Ogier a câştigat Raliul Poloniei după o luptă echilibrată cu Mikkelsen

de Daniel Popescu
Luni, 30.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastien Ogier şi-a consolidat poziţia de lider în clasamentul general după o luptă echilibrată cu coechipierul său de la Volkswagen, Andreas Mikkelsen. Hyundai a completat podiumul prin Thierry Neuville.

Această victorie este una importantă în lupta pentru campionat. Probele au fost foarte rapide şi ne-am bucurat de fiecare kilometru. Polo R WRC este grozav de condus, poţi ajunge la 200 km/h şi totul funcţionează cu precizia unui ceas elveţian.

Sebastien Ogier
Pilot Volkswagen
Raliul Poloniei, cea de-a şaptea etapă a sezonului din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri, a fost bulversat de anularea a doua probe speciale şi scurtarea unei alte probe speciale programate vineri în Lituania, după ce o serie de ploi torenţiale au creat şanţuri de până la un metru pe macadamul moale.

Sebastien Ogier a luat însă imperturbabil o opţiune importantă în lupta pentru titlul mondial după ce şi-a asigurat o nouă victorie, la capătul unei lupte echilibrate neaşteptate cu coechipierul său Andreas Mikklesen.

În condiţiile în care Jari-Matti Latvala, principalul său rival în lupta pentru trofeu, a pierdut 20 de secunde încă din primele două probe speciale de joi, Ogier s-a trezit în ipostaza de a-l avea pe Mikkelsen drept principal adversar. Cei doi au alternat poziţia de lider în cursul primei părţi a raliului, iar situaţia a devenit confuză sâmbătă dimineaţă, când francezul a pierdut timp preţios din cauza unui accident suferit de Mads Ostberg.

Comisarii i-au acordat însă circumstanţe atenuante şi i-au actualizat timpul, iar ulterior Ogier a dominat ultimele probe de sâmbătă şi şi-a construit un avans liniştitor de peste un minut, pe care l-a menţinut şi pe parcursul ultimelor probe de duminică, ca urmare a unor defecţiuni tehnice la frâne suferite de Mikkelsen.

Forţat să încetinească ritmul, norvegianul şi-a trecut totuşi în cont locul doi, însă a primit o excludere cu suspendare din raliu pentru că abordat o scurtătură pe una dintre probeele de sâmbătă.

Astfel, el va pierde aceasta clasare în cazul în care va repeta o astfel de manevră până la finalul sezonului.

Al doilea podium pentru Hyundai

A fost un sfârşit de săptămâna pozitiv pentru noi şi sunt foarte mulţumit că am terminat pe podium. Să revii de pe poziţia a zecea, unde ne aflam vineri, şi să termini pe trei este o realizare excelentă.

Thierry Neuville
Pilot Hyundai
Hyundai şi-a trecut în cont al doilea podium din acest sezon prin Thierry Neuville. În ciuda unor probleme la frâne în prima zi în urma cărora a ajuns pe poziţia a 10-a, belgianul a reuşit să urce pe locul trei după o prestaţie bună, dar şi ca urmare a numeroaselor incidente petrecute în faţa sa în cursul zilei de sâmbătă.

Elfyn Evans (M-Sport), Ostberg (Citroen) şi Kris Meeke (Citroen) au fost doar câţiva dintre cei care au avut parte de probleme, în timp ce Latvala a pierdut la rândul său timp preţios după ce a lovit o iatra şi a avariat un amortizor.

Finlandezul a ocupat în cele din urmă locul cinci, în spatele lui Mikko Hirvonen (M-Sport), dar în faţa lui Juho Hanninen (Hyundai), Meeke şi Hayden Paddon (Hyundai).

Favoritul publicului local, Robert Kubica, a ratat prezenţa în top 10 ca urmare a doua accident.e Mai întâi, pilotul M-Sport a supravieţuit unei rostogoliri cu Ford Fiesta RS WRC în a doua probă specială, însă ulterior şi-a distrus suspensia dreapta-spate după ce a lovit o piatră în timp ce concura pe locul şase, revenind însă în raliu sub regula Rally2.

Abandon pentru Tempestini

România a fost reprezentată în Raliul Poloniei de Simone Tempestini, care a concurat în etapa de WRC Junior. Pilotul echipei Napoca Rally Academy a câştigat PS 6 la clasa sa şi a terminat ziua de vineri pe locul doi în clasament.

Totuşi, italianul a fost nevoit să abandoneze în a doua probă de sâmbătă după ce a comis o greşeală şi s-a rostogolit cu Citroen DS3 R3, ratând astfel oportunitatea de a obţine un rezultat mare.

"Am greşit pe frânare. Am intrat prea tare pe o porţiune cu piatră cubică, foarte alunecoasă, şi când am frânat maşina a plecat spre exterior, unde am lovit o rădăcină de copac şi ne-am răsturnat. Este greşeala mea şi mi-o asum. A fost prima mea greşeală din acest raliu. Rămân însă experienţele pozitive de până acum şi prima victorie de probă specială", a declarat el. 

În urma acestor rezultate, Ogier are un avans de 50 de puncte în clasamentul general în faţa lui Latvala, echivalentul a două victorii.

Raliul Poloniei - Clasament final:

 1.  Sebastien Ogier     VW             2m34.02.0s
 2.  Andreas Mikkelsen   VW               +1m07.7s
 3.  Thierry Neuville    Hyundai          +2m13.5s
 4.  Mikko Hirvonen      M-Sport Ford     +2m32.4s
 5.  Jari-Matti Latvala  VW               +2m33.1s
 6.  Juho Hanninen       Hyundai          +2m45.2s
 7.  Kris Meeke          Citroen          +4m27.9s
 8.  Hayden Paddon       Hyundai          +4m32.1s
 9.  Henning Solberg     Solberg Ford     +4m59.0s
10.  Martin Prokop       Czech Ford       +6m11.3s

Raliul Poloniei - Rezumat PS 1 - PS 3:

Raliul Poloniei - Rezumat PS 3 - PS 6:

Raliul Poloniei - Rezumat PS 7 - PS 14:

Rezumatul ultimelor şase probe speciale nu a fost încă publicat. 

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru