Cinci lucruri de reţinut după primele teste de la Barcelona

de Daniel Popescu
Luni, 23.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes rămâne echipa de referinţă şi în sezonul 2015, însă Ferrari ar putea progresa la statutul de cel mai important rival în detrimentul celor de la Red Bull Racing. În schimb, McLaren are numeroase probleme din cauza motorului furnizat de Honda.

Esential 446 este numarul de tururi parcurse de mercedes in testele de la Barcelona
124 de tururi a efectuat McLaren pe parcursul celor patru zile de teste
Prima sesiune de teste desfăşurată pe circuitul de la Barcelona în perioada 19-22 februarie a fost aşteptată cu nerăbdare pentru a oferi primele indicii reale ale performanţelor monoposturilor.

Spre deosebire de alţi ani, datele statistice adunate pe parcursul sesiunii inaugurale de la Jerez au fost practic confirmate de ceea ce s-a întâmplat la Barcelona, în special în privinţa timpilor şi a fiabilităţii monoposturilor.

Prin urmare, aceste informaţii au potenţialul de a oferi o imagine mai clară asupra raportului de forţe pentru sezonul 2015, iar ultima sesiune de teste, programată de asemenea la Barcelona în perioada 26 februarie - 1 martie, va clarifica şi mai mult situaţia echipelor.

Mercedes va rămâne imbatabilă şi în 2015

Timpii realizaţi de Mercedes sunt îngrijorători pentru rivali.


O simplă privire asupra celor mai buni timpi de pe parcursul testelor de la Barcelona arată o imagine înşelătoare, cu Lotus pe prima poziţie şi cu Mercedes pe locul doi, cu un avans de numai câteva zecimi de secundă în faţa celor de la Red Bull Racing, Ferrari şi Williams.

În realitate, timpii realizaţi de Mercedes sunt îngrijorători pentru rivali, întrucât au fost realizaţi cu pneuri de compoziţie medium, în timp ce restul echipelor de top au folosit cauciucuri supersoft (Lotus) sau soft (Red Bull Racing, Ferrari şi Williams). Potrivit estimărilor realizate de Pirelli, pneurile medium sunt cu 1.5-2 secunde mai lente decât cele supersoft şi cu o secundă mai lente decât cele soft, elemente care evidenţiază că Mercedes are în realitate un avans consistent în detrimentul rivalilor. "Dacă spuneţi voi, (n.r - atunci timpul a fost impresionant). Dar nu şi potrivit datelor noastre, dacă ne uităm la timpii din celelalte zile", sunt cuvintele prin care Rosberg şi-a caracterizat performanţa.

În plus, toate aceste performanţe au venit în contextul în care Lewis Hamilton şi Rosberg au avut probleme medicale în startul sesiunii din cauza unei febre puternice şi, respectiv, a unei dureri la un nerv din zona gâtului.

Ferrari, echipa cu cel mai vizibil progres

Cele mai bune performanţe realizate de Ferrari sunt extrem de aproapiate de cele obţinute de Red Bull Racing şi Williams.


Dacă potenţiala dominaţie a celor de la Mercedes nu reprezintă o surpriză, Ferrari poate fi considerată revelaţia testelor de iarnă.
La fel ca Mercedes, echipa nu a ieşit în evidenţă prin timpi, însă cele mai bune performanţe realizate cu pneuri de compoziţie soft sunt extrem de aproapiate de cele obţinute de Red Bull Racing şi Williams cu aceleaşi tipuri de cauciucuri (vezi graficul de mai sus).

Datele vin în contextul în care Ferrari a ocupat prima poziţie în testele precedente de la Jerez în trei dintre cele patru zile, astfel că progresele arătate acum de Scuderia pot fi considerate reale. Viteza pe liniile drepte continuă însă să reprezintă o problemă pentru Ferrari. Potrivit datelor de la finalul liniei drepte de start-sosire de pe circuitul de la Barcelona, Ferrari are în continuare un deficit de circa 7 km/h comparativ cu cel mai raspid monopost echipat cu motor Mercedes (în cazul de faţă, Williams).

McLaren nu a scăpat de defecţiunile tehnice

Principala defecţiune a apărut la o componentă de etanşare a sistemul MGU-K de recuperare a energiei din cadrul unităţii de propulsie.


McLaren spera să remedieze o mare parte dintre problemele de fiabilitate înregistrate la Jerez, însă testele de la Barcelona au evidenţiat încă o dată că Honda are în continuare unele deficienţe majore.

De data aceasta, principala defecţiune a apărut la o componentă de etanşare a sistemul MGU-K de recuperare a energiei din cadrul unităţii de propulsie. Designul acesteia a fost schimbat pentru a treia zi, însă nici noua versiune nu a dat rezultatele aşteptate. În plus, nu este exclus ca accidentul suferit de Fernando Alonso în ultima zi de teste să fi avut drept cauză principală tocmai această componentă. În urma acestor probleme, Alonso şi Jenson Button au parcurs împreună doar 124 de tururi, mai multe decât în sesiunea de la Jerez (80), însă semnificativ mai puţine decât ar fi dorit McLaren.

Cu toate acestea, cei de la McLaren au reale motive de optimism: estimările arată că McLaren este la numai trei secunde în spatele celor de la Mercedes, chiar şi în condiţiile lipsei de fiabilitate şi a imposibilităţii de a testa performanţele reale ale monopostului, mai ales că echipa a detunat motorul cu circa 60 de cai putere în cea mai mare parte a sesiunii.

Prin urmare, este de aşteptat că, în momentul în care Honda remediază defecţiunile tehnice, McLaren să obţină performanţe mai bune decât o sugerează testele în prezent.

Red Bull, lipsită de progrese vizibile

După o serie de defecţiuni tehnice la Jerez, Red Bull Racing s-a evidenţiat la Barcelona printr-o fiabilitate semnificativ mai bună: echipa ocupă locul doi într-un astfel de clasament, cu 418 tururi, depăşită la acest capitol doar de Mercedes.

În schimb, din punct de vedere al timpilor, echipa austriacă nu a reuşit să impresioneze.

Daniel Ricciardo a fost cel mai rapid în a doua zi, însă a realizat performanţa cu pneuri soft, iar cu aceste cauciucuri rivalii de la Ferrari şi Lotus au fost ameninţător de aproape. Prin urmare, este posibil ca Renault să fi scăpat de problemele de fiabilitate, însă nu şi de deficitul de putere estimat la 50 de cai putere comparativ cu cei de la Mercedes.

Misterul de la Williams

Williams este echipa de top care nu a ieşit aproape deloc în evidenţă în testele de la Barcelona. Din punct de vedere al timpilor, echipa se situează undeva la nivelul Red Bull, Lotus şi Ferrari cu pneuri soft, însă nu a dat deloc senzaţia că a forţat obţinerea unor performanţe bune.

În plus, echipa ocupă locul patru în topul fiabilităţii, cu 407 tururi, în condiţiile în care a dedicat o zi întreagă pentru simularea opririlor la boxe. Acest ultimul aspect sugerează că Williams este suficient de încrezătoare în calităţile monopostului fără să dedice timp retios testelor.

Ultima sesiune de teste va avea loc tot pe circuitul de la Barcelona în perioada 26 februarie - 1 martie. 

Cronicile testelor de la Barcelona

▶ Ziua 1: Maldonado, cel mai rapid într-o zi plină de evenimente
▶ Ziua 2: Ricciardo, cel mai bun timp
▶ Ziua 3: Maldonado, cel mai rapid. Noi defecţiuni tehnice pentru McLaren
▶ Ziua 4: Grosjean, cel mai bun timp. Programul McLaren, afectat de accidentul lui Alonso

Analizele sesiunii de la Jerez

▶ Analiza 1: Ferrari cu viteza, Mercedes cu fiabilitatea
▶ Analiza 2: Ferrari, deficitară la viteza maximă pe liniile drepte

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru