Presa britanică: Rivalul Porsche al lui BMW Seria 5 va avea o versiune electrică şi una cu pile de hidrogen

de Bogdan Mirică
Marti, 05.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O serie de patente înregistrate de Porsche şi descoperite de presa britanică anunţă un prim model 100% electric şi unul cu pile de hidrogen.

Porsche plănuieşte extinderea gamei sale de modele cu un nou sedan, menit să aducă producătorul german în segmentul extrem de disputat al lui BMW Seria 5 şi Mercedes Clasa E. De-a lungul timpului au existat mai multe zvonuri privind un frate mai mic al actualului Panamera, însă ele nu au fost confirmate de oficialii Porsche.

Publicaţia britanică Autocar începe însă să descopere o parte din planul constructorului pentru acest segment, cu ajutorul unor patente înregistrate la birourile specifice din China, Statele Unite şi Germania.

Schemele tehnologice dezvăluite de Autocar indică două posibile arhitecturi ecologice. Prima dintre ele ar urma să fie pur electrică, iar a doua ar beneficia de pile de hidrogen. Ambele soluţii de propulsie ar urma să fie oferite pe noul model creat pentru a rivaliza cu Seria 5.

Esential 2017 este anul în care este aşteptat primul model Porsche 100% electric.
Acesta va fi dezvoltat pe aceeaşi platformă MSB cu Panamera şi alte câteva modele Bentley.
Pe lângă versiunile convenţionale, pe benzină, vor exista şi aceste două alternative ecologice, cu zero emisii, motoare poziţionate posterior şi baterii sau pile de hidrogen aşezate între cele două axe.

Patentele descoperite de Autocar întăresc afirmaţiile lui Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare Volkswagen Group, care susţinea în luna martie că Porsche are planuri radicale pentru electrificarea vehiculelor sale. Tot atunci, Hackenberg a surprins audienţa când a declarat că există planuri serioase pentru un vehicul alimentat cu pile de hidrogen.

Planurile Grupului VAG pentru maşini cu propulsie alternativă.

Urmareste Automarket
Folosirea unei platforme comune, care garantează simplitate în instalarea a diferite modalităţi de propulsie (convenţională, hibridă, cu pile de hidrogen) va ajuta Porsche să reducă costurile de producţie şi să se poziţioneze competitiv la capitolul preţ cu alte modele din această categorie: Tesla Model S.

Surse neoficiale susţin că versiunea electrică a rivalului pentru Seria 5 va debuta în anul 2017 şi va fi botezată Porsche 718.

Derivatul cu pile de hidrogen va fi introdus abia un an mai târziu, în 2018, şi se va numi Porsche 818.

via autocar

Comentarii (10)

  • Ce sa zic. S-a trezit si Porsche cu ''pilele de hidrogen'' in care nici ei nu au incredere si nu garanteaza longevitatea acestor propulsii. Totusi ca o marca super-premium ar fi trebuit sa fie inaintea Toyota, dar na....... asa cum au zis americanii in teste : Toyota este la nivelul lui Mercedes si BMW cu modele premium precum Avalon, Camry v6, Royal Crown, LC 200, LC 150 Prado, Highlander, 4Runner, si respectiv Tundra si Sequoia. Lexus joaca in liga de lux, cu marci precum Porsche , Bentley, Aston, Cadillac, etc. Din pacate nu pre am timp sa caut clipurile de pe youtube sa le distribui aici, poate vad si cascatii.
    6 16
  • @Nedelcu and CO

    Nu te obosi sa cauti clipurile, le-ai postat de 1000 de ori.
    Lexus in "liga de lux" ? cu marci precum Bentley ?
    Mai degraba urmatorul Logan va avea un V8 bi-turbo decat prostia care ai spus-o mai sus. Auzi ca Lexus la nivel cu Aston si Bentley :)))
    Nici Walt Disney nu putea veni cu asemenea imaginatii bogate.

    Te duci pe site-ul oficial Toyota si vezi ca, concurenta pentru Camry e formata din Hyundai, Kia, Chevrolet, Honda, Nissan etc.
    La fel sta treaba cu Avalon, in orice test e pus alaturi de chevrolet, ford si asa mai departe. Vii tu acuma sa ne spui ca-i la nivel de Merces, cand toate topurile in care apare Avalon contin cuvintele "top affordable large sedans".

    Nu stiu de ce dracu imi mai pun mintea cu tine, ca de-ti dau o stema de Lexus, ti-o pui intr-o camera unde faci altar din ea si te inchini de 5 ori pe zi.

    Unde-i ma Toyota aia cu pilele vietii ? eu n-am vazut nici una.
    12 4
  • @mowgli,

    Pai asta spun testele americane , si nu numai, chiar si cele facute pe una dintre cele mai mari piete din lume : RUSIA. Orikum oamenii care au zis asta, au mult mai multa cultura automobilistica decat are un baietez care si-a ales drept nick-name un personaj din desene animate. Tu cati ani ai ?
    3 12
  • @Eu tot ce am scris eu, e din teste Americane. Acuma scuza-ma ca am mai mare incredere in ceea ce spune Toyota pe site-ul lor oficial !
    Nu eu mi-am ales nickname-ul si cred ca trebuie sa fii o persoana limitata ca sa te legi de numele de utilizator al cuiva. De exemplu sa ne uitam la numele sub care postezi tu. Cand o sa-ti pui numele adevarat, atunci poti comenta.

    Legat de ce varsta am, am pretentia sa te duca bila atat de mult incat sa dia click pe user-ul meu si sa alfii singur.
    10 2
  • AndreiRN
    Asta nu e un Porsche. Este o carpitura de Audi si VW impreunate la un loc, si asamblate in China.

    @eu - Am avut ocazia sa conduc un Lexus LS400, masina este si acum foarte apreciata de tunerii din America de Nord, din pacate a ajuns dauna totala, intr-o seara a fost lovita in spate de un beat, a fost dusa la reciclare. Acum folosesc Mercedes Cobra de care nu ma mai dezlipesc . Toyota are o rezonanta uimitoare aici, iar faptul ca americanii o atribuie cu Mercedes, e ceva natural.
    2 12
  • @AndreiRN, DE ACORD CU TINE . Americanii sunt oameni foarte inteligenti si stiu ce spun. Iar cand zic ca Toyota este la nivel de Mercedes la capitolul ''premium'', pai asa e. Uite Avalon full size la nivel de S class sau Royal Crown Platinum 5.7 V8 full size la nivel de S class.
    2 10
  • Porsche pentru mine insemna 911, Cayman care era o versiune pentru cei mai putin bogati si cam atat. Am acceptat Cayenne. Dar deja incep sa devina o marca de volum, precum VW.
    3 6
  • https://www.youtube.com/watch?v=-KNEokBQY6w


    https://www.youtube.com/watch?v=DX7ZVPkiLw4
    2 8
  • Aici unul din teste unde se compara Mercedes G class din acelasi an cu Toyota LC 100 . Cel care testeaza masinile spune clar ( pt cei care stiu limba rusa ), ca Toyota este la nivelul lui Mercedes , iar in off road bate G class cu acte-n regula. Din pacate timpul nu-mi permite sa le caut pe toate, dar deocamdata dau doar unul ca exemplu.

    https://www.youtube.com/watch?v=PlUcy4ZExZM
    3 7
  • Da, mah, asa este .Americanii sunt oameni inteligenti.La fel ca si tine. Pojarul(in anul 2000) era o boala eradicate in America.Acum a aparut din nou.Pentru ca cineva de acolo,foarte intelligent ,de altfel, a postat peyou tubul tau, cum ca daca lumea se vaccineaza impotriva pojarului,multi vor muri. Asaca inteligentii au renuntat la vaccinuri, si s-au ales cu pojarul.Iar noi ne-am ales cu nedelnicul.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru