Avancronică Austria - putere germană într-un peisaj pitoresc

de Daniel Popescu
Joi, 18.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes este avantajată de puterea motoarelor pe circuitul Red Bull Ring din Austria, care promite o nouă cursă pitorească în munţii Styria.

Esential 1964 este anul in care a avut loc prima editie a Marelui Premiu al Austriei
0.05 secunde a fost diferenta dintre Elio de Angelis şi Keke Rosberg in cursa din 1982
3 dintre ultimele 8 curse din Austria au fost castigate de pilotul care a plecat din pole position
83% este sansa matematica ca un Safety Car sa intre pe circuit in Marele Premiu al Austriei
Austria a fost una dintre cele mai apreciate curse din punct de vedere al atmosferei de pe parcursul sezonului precedent, la revenirea în competiţie după o absenţă de 11 ani.

Chiar dacă a fost rebotezat Red Bull Ring după investiţiile majore realizate de producătorul de băuturi energizante, circuitul se potriveşte cel mai bine echipelor propulsate de Mercedes, întrucât puterea motoarelor joacă un rol esenţial aici.

Prin urmare, în Marele Premiu al Austriei se anunţă o nouă confruntare între Lewis Hamilton şi Nico Rosberg pentru victorie. Întrucât depăşirile sunt destul de dificile, calificările vor juca din nou un rol important, element recunoscut de ambii piloţi ai celor de la Mercedes.

"În Canada am pierdut sâmbătă. Să nu fac totul corect în calificări mi-a afectat semnificativ şansele, dar am avut ritm şi asta este ceva pozitiv înainte de a lansa un atac frontal în Austria", spune Rosberg, care este completat de Hamilton.

"Anul trecut am avut un debut dificil în Austria. Chiar dacă m-am chinuit în calificări şi am început de pe nouă, a fost o cursă de recuperare grozavă. Cred că am fost pe patru sau cinci până la sfârşitul primului tur şi apoi m-am luptat să revin pe podium, ceea ce a fost distractiv. Evident, voi munci din greu pentru a avea o şansă mai bună la victorie duminică".

Austria ar trebui să evidenţieze dacă îmbunătăţirile aduse de Ferrari la motor au efectul scontat, întrucât acest lucru nu a fost evident în cursa precedentă din Canada. În schimb, pentru Red Bull Racing se anunţă o cursă dezamăgitoare, în contextul în care cel mai probabil ambii piloţi ai echipei vor utiliza al cincilea motor şi vor fi penalizaţi cu 10 poziţii pe grila de start.

În schimb, McLaren are speranţe majore prin prisma unui update aerodinamic major care include o versiune scurtă a nasului şi care se adauga îmbunatăţirilor la motor introduse cu numai două săptămâni în urmă.

Circuitul Red Bull Ring şi regulamentul DRS

Circuitul Red Bull Ring are o lungime de 4.326 km, însă va produce probabil şi cel mai scurt timp pe tur din sezonul 2014.

Configuraţia este una pe placul echipelor cu motoare Mercedes, întrucât există o lungă linie dreaptă între primele două viraje, dar şi alte trei linii drepte mai scurte, inclusiv cea de start-sosire. Teoretic, există patru zone cu potenţial de depăşiri, însă se anticipează că cele mai multe oportunităţi din acest punct de vedere vor exista în virajul doi, la capătul celei mai lungi linii drepte.

FIA a amplasat două zone de activare pentru sistemul DRS, însă niciuna dintre acestea nu este pe cea mai lungă linie dreaptă. Prima zonă de activare este poziţionată la 85 de metri după virajul 2, în timp ce a doua zonă începe la 110 metri după ieşirea din virajul nouă.

Cifrele circuitului

Lungime tur 4326 metri
Cea mai lunga linie dreapta 868 metri
Viteza de top 327 km/h
Consum de carburant 1.36 kg/tur

Cifrele cursei

Numar de tururi 71
Distanta cursei 307.02 km
Strategie tipica 1 sau 2 opriri
Lungime pitlane 400 metri
Timp pierdut in pitlane 24 secunde

Strategiile schimburilor de pneuri

Pentru a treia cursă consecutiv, piloţii vor avea la dispoziţie pneuri de compoziţie supersoft şi soft. Degradarea acestora este scăzută ca urmare a aderenţei mici şi a forţei de apăsare aerodinamică ridicată, iar diferenţa dintre cele două compoziţii este estimată la 0.7 - 0.9 secunde.

Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli, anticipează strategii variate în funcţie de temperaturile ambientale şi precipitaţii. "Strategia pentru pneuri va depinde într-o anumită măsură de vreme: dacă este cald este mai probabil să vedem doua opriri, în timp ce, dacă este mai rece, strategiile vor tinde spre o singură oprire. Ploaia este de asemenea o posibilitate în Styria în această perioadă a anului, aşa că echipele trebuie să fie pregătite pentru orice", a precizat britanicul.

Informaţii meteo: posibile ploi în calificări şi cursă

Vremea ar putea într-adevăr să încurce planurile echipelor şi piloţilor, întrucât sâmbăta exista şanse ca o furtună să lovească zona circuitului. În plus, duminică este aşteptată o ploaie pe parcursul zilei.

Temperaturile maxime vor oscila între 17 grade Celsius pentru ziua antrenamentelor libere spre 16 grade pentru calificări, în timp ce în ziua cursei se vor înregistra maxim 19 grade Celsius.

Statistici Red Bull Ring

 ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Austriei a avut loc în 1964 pe circuitul de la Zeltweg, realizat pe un fost aerodrom militar;
▶ Niki Lauda este singurul pilot austriac care a câştigat cursă din ţara sa natală (1984); 
▶ Vittorio Brambilla a obţinut în Austria în 1975 unica sa victorie din Formula 1, însă a suferit un accident imediat după ce a trecut linia de sosire, din cauza ploii torenţiale;
▶ cursa din 1982 a fost cea mai echilibrată din istoria Marelui Premiu al Austriei: doar 0.05 secunde i-a despărţit pe Elio de Angelis şi Keke Rosberg;
▶ doar trei dintre ultimele opt curse desfăşurată pe versiunea scurtată a circuitului au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ dacă va petrece cel puţin un tur pe prima poziţie, Lewis Hamilton va egala recordul lui Jackie Stewart, care a fost lider pentru cel puţin un tur în 17 curse consecutive.

Sezon Castigator
2014 Nico Rosberg (Mercedes)
2003 Michael Schumacher (Ferrari)
2002 Michael Schumacher (Ferrari)
2001 David Coulthard (McLaren)
2000 Mika Hakkinen (McLaren)

Marele Premiu al Austriei la TV

Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV.

Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 19 iunie 11:00 -
Antrenamente 2 vineri, 19 iunie 15:00 -
Antrenamente 3 sambata, 20 iunie 12:00 -
Calificari sambata, 20 iunie 15:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV
Cursa duminica, 21 iunie 15:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV

▶ Formula 1 în 2015. La TV, pe telefoane, tablete, laptopuri şi calculatoare: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (8)

  • A 5-a avancronica pe anul asta in care masurati consumul in 1.36 km/tur :)))))))))))
    18 0
  • @Kyro
    La mine scrie 1.36 kg/tur.
    7 3
  • @AliceVogans: Evident, 5 ore mai tarziu dupa ce au corectat. Dar Kyro are dreptate, de mult ori sunt greseli in articole, care raman necorectate sau sunt corectate mult mult mai tarziu. Unele nu sunt corectate niciodata, dar nu-i bai sunt multe articole si este greu sa le tii urma.
    6 1
  • @F1_Red_Fury - Corect, ai dreptate, iar moderatorul ar trebui sa scrie ca a corectat textul. Sa-i fie rusine! :)
    3 1
  • imi aduc aminte in 2001 si 2002 ce frumos trecea Shumi pe langa Barichelo. ferrari si ordinile de echipa.
    5 8
  • corect, totusi parca nu sabotau pe nr 2 in calificari si cursa cum au facut cu kimi. oricum, barichelo nu era vreun pilot rapid.
    schumi ar fi fost average la alta echipa. asa cum il batea rosberg cand a revenit la mercedes.
    1 8
  • @Kimi - incorect ce zici din foarte multe motive, motive pe care nu am de gand sa ti le explic pentru ca e clar ca nu intelegi mai nimic din ce se intampla in F1.
    4 0
  • @kimi, esti foarte departe de adevar.
    Schumacher nu s-a descurcat in F1 de la revenirea sa din mai multe perspective:
    1. a declarat la un moment dat ca i se pare absurd tipul de pneu cu degradare prematura... din moetivul asta nu putea sa scoata untul din monopost.
    2. Mercedes avea probleme de fiabilitate in era 2009-2013. Cutiile de viteza erau destul de problematice.
    3. Aparitia DRS/KERS nu a fost pe placul neamtului.
    4. Imbatranise si clar nu mai era acelasi om.

    Insa cariera de pana in 2006 a aratat ca este un pilot extraordinar care stia ce sa ceara de la echipa pentru a avea un monopost performant. El, impreuna cu Ferrari au ridicat echipa pe culmi atunci cand era destul de jos (in 96). Si sa nu uitam de performantele sale pe ploaie sau cu un Benetton mai slab decat al competitiei.

    Ma rog, inchei aici. Ma indoiesc ca vei accepta acest comentariu ca unul ok.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru