Feedback

Toyota ar putea renunța la parteneriatul cu Citroen și Peugeot pentru Aygo: "Depinde dacă vom avea o strategie comună"

Publicat Joi, 18.10.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 6
Toyota ar putea renunța la parteneriatul cu Citroen și Peugeot pentru Aygo: "Depinde dacă vom avea o strategie comună" - Poza 1
Posibilitatea ca Citroen C1 și Peugeot 108 să primească versiuni electrice determină Toyota să ia în calcul o renunțare la parteneriatul cu Grupul PSA pentru dezvoltarea lui Aygo. Cele trei modele de oraș sunt dezvoltate pe aceeași platformă.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Citroen analizează în prezent posibilitatea de a dezvolta o versiune electrică pentru modelul de oraș C1 pentru viitoarea generație, ceea ce ar permite reducerea emisiilor medii ale constructorului.

C1 este însă dezvoltat pe aceeași platformă cu Peugeot 108 și Toyota Aygo, iar cele 3 modele sunt produse la o uzină comună din Cehia. Cel mai probabil, Citroen și Peugeot vor adopta o decizie comună pentru modelele lor în contextul în care fac parte din Grupul PSA, însă lucrurile nu sunt foarte clare în privința celor de la Toyota.

Constructorul japonez a mizat puternic pe tehnologia hibridă, însă se va implica agresiv în dezvoltarea de modele electrice abia din deceniul următor. În plus, nu este clar dacă Toyota intenționează să dezvolte modele electrice în segmentul de oraș.

Prin urmare, oficialii mărcii nipone nu exclud o strategie diferită de Grupul PSA, ceea ce ar putea conduce chiar la o renunțare la parteneriatul cu PSA Peugeot-Citroen în privința dezvoltării lui Aygo. "Dacă găsim o strategie comună putem continua. Dacă avem o strategie diferită, ar putea fi un motiv să ne oprim. Totuși, relațiile noastre cu Grupul PSA sunt excelente", a precizat Didier Leroy, președintele Toyota Europa.

Citroen va lua o decizie finală în cursul anului 2019, ceea ce va permite inclusiv celor de la Toyota să-și stabilească strategie în funcție de propriile interese în segmentul modelelor de oraș.

Interesant este însă că Aygo este modelul cu cel mai mare succes dintre cele trei, cu vânzări de peste 50.000 de unități în Europa în prima jumătate a anului, în timp ce Peugeot 108 a înregistrat circa 31.000 de comenzi, iar Citroen C1 aproape 28.000 de comenzi.

Via InsideEVs


Comentarii (6)

  • logic ca alegi marca din fruntea clasamentului fiabilitatii, nu unele de la coada, chiar daca pe dedesubt, in cazul de fata, e vorba de aceeasi masina
    5 11
  • Parere
    Foarte bine ! Niciodata nu am inteles de ce o marca fiabila precum Toyota au facut un parteneriat cu PSA si altul cu Bmw. Ei ar trebui sa se concentreze pe aliante cu Subaru si Mazda, nu cu marci aflate la coada clasamentelor de fiabilitate.
    8 11
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Lectric Power!
    @44-55 Peugeot e la fel de fiabil ca Toyota in Europa:

    https://www.facingfeedback.com/hyundai-suzuki-and-kia-top-jd-power-car-reliability-survey/

    Toyotele de pe piata noastra sunt facute numai in Europa, deci nu compara cu modelele made in Japan/SUA.

    Citroen e intr-adevar pe la coada clasamentului, insa oricum e mai fiabil ca vreo 3 marci premium la care reparatiile costa de 5 ori mai mult :-)
    10 2
  • Vaaaai, cum mai tocmai Toyota sa iasa din parteneriat daca bucuruzele trec pe electric? Pai tocmai Toyota, veterana hibridizarii, regina dragostei pentru mediu si pentru cerul albastru...
    Asa ceva nu pot sa cred.
    2 10
  • vw s-a apucat de facut carnati
    @44-55
    Pana iti vine piesa la o japoneza in Ro. faci jogging o saptamana. Pretul piesei japoneze si manopera priceputilor nostri intra intr-o alta categorie de relaxare.
    @Letric Power!
    Cea mai mare parte din Toyote-le (0 km) ce se vand la noi sunt ,,Made in Turkey,,.
    9 3
  • @vw s-a apucat de facut carnati
    Asa o fi, dar totusi daca ai o Toyota sunt mari sanse sa nu ai niciodata nevoie de piese de origine pe toata durata de detinere a masinii, ci doar de consumabile pe care le iei simplu de la Unix, Autonet, etc.

    in rest nu pot sa inteleg cum marcile asiatice accepta sa colaboreze cu dealerii de la noi.

    In bucuresti, cel putin, jepcari mai mari ca aia de la Toyota pipera nu exista. Fac foarte mult rau imaginii marcii. Am auzit ca la fel de rau e si pe la dealerii Kia sau Hyundai, unde dispretul fata de clientii care pana la urma le asigura painea, e maxim. Pacat de masini...
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru