BMW, Fiat, Ford, Mercedes, VW, Volvo, GM, Renault şi PSA vor lucra împreună la maşini autonome

de Bogdan Mirică
Luni, 10.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nouă dintre cei mai importanţi constructori auto vor testa în Wolfsburg maşini care se conduc singure. proiectul va dura 42 de luni şi promite că finalizarea sa va aduce primele maşini autonome de serie din lume.

Ideea unui automobil care se conduce singur este tot mai aproape de realitate. Un consorţiu alcătuit din 29 de companii, printre care şi constructori auto cu greutate, şi-au unit forţele pentru a demara un proiect responsabil cu stabilirea parametrilor pentru maşinile autonome de serie.

Botezat AdaptIVe (Automated Driving Applications & Technologies for Intelligent Vehicles), proiectul se va întinde pe o perioadă de 42 de luni şi se va desfăşura în Wolfsburg, oraşul natal al brandului Volkswagen. După cum poate fi intuit, Volkswagen este unul dintre iniţiatorii proiectului.

Alături de germani vor contribui cu expertiză şi cercetare şi alte companii auto mondiale interesate de producţia maşinilor autonome: BMW, Fiat, Ford, General Motors, Mercedes Benz, PSA Peugeot-Citroen, Renault şi Volvo.

Esential 29 de parteneri participă la proiectul comun AdaptIVe.
42 de luni va dura perioada de testare a maşinilor care se conduc singure
Ţintind clienţii care îşi doresc mai multă relaxare la volan, dar şi o rulare mai sigură, mai economică şi mai puţin congestionată, iniţiatorii proiectului vor cerceta tehnologiile care folosesc senzorii din maşină şi din afara ei pentru a păstra controlul permanent al funcţiilor, pentru a comunica mereu cu alţi participanţi la trafic sau cu organele responsabile de infrastructură.

Cei 29 de parteneri AdaptIVe vor dezvolta şi testa funcţionalităţi noi pentru şapte maşini şi un camion, capabile să simuleze un comportament semi-autonom sau autonom în traficul urban, în cel de pe autostradă şi chiar situaţii inedite din parcare.

Pe lângă testarea şi îmbunătăţirea acestor tehnologii deja existente, partenerii vor explora implicaţiile legale pentru producători şi şoferi, precum şi capacitatea de a respecta regulile în trafic.

În 2011, o parte din cei 29 de parteneri au încheiat un proiect asemănător cu rezultate bune. El s-a desfăşurat tot în Europa şi s-a numit HAVEit (Highly Automated Vehicles for intelligent transport). Scopul său a fost acela de a explora comportamentul semi-autonom al vehiculelor şi sistemele care pot permite asta.

via motorauthority

Comentarii (10)

  • HAHAHA, toti dintre astia se chinuie sa faca impreuna, si la final vine Toyota si ii lasa lati HAHAHAHA, ador industria auto cat de stupida este.
    8 50
  • pai nu este asa ? si voi sunteti la fel de idioti ca nemtii de la ADAC astia care au pus negative......hai besiti d'acilea
    6 42
  • Pai acum sigur se va concretiza ceva, ca doar e initiativa nemtilor.
    Adica Volvo deja a testat astfel de masini in trafic real si prin Spania si in prezent 100 de Volvo se plimba singure prin Goteborg, dar toti sunt legati la ochi si nimeni nu vede nimic. Au sisteme prin care masina isi gaseste singura loc intr-o parcare si parcheaza singura, dar nimeni nu vrea sa auda de sistemul asta, ca nu e inventat de germani.
    Si brusc apar inventatorii tuturor sistemelor, germanii, si astfel toate meritele si laudele le vor apartine.
    Si astfel vom auzi curand ca datorita germanilor, conducem noi masini autonome si ca suedezii sau japonezii (a caror Priusuri au tot fost testate de cei de la Google) nu au facut mai nimic si nu au avut niciun aport.
    Dar sa vedem partea buna a lucrurilor: se doreste un condus mai relaxat si sigur, deci nu conteaza cine si ce face, numai sa vedem si noi in practica ceva bun.
    13 13
  • Nu-mi trebuie ! Pacat ca in jur de maxim 2 decenii condusul va fi interzis in totalitate.
    15 5
  • daniro
    " BMW, Fiat, Ford, General Motors, Mercedes Benz, PSA Peugeot-Citroen, Renault şi Volvo"
    unde vedeti numai nemti?
    18 2
  • facelift
    Masini pentru prosti!!!!!! Masina este facuta sa fie condusa. Halal siguranta in trafic cand s-o strica vreun senzor...
    O sa aiba aceleasi "succesuri" ca masina electrica...
    11 18
  • @facelift
    din pacate e multi prosti d`astia pe drumuri, nu e numai destepti
    18 1
  • Poate de masini electrice scapam dar de masini mai mult sau mai putin autonome nu. Toti producatorii au cochetat mai pe fata sau pe ascuns cu diverse sisteme de conducere autonome si aceasta cooperare probabil are ca scop crearea unui protocol unic de comunicare intre masini in scopul optimizarii si compatibilizarii acestora. Nu cred ca o sa faca intre ei schimb de software sau tehnologie prea mult dar la sfrasit o sa rezulte un standard asemanator cu ce a fost HTTP sau JAVA
    4 1
  • Lasand la o parte unele comentarii tragic-comice carora pur si simplu nu are rost sa le raspunzi... nu vad de ce as face-o pentru ca oricum ar fi in zadar, ce cred eu ca trebuie inteles din aceasta stire este ca defapt doar "fanii" si ultrasii marcilor se urasc intre ei. Companiile in sine isi cunosc limitele, isi respecta concurenta lasand un loc de "buna ziua!" si eventual si de o colaborare. Deci fanii spun ca marca lor este "excelenta", asta ca sa folosesc un cuvand des folosit de unii cand e vorba de un anumit constructor... este excelenta in tot: masini, motoare, cutii de viteze, mangeri si sefi, motorsport,fiabilitate... bla,bla, bla.
    Si eu zic ca NU intamplator avem acesti constructori. VW vine cu infrastructura (apropo, cine are cap sa inteleaga niste lucruri ca VW nu se crede buricul pamantului cum cred unii -adevarul este ca de-asta tocmai ei sunt initiatorii acestui proiect, asa-i?!), Volvo vine cu sistemele pe care deja le testeaza la propriu, BMW a avut acum cativa ani astfel de sisteme in faza de concept, Ford are Focusul care parcheaza singur etc. Deci fiecare are cate ceva. Si pe principiul "unde-s doi puterea creste" sau in cazul de fata unde-s 8 puterea creste, nu pot decat sa le urez succes. Nu este nici un fel de rusine o astfel de colaborare si nu este vorba de nici un fel de calcare peste onoarea proprie. Doar in cazul fanilor poate. Cum sa colaboreze BMW si Mercedes cu Fiat, Renault sau PSA?! Personal cred ca nu ai ce sa discuti cu astfel de indivizi. De-asta nici nu prea mai scriu pe-aici. Asa cum am spus la inceput nu prea vad de ce si mai ales pentru ce.
    @hal, poti sa jignesti cat vrei, sa faci misto cat vrei de cine vrei, asta nu te face mai destept. Din contra. Dar vezi tu, iti trebuie niste rotite care sa se invarta in cap sa te prinzi de-asta. Deci poti sa continui. Spor!
    18 3
  • Vasilica
    @gigi ala se numeste PROTOCOL!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru