Fiat Aegea este înlocuitorul lui Linea: un nou concurent pentru Renault Fluence, Skoda Rapid și Dacia Logan

de Mircea Meșter
Joi, 21.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
România este o țară care iubește sedanurile compacte, iar noul Fiat Aegea este unul dintre modelele care ar putea profita de motorizările moderne și de tehnologie pentru a tăia o felie serioasă din segmentul din ce în ce mai aglomerat al berlinelor de familie de buget.

Urmașul pe linie directă al actualului Fiat Linea a fost prezentat astăzi oficial în Turcia, în cadrul Salonului Auto de la Istanbul. Noul sedan compact dezvoltat de Fiat se numește Aegea (se citește "Egeea", n.r.) și va intra pe piața din Turcia în această toamnă, urmând să fie prezent ulterior pe alte 40 de piețe pe care activează Fiat, implicit în România.

Desenat de Centro Stile Fiat și produs la uzina pe care Fiat o deține în Bursa, Turcia, Noul Fiat Aegea a primit acest nume cu dedicație pentru Turcia, țară care va sprijini producția sedanului compact al mărcii italiene. "Noul model Fiat apare pe lume ca o combinație unică de confort, eficiență și tehnologie. Cu ajutorul efectului pe care îl oferă designul italian a fost dezvoltat un proiect  de calitate cu proporții de sedan pur și puternic", notează Fiat în comunicatul oficial alăturat fotografiilor oficiale cu noul sedan.

Conform oficialilor italieni, Aegea este un model construit încă din start pentru a fi un sedan. faptul că nu este derivat dintr-un hatchback, așa cum se întâmplă în cazul multor modele din segment, este un avantaj mai ale la nivel de proporții, ceea ce înseamnă că designul general al acestui model nu a avut de suferit din cauza unei astfel de adaptări.

2000 de oameni au lucrat la dezvoltarea proiectului Aegea în ultimii trei ani la Tofaș R&D, centrul de cercetare și dezvoltare pe care Fiat îl deține în Turcia.

Bine ați venit în interiorul noului Fiat Aegea.

Esential 120 CP va dezvolta cel mai puternic motor de pe Fiat Aegea, probabil diesel-ul Multijet II de 1.6 litri.
510 litri are portbagajul lui Fiat Aegea, aceeași capacitate cu cea a lui Dacia Logan.
Este de notat faptul că liniile noului sedan italian nu seamănă cu nimic din actuala gamă a mărcii, concentrată mai ales pe variante de caroserie derivate din succesul pe care l-a avut și îl are pe piață modelul 500. Astfel, facem cunoștință cu o grilă frontală imensă, cu blocuri optice frontale legate de grilă și cu un spate dominat de blocuri optice semiovale. Fiind un sedan destinat piețelor care apreciază spațiul interior, noul Fiat Aegea oferă un ampatament foarte ridicat, de 264 de centimetri, reflectat în spațiul interior, dar și un portbagaj de 510 litri, identic cu cel pe care-l are Dacia Logan, de exemplu.

Sub capota lui Fiat Aegea se vor regăsi motoare care vor oferi între 95 și 120 de cai putere, ele adresându-se atât celor care preferă benzina, cât și amatorilor diesel. Nu există detalii legate de aceste motoare, însă știm că versiunile diesel fac parte din familia Mutlijet II de eră modernă a celor de la Fiat, cel mai bun consum fiind de mai puțin de 4.0 litri/100 km.

Fiat Aegea va fi un model care se va încadra cel mai probabil în zona inferioară-medie de preț în segmentul sedanurilor compacte, ceea ce înseamnă că rivalii săi vor fi Renault Fluence, Skoda Rapid și chiar Dacia Logan.

Totuși, modelul Fiat nu face rabat de tehnologie. Pachetul UConnect beneficiază de un centru de control în forma unui display touch color cu diagonala de 5 inch care comandă pachetele Bluetooth, streaming-ul audio, sistemul de recunoaștere vocală, navigația TomTom și camera de marșarier.

Comentarii (29)

  • Alex Radoi
    Fata aduce grav a Focus, dar per total arata extraordinar. Speram ca o sa fie si buna.
    31 22
  • Alex Radoi
    De fapt, seamana si mai bine cu noul Mondeo, ma rog, aduce a Ford in general.
    26 15
  • arata ca de 30k euro........si probabil ca la 15k-20k euro va fi un succes...
    26 16
  • Crystyann
    Daca ajunge in plaja 125k-20k atunci va fi un real...esec.
    Avand in vedere ca este urmasul lui Linea ar trebui sa fie in plaja de pret 8.000 - 15.000 EUR.
    36 9
  • De cand Fluence concureaza cu Logan?
    40 7
  • Designul e frumos, atat in exterior cat si in interior. Combinatie de elemente de la Dodge Dart si Chrysler 200 cu mici tente Fiat.

    Portbagajul e foarte incapator insa sincer sunt curios ce rezolutie va avea ecranul...pentru ca pana acum Fiat a oferit grafica slaba si pixelata, specifica mai mult modelelor mai vechi.

    Se va bata intr-adevar cu Rapid si Fluence insa nu cu Logan care e in alta plaja de preturi (Aegea va porni ca preturi cam de pe la varianta de top a Logan-ului).

    Nu trebuie sa ne asteptam la materiale moi si foarte prietenoase insa pe de alta parte nici concurenta directa (Rapid, Fluence, Elantra) nu le foloseste decat in cazul schimbatoarelor si volanelor, de altfel locurile cele mai atinse de catre soferi.

    @Crystyann Nu stiu daca ai observat insa toti producatorii au marit preturile in ultimii 3-4 ani fata de acum 6-7. Ofera mai multe dotari, finisari mai bune si sunt obligati sa ofera o siguranta superioara, rezultand cresteri ale costurilor care se reflecta in preturi. Partea buna e ca majoritatea au promotii. Unii permanente stil Hyundai (e doar un tertip de marketing de fapt la ei), altii doar cu anumite ocazii. Ideea e ca reducerile trebuie urmarite si chiar merita mai ales pe praful asta si in cazul unor masini de volum-buget.
    27 3
  • dumy78
    Aduce el a Ford/Mustang, dar arata al naibii de bine ......
    28 6
  • Arata non-italian! Dar ne place. Reactia mea initiala a fost: wow, e super! La fel ca a voastra. Deci se vede treaba ca nu prea ne place designul italian non-premium/non-sport.
    Fiatul asta nu cumva concureaza cu Octavia?
    Rapid concureaza cu mai micul Albea (care nu mai e) si Peugeot 301/ Citroen C-Elysee, Toledo, Logan ...
    16 10
  • @Automarket
    De cand Fluence, Rapid sunt in segment cu Logan ? Logan este un sedan subcompact ( segment B ) low cost.

    @Tibi, Rapid nu concureaza cu nici un Albea. Rapid este compact ( segment C) de intrare , nu subcompact.


    Interiorul imi aduce putin cu Fiat 500x, iar asta nu-i deloc rau, arata modern. Daca va avea un pret de 8.000- 15.000 euro maxim, va fi un best buy in clasa sedanurilor compacte, avand in vedere spatiul interior asemanator cu clasa medie.
    12 7
  • Pare un fel de Dodge Dart european. Din punctul meu de vedere, designul este super pentru segmentul in care se afla, atat interior cat si exterior. Ce ma ingrijoreaza este calitatea si siguranta, avand in vedere ca a fost proiectat in Turcia. Totusi, daca depaseste aceste doua obstacole, va fi un succes. Este o gura de aer proaspat de care Fiat are mare nevoie, avand in vedere ca acum produc einspe feluri de 500, Panda si batranul Punto.
    14 3
  • hazard
    daca nu consuma in oras cel putin 12l/100km cu motorul de 1,2 litri...e un mare esec.
    4 19
  • Arata bine pana urci in ea si simti plasticaraia de 2 lei, arata bine pana vezi ca motorul abea trage, arata bine pana vezi cum se comporta in trafic. Nu doar lookul face o masina sa fie vandabila
    4 29
  • @meh Sa inteleg ca deja te-ai urcat in ea? Sau compari cu vreo marca premium...ca oricum stie toata lumea ca e mai bine finisata...
    25 2
  • Din ce material e facuta tapiseria ? Material din presul de la intrare ???
    8 21
  • Fiat fabrica masini bune de vreo 7-8 ani incoace. Doar ca n-ati avut posibilitatea sa le si conduceti suficient timp. Eu am condus o Grande Punto 1 si am fost incantat de ea. 165.000 km n-am avut proobleme cu ea. In plus, cu motorul multijet de 1.245 cc nu-mi stateau in cale multe masini. Cuplu foarte bun si la 140-150 km/h cu doar 5 viteze, deci supraturat bine, consuma 6.5 l/100 km. Design-ul era frumos, interior incapator si frumos, portbagaj ok. Masina ce si-ar dori-o oricine.
    Cat priveste Aegea, eu sunt foarte multumit de cum arata. Iar de motoare sunt convins ca vor fi foarte bune. Atat multijet-urile diesel cat si multiair-urile pe benzina. Cat priveste concurenta cred ca e vorba de Rapid (degeaba ai punte de compacta daca esti mai mica decat o subcompacta), C-Elysse, Toledo. Cu Logan va concura doar daca va avea 3 stele EuroNCAP.
    27 5
  • La ceea ce ofera, designul nou precum si tehnologia relativ noua sigur masina se va situa intre 12000-20000 Euro
    8 5
  • antonny
    o vad in fata modelelor peugeot 301 ,citroen C-Elysse si Rapid
    18 8
  • a scos si fiat un model nou, ce nu se numeste 500, dupa 100 de ani
    12 5
  • Sa vedem si ce pret va avea, dar daca va fi la fel de fiabila ca Linea, atunci nu stiu cum ar mai vedea-o antonny fata de gemenele frantuzesti sau rapid si toledo.
    12 5
  • Dharma
    trageti o privire si la LADA VESTA, care e clona la care?
    P.S. ca daca e gandita de rusi, faliment va scrie pe Fiat
    2 14
  • andrei
    E amuzant cum aceasta noua Fiat nu face rabat de la tehnologie.. cand pune un display de 5 inchi, cat am eu la telefon.. iar Logan are de 3 ani display de 7 inchi. Intr-adevar, revolutionar !
    14 8
  • Deci nivelul de tehnologie se calculeaza dupa cat e de mare televizorul din bord?
    17 3
  • Real pictures
    Am dat un link cu poze de la lansare. Puteti sa-mi spuneti de ce l-ati sters ??? Apareau femei goale in el cumva si nu mi-am dat seama ? Pfff....
    2 2
  • Real pictures, mai da-l o data.
    1 2
  • andrei
    'Aegea' nu este numele acestui compact sedan. Exista proiectul Aegea, din care fac parte acest model + varianta hatchback( urmatorul Bravo)+ varianta break.
    3 1
  • mishazaitev
    Eu, ca si design, o vad si in fata Loganului. Daca, asa cum bine spunea cineva mai sus, va obtine si o clasare buna la EuroNCAP, pe anumite piete s-ar putea sa fie o problema pentru marca romaneasca pe anumite piete. Albeea si Lineea sunt masinile preferate ale taximetristilor turci si asta pentru ca sunt extrem de fiabile si de usor de intretinut.
    2 3
  • mishazaitev
    Eu, ca si design, o vad si in fata Loganului. Daca, asa cum bine spunea cineva mai sus, va obtine si o clasare buna la EuroNCAP, pe anumite piete s-ar putea sa fie o problema pentru marca romaneasca pe anumite piete. Albeea si Lineea sunt masinile preferate ale taximetristilor turci si asta pentru ca sunt extrem de fiabile si de usor de intretinut.
    1 2
  • @mishazaitev
    Taximetristi turci... mor de ras... pai daca s-a facut acolo tolo..cule!
    albea a fost o porcarie si va ramane o porcarie... iar asta iti va spune orice taximetrist din Romania... pentru ca limba turca n-o stiu prea multi
    2 3
  • fiat linea , dacia logan.
    clarence
    jeff
    sumo
    belson
    mary
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru