Feedback

Maşinile care au schimbat istoria BMW, faţă în faţă cu designerul-şef al mărcii

Publicat Miercuri, 03.06.2015
de Mircea Meșter
Comenteaza 2
Maşinile care au schimbat istoria BMW, faţă în faţă cu designerul-şef al mărcii - Poza 1
Maşinile care au schimbat istoria BMW, faţă în faţă cu designerul-şef al mărcii - Poza 2
Maşinile care au schimbat istoria BMW, faţă în faţă cu designerul-şef al mărcii - Poza 3
Maşinile care au schimbat istoria BMW, faţă în faţă cu designerul-şef al mărcii - Poza 4
Maşinile care au schimbat istoria BMW, faţă în faţă cu designerul-şef al mărcii - Poza 5
Maşinile care au schimbat istoria BMW, faţă în faţă cu designerul-şef al mărcii - Poza 6
Maşinile care au schimbat istoria BMW, faţă în faţă cu designerul-şef al mărcii - Poza 7
Maşinile care au schimbat istoria BMW, faţă în faţă cu designerul-şef al mărcii - Poza 8
Ce spune Adrian van Hooydonk, şeful de design BMW, atunci când e confruntat cu schiţele modelelor care au făcut istorie pentru marca din Munchen? Vă prezentăm o călătorie diferită prin istorie.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Americanii de la MSN Autos au realizat un interviu diferit cu Adrian van Hooydonk, directorul de design al mărcii BMW. În loc să-i adreseze întrebări legate de viitorul mărcii şi de designul modelelor care se anunţă în gamă, americanii l-au pus pe olandezul de 50 de ani faţă în faţă cu schiţele iniţiale ale unor modele care au făcut istorie pentru marca bavareză. De la desenul lui BMW 2002 până la cel al actualului i8, reacţiile lui van Hooydonk la vederea acestor maşini merită subliniate şi aşezate în ramă.

BMW 507 (1956)

"Când am venit la BMW, această maşina a fost prima pe care am arătat-o echipei mele. Maşina a fost desenată de Albrecht Graf Goertz. Ce e interesant e faptul că nu a fost desenată în Munchen, ci la New York. Suntem în anii '50, deci se pot observa câteva influenţe de design american. Acest tip de maşină nu putea să fie creată în Germania de după Război. În New York, totul era modern şi nou şi mare".

BMW Neue Klasse sedan (1962)

"BMW nu avea un departament de design la acea oră. Designul - dacă-i putem spune aşa - era parte din structura care se ocupa de caroserii". În paranteză fie spus, primele schiţe ale acestei maşini au fost create de italianul Giovanni Michelotti, care a colaborat strâns pentru acest proiect cu Wilhelm Hofmeister. Din această colaborare s-a născut celebra "ştampilă" de design a mărcii BMW: Hofmeister Kink, linia frântă de la baza stâlpului lunetei.

BMW Seria 3 E21 (1975)

Deşi BMW a primit schiţe de la Giorgetto Giugiaro pentru primul Seria 3, cunoscut în vocabularul codificat al fanilor BMW sub numele E21, marca bavareză a ales proiectul lui Paul Braq, un francez care se afla în fruntea design-ului BMW şi care deja desenase conceptul Turbo (1972). Pe atunci, desenele se făceau cu ajutorul cărbunelui şi al markerelor colorate pe hârtie groasă. "Era un proces care lăsa mult praf în spate. Începeai de la o schiţă şi continuai astfel"

BMW Seria 3 E36 (1992)

"Aceasta este generaţia Seria 3 care practic a revoluţionat designul BMW". Maşina a fost desenată în colaborare de Pinky Lai, un designer din Hong Kong, şi şeful de creaţie al BMW de pe atunci, Boyke Boyer.

BMW X5 (1999)

Pentru că BMW nu mai crease până atunci niciun SUV, desenul primului X5 a fost o provocare majoră pentru oamenii de design BMW. "Îmi amintesc că programul a fost fascinant pentru că BMW nu a avut până atunci o maşină atât de înaltă. Acum, SUV-urile noastre, de la X1 la X6, reprezintă o treime din business-ul companiei". X5 a fost creat de Chris Chapman, care anterior lucrase la Isuzu.

BMW i8 (2014)

Schiţa de la care s-a pornit în designul lui i8 îi aparţine croatului Mario Majdandzic. "Întregul concept a apărut în urma unei călătorii pe care Majdandzic a făcut-o la studioul de design BMW din Singapore. Scopul său a fost acela de a crea un limbaj de design nou care să acopere o maşină ecologică cu o nou tip de tehnologie la bord. Panourile suspendate, suprafeţele curate şi zonele transparente au fost priorităţile absolute".

via MSN


Comentarii (2)

  • 0 5
  • @Dany slow down bebe.
    BMW are modele foarte reusite , daca tie nu-ti plac din motive anti BMW e problema ta .
    Dar 1.5 milioane anual se inoiesc cu BMW-uri si doar 1.3 milioane se inoiesc cu audi din pacate .
    200 000 mii de oameni mai mult aleg BMW asa ca cei 200 000 mii de oameni cred ca sunt ceva mai multi decat tu "dany"
    Infioritate numerica , deja acusi o sa vii cu Toyota 8 milioane etc.. , dar anticipez BMW nu e Toyota e o marca premium MULT mai LUXOASA.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru