Mercedes şi Renault au încheiat un acord pentru a bloca dezvoltarea nelimitată a motoarelor

de Daniel Popescu
Joi, 13.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes susţine că a ajuns la un acord cu Renault pentru a bloca intenţia rivalilor de la Ferrari şi Honda de a vota pentru dezvoltarea nelimitată a motoarelor începând din sezonul 2016.

Esential 66 este numarul componentelor motorului specificate in regulamentul tehnic
32 este numarul componentelor care pot fi modificate in pauza dintre sezoane
12 este numarul componentelor pe care Ferrari si Renault ar fi vrut sa le modifice in timpul sezonului
5 este numarul componentelor pentru care Mercedes era dispusa sa accepte modificari in timpul sezonului
Cei trei constructori prezenţi în sezonul 2014 al Formulei 1 nu au ajuns la un acord pentru a modifica regulamentul tehnic cu scopul de a permite dezvoltarea motoarelor şi în timpul sezonului, întrucât Mercedes nu a fost de acord cu solicitările formulate de Ferrari şi Renault.

În replică, cei de la Red Bull Racing au avertizat că vor propune o schimbare prin care dezvoltarea motoarelor să devină nelimitată începând din sezonul 2016, întrucât propunerea poate fi aprobată cu majoritate de voturi.

Cu toate acestea, cei de la Mercedes au reacţionat rapid şi au ajuns deja la un acord cu Renault pentru a se opune acestei iniţiative care ar conduce la o creştere majoră a costurilor de dezvoltare.

"Nicio companie serioasă nu ar permite o eliminare completă a restricţiilor. Renault şi Mercedes au un acord deplin. Nimeni nu poate fi în favoarea unui război total al motoarelor în 2016. Niciunul dintre actualii constructori nu ar fi de acord", a precizat Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.

În cadrul regulamentului tehnic actual, motorul este alcătuit din 66 de componente distincte, iar constructorii pot modifica 32 de componente în pauza competiţionala dintre două sezoane. Ferrari şi Renault au propus să poată modifica 12 componente şi în luna iunie, adică în timpul sezonului, pentru a putea reduce diferenţa faţă de Mercedes. Sub pretextul creşterii costurilor, germanii au propus un compromis prin care să poată fi modificate doar 5 componente, însă ideea nu a fost acceptată de Ferrari şi Renault.

Via BBC Sport

Comentarii (13)

  • @sorin
    BIG LIKE! Sorine, total de acord cu tine!
    13 4
  • le este frica , inca 60 de ani iar o sege
    4 2
  • este ceva normal ca Mercedes sa blocheze dezvoltarea motoarelor, atat timp cat sunt in frunte.
    6 7
  • Acest Puie Wolff încearcă să câștige printr-o regulă stupidă, și anume aceea care-i împiedică pe constructorii de motoare să fabrice motoare. Ce frumusețe... Ferrari trebuia să blocheze de la bun început trecerea la motoarele V6 Turbo și să rămână la cele V8, unde avea cel mai bun motor de pe grilă.
    5 3
  • Adrian
    Ce a fost F1 si ce a ajuns! Candva rampa de lansare pentru tehnologii inovatoare in aerodinamica si motoare, acum bataia de joc a bosorogului & Co. Unde sunt vremurile cand nu se impuneau atatea reguli de rahat si reducerea costurilor? Daca Williams, Ferrari, Mclaren se retrageau pentru ca nu au castigat nu stiu cati ani la rand, nu mai exista F1....desi au continuat iar rasplata a venit (in unele cazuri dupa multi ani, dar a venit). In schimb daca ne uitam la Mercedes...cum nu castiga, gata se retrag, isi iau atitudinea de copii rasfatati si pleaca. Pai ba, daca Ferrari, Williams sau Mclaren faceau la fel voi nici nu mai existati ca Mercedes in F1. As vrea ca Ferrari sau McLaren Honda sa "gaseasca gaura de la covrig" si sa le-o traga astora de Mercedes si Renault rau de tot...poate de data asta se retrag din F1 pe bune.
    8 1
  • undei atunci competitia ?daca nu se mai dezvolta motoarele inseamna ca o sa ne uitam doar la dueluri mercedes ,ceilalti o sa se plimbe ,lasati sa faca ce stiu mai bine fiecare sa avem spectacol mu monotonie...dar totu e pana la bani..
    6 2
  • Eu nu stiu ce intelegeti voi diin ce ati citit mai sus, dar eu am inteles ca intre sezoane fiecare constructor poate se modifice 32 de componente din cele 66. A, Mercedes blocheaza dezvoltarea in timpul sezonului, dar asta nu inseamna ca in sezonul urmator ferrari sau renault nu pot fi la fel de performanti ca Mercedes...
    Si mai asteptati putin ca o sa apara si Mirciulica care ne spune ca motorul Honda o sa-i sparga pe toti.
    7 0
  • Regulamentul zice sa nu modifici componentele motoarelor din F1, deci reduc costurile. WTF!! Adica ei stau si se uita la televizor tot sezonul si dupa ce se termina se apuca de dezvoltat motoare?!!?! ::-))) Ei dezvolta tot timpul, numai ca nu au voie sa le puna pe masini. Deci costurile sunt relativ constante. Parerea mea.
    2 1
  • Pentru cei de mai sus: La finalul anului pot modifica 49% din motor. Un freeze de peste 90% o sa fie doar din 2018 deci nu vad unde ii problema. Ferrari comenteaza pentru ca sunt singurii care isi permit un razboi "monetar" (pe dezvoltare) cu Mercedes: ceea ce le-ar asigura cel putin locul 2. Horner in schimb vorbeste iara fara el, fara Newye e moarta si RB... Oricum se face prea mare scandal legat de motoare, probabil pentru media. Da Mercedes are avantaj, dar a doua masina in campionat e motorizata renault. Ii vorba de intreg pachetul. Asa cum RB domina cu blown diffuser si alte inovatii asa si Mercedes a contruit o MASINA mai buna nu neaparat un motor...
    1 5
  • Adevarul este undeva la mijloc. Cu siguranta ar trebui lasata o marja considerabil mai larga de dezvolatere a motoarelor decat vrea Mercedes sa cedeze, dar nu sunt de acord nici cu ceea ce vor Ferrari si Honda (si retineti spun Honda, desi Mclaren ar avea de castigat) sa reintram intr-un razboi total al constructorilor de motoare in care sa se poata dezvolta nelimitat iar costurile sa urce cu cateva sute de milioane de euro in doar 3-4 ani. Vor fi ucise Lotus, FI, Sauber, si desi pe aici sunt cativa destepti care ar dori ca echipele de mijloc si mici sa fie anihilate, este o perspectiva nociva pe termen lung. Voi credeti ca daca motoarele vor fi dezvoltate in mod liber si constructorii investesc masiv, chiar credeti ca pretul acestor motoare vor ramane la 15-22 de milioane cat sunt in prezent?? Se vor dubla cel putin. Este F1, intr-adevar, este la creme de la creme in motor sport, dar nici nu putem ajunge unde o echipa sa trebuieasca sa dea 40-50 de milioane doar pe motoare. E nesustenabil si va rupe F1 in doua.
    4 3
  • serban1955
    Aiurea, de când există F1 totul s-a împărțit în bogați și săraci, în echipe mari și echipe mici, cheltuielile au fost uriașe și cu toate astea, după știința mea, niciodată nu au fost mai puțin de 10 echipe pe grilă ! Este foarte îngrijorător însă faptul că se incearca transformarea F1 din elita elitelor, din campionii dezvoltării de super tehnologii, într-o mârțoagă deșelată, dar economică. Ori abordarea asta nu are nimic în comun cu spiritul F1 ; poate fi o afacere profitabilă, dar nu F1 !
    3 1
  • @serban1955

    Realitatea economica la nivel mondial chiar daca criza economica a trecut in mare parte va fi bazata de acum inainte pe eficienta, in orice domeniu. Socul din 2008-2009 le-a dat un bobarnac tuturor marilor companii trezindu-le la realitate si aratandu-le ca am ajuns unde am ajuns datorita acestei conceptii ultra elitiste (asa cum consideri tu natura F1). A avut loc o reasezare naturala a ceea ce trebuie sa facem pentru a nu mai ajunge niciodata sau foarte greu in momente gen 1929 sau 2008. De acum inainte trendul general in relatiile macro economice, relatii care interfereaza cu toate segmentele sociale (intrand aici si motor sportul), va fi de eficienta, ban dramuit si gestionat intr-un mod chibzuit, si nu mai varianta mediteraneana de a cheltui, a cheltui, a cheltui si a investi fara limite. Criza economica si criza datoriilor din U.E a demonstra ca in fatza unor astfel de turbulente economice modul de gandire german si cel nordic este mult mai sanatos si mai sustenabil decat cel specific sudului european sau cel in care functioneaza paradisurile fiscale sau tarile exportatoare de petrol. Marile companii germane producatoare de masini la fel ca cele nord americane si majoritate asiatice pun in centrul conceptiei lor tot ce este eficient, practic, si de viitor. De aceea nu mai vedem in F1 motoare V10 sau macar V8. O masina cu motor V10 isi achizitioneaza poate 2% din populatie, dar noua tehnologie introdusa in F1 cu V6 turbo poate reprezenta o nisa comerciala si tehnologica de crestere pentru Mercedes, Renault si Honda ce pot acoperi sute de mii de masini cu astfel de motoare pe un an fiscal si profituri de sute de milioane de dolari pe un an fiscal. Asta cauta si Daimler si Renault si cu siguranta si Honda (de accea s-au si reintors in F1, daca ramaneau la V8 nu o faceau).
    F1 nu este rupta de pe luna, in care cele mai exotice si mai futuristice conceptii de motor, aerodinamice, etc sa prinda viata. Era poate pana cand lumea sa isi dea seama ca la un tsunami economic la nivel mondial nici o mare companie nu e suficient de robusta incat sa ii dea de gandit ce anume sa faca pe mai departe. F1 trebuie sa fie ceva special si elistist in sporturile cu motor, dar in acelasi timp componenta eficientei si rentabilitatii nu trebuie negligata. F1 nu poate sa fie doar Ferrari care ramane in F1 din traditie si amorul artei, F1 trebuie sa fie un proiect in care companii ca Daimler si Honda sa poata participa intr-o formula in care Consiliile de Administratie sa contabilizeze mult mai multe beneficii decat munti de bani risipiti pe cercetarea si dezvoltarea unor solutii pur si simplu neaplicabile.
    4 3
  • @Mclaren_Mircea_1984- Singura observatie pertinenta, corecta si logica la acest articol. Nu sunt de acord cu majoritatea postarilor tale(in fine fiecare avem opinia noastra) dar astazi ai facut un comentariu de nota 10.
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru