul de tracțiune integrală xDrive va fi argumentul suprem în momentul în care se va ieși la plimbări pe drumuri acoperite de zăpadă. Pentru că, de ce să nu experimentezi trăitul în afara tiparelor împământenite în timp?

BMW Seria 8 Convertible a parcurs azi 219 kilometri cu o medie de viteză de 71 km/oră și a consumat în medie 16.1 litri/100 km. Pe o scară de la 1 la 5, ritmul de condus a fost 4.

CONSTANTIN CIOBANU (ADEVĂRUL AUTO) ȘI LEXUS RX 450H

În primul rând, scuze pentru janta stânga spate, chiar așa pe final de tur a trebuit să marchez și eu într-un fel unul dintre exemplarele din tur. Puțină oboseală, ceva mai mult dor de casă, o bară de fier, ceva mai lungă decât am anticipat, care delimita un loc de parcare... ceva clasic.

În altă ordine de idei, îmi pare rău, Audi, dar sistemul audio din Lexus este mai bun. Poate propune o interpretare mai “analog” a planșei de bord, dar nici supradoza de display-uri nu face bine.

La capitolul ergonomie stă foarte bine, și te cuceresc detalii de genul suporturilor de pahare cu adâncime reglabilă care permit depozitarea fără emoții a recipientelor de diferite înălțimi.

Finisare foarte bună, materiale foarte bune, doar că trebuie să-l primești cu ușa larg deschisă pe acest nipon în viața ta. Dacă te aștepți la puțină Dâmbovița via Nagoya... cu regret, nu se poate.

Dacă vrei artificii, nu este mașina pentru tine. Merge, poate ține un ritm alert, dar nu o face cu dezinvoltura lui Cayenne, și nici nu îi pot reproșa acest lucru pentru că mesajul asumat de Lexus este altul. 

Și evident, cel mai economic model din tur!

Lexus RX 450h a parcurs azi 218 kilometri cu o medie de viteză de 60 km/oră și a consumat în medie 9.2 litri/100 km. Pe o scară de la 1 la 5, ritmul de condus a fost 4.

DAN SCARLAT (AUTO MOTOR ȘI SPORT) ȘI MERCEDES-AMG G63

Mercedes-AMG G 63 este o mașină fără prea multă logică: are o conformație de off-roader tradițional, cu șasiu separat de caroserie, cu trei diferenţiale blocante și osie în spate, dar are un motor de supercar, V8 Biturbo de 585 CP și 850 Nm, și rulează pe jante AMG de 21" care costă peste 2000 de euro. Nu e nimic de înțeles aici, dar cum să nu-ți placă ceva atât de extrem?

În niciuna din zilele din #RomanianRoads mașina asta n-a părăsit asfaltul, pentru a ajunge în zone pentru care a fost proiectată acum patru decenii. Și totuși, toată lumea s-a dat jos din ea cu un mare zâmbet pe față. L-am înțeles și eu astăzi, când am uitat orice logică a condusului eficient și am accelerat, frânat, accelerat și iar frânat etc., de fiecare dată când am putut face asta fără să încurc pe nimeni, doar pentru a auzi cât mai des răgetul tobelor laterale și a simți permanent acceleraţia de care este capabil acest G.

Mercedes-AMG G63 a parcurs azi 224 kilometri cu o medie de viteză de 62 km/oră și a consumat în medie 18.6 litri/100 km. Pe o scară de la 1 la 5, ritmul de condus a fost 3.

CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO) ȘI PORSCHE CAYENNE COUPE

Porsche Cayenne Coupe este răspunsul producătorului german la asaltul din segmentul SUV-urilor coupe. Dacă varianta normală a SUV-ului din Stuttgart a reușit, ani la rând, să ducă trena vânzărilor, Cayenne Coupe se adresează și celor care vor să iasă și mai mult în evidență.

Designul exterior rămâne o componentă subiectivă, iar fiecare apreciază liniile SUV-ului german după propriul plac. În schimb, interiorul cu siguranță propune un numitor comun. Finisajele sunt la fel de bune ca în orice alt Porsche, iar calitatea materialelor o să-i convingă chiar și pe cei care se ghidează în viață după curentul perfecționist.

Dar cu Cayenne Coupe, Porsche a reușit să mai facă un model la standarde dinamice de top. SUV-ul se lipește cu încredere de apexul virajelor, motorul V6 livrează resursele fără mult efort, iar direcția comunică rapid cu cel aflat la volan.

În funcție de modurile de rulare, Cayenne Coupe are personalități multiple pe care le vei putea exploata în funcție de nevoile de moment.

Porsche Cayenne Coupe a parcurs astăzi 217 kilometri cu o viteză medie de 61 km/h și a consumat în medie 12.4 litri/100 de kilometri. Pe o scară de la 1 la 5, ritmul de condus a fost 3.

ADRIAN MITREA (0-100.RO) ȘI VOLVO XC90 T8

Volvo ar fi putut să nu existe în acest tur, atât de pe muchie de cuțit a fost vizavi de pieirea din lumea auto, când Ford l-a vândut către Geely.

Acest XC90 pe care-l avem în tur demonstrează însă că Volvo și-a jucat foarte bine șansa de a rămâne printre noi. Ecartul încă există față de Audi-ul echivalent din caravană, să nu mai vorbim de Porsche.

Dar important este că XC90 este acum în cea mai bună formă din toate punctele de vedere: motorizări, dinamică, finisaje și, mai ales, multimedia.

Sistemul plug-in hybrid e foarte competent și reușește să niveleze consumul mediu în jurul a 10 litri/100 km. Pe lângă asta, oferă o agilitate fără precedent acestui SUV.

Anumite finisaje din piele ar fi putut fi mai bine executate la aproape 100.000 Euro, dar chiar și cu unele cute imperfecte are un aer premium, “hand-made”.

Volvo, bine că ai rămas printre noi!

Volvo XC90 T8 Twin Engine a parcurs azi 218 kilometri cu o medie de viteză de 67 km/oră și a consumat în medie 10.1 litri/100 km. Pe o scară de la 1 la 5, ritmul de condus a fost 3.

***

Romanian Roads Luxury Edition este turul premium-luxury al conacelor, castelelor și restaurantelor de top din România

22-28 octombrie 2020
Un proiect Automarket.ro

Proiect prezentat de:

MICHELIN

Parteneri:

MOL România

VARTA

ORANGE

HUAWEI

SARTO BESPOKE

SERVER CONFIG

SYNLAB

A24 ASSISTANCE

Comentarii (1)

  • Notez din nou cu f.b. echipa turului la „impresia artistică”, dar revin și la ideea că mi-ar fi plăcut să citesc impresiile unui mega-tur mai ”excentric” = comparativo-contrastant, cu perechi luxo/normale gen BMW M850i Cabrio / Mazda MX5 2.0.

    Sau G-Klasse AMG / Suzuki Jimny. Ori (mai p-aproape) Porsche Macan GTS / Cupra Ateca etc etc.

    Nu mai zic că ar fi fost f. interesant și un bilanț al costurilor unei săptămâni „premiumiste” de vacanță (auto)mobilă vs. ale uneia normaloide.
    Și nu doar comparând consumuri medii, ci și cazări luxo / moteloide, mese boierești / la varice, prime casco strato / atmo-sferice sau chiar prăpastia dintre deprecierea unor mașini de lux vs. a celor generaliste.
    Nu râdeți, fiindcă fie și doar aia săptămânală e astronomică (spre mia de euro) în cazul sculelor de prestigiu.

    Clar însă c-ar fi trebuit inclusă și o scară de evaluare a răsfățului simțurilor, cu riscul să se rupă sub greutatea BMW-G-AMG-urilor. :-)
    15 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru