Vine o avalanșă de mașini diesel aduse din Germania? Nemții vor interzice accesul în oraș pentru mașinile care nu au Euro 6

de Bogdan Mirică
Marti, 12.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Începând cu acest an, germanii vor să interzică accesul în oraș pentru mașinile diesel care nu respectă normele Euro 6. Această măsură ar putea forța populația să renunțe rapid la mașinile mai vechi, în căutarea unui diesel de ultimă generație.

Scandalul Dieselgate pare să fi trezit din amorțire și autoritățile din Germania, implicit pe Ministrul Mediului. Se pare că acesta vrea să interzică accesul în centrul orașelor pentru mașinile diesel care nu respectă normele de poluare Euro 6, adică nu au emisii de NOx mai mici de 80 de grame pe kilometru.

Măsura legislativă ar urma să fie aplicată de anul acesta, fiind susținută total de cancelarul Germaniei, Angela Merkel, și de membrii comisiei de mediu.

Jochen Flasbarth, ministrul german al mediului, a declarat că ”acest pas este necesar până când mașinile electrice vor deveni tot mai prezente în orașe, iar emisiile dieselurilor sunt exact ca cele anunțate de constructori.”

Esential 10.000 de germani mor anual din cauza emisiilor NOx.
74 de procente din totalul mașinilor vândute de BMW în Germania sunt diesel.
80 de grame pe kilometru este limita maximă a emisiilor NOx în cazul mașinilor diesel Euro 6.
Chiar dacă măsura vine la scurt timp după izbucnirea scandalului Dieselgate, semnalul de alarmă a fost tras de mai multă vreme de organzațiile de mediu, care susțin că anual 10.000 de germani mor din cauza emisiilor de NOx rezultate de la motoarele diesel.
Motoare extrem de populare în Germania, dacă stăm să ne gândim că 74% din vânzările locale BMW și 67% din cele Audi sunt agregate diesel.

Inițiativa ar putea fi greu de pus în practică chiar și în Germania, având în vedere că numai o treime din mașinile care circulă pe străzi respectă normele Euro 6, devenite obligatorii pe orice mașină vândută în Europa, din 2015. Dacă se concretizează, înseamnă că din acest an două treimi din mașinile Germaniei nu vor mai avea acces în orașe.

O asemenea măsură ar face ca majoritatea nemților să își scoată la vânzare mașinile vechi, în încercarea de a achiziționa dieseluri Euro 6. Cum România este una dintre principalele piețe second-hand pentru vehiculele din Vest, nu este exclus să vedem o avalanșă de mașini diesel aduse din Germania, dacă această lege intră în vigoare.

Comentarii (20)

  • si la noi pe cand?

    Daca autoritatilor romanesti chiar le-ar pasa ar putea sa reactioneze reciproc. Interzicerea in orase a masinilor fara Euro6....cu bulinutza rosie. Nu te opreste nimeni sa-ti inscrii harbul legat cu sfoara "pa bulgaria" dar in oras poti merge cu transportul in comun. Evident aceeasi momeda trebuie batuta si cazaturilor de autobuze SH aduse pe 100Eu bucata si care in mod normal, ar trebui casate.

    dar Romania? sat fara caini ....
    27 21
  • LOGAN dCI EURO5 Buc sect.
    ...si de pilda eu ce ar trebui sa fac ? sa imi vand masina sau ma mut la tara ? te-ai gandit mult la "solutia" ta romaneasca ?
    20 14
  • pt vianu
    Nu toata lumea isi permite sa-si ia ultima "fitza" de masina ca sa faca curul mare producatorilor de masini. E aberanta aceasta lege sa ai o masina din 2013 sa zicem si sa trebuiasca sa o vinzi pentru ca nu are euro 6. Aberatie mai mare nu cred ca exista pe lumea asta nici macar la noi. Poate era altceva sa incerce sa stimuleze cumpararea de masini cu euro 6 cu o reducere ceva. Dupa tine vianule ai fi de acord sa fie legea asa sa-ti iei masina iar peste 2 ani sa te oblige iar sa o vinzi sa iei altceva nou pentru ca nu respecta Euro 7 acum :))
    11 6
  • scamel
    @vianu
    este momentul ca autoritatile sa se implice si sa adopte si la noi o astfel de lege. care sa reduca poluarea. in bucuresti vor putea circula numai coloanele oficiale si masinile celor care au bani sa le innoiasca o data cu reglementarile euro. scapam si de aglomeratie
    16 4
  • @Logan bla-ba ...nu e o solutie romaneasca, "prietene"....in aceasta ordine de idei ai citit articolul?

    dar pentru ca tu vrei mura'n gura uite o solutie romaneasca: masinile SH care nu satisfac conditiile platesc o taxa primariei functie de norma Euro. E bine?

    @scamel..din nefericire autoritatile romanesti n-au nici o treaba cu poluarea, termenul fiindu-le complet necunoscut.
    15 6
  • @Vianu, Romania nu-si permite parcul auto pe care si-l permit nemtii.
    Stiu ca e un cliseu deja, dar nu orice solutie aplicata in vest e si fezabila in Romania. Cu diesel-ul as fi de acord sa fie interzis, dar nu orice masina sub Euro 6. Sa nu exageram, totusi.
    "Daca nu-ti permiti, atunci circula dracului cu autobuzul". Pai de ce? ca zic astia care au Euro 6 si hipsterii? Pai nu-i asa simplu nene, ca unii s-au mutat departe de locul de munca, banzadu-se pe masina care-i duce 30 de km pana la job. Ar trebui sa ne gandim la toate scenariile, nu doar "pe mine nu ma afecteze, deci sa se aplice urgent!".
    16 2
  • @LOGAN dCI EURO5 Buc sect.
    Nu, stai in oras si afuma-i in continuare pe cei din jurul tau cu fumegatoarea ta.
    Sau agregatul tau nu bate , nu troncane si nu scoate gram de fum ?
    10 15
  • @mowgli...ai perfecta dreptate. O adaptare la realitatile romanesti este necesara. Motivele le-ai scris chiar tu.

    O taxa locala functie de Euro ar fi de bun simt. Cat masina respecta norma in vigoare taxa zero pe masura ce apar alte norme incepi sa scoti din buzunar. Concret, acum este Euro6, cat ai Euro5 platesti o suma (sa zicem modica), la 4 mai mult, 3...iar la 2 sa nu iti convina sa scoti banul din buzunar (iar 1 scoase din circulatie). Dupa ce apare 7, Euro 6 sa inceapa a plati, etc....iar 3 interzis. SAMD.

    Dar probabil ca cel mai corect ar fi, (incepand cu un anul 2017 sa zicem) interzicerea totala a inmatricularii automobileleor in Ro ce nu respecta norme 1-3 sau chiar 4.

    Putin aer curat in orase n-ar strica. Macar in cele mari....

    PS dar cum am spus, "birul" asta trebuie respectat si de autoritatile locale care ar tb obligate sa isi revizuiasca si ele parcul auto de transport in comun pe baza unor normative specifice
    14 4
  • Unde sa ajuns cu 'lumea' asta......
    nu mai ai voie nimik sa cica 'incalci'
    M-i se pare o prostia toata treaba asta cu mediul inconjurator....pt ca orice am afce orice ce masina am conduce fie electrica benzina sau diesel tot asa poluam.......exact in aceeasi masura....
    Padurile oricum se taie......aerul oricum il otravim......mi se pare o prostie legea asta cu interzicerea de diesel-uri in orase.....
    Probabil daca vrem sa salvam planeta so 'avem' si peste secole....ar trebui sa renuntam cu toti in lume la masini si sa folosim carute biciclete......pur si simplu toate persoanele......ceea ce nu se va intampla niciodata nicaieri......
    Paduriile ar trebui neatinse pt urmatori 50 de ani sa se regenereze si sa absoarba otrava ce am emanato per total in ultimi 100 de ani.......da treaba asta nu se va intampla pt ca mai nou si 'plamanul planetei' se taie in cote alarmante.......
    Toti locuitori planetei ar trebui sa devenim eco100% intr-un timp scurt daca sar dori ceva cu adevarat........un lucru irealizabil......in contextul actual....
    7 4
  • @Vianu, daca se interzice inmatricularea masinilor sub euro 5, in sfarsit voi fi fortat sa-mi iau un vehicul istoric ca daily driver.

    Eu as face altceva: as elimina impozitul auto. Apoi as taxa masinile in functie de cat polueaza REAL, pe teava, la RAR. Nu povesti din brosuri. Degeaba ai Euro 6, daca ti-ai taiat cu flexul filtrul de particule, ti-ai mai pus un turbo ti-ai cipuit masina si ti-ai scos EGR-ul. La fel si la benzina cu catalizatoare taiate, parlite sau cu sonde lambda moarte, care polueaza mai mult decat orice euro 2 in stare buna. Ar fi cazul sa ne focusam pe prezent si realitate!
    Buuuun, dupa ce eliminam impozitul si invatam la RAR sa masuram emisiile unei masini si sa le si inregistram intr-o baza de date, putem sa incep sa taxam masinile, in functie de cat polueaza, revizuind taxa dupa fiecare verificare la RAR.
    Fara impozit, doar aceasta taxa va exista si va fi aplicata fara nicio discriminare, pentru toata lumea, doar in functie de cat polueaza fiecare.
    15 2
  • @Tzenu, aduci in discutie un subiect foarte important. Noi ne cacam pe noi cu euro 2 si euro 9, in timp ce tara noastra ramane fara paduri, fauna si flora. In timp ce nu exista un sistem care sa-i pedepseasca pe astia care comit efectiv o crima impotriva mediului. Astia care arunca peturi si gunoaie pe unde-i ajuta dumniezo.
    Cu astia cand ne batem capul? Nu ni-l batem, ca-i ori prea greu, ori se fac prea multi bani. Dar lasa, Dieselgate si vecinu cu troaca lui din '93, astia ne omoara. Da ma. Hai, sictir. Puneti mai departe botul la vrajeala asta nu noxele, ca in rest, totul merge struna.
    9 3
  • @mowgli

    1. masinile istorice au alta treaba. Alea sunt de-acord sa nu te atingi de ele. TREBUIE sa ramana neafectate de vre-o taxa chiar daca e daily use dar sa fie istorice tata si sa fie recunoscute ca atare. Evident alta legislatie, alte norme si alte manareli inevitabile. Doar ne cunoastem natia.

    2. taxarea pe poluarea efectiva e cea mai la indemana. Dar, iarasi (si ca intodeauna) RAR trebuie sa fie corect. Realitatea ne arata ca RAR nu isi face treaba, dovada fiind toate cazaturile acceptate la imatriculare sau care nu respecta nici cat negru sub unghie orice norma, nu numai cea de poluare.

    3.impozitul auto? hmm....este insignifiant ca valoare dar l-as creste (de la 0) per masina cu fiecare an de la inscriere si sa ajunga maxim (sa zicem) la al 10 lea an cand cel mai probabil va fi vandut pentru ceva nou. In felul asta incurajezi achizitia de masini noi si mai putin poluante.
    3 8
  • @tzenu

    nu amesteca legislatia romaneasca cu cea de afara. In Europa de Vest in 2010 suprafata impadurita era mai mare decat cea de la sfarsitul anilor '40. Afara exista o politie ecologica, iar amenzile te seaca la buzunar daca te caci PET-uri pe rauri sau iti arunci pemparsii la marginea drumului

    la fel de adevarat ca padurile din tarile sarace sau a caror legislatie se incalca CU ACORDUL AUTORITATILOR LOCALE sunt taiate de companii din vest. Asa cum isi permite sa distruga schweighofer padurile de la noi cu largul aport al oficialilor.
    7 2
  • @Vianu, insignifiant? sa platesti 1000 de euro impozit pe masina veche e ok? Sau unul cu un Jeep cu motor de 4000, care costa 2000 de euro, sa plateasca cat ala cu Ferrari, al carui pret e 1000 de euro?
    De ce as plati impozit de n ori mai mare decat pe casa? Care-i logica lui si ce primesc de banii aia, chiar sunt curios? Taxa in benzina avem, vigneta avem, pe norma de poluare avem, parcarile care nu exista le platim, drumurile care nu le avem le platim si deszapezirea cu lopata o platim si aia. Ce face statul cu impozitul auto? Mai mult, de ce alte natii mai la vest, nu au implementat un impozit pe masini? De ce pot detine 7 Dodge-uri de 7.3 litri, cu norma euro 3, fara sa platesc un leu? nici pe taxa, nici pe impozit. Doar vigneta si asigurare. De ce se poate la altii? De ce suntem noi mai cu mot? si daca suntem, ce dracu se intampla cu miliardele astea culese?
    12 0
  • De parca pana acuma nu au venit toate cazaturile diesel, iar masinile bune pe benzina cu km putini stau in parcurile auto.

    Astept momentul in care o sa aud din gura romanilor ca si-au luat masina pe benzina.
    12 0
  • @Vianu
    Padurile se taie in toata lumea nu numai in tari ca Ro sau tari de lumea a 3-a
    din totdeauna sau taiat padurile....si se vor taia in continuare.....cel putin pt. industria mobiliara si cea energetica.......
    Nu exista companie care sa puna ecologia pe prin plan......nici macar Tesla sa zicem in auto sa im putin ontopic........
    Reciclarile sunt la putere in ziua de azi si adevaru e ca ajuta putin metoda reciclarilor insa la cata cerere e in ziua de azi in lume pt. lemn plastic metale si alte chesti daunatoare mediului e cam greu de oprit 'apocalipsa' ce urmeaza in urmatori 20-30 de ani......
    o simpla intrebare unde crezi u ca ajunge uleiul de motor de la o masina cand se face schimbu:)))))
    iti spun eu otrava pt pamant ......e pur si simplu aruncat la o groapa de gunoi departe de ochi lumi.....si multe alte substante toxice......
    asa e societatea......pe mine sincer nu ma intereseaza de mediul inconjurator.....probabil ca asa is 90% din populatia globului......
    cererea mare pt tot felu face ca lumea sa mearga pe directia gresita......
    io nu vreau sa compar o masina sa aibe bord din ziar reciclat sau bambus:)))))))vreau piele vreau lux.......si deci asta vor toti....si din cauza asta nu se poate face un bine mediului inconjurator.........
    Ca sa nu mai zis ca @Mowgli are dreptate.....uite in america ala la un Hummer de 3 tone care polueaza cu 1kg de noxe pe kilometru are mai putine taxe ca mine ca conduc o Corsa de 1.2:))))))).....
    e nedreapta lumea asta si deci sa-mi bag pul@ in el mediu inconjurator.....
    5 4
  • @tzenu...reciteste-mi postul te rog....
    - taieri exista dar reimpaduririle sunt la fel de firesti.
    - uleiul....pana si in Ro, delaerii auto si-au cumparat arzatoare de uleiuri pentru incalzirea spatiilor.

    ca pe tine nu te intereseaza mediul...bravo, felicitari... pune si ghlimelele, mie mi-e lene.

    @mowgli...pentru motoare normale taxele sunt absolut rezonabile pentru restul te adaptezi si te intinzi cat iti permite buzunarul. Restul nemultumirilor...sunt in asentimentul tau. Eu ti-am zis cum vad eu lucrurile.

    Cat despre tarile mai din vest? Cred ca avem imaginea inchipuita al unui rai al fiscalitatii cand vine vorba despre masini (si nu numai)

    http://www.laurii.info/2013/01/cost-owning-car-belgium/
    4 6
  • 100% de acord cu ce a comentat anterior mowgli.
    Însă deși este OK să fie verificate la sânge toate mașinile la ITP, soluția nu e chiar asta.
    Cel mai corect sistem de taxare a poluării este PE LITRUL DE COMBUSTIBIL ars! Taxezi progresiv fiecare tip de combustibil raportat la emisii: diesel - taxă mare și tot așa, până la benzină, GPL și etanol.
    Ai ”GIP” care papă 25 la sută, te dai de 3 ori pe an de plăcere pe deal că te arde la buzunar, în rest ești stimulat să -ți faci drumurile cu o bârâitoare d-aia mică pe benzină sau gaz.
    Cât arzi atât poluezi deci atât plătești, orice aberație gen impozit sau vignetă sunt ABUZURI, neurmărind cât poluează fiecare efectiv!
    3 0
  • @Kap = like.
    O intrebare: La benzina- care e norma minima acceptata in centrul oraselor ?
    0 0
  • tot loganu ala !
    @vianu: te mai intreb o data ?
    Cei care deja traiesc in "oras" si au masinile Euro 2 ... 5 ... ce propui sa faca ? tot n-am inteles ? cu atat mai putin chestia aia cu mura-n gura !!!
    ...tu chiar intelegi ce vorbesti ?

    pt. editorul stirii:
    a. Titlu: NEMTII VOR INTERZICE ...
    b. in continut: GERMANII VOR SA INTERZICA ...
    parca e o mare diferenta intre cele doua exprimari !
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru