Oficial Mercedes: “Nu trebuie să ne grăbim acum cu electrificarea. Întreaga lume va trece la mașinile cu hidrogen până în 2040”

de Petre Barac
Joi, 25.01.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes consideră că trecerea rapidă la mașinile electrice este o decizie luată în grabă, iar următorii ani ar trebui folosiți ca perioadă de pregătire pentru o tranziție globală la mașinile alimentate cu hidrogen.

În contextul popularității în creștere a mașinilor electrice, guvernul indian s-a alăturat trendului dictat de alte țări și vrea ca electrificarea la nivel național a mașinilor sale să fie făcută pânâ în 2030.

Ideea autorităților indiene nu a fost primită cu brațele deschise de către producători, care cer mai mult timp pentru a stabili viabilitatea acestui plan.

Cei de la Mercedes-Benz au cerut guvernului să nu grăbească trecerea la mașinile 100% electrice și să permită o perioadă de tranziție la mașinile cu hidrogen.

“Până în 2040, întreaga lume va conduce mașini alimentate cu hidrogen. Pentru mine, acest plan să trecem la mașini 100% electrice în toată țara este o decizie grăbită”, a declarat Roland Folger, șeful Mercedes-Benz India.

Nemții au transmis că electrificarea mașinilor din India nu este viabilă, în lipsa infrastructurii și a garanțiilor unui succes comercial în fața vehiculelor cu motoare tradiționale.

Mercedes susține, totuși, că hibrizii plug-in ar putea să fie o soluție temporară, însă doar până când va fi făcută tranziția către mașinile alimentate cu hidrogen.

În schimb, unele cercetări de piață arată că maşinile cu propulsie pe hidrogen vor ajunge la vânzări totale de numai 70.000 de unităţi până în 2027, întrucât clienţii vor prefera maşinile electrice pe baterii în special după creşterea autonomiei.

Previziunea este mult mai pesimistă decât aşteptările celor de la Toyota, care spera să vândă peste 30.000 de unităţi alimentate pe hidrogen în fiecare an începând din 2020.

Via Insideevs

 

Comentarii (8)

  • Deci cineva din industria auto zice ca totusi Toyota s-a gandit bine cand a investit in hidrogen. La fel si Hyundai. Mai, mai! In a doua parte a anilor '90, japonezii la fel s-au gandiot si cu hibrizii. Dupa 15 ani, concurenta s-a prins ca nu e o tehnologie de aruncat, ci din contra. Investeste masinv in hibrizi. Ca sa vezi! La cum stau lucrurile, cred ca in 2040 cand foarte multi sau toti vor avea masini pe hidrogen, Toyota se va gandi la altceva. Ceva gen... masina spatiala. Pe care concurenta o va oferi dupa cel putin 20-30 de ani. Ca sa se pastreze ritmul actual.
    16 10
  • Mai degraba este o optiune buna de a pastra clientii finali dependenti de infrastructura noua de alimentare cu hidrogen, similara cu benzinariile de azi. Trecerea completa la electrice le strica planurile petrolistilor de azi
    11 5
  • someone
    adica tot o electrificare, dar de alt gen. oare cui ii vor da dreptate clientii cumparatori?
    o intrrebare pentru toti ceilalti care scriu pe acest site: exista vreo metoda de reciclare a acumulatorilor auto ( indiferent daca hybrid sau full electric )?
    5 3
  • Știrea asta confirmă ce-am mai spus ...nu doar eu - că hidrogenul pare să reprezinte totuși viitorul pe termen lung (pe termen scurt -hibridele de toate culorile, iar mediu - electricele.)
    A nu se uita însă că Toyota a trebuit să-și reutileze total secția de producție a Mirai-ului cu high-tech peste ceea ce avea deja, toleranțele de nivelul micronului fiind regula.

    Nici japonezii, nici coreenii nu-s deci fraieri și investițiile lor enorme au fost sigur cîntărite la fel de atent în perspectivă - fiindcă nu doar în scopul laudei de sine fac asemenea *vitrine tehnologice* investind miliarde acum, dar așteptînd trilioane profit mai tîrziu.

    P.S. Da, și bateriile Li-Ion (sau Li-polimer etc.) se reciclează, ba chiar mai dihai decît cele cu Pb, materiile prime recuperate fiind f. scumpe.
    12 1
  • someone
    tks kiro.....ma gandeam si eu la fel ( dar nu aveam confirmarea ) altfel metalele rare si scumpe necesare pt baterii ar fi facut viata electricelor sa fie f f scurta
    2 1
  • sa faci dingur o masina electrica ce are autonomie 5 ore, costa cam 4000 euro.

    mergeti voi cu hidrogenul.

    sunt piete pentu toate genurile de oameni, hidrogen, electric, benzina si tractoare.
    9 4
  • Arogantul
    sunt curios unde creste hidrogenul in copaci de o sa conducem toti masini pe hidrogen in 2040, adica peste 22 de ani.
    8 2
  • AndreiRN
    MBZ umbla cu abureala clientilor. "rezervorul" cu hidrogen tot pe o masina electrica este pus asa ca ei sa invete sa construiasca masini electrice la priza/baterie/hidrogen si clientul va alege.
    Valurile oceanului sau soarele produce hidrogenul.
    Da, orice acumulator este reciclabil si Tesla deja le vrea inapoi.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru