Feedback

Emisiile medii de CO2 ale mașinilor noi au crescut ușor în 2017 la 118.5 g/km. Scăderea vânzărilor de mașini diesel, principala explicație

Publicat Miercuri, 25.04.2018
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 5
Emisiile medii de CO2 ale mașinilor noi au crescut ușor în 2017 la 118.5 g/km. Scăderea vânzărilor de mașini diesel, principala explicație - Poza 1
Un raport oficial arată că mașinile noi comercializate în Europa în 2017 au avut emisii medii de dioxid de carbon de 118.5 g/km, în creștere ușoară față de anul 2016, ca urmare a scăderii vânzărilor de mașini diesel.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Scandalul Dieselgate are ca efect pe termen lung o scădere a vânzărilor de mașini diesel, sistem de propulsie responsabil în special pentru emisiile de oxid de azot (NOx).

Pe de altă parte, motoarele diesel emit o cantitate mai mică de dioxid de carbon comparativ cu unitățile pe benzină, iar acest lucru este confirmat și de un raport preliminar al Agenției Europene pentru Mediu pentru anul 2017.

Instituția a anunțat că emisiile medii de dioxid de carbon ale mașinilor noi vândute în Uniunea Europeană în 2017 au crescut ușor de la 118.1 la 118.5 grame pe kilometru. În acest context, atingerea pragului de 95 g/km, prevăzut pentru anul 2021, devine și mai dificilă.

Dintre cele 28 de state membre al UE, 17 au înregistrat un nivel de emisii mai ridicat decât în 2016, în timp ce România se află în "clubul" statelor în care emisiile au scăzut. Astfel, emisiile medii ale mașinilor noi vândute în România în 2017 au fost de 120.6 g/km, în scădere de la cele 122 g/km înregistrate în 2016. Chiar și așa, România are în continuare emisii mai mari decât media Uniunii Europene.

Datele oficiale arată că 53% dintre mașinile noi vândute în UE în 2017 au avut motor pe benzină, în timp ce cota de piață a propulsiei diesel a scăzut la 43%. De altfel, 2017 a devenit primul an de la startul monitorizărilor realizate de Angetia Europeană pentru Mediu când motoarele pe benzină au fost mai populare decât cele diesel. Singurele țări europene în care înmatriculările de mașini diesel au crescut comparativ cu 2016 au fost Italia (+0.6%) și Danemarca (+6.9%).

Via European Environment Agency


Comentarii (5)

  • din seria sa ne incingem mai repede, totul e o mare cacealma
    8 2
  • mircea badea
    pe bune, aia e crestere?!
    2 0
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • LEXMARK
    Pe bune?...
    E ca si cand ai spune ca sunt mai multe masini albe pe soselele lumii, lucru extreme de relevant.
    Pai ce ma intereseaza valorile CO2 cand cancerul in forma pura se scurge pe esapamentul utilajelor diesel?
    Realitatea este ca marii constructori germani vor avea extreme de mult de suferit daca publicul continua sa aleaga altceva in detrimental diesel-urilor si de aici toata aceasta campanie.
    Dar oare mai e cineva care sa nu fie constient de toata aceasta mascarada cu CO2-ul?
    4 1
  • Octavian
    Interesant cu Danemarca. Nu ma asteptam.
    Care ar putea fi explicatia? Banuiesc ca ceva legat de taxe...

    PS: Oare prin Danemarca or circula masini "pe Bulgaria" ?
    1 0
  • bla bla
    @LEXMARK mascarada cu CO2-ul?Presupun ca esti unul din "inteligentii" care au impresia ca CO2-ul nu e un gaz de sera si ca toata chestia cu incalzirea globala e vrajeala.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru