Thierry Neuville şi Hyundai au obţinut în Raliul Germaniei prima victorie în WRC

de Daniel Popescu
Duminica, 24.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Thierry Neuville a câştigat Raliul Germaniei după ce a profitat de abandonurile succesive ale liderilor Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala şi Kris Meeke. Este prima victorie din carieră pentru belgian, dar şi primul succes pentru constructorul sud-coreean Hyundai.

Esential 41 este numarul etapelor de WRC la care a participat Thierry Neuville pana la prima victorie in competitie
3 este numarul etapelor in care Thierry Neuville a urcat pe podiumul de premiere (Mexic, Polonia, Germania)
5 este locul ocupat de Thierry Neuville in clasamentul general dupa victoria din Raliul Germaniei
Raliul Germaniei părea iniţial o simplă afacere pentru Volkswagen între Sebastien Ogier şi Jari-Matti Latvala, cei doi pretendenţi la titlul mondial, însă o serie de accidente au bulversat complet ierarhia.

Ogier a preluat rapid conducerea clasamentului general şi avea un avans de câteva secunde în faţa lui Latvala după primele probe speciale de vineri, însă a suferit un accident în ultima probă specială a aceleiaşi zile după ce a derapat în plantaţiile viticole, moment în care coechipierul său a devenit lider.

Latvala părea determinat să obţină o victorie prin care să reducă la numai 16 puncte diferenţa care îl separă de Ogier în clasamentul general, mai ales că francezul a suferit un al doilea accident în dimineaţa zilei de sâmbătă, când revenise pe traseu cu o penalizare de 10 minute.

Campionul mondial a interpretat greşit dificultatea unui viraj de dreapta aflat într-o denivelare de teren şi a avariat grav Volswagen Polo R WRC, motiv pentru care nu a mai putut reveni duminică sub regula Rally 2.

Totuşi, din cauza traseului alunecos din ultima zi, Latvala a pierdut controlul volanului în prima probă de duminică şi a suferit un accident în urma căruia a fost nevoit la rândul său să abandoneze. În urma accidentului, conducerea raliului a fost preluată de Kris Meeke, care se afla la aproape un minut în spatele lui Latvala. Pilotul echipei Citroen avea un avans de 8.4 secunde în faţa lui Thierry Neuville şi se îndrepta spre prima sa victorie, însă în următoarea probă specială a lovit puternic un zid şi a fost nevoit la rândul său să se retragă din competiţie.

Neuville preia controlul

Cele trei abandonuri succesive i-au permis lui Neuville să preia conducerea raliului cu numai două probe speciale înainte de final, după ce iniţial pilotul Hyundai fusese incert pentru participare ca urmare a unui accident major cu mai multe rostogoliri suferit în shakedown-ul de joi seară. Belgianul a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a câştiga raliul cu un avans de 40 de secunde în faţa coechipierului său Dani Sordo, care a completat astfel performanţa celor de la Hyundai.

Raliul Germaniei marchează astfel prima victorie în Campionatul Mondial de Raliuri atât pentru Neuville, cât şi pentru Hyundai.

Volkswagen a fost nevoită să se mulţumească doar cu ultimul loc pe podium obţinut de Andreas Mikkelsen, care a fost urmat în clasament de Elfyn Evans (M-Sport), Mikko Hirvonen (M-Sport) şi Mads Ostberg (Citroen). Alte abandonuri de marcă au fost trecute în dreptul lui Robert Kubica (M-Sport) şi Bryan Bouffier, ultimul aflat la prima participare alături de Hyundai în WRC.

În urma acestor rezultate, Ogier rămâne lider în clasamentul general cu patru etape înainte de final cu un avans de 44 de puncte în faţa lui Latvala. 

Raliul Germaniei - Clasament final:

 1. Thierry Neuville   Hyundai          3h07m20.2s
 2. Dani Sordo         Hyundai          +40.7s
 3. Andreas Mikkelsen  VW               +58.0s
 4. Elfyn Evans        M-Sport Ford     +1m03.6s
 5. Mikko Hirvonen     M-Sport Ford     +1m10.5s
 6. Mads Ostberg       Citroen          +1m22.7s
 7. Martin Prokop      Czech Ford       +4m52.8s
 8. Dennis Kuipers     M-Sport Ford     +9m18.1s
 9. Pontus Tidemand    M-Sport Ford     +11m35.4s 
10. Ott Tanak          Autotek Ford     +11m37.2s 

Comentarii (4)

  • Pe aici nu comenteaza nimeni? Neuville este poate singurul care l-ar putea bate in campionat pe Ogier pe masini egale...
    PS Daca VW va ramane la fel de competitiva Ogier va ajunge la fel de mare ca Loeb
    6 0
  • someone
    ooooo, felicitari hyundai, felicitari neuville...la mai mare
    5 2
  • Dragon
    Latvala e cel mai talentat pacat ca are ghinion !
    2 1
  • Au castigat datorita erorilor facute de Ogier, Latvala si Meeke, dar acest succes ii va motiva si vor deveni mai buni. Daca vor intra si cei de la Toyota in WRC pana la urma, lupta va fi mult mai interesanta. Sa speram ca vom avea parte de un spectacol adevarat aici, fiindca in Formula 1 nu mai avem parte de asa ceva.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru