Cursă de 24 de ore cu mașini electrice? Organizatorii Le Mans plănuiesc introducerea unor prototipuri electrice în competiție

de Mircea Meşter
Marti, 10.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cursa de la Le Mans se va îndrepta spre reguli care vor obliga prototipurile participante să fie full-electrice. "Așa ajutăm dezvoltarea mașinilor de stradă", spun organizatorii.

Organizatorii Cursei de 24 de ore de la Le Mans anunță o aplecare mult mai serioasă asupra tehnologiilor alternative de propulsie pe modelele care vor concura în viitor în cea mai cunoscută cursă de anduranță a lumii. Conform declarațiilor lui Pierre Fillon, președintele organizației care are grijă de buna desfășurare a Cursei de la Le Mans și a Campionatului Mondial de Anduranță, regulile din ce în ce mai stringente pe care le pregătesc organizatorii vor duce în viitor la mașini full-electrice care vor concura în cea mai dură cursă de anduranță a lumii. 

"Le Mans nu e important doar pentru motorsport, ci și pentru viitorul mobilității. Cum viitorul mobilității este legat de zero emisii, și Le Mans trebuie să fie la fel", spune oficialul francez într-un interviu acordat britanicilor de la Autocar.

Scopul noilor reguli va fi de a transforma competiția de anduranță într-un loc în care constructorii pot să experimenteze cu elemente care vor fi ulterior transformate în dotări ale mașinilor de serie.

De altfel, există un plan clar în acest sens: "Ne vom concentra pe tăierea costurilor în zone care nu sunt foarte relevante pentru mașinile de stradă, așa cum este aerodinamica extremă, și vom pune accent pe dezvoltarea tehnologiilor eficiente", anunță Pierre Fillon.

Conform calculelor oficialilor francezi, faptul că prototipurile din categoria-regină LMP1 sunt hibride a dus la dezvoltarea serioasă a tehnologiilor de acest tip în gamele constructorilor implicați. De exemplu, Audi - al cărui prototip de Le Mans este un hibrid diesel-electric - a dezvoltat o versiune de șosea hibridă a lui Audi Q7 care poate fi comandată fie în versiune benzină-electric, fie diesel-electric. "Tehnologia hibridă utilizată în competițiile noastre a dus la economisirea a milioane de tone de petrol la nivel mondial", susține Fallon

Comentarii (3)

  • uimitor.."hai sa facem ce trebuia sa facem de la inceput"
    2 0
  • Si masinile vor avea o remorca pentru acumulatori pe care o vor scbhimba la pit stop?
    1 2
  • Probabil vor avea baterii de acumulatori pe care ii vor schimba.
    Cum la un aparat foto pe care il folosesti intensiv tii o baterie in el si una in priza, asa si la masinile de curse este o solutie. Si se vor cere baterii mai mici si eficiente.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru