Feedback

Noua generație Ford Focus, disponibilă în România: start de la 17.750 de euro

Publicat Vineri, 10.08.2018
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 21
Ford a publicat lista de prețuri pentru noua generație Focus. În România, cea mai accesibilă versiune pleacă de la 17.750 de euro cu TVA. Până la finalul lunii septembrie, Ford derulează o ofertă de prelansare: 12.900 de euro pentru varianta echipată cu motorul de 1.0 litri EcoBoost de 100 CP, cutie manuală și versiune Trend.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a deschis listele de precomenzi pentru noua generație Focus, model pe care îl vom putea admira în showroom-uri începând cu luna septembrie. Noua generație a modelului de clasă compactă a fost dezvoltată de la zero și introduce o nouă filozofie de design.

Ford Focus ara la bază platforma Ford C2, o arhitectură special dezvoltată pentru a îmbunătățit performanțele din cadrul testelor de siguranță, dar și pentru a oferi o experiență de condus mult mai plăcută.

Noul Focus va fi disponibil în versiunile hatchback, break și sedan, iar producătorul american oferă cinci niveluri de echipare: Trend, ST Line, Titanium, Titanium Business și, în premieră pentru gama modelului compact, Vignale.

Noua generație Ford Focus are un ampatament mai lung cu 53 de milimetri și console mai scurte. Lungimea noului Focus este de 4378 de mm (hatchback), iar lățimea măsoară 1825 de mm. Break-ul este mai lung cu 290 de mm.

Modelul de clasă compactă va fi disponibil cu două motoare pe benzină și două unități diesel. Fanii propulsoarelor pe benzină vor putea alege fie un 1.0 EcoBoost de 100 CP sau 125 CP, fie un 1.5 EcoBoost de 150 CP sau 175 CP. Cei care preferă motoarele diesel pot comanda noul Focus cu unitatea 1.5 EcoBlue (95 CP sau 120 CP) sau cu propulsorul 2.0 EcoBlue de 150 CP. Americanii oferă o cutie manuală cu șase trepte sau una automată cu opt rapoarte.

Noul Focus poate fi comandat fie cu o punte spate independentă, fie cu o punte spate cu bară de torsiune și arcuri speciale (Ford Vectoring Springs) patentate de inginerii Ford și lansate în premieră pe noul Fiesta ST. În același timp, americanii oferă și sistemul Continuously Controlled Damping (1.000 de euro). În funcție de anumite caracteristici, acest sistem ajustează răspunsul amortizoarelor pentru o ținută de drum mult mai bună.

În România, cel mai accesibil Focus pleacă de la 17.750 de euro cu TVA. Pentru început, Ford vine cu o ofertă de prelansare: 12.900 de euro pentru varianta de echipare Trend și motorizare de 1.0 litri EcoBoost de 100 CP. Oferta va fi disponibilă până la finalul lunii septembrie și cumulează atât discount-ul oferit de Ford, cât și taxa de casare acordată prin programul Rabla.

Prețuri Ford Focus 5 uși

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Trend
Edition
Titanium Titanium
Business
ST Line
Business
Vignale
1.0 EcoBoost Benzină
100 CP
Man6 17.750 - - -
1.0 EcoBoost Benzină
125 CP
Man6
Aut8
18.250
19.850
19.550
21.150
20.150
21.750
20.750
22.350
23.900
25.500
1.5 EcoBoost Benzină
150 CP
Man6
Aut8
-
-
20.550
22.150
21.150
22.750
21.750
23.350
24.900
26.500
1.5 EcoBoost Benzină
175 CP
Man6
Aut8
-
-
-
-
-
-
22.750
-
25.900
-
1.5 EcoBlue Diesel
95 CP
Man6 19.500 - - - -
1.5 EcoBlue Diesel
120 CP
Man6
Aut8
20.200
21.800
21.500
23.100
22.100
23.700
22.700
24.300
25.850
27.450
2.0 EcoBlue Diesel
150 CP
Man6
Aut8
-
-
22.500
24.100
23.100
24.700
23.700
25.300
26.850
28.450

Prețuri Ford Focus 4 uși

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Trend Titanium Titanium Business
1.0 EcoBoost Benzină
100 CP
Man6 18.000 - -
1.0 EcoBoost Benzină
125 CP
Man6
Aut8
18.500
20.100
19.800
21.1400
20.400
22.000
1.5 EcoBoost Benzină
150 CP
Man6
Aut8
-
-
20.800
22.400
21.400
23.000
1.5 EcoBoost Benzină
175 CP
Man6
Aut8
-
-
-
-
-
-
1.5 EcoBlue Diesel
95 CP
Man6 19.750 - -
1.5 EcoBlue Diesel
120 CP
Man6
Aut8
20.450
22.050
21.750
23.350
22.350
23.950

Prețuri Ford Focus Wagon

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Trend
Edition
Titanium Titanium
Business
ST Line
Business
Vignale
1.0 EcoBoost Benzină
100 CP
Man6 18.350 - - -
1.0 EcoBoost Benzină
125 CP
Man6
Aut8
18.850
20.450
20.150
21.750
20.750
22.350
21.350
22.950
24.500
26.100
1.5 EcoBoost Benzină
150 CP
Man6
Aut8
-
-
21.150
22.750
21.750
23.350
22.350
23.950
25.500
27.100
1.5 EcoBoost Benzină
175 CP
Man6
Aut8
-
-
-
-
-
-
23.350
-
26.500
-
1.5 EcoBlue Diesel
95 CP
Man6 20.100 - - - -
1.5 EcoBlue Diesel
120 CP
Man6
Aut8
20.800
22.400
22.100
23.700
22.700
24.300
23.400
24.900
26.450
28.050
2.0 EcoBlue Diesel
150 CP
Man6
Aut8
-
-
23.100
24.700
23.700
25.300
24.400
25.900
27.450
29.050

Nivelul Trend Edition dispune de următoarele echipamente: oglinzi încălzite și acționate electric, lumini de zi cu LED, faruri cu pornire automată, jante din aliaj de 16 inch, lumini de ceață, aer condiționat manual, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, display ceasuri de bord de 4.2 inch, selector moduri de condus, ecran tactil central de 8 inch, scaun șofer reglabil pe 4 direcții, Pre-collision Assist cu recunoașterea pietonilor și a bicicliștilor, asistență la plecarea din rampă, și Lane Keeping Aid.

Ford oferă și o serie de pachete disponibile în funcție de echiparea aleasă. Pachetul Trend costă 750 de euro și oferă sistem automat de climatizare pe două zone, oglinzi pliabile electric, senzor de ploaie și tehnologia Keyless entry. Pachetul de iarnă este disponibil pentru 400 de euro și include scaune încălzite pentru șofer și pasager, parbriz încălzit și volan încălzit. Senzorii de parcare față/spate costă 500 de euro, iar plafonul panoramic are un preț de 1.200 de euro. Toate aceste prețuri sunt valabile pentru echiparea Trend.

Nivelul de echipare Titanium plusează cu următoarele: oglinzi pliabile electric, grilă frontală cu elemente cromate, stopuri cu LED, cruise control cu limitator de viteză, Keyless Start, aer condiționat automat cu reglare pe două zone, senzor de ploaie, tapițerie specifică, ecran tactil de 8 inch, scaune cu reglaje suplimentare. Dacă vei alege nivelul de echipare Titanium Business vei primi în plus următoarele dotări: senzori de parcare față/spate, roată de rezervă de dimensiuni reduse și sistem de infotainment și navigație cu ecran tactil de 8 inch.

Dacă vei opta pentru pachetul ST Line Business, Ford oferă jante de 17 inch specifice, elemente de caroserie ST Line, evacuare dublă, volan ST, schimbător ST, pedale din aluminiu, suspensie sport, tapițerie ST Line. Vârful de gamă Vignale plusează cu: jante de 17 inch specifice, faruri cu LED, elemente de caroserie Vignale, head-up display, elemente de interior Vignale, scaune față încălzite și scaune îmbrăcate în piele și reglabile electric.

Noul Ford Focus vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Ford Focus
1.0 EcoBoost, Man, Trend
125 4.8 10 18.250
Honda
1.0 VTEC, Man, Comfort
129 5.1 10.9 17.500
Kia Ceed
1.0 T-GDI, Man, Best
120 5.5 11.1 16.761
Mazda 3
2.0 SkyActiv-G, Man, Challenge
120 5.1 8.9 17.390
Opel Astra
1.4 Turbo, Man, Enjoy
125 5.5 9.2 17.290
Renault Megane
1.2 TCe, Man, Business
130 5.3 10.6 15.200
Peugeot 308
1.2 PureTech, Man, Active
130 4.2 10.2 17.976
Seat Leon
1.4 TSI, Man, FR
125 5.2 9.1 18.462
Volkswagen Golf
1.5 TSI, Man, Comfortline
130 5.0 9.1 19.610
Toyota Auris
1.6, Man, Luna
132 5.6 10.8 19.318
Skoda Octavia
1.0 TSI, Man, Active
115 4.9 9.9 16.439
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (21)

  • Mama, ce preturi pe astia :)) La ce competitori mult mai capabili au, cred ca o sa esueze lamentabil acest nou model, care pare chiar decent (daca ar incepe de la 14000).
    23 13
  • Andrei
    Ford Focus Active ?
    12 2
  • Dca: Care este consumul real la ford transit l3h3 2018 Raspunde
  • Cineva
    Trebuie sa fi cel putin ,, tralala '' sa dai peste 18 mii pe o masina cu motor de 1 litru.
    20 6
  • MuresMures
    Renault Megane chiar asa de ieftin este???
    2 6
  • someone
    @mures : da, e chiar asa ieftin, caci motorul e cam praf , de aceea il vor schimba curand cu cel de 1.3 facut impreuna cu merc.
    intr-adevar, scumpa pentru un motor de 999cmc, , fie el si mult-premiatul ecoboost. la pretul asta ar trebui sa fie varianta de 1.5 si cu reducerea anuntata.
    6 4
  • ”Noul Focus poate fi comandat fie cu o punte spate independentă, fie cu o punte spate cu bară de torsiune și arcuri speciale”. Adica poti opta chiar si la varianta de baza? Si care ar fi diferenta de pret?

    PS sa speram ca, daca tot au luat-o toti razna cu noile platforme care permit montarea atat a unei punti spate semirigide cat si a uneia multimink, sa vedem optiunea asta la toti... chiar si la viitorul Renault Megane
    4 2
  • Nu poti opta, este o greseala in textul or. Doar 1.5 are multilink, in rest doar punte spate semirigida.
    8 1
  • Catalin
    Ford Focus I a fost si ramane un model deosebit. Am avut unul fabricat in anul 2000, timp de 8 ani de zile. Cumparat in 2005 la mana a doua, Focus-ul avea la acea vreme peste 100.000 km. Motorizarea de care am fost multumit este 1.6 benzina.
    In 8 ani am schimbat doar o rola la cureaua de accesorii, bobina de inductie si un senzor de pe cutia de viteze. Toate piese originale, costuri accesibile. Masina circula inca, are peste 200.000 km. iar actualul proprietar o foloseste in concedii prin Europa.
    Mi-a spus cineva de la reprezentanta Suzuki ca Ford nu va mai produce vreodata un automobil asa fiabil ca Focus I si raman la parerea ca stia el ce stia cand a facut aceasta afirmatie.

    Modelele actuale nu mai au farmecul si simplitatea primelor doua generatii Focus. Grilele frontale de la multe modele Ford (Focus, Fiesta, EcoSport) seamana cu gurile unor pesti, iar aspectul noului Focus duce cu gandul la modelele altor constructori. Desi am colegi ce detin de peste 4 sau 6 ani Fiesta 1.0 EcoBoost 100 CP sau Focus 1.0 de 125 CP, fara probleme tehnice pana in prezent, desi ma interesa la un moment dat sa cumpar Fiesta cu una dintre aceste motorizari, pe marginea celor aflate in ultimele luni, am renuntat la model. Ma voi orienta spre alt automobil, cel mai probabil cu motor pe benzina fara turbo. Simplu, clasic, aspirat, fiabil. Si cu 4 cilindri.

    Pentru cei interesati de achizitie masina noua sau chiar si la mana a doua, indiferent de ce vor alege si precizand ca vreau doar sa transmit doua editoriale preluate de pe autolatest.ro, recomand (orientativ) doua articole:

    http://www.autolatest.ro/editorial-auto/ford-are-mari-probleme-cu-motorul-pe-benzina-1-0-ecoboost-ecoboom-2018

    http://www.autolatest.ro/editorial-auto/inginerii-mazda-spun-ca-motoarele-cu-3-cilindri-turbo-si-cvt-sunt-o-mare-tampenie-putere-mica-si-consum-mare
    15 15
  • @Catalin

    ai prieteni care sunt ok cu motoarele alea, forumul romanesc dedicat nu semnalizeaza probleme tehnice deosebite si tu plasezi 2 linkuri gen can-can unde concluzia e ca e nashpa, dar de ce nashpa...din cur(sul) saptamanii

    ceva...pute
    12 15
  • @ Catalin
    Fără supărare dar linkurile respective nu au nicio valoare. Probabil că nu ar strica un pic mai mult credit celor care chiar au mașini cu motoarele respective și nu au probleme. Cât despre consum, în general consumul anunțat de producător nu se prea atinge din mai multe motive, inclusiv legate de stilul de condus.
    11 7
  • Catalin
    @@ Catalin, chiar nu este suparare si nu vreau sa conving pe nimeni, este liber fiecare sa preia informatia prin filtrul propriei vointe si experiente de viata, insa ceva spun articolele, nu le-as incadra la fara valoare. In alte tari sunt probleme si cu 1.6 turbo, a fost dezbatut subiectul si pe alte forumuri.

    Le-am acordat mereu credit celor care spun ca nu au probleme, sunt oameni pe care-i cunosc de multa vreme, insa per total, nu voi prefera motorizarile turbo sub un litru si in 3 cilindri. Am condus diverse modele avand astfel de motorizari (de la Kia, Ford si Suzuki) si voi prefera in continuare motoarele in 4 cilindri. Fiecare cu alegerile lui.
    8 3
  • Catalin
    @vianu, se pare ca unora le put multe. Sau poate ca in tara aceasta unora le pute totul. Ca asa e ''modelul'' si exprimarea, dar poate reusesti sa faci ceva in acest sens, pentru binele tau ;)

    La cum te exprimi, nu te astepta sa-ti mai raspund pe viitor, oricate paranteze ''plastice'' iti place sa folosesti. Nu agreez coborarea in urat prin atitudine si exprimare si caut sa ma delimitez de cei ca tine, ca sa nu pierd timp inutil. Asa ca vorba cuiva... poti sa pastrezi... si fix nu-mi pasa de ce-ti pute tie. Sa ai ''succesuri'' ;)
    10 4
  • Lazar catalin: Numerge acul la kilometraj Raspunde
  • da multora "le pute" multe.

    Si am argumentat si de ce. Inca odata spun: linkurile date de tine n-au absolut nici o relevanta. Se vorbeste de un rezultat negativ, de proasta fiabilitate (?) dar NICAIERI nu se specifica CE, UNDE si IN CE CONDITII. Plus ca europenii par a fi scutiti de neplaceri sau o fi de la Brexit? Tie nu ti se pare nimic ciudat aici ? Cat pe ce sa spun puturos, da' vad ca esti mimoza mimozelor ce arunca elegant bolovanu'; si vezi doamne pen'ca esti tu frumos in exprimare eu sa cad in ....posterior!?

    Repet...ai gasit doua stiri preluate rapid dar neconfirmate. Incercarea palida de a fi transformate in val de indoiala cu privire la motorizarile in cauza au avut ca efect...oferta si mai potenta a celor de la Ford.

    Si sa lamuresc un lucru...clar motoristile astea sunt bigtime fortate ca tehnologie si cu siguranta nu vor avea fiabilitatea in timp a unui "4 in line". Dar tre sa fiu diliu la cap sa ma gandesc ca imi iau masina pentru urmatorii 20 de ani. Asta nu insemna ca optiunea ta (4 cilindri aspirati cel mai probabil de la Mazda) nu merita luata si respectata ca atare.
    6 8
  • baieti, lasati disputa, aproape orice sofer cat de cat experimentat cred ca e de acord ca un motor cu 4 cilindri e mai bun ca unul in 3... iar turbo are decat beneficiul cuplului mai mare la turatii mai joase, in rest numai dezavantaje

    asadar decat un 3 cilindri turbo de 1 litru mai bine un 4 cilindri aspirat de 1.4 sau 1.6 deoarece e mai rafinat, mai placut in utilizare, consum cam la fel, emisii CO2 cam la fel (in utilizarea normala), fiabilitate mai buna etc.
    14 6
  • Batranul si anticul 2.0 aspirat de la mazda se pipi pe toate cele 10 ascutitori turbo, incredibil dar f adevarat si trist .
    3 4
  • @dandy
    De fapt e tocmai invers. Motoriul turbo e mai plăcut în utilizare tocmai pentru că are cuplu mai mare, inclusiv la turații mici. Iar asta îți oferă comoditate mai mare *nu trebuie să schimbi așa des vitezele și să turezi motorul foarte mult” și un plus de siguranță atunci când ai nevoie să accelerezi rapid. Asta apropo de șoferul experimentat. Altfel, fiecare pricepe ce vrea prin „mai bun”.
    8 8
  • Visarion
    Motorul turbo este placut de utilizat in extraurban. In oras, ca si diesel-ul este inconfortabil, se "ineaca" datorita turatiilor mici specifice traficului aglomerat si a faptului ca nu are cand sa intre turbina. O spun ca fost posesor de benzina aspirata, trecut pe benzina turbo si revenit la aspirata din aceasta cauza. Dpmdv in oras dupa criteriul usurinta in exploatare ordinea este: benzina aspirata> benzina turbo> diesel.
    16 5
  • @Visarion

    nu am observat sa se "inece", in urban mi s-a parut un motor destul de elastic fara sa existe o necesitate imediata de a ridica in ture pentru activarea turbinei. Adevarat, daca iti duci traiul in Bucuresti unde plecarea de pe loc in tromba e sportul popular local atunci da, poate ca 1L turbo e cam incomfortabil. Dar eu sunt norocos si merg lejer ca asa e in sat pe la mine, distantele dintre semafoare nu sunt pentru liniute.
    4 8
  • @ Visarion
    Cu tot respectul dar asta e o prostie și nu are legătură cu funcționarea motoarelor actuale.
    2 9
  • mircea badea
    iar apar multi care merg subturat si dau vina pe motoare.

    tineti minte: benzinarul nu e diesel(traktor). calcati-l cu incredere tot timpul. la peste 3500rpm se trezeste un benzinar, pana in 5500rpm toarce de placere.
    5 5
  • Am vazut ca multi spun ca pretul e mare. Intr-adevar, pretul de lista fara nici o reducere e foarte mare, insa daca iei in calcul discount-ul si rabla iesi la o reducere de 5000 EUR. Poti configura un Focus Titanium Business 1.5 150 CP AUT plus inca ceva optiuni si ajungi la 24000, daca scazi reducerea, atunci o iei cu 19000 (masina noua, automata, potenta si cu muuulte dotari). Eu zic ca nu-i rau deloc.
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru