Hamilton a câştigat cursa de la Austin şi a devenit triplu campion mondial!

de Daniel Popescu
Duminica, 25.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obţinut victoria la Austin într-una dintre cele mai spectaculoase curse ale sezonului şi a devenit matematic campion mondial cu trei etape înainte de finalul sezonului, în timp ce Nico Rosberg şi Sebastian Vettel au completat podiumul.

Esential 10 victorii a obtinut Lewis Hamilton in sezonul 2015
3 titluri mondiale a cucerit Lewis Hamilton
Mercedes şi Red Bull Racing au oferit duminică una dintre cele mai spectaculoase curse din acest sezon, fără ca ploaia să aibă măcar un cuvânt de spus în aest sens. După ce a doua sesiune de antrenamente a fost anulată, iar ultima parte a calificărilor nu a mai avut loc din cauza ploilor torenţiale, piloţii au luat startul în cursă cu pneuri intermediare înainte de a trece la cauciucurile slick.

Nico Rosberg a plecat din pole position, însă nu a rezistat atacului lui Lewis Hamilton din primul viraj, a ieşit larg şi a coborât până pe locul cinci. Hamilton a devenit astfel lider în faţa lui Daniil Kvyat şi Daniel Ricciardo, în timp ce Sebastian Vettel a reuşit să urce până pe locul şapte la volanul monopostului Ferrari, deşi a plecat de pe 13 ca urmare a penalizării pentru schimbarea motorului.

După o perioadă desfăşurată sub Virtual Safety Car, Rosberg i-a depăşit cu uşurinţă pe ambii piloţi Red Bull pentru a urca pe locul doi, însă ulterior a fost din nou depăşit de Ricciardo. Australianul a reuşit ulterior să treacă de Hamilton pentru a deveni lider înainte de prima serie de opriri la boxe, însă nu a reuşit să rămână prea mult timp pe această poziţie. Rosberg a trecut cu uşurinţă de Hamilton şi Ricciardo înainte de o nouă apariţie a Safety Car-ului pe circuit, iar ulterior Hamilton a urcat pe doi prin depăşirea lui Ricciardo.

În acest stadiu al cursei, Rosberg avea un avans de circa 16 secunde în faţa lui Hamilton, însă avantajul a fost anulat de o nouă intrare a Safety Car-ului pe circuit. Între timp, Vettel i-a depăşit pe cei doi piloţi Red Bull pentru a urca pe locul trei, în timp ce Rosberg şi-a păstrat prima poziţie şi după a doua serie de intrări la boxe.

Germanul părea să controleze finalul de cursă, însă cu numai şapte tururi înainte de final a comis o greşeală, a ieşit larg în exteriorul unui viraj, iar Hamilton a profitat de oportunitate pentru a deveni lider.

Victoria i-a permis britanicului să cucerească matematic al treilea titlu mondial din carieră, în dauna unui Rosberg care s-a mulţumit încă o dată doar  cu locul doi. 

Vettel s-a apropiat la mai puţin de două secunde de Rosberg, însă nu a reuşit să iniţieze atacul care îl putea menţine matematic în lupta pentru titlul mondial.

Lupta pentru următoarele puncte a fost cel puţin la fel de palpitantă ca şi cea pentru podium. Câştig de cauză a avut în cele din urmă Max Verstappen, care spre finalul cursei a urcat până pe locul trei înainte de fi depăşit de Vettel.

Urmareste Automarket
Pilotul Scuderiei Toro Rosso s-a poziţionat astfel pe locul patru în faţa lui Sergio Perez (Force India) şi Carlos Sainz Jr (Toro Rosso), în ciuda faptului că spaniolul a luat startul de pe ultimul loc. McLaren a fost una dintre echipele care au profitat de o serie impresionantă de abandonuri: Jenson Button a terminat pe poziţia a şaptea şi a câştigat astfel puncte preţioase pentru echipa britanică, în timp ce Pastor Maldonado (Lotus) şi Felipe Nasr (Sauber) au completat clasamentul.

Ultimul punct i-a revenit lui Ricciardo, care nu a reuşit să mai ţină pasul cu plutonul fruntaş după ce pistă s-a uscat. Fernando Alonso a terminat pe locul 11 la numai o secundă de Ricciardo, în timp ce ultimul loc i-a revenit lui Alexander Rossi, care a ocupat locul 12 pentru Manor în cursa de acasă. 

Nu mai puţin de opt piloţi au fost nevoiţi să abandoneze, fie din motive tehnice, fie în urma unor incidente pe circuit: Will Stevens (manor), Valtteri Bottas (Williams), Romain Grosjean (Lotus), Felipe Massa (Williams), Kimi Raikkonen (Ferrari), Marcus Ericsson (Sauber), Nico Hulkenberg (Force India) şi Daniil Kvyat (Red Bull).

Statele Unite - Rezultate cursă:

Loc Pilot Echipa Tururi Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 56 1h50m52.703s
2 Nico Rosberg Mercedes 56 2.850s
3 Sebastian Vettel Ferrari 56 3.381s
4 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 56 22.359s
5 Sergio Perez Force India/Mercedes 56 24.413s
6 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 56 25.619s
7 Jenson Button McLaren/Honda 56 28.058s
8 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 56 32.273s
9 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 56 40.257s
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 56 53.371s
11 Fernando Alonso McLaren/Honda 56 54.816s
12 Alexander Rossi Marussia/Ferrari 56 1m15.277s
- Daniil Kvyat Red Bull/Renault 41 Spun off
- Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 35 Collision
- Kimi Raikkonen Ferrari 25 Brakes
- Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 25 Retirement
- Felipe Massa Williams/Mercedes 23 Retirement
- Romain Grosjean Lotus/Mercedes 10 Brakes
- Valtteri Bottas Williams/Mercedes 5 Retirement
- Will Stevens Marussia/Ferrari 1 Retirement

Comentarii (53)

  • Hakkinen
    Felicitari Lewis !
    34 15
  • Si Raikkonen a devenit campion intergalactic la penibilitate, ii cel mai slab si mai penibil pilot de pe grila..... ocupa fara rost un loc de pilot adevarat...... Ar trebui sa participe doar la curse de carute da si la alea din postura de martoaga ramolita!
    31 40
  • 3 3 treeeei
    trei tipuri de malt si trei de hamei
    25 23
  • la anu' ferrari va castiga
    32 37
  • Felicitari triplului campion!
    42 19
  • la START a cistigat lupta incorect-trebuia penalizat HAM...a scos masina lui ROS intentionat in dreapta ...putea provoca un accident major.....comisarii de cursa dormeau-dar probabil ca asa trebuia...sa cistige HAM mai repede campionatul
    58 46
  • Cel mai tare comment, esti AS in F1. tine-o tot asa :)
    24 26
  • sigur castiga vettel daca nu lua startul cu 10 pozitii retrogradate..raikkonen un cretin..
    27 38
  • VOTKANEN
    de KIMISOR...nimic in reportaj...:))))))))))))))))) ha ha ha
    32 8
  • Ma uitam la cursa si nu-mi venea sa cred ce vad, mai ales cand McLaren era pe 5 si pe 6. Ar fi fost surpriza zilei daca terminau pe acele pozitii. Oricum, o alta surpriza a fost Vettel care a muncit serios. Bravo lui, bravo si lui Lewis!
    56 2
  • waaaw ce gard dragut ...! sa ma duc pana la el
    28 12
  • Da da :)) in mod normal trebuia sa il depaseasca pe rosberg la cat a castogat pe ultimele doua ture ...dar mercedes se joac cu ei :))
    18 9
  • nu cred...ai vazut ca ricciardo i a depasit pe mertani si luase avans constant..la pit stop se decid depasirile si safety carul din pacate a jucat un rol important.. a anulat tot avansul..
    29 6
  • Cand vreau si eu sa castig ...il copiez pe kimi :))
    24 4
  • MIORLAU
    baieti,am pierdut din cursa...kimi ce a facut....????Pana de IQ ?
    22 8
  • Button
    Fernando isn't faster than you
    20 8
  • TRIP666
    si eu cred ca HAMILTON a intrat deliberat in ROSBERG in turul 1.Este vizibil de pe luna-au fost si pupaturi intre roti :)
    34 23
  • McLADA
    Suntem cei mai penibila echipa din istoria F1/ba suntem de risul curcilor
    9 17
  • taralunga
    Ai voie sa faci o manevra (1) prin care sa te aperi chiar daca il scoti afara de pe circuit. Rosberg putea sa franeze si sa cedeze pozitia si atunci nu mai iesea pe afara. Si kimi se plangea ca il scoate max "pe afara" si nu poate sa il depaseasca dar era perfect regulamentar (la inceputul cursei). Verstappen mai bun decat Kvyat,
    23 6
  • Pentru MIRCEA
    Mirciulica...iarasi suntem pe podium,mori de oftica VIVAAAAAA FERRARIIIIIIII hi hi hi/in 2016 rupem tot si tu o sa faci hepatita :))))
    10 28
  • McLarenMircea
    He is the fastest man in the track
    7 11
  • serban
    Un Lewis oportunist și rapid, care are cu ce, un Seb rapid, care începe să aibă cu ce, un Ricci la fel de rapid, dar care n-are cu ce, plus doi penibili, Rosberg și Kimi. Toate la un loc = 2015 US Grand prix.
    36 8
  • bravo Lewis .....Vetel inca o tura si ii fura locul 2 lui Rosberg .!!
    24 8
  • Pentru baietii astia cu hamilton vinovat in primul viraj, sa o scurtam fara vorba lunga, toata lumea stie ca cine are interiorul, virajul ii apartine! Rosberg ma dezamageste cursa de cursa, a vrut sa intimideze in primul viraj dar nu a mai avut tupeul de anul trecut de a-i taia pneul :))
    31 11
  • 1. Felicitari Hamilton!
    2. Azi a fost prima data cand Rosberg l-a depasit pe Hamilton intr-o cursa de cand sunt coechipieri si a reusit sa se mentina in fata... o perioada (cu exceptia curselor din Malaysia 2013 si Bahrain 2014 cand s-au depasit reciproc in catedva viraje)
    15 7
  • Ricciardo, un frustrat, cand are masina buna merge bine, cand nu are, toate acrosajele se lipesc de el! A devenit un fel de rosberg!
    8 15
  • apropo am uitat .....vad in Verstapen un viitor campion ....daca are un ferrari sau un mercedes ...face liniste ..!!!!
    29 8
  • Daca ploaia nu a avut niciun cuvant de spus, sa inteleg ca pilotii au folosit intermediarele din cauza ca pista a fost udata artificial?
    13 7
  • bravo Lewis, bravo Mercedes, o cursă belea și mă așteptam să câștige el până la urmă, îmi pare rău de Kimi că a greșit încât a șifonat mașina, dar și de rus îmi pare rău că a forțat un pic la ieșirea din acel viraj și a avariat mașina, însă acroșajul dintre Ricciardo și Hulkenberg este clar vina australianului că i-a tăiat calea prea tare dar în fine, felicitări lui Lewis pt al 3-lea titlu și o seară bună vă doresc tuturor
    25 7
  • Superb Lewis!!!! Superba cursa !!! 3 titluri de campion
    25 11
  • Mclaren F1
    Ma gandesc unde ar fi ajuns Alonso fara sa fi fost acrosat de Massa la start, cu o oprire in plus fata de ceilalti si fara problema de la motor. Mclaren la anul va fi clar la bataie in fata. Ham are clasa de campion , chiar daca a jucat murdar la start. Vettel in linia masinii care a crescut, Ferrari vor fi sus la anul. Raikkonen...ar fi bine sa se retraga. E jenant. Sunt atatia piloti care n-au cu ce iar el isi bate joc de masina aia. Cursa superba, ce sa mai zic. Si asta doar din cauza ca au avut o pista umeda.
    15 6
  • Mclaren F1
    Si felicitari Red Bull! De ei am uitat. Cat a fost umed au rupt tot!
    19 1
  • O cursa foarte frumoasa cu un Raikkonen penibil,Kvyat si Ricciardo foarte buni pe ploaie dar slabi pe uscat,McLaren au progresat,Perez foarte bun,Vettel desi nu-l suport recunosc ca a facut o cursa buna,Rosberg oscilant,Verstappen fenomenal,FELICITARI LEWIS!
    37 4
  • Senna Fan
    In primul rand felicitari castigatorului.
    Insa sunt un pic dezamagit de prestatiile unor piloti.
    Hamilton nu a aratat nimic pe pista usa. A fost depasit pe rand the Ricciardo si de Rosber si presat de Kvyat, care oricum il depasea intr-un tur.
    Vettel anonim pe ploaie.

    Hamilton a aratat inca o data ca nu are fair play. manevra din primul viraj trebuia penalizata, conform comentatorilor de pe Sky si BBC. Dupa cum spunea cuineva, Hamilton este castigator de campionate, dar nu un adevarat campion.
    Can pista s-a uscat, iar aportul pilotilor a coborat la 10%, Hamilton a devenit brusc competitiv.

    Mai bine puneti ochii pe un Max Verstappen, Carlos Sainz Junior si Kvyat, care au aratat atat pe pista uscata, cat si pe pista uda.

    Pacat de Alonso. Un start bun, dar acrosat de Massa (incident de cursa). Apoi problema la motor, si greseala echipei de a nu-l chema la boxe la ultimul Safety car.

    In rest, ar trebui sa avem ploaie la fiecare cursa. Daca pista coontinua sa fie uda, Rosberg ar fi castigat cursa. Oricum, Rosberg are inca o data o nota mare pentru fauir play si joc curat,. O depasire frumoasa, fara "pupaturi de cauciucuri".
    51 35
  • @Senna Fan

    Te uiti degeaba la orice sport daca afirmi asa ceva:
    "Hamilton este castigator de campionate, dar nu un adevarat campion. " .
    Campion e cel care ridica trofeul la sfarsit, nu exista "meritat" sau "nemeritat" acolo.

    Legat de primul viraj: Hamilton in punctul de franare era in fata + ca avea interiorul... virajul era a lui. Rosberg trebuia sa franeze mai rapid daca nu vroia sa iasa inafara...
    32 39
  • Ati uitat sa actualizati clasamentul. In cursa Button a terminat in spatele lui Sainz, insa acesta din urma a fost penalizat cu 5 secunde pentru depasirea vitezei pe linia standurilor. Fiindca nu a avut un avans mai mare decat Button, Sainz a fost clasat oficial pe locul 7 dupa Button (acesta urcand pe 6).
    20 0
  • @Senna Fan
    Incerci sa spui tu ceva, dar nu prea ai inteles mare lucru...
    In primul rand, ce am vazut in aceasta cursa: RedBull inca au cea mai buna aerodinamica, dar nu-i ajuta motorul.
    In conditiile in care aderenta mecanica lipsea, Ricci si Kvyat aveau aripi pe langa Mercedes si Ferrari. Cand pista a inceput sa se usuce, lucrurile au revenit la "normal".
    Ma asteptam la o cursa buna de la McLaren, in conditiile in care nici restul nu puteau merge cu motorul la maxim, se mai egalau sansele. Si asa s-a si intamplat in cea mai mare parte a cursei, pana au aparut problemele tehnice.
    33 28
  • serban
    Se întreabă unii unde ar fi ajuns Alonsita fără acroșajul de la start. Dar fără SC-uri și fără fluctuațiile de clasament provocate de ele, unde ar fi fost ? Că iar a făcut "una din cele mai bune curse ale vieții" (declarație pe ESPN F1), deși toată cursa a stat în spatele lui Button, care, după câte știu, nu a avut noile specificații ! Jos pălăria pentru Honda, în sfârșit se văd progresele, deși sunt fan Ferrari sper că McLaren vor fi mai sus decât sunt acum, pentru că ei sunt adversarii de-o viață ai lui Ferrari, nu RBR, sau Mercedes, echipe cu succes efemer și care dispar după prima furtună ! Dar să faci permanent circ pentru orice tur mai rapid, sau pentru orice punctuleț, așa cum face Alonsita, mi se pare deja prea mult ! Nu este în spiritul unui mare team și sper să nu devină !
    24 35
  • Iliescu
    Felicitari campionului! Ca ne place sau nu este campion! Restul sunt povesti spuse de frustrati ca daca ca parca ca daca si parca ca de-ar fi sau de-ar fi fost. eettccc
    35 7
  • b a c v
    O cursa intr-adevar animata in prima sa parte, unde a fost clar avantajul RedBull in conditiile in care motorul, mai ales in sectoarele 2 si 3, nu avea un aport decisiv. Nici nu e de mirare ca Mercedes ori Ferrari au declinat oferta de a le furniza motoare de ultima generatie. Drept pentru care am vazut pilotii RedBull decisi, cu un plus de curaj pentru Ricciardo, insa rusul acumuleaza si la anul cu siguranta va avea mai mult "tupeu".
    Ferrari au fost mediocri pe ploaie, ca si Mercedes, iar inconstanta lui Kimi atinge noi limite...Degeaba ai talent cu carul, daca reuseseti curse bune doar 2-3 pe sezon. Despre Ferrari inca un aspect: mai e mult, foarte mult de munca la aerodinamica, lucru remarcat in prima parte a cursei, unde Toro Rosso erau in usor avantaj...
    Williams mai are de lucru cu fiabilitatea si cu un Massa din ce in ce mai demotivat. Oare chiar nu mai au de unde alege un alt pilot cu buget???
    Cat despre Mercedes, nu prea am ce zice. Si-au facut treaba, normal si sec, asa cum vedem de ceva ani ca se intampla in F1.
    Hamilton va castiga campionatul, insa doar atat. Senzatia pe care o am e ca vreo 10 piloti de pe grila actuala ar fi realizat acelasi parcurs. {cu exceptia lui Massa, Raikkonen sau Button - parerea mea}. Cat despre acrosajul din primul tur, vad o multime de pareri pro sau contra. Eu am vazut, in TOATE cursele, o anumita conduita a pilotilor de la Mercedes, de a evita duelurile - ceea ce e frustrant pentru spectatori, dar normal pentru echipa. Iar aici a invins tupeul lui Lewis. Era cu o jumatate de masina in spate la intrarea in apex, Nico l-a vazut si a ales traiectoria mediana, evitand sa inchida. In caz contrar se acrosau cu consecinte grave. Fiecare spectator va judeca dupa gradul sau de educatie, dar in acest caz Lewis a mers la intimidare iar Nico a ales sa evite coliziunea. Nicidecum "nu a rezistat atacului lui Lewis" cum sugereaza D.Popescu mai sus.
    Ca o concluzie, imi doresc in viitor un alt tip de competitie, in care factorul uman sa faca diferenta. Pentru ca omul e schimbator, psihcul sau are maxim si minim, e subiectiv, iar talentul e spectaculos. Competitia tehnica o fi atragatoare, dar nu aici. Pe sfertul de mila intr-adevar iti arati muschii cu "materialul". Eu prefer sa urmaresc pilotul/pilotii indiferent de echipa din care fac parte. M-am saturat sa anticipez campionul la constructori dupa atreia etapa si pe cel la piloti inca din vara... Si cam de prin 2009 tot asa am dus-o. Am scris cam mult, dar sant obosit de ceea ce a devenit F1.
    La buna vedere, fanilor...
    32 29
  • Sheitan
    @b a c v mult a trebuit sa treaca pana sa citesc un comentariu pertinent si inteligent la rubrica asta.....
    20 27
  • Bogdan
    Inca mai exista speranta. Felicitari BACV pentru comentariu. Mai vin-o p-aici.
    18 26
  • Sheitan
    multumim pentru manute rosii..... Denota ca prostia este mai presus de logica!
    8 17
  • @sheitan
    Sunt fani de-ai lui raikonen si care manuiesc manutele rosii, ma intreb ce mai cauta individu ala la Ferrari
    11 16
  • @sheitan
    Cred ca bacv ala esti exact tu in propria-ti piele, esti sub alta palarie la fel de ratacit in ceea ce vrei sa demonstrezi, comentariu mai impertinent la propriu ca al lui bacv ala rar citesti pe aici si ma refer la impertinenta starii de fapt pe care doar el in mintea sa o intelege! Nu poti critica mercedes, ferrari sau orice alta echipa de top ca este praf pe ploaie, toata lumea stie ca ploaia cauzeaza N factori negativi sau pozitivi asupra performantelor unui monopost, cat despre ce spune despre ricciardo nu am vazut nimic la el, decat ca la depasit toata lumea si ia inchis trasa lui hulkenberg percutandu-i suspensia puntii fata! In rest, a fost o cursa spectaculaosa pe care rosberg a pierdut-o din nou din cauza "zic eu" presiunii ce hamilton o pune pe el permanent! Vettel a demoinstrat din nou valoare de campion, mai ales prin depasirile curate si spectaculoase in detrimentul acelui ricciardo depasit de toti!
    17 9
  • @@sheitan, lol.... ok, eu sunt bacv (nu sunt dar pentru ca imi place mesajul mi-l asum) ..... in rest nu merita sa fac efortul sa iti raspund..... ar insemna sa ma cobor la un nivel mult prea scazut..... in schimb tu poti sa faci efortul de a da cat mai multe labute rosii in continuare...... sa ai si tu o ocupatie in viata!
    7 8
  • @@sheitan
    la 26.10.2015, 14:24 Ce cauta.... ziua de ieri sau o competitie in care sa concureze doar el impotriva lui si a gardurilor, competitie in care sa iasa intotdeauna pe locul 2 ca sa fie de vina Alonso!
    4 2
  • Clar ,voi va uitati la altceva...probabil pe DOLCE...HAM a avut contact la roata fata dreapta cu roata stinga fata a lui ROS-a fost impins intentionat in exterior-dar cum fanatasmul ia locul inteligentei ...fara comentarii prea multe...ma mir de cel care scrie pe site-ul asta ca nu comenteaza-POPESCU-A FOST CONTACT cu IMPINGEREA lui ROS in EXTERIOR...si cu asta basta...ce este greu de recunoscut evidenta?Gata este omul campion-stop la remarci de doi lei de genul ca HAM a intrat primul in viraj etc...a intrat dar cu schema-cu ,contact si impingerea adversarului in exterior
    8 17
  • ROSBERG
    https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/interviews/2015/10/nico-rosberg-q-a--letting-vettel-by-was-never-an-option.html
    4 1
  • balatescu
    o sa fie pilot nr 2 mereu daca mai sta la mercedes rosberg nu are loc de hamilton uitativa la toto si niki ce fete au cind cistiga hamilton si ce fete fac cind cistiga rosberg !!!
    7 2
  • @balatescu
    Dar jean todt si brawn ce fete aveau cand castiga schumacher, rosberg de bine de rau mai castiga cate-o cursa si care le pierde le pierde din proprie culpa, dar barrichello era obligat sa se dea la o parte din fata nesimtitului de schumacher, asa ca nu te ambala degeaba. Rosberg poate merita un titlu de campion dar barrichello nu poate merita, merita sigur! Asa ca ciocu mic ferraristilor, nu exista mizerie mai mare in f1 ca titlurile lui scumacher.
    4 5
  • De cat sa ne uitam la filme xxx mai bine ne uitam pe dolce la f1, e totusi mult mai interesant decat sa citim aberatiile mintiii tale fantasmagonice!
    1 3
  • cata lume de pe aci consuma cerneala degeaba ...

    realitatea sta asa:

    BV MB, BV HAM

    le-ati dat peste ceafa la toti

    Rosberg ... a pierdut pe mana lui si al echipei
    el nu aci a pierdut campionatul

    Vettel avea sansa daca de la inceputul anului avea masina pe care o are acuma

    astept cu interes sezonul 2016 sa-l vad pe Ham vs Vettel

    si sa nu utiam un lucru ...
    nu stiu dc ati observat dar McLaren da semne de revenire!!!!!

    oricum
    2015 e gata
    asteptam 2016

    Forza Ferrari!!!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru