Feedback

Un nou Guvern, noi promisiuni: autostrada Sibiu - Piteşti şi una care leagă Moldova de Transilvania au devenit prioritare

Publicat Luni, 23.11.2015
de Daniel Popescu
Comenteaza 9
Un nou Guvern, noi promisiuni: autostrada Sibiu - Piteşti şi una care leagă Moldova de Transilvania au devenit prioritare - Poza 1
Autorităţile afirmă că în cadrul bugetului pentru 2016 vor aloca bani pentru începerea lucrărilor la Autostrada Sibiu - Piteşti, dar şi că vor lega Moldova de Transilvania printr-un astfel de drum rapid.

Esential 2016 este anul în care ar trebui să înceapă construcţia Autostrăzii Sibiu - Piteşti
Autostrada Sibiu - Piteşti a devenit noua prioritate a autorităţilor pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, însă pentru moment există mai mult dezbateri publice şi mai puţine acţiuni concrete.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a publicat recent cinci variante de traseu pentru această autostradă, iar noul guvern condus de premierul Dacian Cioloş a promis ulterior că lucrările vor începe în 2016.

Totuşi, bugetul Ministerului Transporturilor, care alocă bani inclusiv pentru autostrăzi, ar putea scădea cu 40% faţă de anul trecut, ceea ce ar avea un impact puternic negativ asupra proiectului. Premierul Cioloş insistă însă că Autostrada Sibiu - Piteşti va fi inclusă în bugetul pentru 2016 şi, în plus, afirmă că se vor aloca bani şi pentru o autostradă care să lege Moldova de Transilvania.

Moldova este puţin izolată în privinţa investiţiilor. Cred că ar trebui să dăm un semnal că vrem să legăm Moldova de restul ţării.

Dacian Ciolos
Premierul Romaniei
"Aş vrea să demarăm proiectul Piteşti - Sibiu. E important să dăm semnalul, să-l avem prins şi în buget. Mai e şi legătura dintre Moldova şi Transilvania, avem această prioritate şi în Master Plan. Moldova este puţin izolată în privinţa investiţiilor. Cred că ar trebui să dăm un semnal că vrem să legăm Moldova de restul ţării", a explicat Cioloş în cadrul unei emisiuni la postul Digi24.

În prezent, România nu are planificată nicio autostradă spre Moldova, însă există câteva propuneri prin care Moldova să fie unită cu Transilvania. Autostrada Târgu Mureş - Ungheni, care va trece şi prin Târgu Neamţ şi Paşcani, va începe să fie construită în 2021, în timp ce despre Autostrada Suceava - Satu Mare nu se cunosc detalii suplimentare.

De asemenea, pe hârtie mai există proiectele de autostradă Ploieşti - Siret, Braşov - Bacău, Brăila - Buzău sau Focşani - Albiţa.

Via Digi24


Comentarii (9)

  • Ion Ardeleanu
    Planuri, planuri, planuri.. Nu sunt decât vorbe și bani risipiți de CADNR, cea mai ineficientă și mai mafiotă structură de stat din Romania.
    16 0
  • si ne mai mmira ca imaginea moldovei este ca de sat fara caini unde oamenii stau la lumina opaitului asta daca nu lenevesc prin birturi, se bat in cap de craciun si sunt crucificate maicutele

    estul salbatic....
    13 1
  • rozalia: De unde as putea cumpara o caseta de directie pt ford transit din 1990? Raspunde
  • transilvanaro@gmail.com
    Pana nu dispare Narcis Neaga cu gasca lui nu se poate face nimic la CNADR
    13 1
  • @Vianu

    Nu e chiar cum spun legendele. Viitoarea mea soție e din Sălaj și în satul bunicilor ei e la fel. Oamenii vorbesc doar de pălincă și îi aduni de prin șanțuri. Există bețivani în Moldova destui, dar imaginea i s-a făcut și din cauza stereotipurilor pentru că satele din celelalte regiuni nu sunt cu mult mai ”treze” în ceea ce privește alcoolismul.

    Revenind, da, Moldova are nevoie ca de aer de autostradă care să o lege de Ardeal. Dar, am auzit atâtea vorbe încât suntem aproape imuni. Ne dorim și fapte. Ca și orice alt român, indiferent de zonă.
    18 1
  • someone
    nu cred ca satele din transilvania moldova sau oltenia sant foarte diferite unele de altele. fiecare locatar al provinciilor tarii vede neajunsurile concurentei, dar nu si pe ale lor: de aceea un ardelen nu va zice niciodata uite ce betivani is oamenii in satul meu. dar in acelasi timp e adevarat ca zona rurala s-a cam depopulat, sansele de munca acolo sant infime , agricultura e la pamant pentru micile gospodarii si nimeni nu face nimic sa readuca stralucirea satelor de dinainte de 89 .
    on topic: nu numai moldova are nevoie de autostrada aia, toata tara are nevoie de o infrastructura cat de cat aproape de civilizatie. ganditi-va ce s-ar putea intampla daca pitesti-sibiu nu se face si ford si renault isi duc la indeplinire amenintarile
    14 0
  • Urmaresc cu interes aberatiile ministrilor !!!
    Ca si cei precedenti, nici domnul Ciolos, nici ministrul transporturilor nu discuta despre modificarea legilor ce fac posibil furtul in masa !!!
    Trebuie introdusa legea garantiilor, lege valabila in toate tarile civilizate si cu infrastructura ( Germania, Franta, Anglia, etc ).
    Aceasta lege nu mai permite garantarea lucrarilor de catre constructori pe 2 sau 5 ani ( stim rezultatul ), ci impune garantarea lucrarilor de catre companii de asigurari.
    Functioneaza in toata lumea civilizata, DAR, nu prea mai poti fura !!! In plus, legea este valabila pentru tot ce inseamna lucrari publice ( o parte buna din bugetul tarii ).
    Debusolant pt mine este faptul ca nici macar PRESA nu discuta despre asta !!!
    Politicienii si guvernantii trebuies PRESATI serios pentru a lua decizii favorabile cetatenilor si defavorabile lor !!!
    Astept PRESA libera si fara interese sa ia atitudine !
    23 0
  • Sandu al-III-lea
    Daca e posibil sa dureze numai un an constructiile ar fi perfect.Pentru ca un an sta acest guvern la putere.Dupa acest an,cu siguranta nu se va mai face nimic.Propun muncitori chinezi.Doar ei le pot termina intr-un an.Poate chiar mai devreme,cine stie.
    4 0
  • @Radu, foarte bine punctat. O garantie facuta de o companie de asigurare va fi mai solida decat una facuta de constructor. O companie privata va dezlega avocatii din lesa si va face praf orice sarlatan care va incerca sa le ia din mamaliga. Asa cum stau lucrurile in ziua de azi, statul este doar o vaca de muls pentru lipitorile din Ministerul de Transporturi via companiile de constructii.

    Dar cand sarlatanii sunt in fruntea statului, cine sa-i controleze sau sa le puna botnita?

    In alta ordine de idei, nevasta-mea e de langa Sighetu Marmatiei. Pai cum trag aia la masea cred ca ar face de rusine orice Moldovean infdiferent de experienta. Pe mine cel putin dupa al doilea paharel de trascau m-au parcat 24 de ore cu rotile-n sus fara drept de apel.
    6 0
  • Zona de nord a Moldovei in special, este extrem de frumoasa.Peisaje superbe, manastirile absolut senzationale, mancarea .....:) la fel, singurul dezavantaj mai ales din punct de vedere economic ca sa zic asa sunt vecinii de granita:Ucraina si Republica moldova.
    Merita vazuta Moldova!!
    Sanatate va doresc!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru