Feedback

DrivetestDacia Sandero facelift

1.0 Benzina (SCe) 75CP Man5 Laureate
3.8
Test drive Dacia Sandero facelift zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 18.11.2016
Golgheterul

Nu știu alții cum sunt, dar eu când văd o Dacie pe șoselele Europei mă simt ca atunci când naționala de fotbal a României înscrie un gol la euro. Cum Naționala nu excelează în ultima vreme, speranța unor astfel de bucurii mărunte rămâne la Dacia.

Indiferent de naționalitatea antrenorului reprezentativei țării noastre, Dacia va continua să înscrie în porțile și garajele europenilor. Nu degeaba Sandero este al treilea cel mai vândut model de clasă mică din Europa.

Faceliftul prezentat la Salonul Auto de la Paris face din Sandero și Logan două noi ocazii pe care Dacia și le-a creat doar cu o serie de ajustări cerute de-a lungul anilor de public.

Dacia a vrut să ne convingă de șansele sale în meciul cu celelalte branduri europene mari și a organizat un test cu Sandero și Logan facelift în Croația. Chiar dacă Logan este o opțiune mult mai populară în România, pentru testul nostru am ales un Sandero. Asta pentru că pe hatchback am putut vedea la lucru o altă noutate a gamei Dacia: noul motor entry-level SCe de un litru.

Dacia Sandero facelift
1.0 Benzina (SCe) 75CP Man5 Laureate

  • Pret de pornire 7150 €
  • Pret model testat 9200 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Odată cu faceliftul, gama Dacia se supune și mai mult trendului downzising, înlocuind vechiul propulsor de bază cu patru cilindri și capacitate de 1.2 litri. Inginerii români au așezat în locul lui un motor cu trei cilindri, de un litru, aspirat normal, care vine cu o serie de tehnologii moderne: distribuție dublă variabilă pe lanț, o frecare redusă și un bloc din aluminiu (asta îl face mai ușor cu 20 de kilograme decât unitatea pe care o înlocuiește).

Propulsorul dezvoltă aceeași putere, adică tot 75 de cai, la o turație destul de înaltă, 6300 de rotații. Spre deosebire de vechiul motor de 1.2 litri, cuplul a scăzut cu 10 Nm, până la 97 de Nm. De la bun început trebuie să înțelegem că este vorba despre intrarea în gamă, motorizarea entry-level, prin urmare așteptările nu trebuie să fie cele ale unui motor turbo.

Asta înseamnă că abia la 3500 de rotații, când începe plaja de cuplu, mașina se simte ceva mai vioaie și poate face față pantelor accentuate din Croația, țarpă în care a avut loc testul nostru. Însă, cu cinci oameni în mașină, e greu de spus care va fi rezultatul.

Motorul încearcă să pară harnic pe urcările accentuate și în mare parte reușește, cu condiția să selectați treapta de viteză potrivită. Agregatul cu trei cilindri vine alături de o transmisie manuală cu cinci trepte, etajate foarte scurt. Aș risca să spun că este chiar ușor mai scurtă decât în cazul motorului pe care îl înlocuiește.

Chiar dacă favorizează accelerația, cutia nu va favoriza foarte tare consumul. La 70 de km/h, în treapta a cincea de viteză, turometrul indică 2200 rpm. La 100 de km/h, de asemenea în treapta a cincea, turometrul indică 3200 rpm. E lesne de înțeles că la viteze de autostradă consumul nu va fi unul prietenos cu buzunarul.

Nu trebuie să trecem cu vederea nici antifonarea. Chiar dacă vorbim despre un motor pe benzină, sunetul resimțit în habitaclu devine deranjant chiar și de la 2500 de rotații.

Consum

Dacia susține că noul motor este mai economic decât cel de 1.2 litri. Noi ne-am apropiat de 7 litri/100 de kilometri pe porțiunile de urcare, acolo unde am folosit un regim de turații mai mare. La coborâre, pe o șosea care a alternat localitățile cu porțiuni de drum național, consumul a scăzut și până la 4.7 litri/100 de kilometri.

Dacia promite 4.5 litri/100 de km în mediul extraurban, deci putem spune că ne-am apropiat destul de mult. Noul motor 1.0 SCe este singurul din oferta Dacia care vine fără un sistem Start-Stop, comandarea acestuia nefiind nici măcar opțională.

Media anunțată de producătorul român este de 5.2 litri/100 de kilometri, adică ușor mai mult decât Ford Ka+ și Kia Rio în versiunile comparabile. Emisiile oficiale sunt de 117 g/km.

Performanţe

Dacia face mașini ușoare, prin urmare dinamica unui Sandero cu motor de un litru și 75 de cai putere ar trebui să fie mulțumitoare pentru un client fără pretenții de sportivitate.

Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 14.2 secunde. Cam mult pe hârtie, dar o nimica toată față de cele peste 15 secunde cerute de Ford Ka+.

E drept, Kia Rio și motorul său de 84 de cai se mișcă ceva mai repede, cu 13.4 secunde. Tot Rio are și viteza cea mai mare, 168 de km/h, cu 10 mai mult decât Sandero.

Interior

Odată cu faceliftul, interiorul a crescut destul de mult din punct de vedere calitativ. În primul rând au apărut materiale noi: pe planșa de bord avem un plastic ușor mai moale, cu o altă textură, ceva mai prietenos. De asemenea, clienții pot opta pentru o inserție din plastic lucios pentru încadrarea sistemului MediaNav și pentru mânerele portierelor.

Există și detalii care vor face, probabil, deliciul fanilor adevărați, cum sunt covorașele personalizate sau pragurile cu inscripția Dacia. Designerii au schimbat și designul gurilor de ventilație, care acum se pare că etanșează mai bine.

Noutatea absolută o reprezintă însă volanul, al cărui design s-a schimbat. Este fără îndoială mai plăcut decât cel al vechilor modele. În plus, a fost blagoslovit acum cu un claxon central, o cerință pe care publicul a avut-o încă de la debutul primului model Dacia. Constructorul român i-a ascultat și a mutat în sfârșit claxonul de pe maneta semnalizatorului pe volanul cu patru spițe.

Volanul primește și inserții cromate, un material prietenos Soft Touch (atunci când nu vine îmbrăcat în imitație de piele) și butoane pentru pilotul automat. Butoane noi, care se simt și ele altfel. Comenzile pentru sistemul de sunet rămân tot pe satelitul montat sub volan, asemeni vechilor modele Renault.

Spațiul interior a rămas la fel. Au apărut însă noi spații de depozitare, iar cele actuale au fost regândite. Există un spațiu pentru telefonul mobil la baza planșei de bord, buzunare pe spătarul scaunelor față, un suport de pahar pentru pasagerii din spate și o plasă montată pe consola centrală, la picioarele pasagerului.

Bonus, Dacia Sandero vine cu cea mai inspirată cotieră din istoria Dacia, montată pe scaunul șoferului. Este de fapt un mâner retractabil.

Portbagajul lui Sandero păstrează aceeași capacitate de 320 de litri, suficient de mare pentru un model de segment B.

Cere ofertă
Vrei un Dacia Sandero facelift?

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Preţ de achiziţie

De fiecare dată când ajungem la acest capitol, orice comparație pare inutilă. Dacia practică o politică de prețuri imbatabilă. La mai bine de 12 ani de la debutul primului model Dacia, rețeta românilor nu a putut fi replicată de nici un alt mare constructor. Prin urmare, Sandero rămâne în continuare cea mai accesibilă mașină de segment B.

Iar faceliftul nu caută să schimbe asta, deși prețul crește, aproape insesizabil. Este vorba despre 100 de euro care se adaugă prețului de pornire, fixat acum la 7150 de euro. Având în vedere că am testat versiunea care asigură intrarea în gamă, și socotelile noastre încep tot de la această sumă. Mai adăugăm însă aproape 2000 de euro pentru că ne-am bucurat de nivelul de echipare Laureate.

Chiar și la 9100 de euro, Sandero este greu să găsească un rival pe măsura sa. Rivalii direcți, adică Ford Ka+ (abia lansat în România) are un preț de pornire de 9900 de euro, iar Kia Rio pleacă de la peste 11.000 de euro.

Siguranţă

Testat în 2013 de EuroNCAP, Sandero este modelul Dacia cu cel mai mare punctaj: patru stele. De atunci și până acum însă, EuroNCAP a înăsprit normele de siguranță și, cel mai probabil, modelul românesc nu ar mai reuși un calificativ atât de bun.

În cadrul testelor de acum trei ani, Sandero a primit 80% pentru protecția pasagerilor adulți, 79% pentru protecția pasagerilor copii și 57% pentru protecția pietonilor. În cazul sistemelor de asistență, Dacia a primit doar 55% din puncte, asta și pentru că nu excelează la acest capitol.

Faceliftul nu a adus nimic în plus, Dacia peferând să se abțină de la introducerea unor sisteme de frânare automată sau de monitorizare a unghiului mort. Cel mai probabil, astfel de sisteme vor fi introduse pe viitoarea generație Sandero.

În prezent, clienții primesc airbaguri frontale și laterale, centuri de siguranță, ABS, ESP și monitorizarea presiunii în pneuri.

Ţinută de drum

Dacia a ținut întotdeauna la confortul clienților săi. Este un alt mod de a spune că românii nu s-au concentrat niciodată pe ideea unei suspensii sportive. O decizie pragmatică și bine țintită, pentru că proprietarii au apreciat mereu confortul oferit de modelele românești.

Sandero a împrumutat mereu din relaxarea lui Logan, iar suspensia a fost calibrată pentru a absorbi cât mai bine neregularitățile asfaltului. Cu un set de anvelope cu talon generos, orice drum forestier pare a fi asfaltat.

Rămâne însă zgomotul suspensiei, pentru că în această zonă de preț rafinamentul nu este inclus. Direcția este ușoară, este asistată bine, însă nu transmite un feedback foarte bun și nici nu se omoară cu precizia.

Dar acestea sunt detalii cu care orice client se obișnuiește rapid. La fel și cu ruliul, care se simte pe viraje mai pronunțate.

Vizibilitate

Dacia Sandero nu pune probleme la capitolul vizibilitate. Oglinzile laterale sunt extrem de generoase, iar luneta este bine proporționată. Nici ultimul rând de montanți nu este foarte mare și nu încurcă astfel manevrele în marșarier. Poate doar primul rând de montanți să incomodeze în virajele strânse. 

Tehnologie

Din punct de vedere tehnologic, în trecut, Dacia căuta să le ofere potențialilor clienți strictul necesar. Astăzi, constructorul român a trecut de această limită și încearcă să pluseze cu tehnologii noi.

Totul a început în urmă cu mai mulți ani, odată cu introducerea sistemului multimedia denumit MediaNav. Simplist, ușor de operat, cu un răspuns bun, acesta a primit acum o grafică îmbunătățită. De asemenea, chiar dacă este montat pe Sandero, el poate afișa imaginile unei camere pentru marșarier, întrucât hatchback-ul vine acum și cu această opțiune.

Din păcate, priza USB integrată în sistemul MediaNav este bună doar pentru a citi conținutul unui stick, nu și pentru a încărca telefonul mobil. Nivelul de energie oferit unui smartphone este extrem de redus, 30 de minute echivalând cu maxim 10% din bateria unui iPhone 5S.

Pe lângă claxonul despre care aminteam mai devreme, Dacia introduce acum și un geam cu impuls, atât la coborâre cât și la ridicare. Și semnalizarea va reacționa acum la impuls, oferind trei aprinderi ale luminilor care indică schimbarea direcției.

Dacia anunță și că va oferi standard asistentul la plecarea din pantă, indiferent de ce versiune alegeți.

Chiar dacă poate părea o glumă, având în vedere că vorbim despre o mașină lansată în anul 2016, Dacia se laudă cu faptul că Logan și Sandero vor avea torpedou iluminat.

Bonus, prin mutarea comenzilor de deschidere a geamurilor electrice spate, pe fiecare portieră, Dacia a mai făcut loc unei prize de 12 volți între scaunele față. Ea este destinată pasagerilor de pe locurile din spate.

Design

Dacia a făcut progrese mari și la capitolul design, chiar dacă modificările aduse de facelift nu sunt neapărat o revoluție. Creionul oamenilor de creație a vrut mai degrabă o rafinare a liniilor și o aliniere la filosofia actuală Dacia.

Prin urmare, pe lângă luminile LED diurne amplasate la extremitatea blocurilor optice (noutatea estetică principală), Dacia Logan și Sandero au primit și un spoiler redesenat, o grilă care ne amintește de Duster și un contur nou pentru proiectoarele de ceață.

Posteriorul este supus aceluiași tratament. Avem stopuri fumurii, cu patru lumini LED, care dau noua semnătură estetică a mărcii. Se văd extrem de frumos pe timp de noapte și fac modelul românesc ușor de identificat. Bara spate a fost și ea modificatădiscret.

Tot la noutățile estetice trebuie să trecem și noua culoare de caroserie Brun Vision, adică un maro metalizat, pe care clienții îl vor putea comanda atât pe Sandero cât și pe Logan și Logan MCV.

Pachetul de modificări estetice este completat de noi modele de jante, cu dimensiuni de 15 sau 16 inch.

Nu ne-a placut

  • Antifonarea motorului
  • Treptele de viteză prea scurte
  • Puterea limitată
  • Direcție inexactă
Date tehnice - Dacia Sandero facelift 1.0 Benzina (SCe) 75CP Man5 Laureate
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
998
Lungime mm
4069
Putere maxima CP (rpm)
75 (6300)
Latime mm
1733
Cuplu maxim Nm (rpm)
97 (3500)
Inaltime mm
1519
Viteza maxima km/h
158
Greutate kg
969
Acceleratie 0-100 km/h s
14.2
Ampatament mm
2589
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
320
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Dacia Sandero facelift

Ultimele teste

Comentarii (48)

  • Mie îmi place. O mașină decentă pentru oameni cu alte priorități decât imaginea.
    67 6
  • Razvan
    1490kg?????????? Doar nu e 5-ar.
    16 8
  • flory: Intrebare legata de inmatriculare. Raspunde
  • hazard
    18 26
  • Bogdan, dac-avea Sandero 1490 kg gol, apăi plin cu gluma aia de 1 litru nu mai pleca de pe loc.
    Oricum, neinspirată alegere schimbarea lui 1.2, care era și el slăbuț.
    19 13
  • 1.0 e entry level - pentru cei chiar fără pretenții. Cei de la Automarket l-au ales pe acesta pentru că e nou, pe celelalte le cunoșteau. Nu e nevoie să îl cumperi pe acesta. Sunt și alte motoare în gama Dacia, așa că degeaba batjocorim acest motor. Nu ne place, avem 0.9, 1.5. Oricum, grosul vânzărilor Dacia nu vine de la oameni ca noi care ne mai pricepem la mașini. Și sunt sigur că cei de la Dacia știu ce preferințe au clienții de au lansat acest motor.
    44 3
  • someone
    e greu cand nu ai cuplu, dar cand il ai si la turatii inalte, e si mai greu. si eu zic ca e un motor neinspirat pentru masini de peste 4 m lungime. singurul sau avantaj e pretul.
    oare cum depasesti un tir pe drum national daca sant 2-3 persoane in masina?
    29 6
  • @someone
    masina asta nu cred ca e facuta se depaseasca tir- uri, eventual pe dedesubt :)))))
    27 19
  • De remarcat in comparatie cu concurenta- portbagajul enorm, +50 litri fata de concurenta. La fel de nare ca un Volvo v40 si mai mare ca la un Ford Fiesta.
    15 0
  • kalashnikov
    pe motoru asta cu 3 cilindrii daca implementau si tehnologia de dezactivare a 2 cilindrii erau tari, im cumparam si eu :))))))
    30 14
  • @ bogdan mirica
    test incomplet, nu ai spus nimic despre noile aeratoare :)
    8 1
  • @Razvan @Kap
    My bad, am pus masa brută în loc de masa netă în tabel :) Dar e utilă și valoarea asta. Atât poate trage de fapt 1.0 SCe în maxim, deci suntem în linie :)
    20 1
  • @Someone Daca eu am reusit sa depasesc in siguranta tiruri pe drum national cu Matiz, cu 4 persoane si bagaje in masina, care are 52 de cai si 68 de Nm cuplu, sigur se poate si cu Sandero, are atinge suta cu vreo 3 secunde mai rapid.

    Vad chicoteli infantile de la multi comentatori. Motorul asta e okay. Dupa cum scria in articol, greutatea motorul este mai mica cu 20 de kg. Sandero este o masina foarte usoara. Cifrele de acceleratie sunt okay.

    Masinuta ar fi okay pentru mine. Locuiesc in Harghita. Nu avem autostrazi aici. Sunt drumuri de munte, cu curbe destul de stranse. Nu treci foarte des de 100 km/h. Pe genul asta de drumuri, motorizarea asta e acceptabila daca stii sa o exploatezi. Pe autostrazi in schimb... cred ca ar fi deranjant sa mergi in mod constant mai mult timp cu peste 4000 de rpm. Ar fi mult prea zgomotos si obositor.

    Portbagajul mare este un pare plus in clasa asta, pentru ca o gramada de masini din segment au portbagaje minuscule. Totul depinde de ce nevoi ai, pe ce drumuri circuli, si ce asteptari ai de la o masina. Daca vrei transport ieftin si fiabil, mai ales pe drumurile din Romania, Sandero este o optiune buna.
    52 7
  • Ana: Buna ziua sunt interesată de un logan. Ma puteti ajuta va rog cu un pret... Raspunde
  • Mirajul downsizing loveste din nou. Tot s-a facut comparatia cu Rio:

    Rio 1.2 84 cp: 0-100 km/h 13.4 sec, v. max 168 km/h, greutate 1.104 kg;

    Sandero 1.0 75 cp: 0-100 km/h 14.2 sec, v. max.158 km/h, greutate 969 kg;

    A, si consumul mixt e 5 l/100 km la Rio si 5.2 l/100 km la Sandero...

    Singurul avantaj al Daciei ramene pretul, in rest nici motorul nu pare prea modern...
    16 9
  • La 7 mii sa primesti atatea dotari ? Faruri , stopuri LED....interesant. Evident din 9200 se scade 1.400 rabla si 800 euro oferta lor. Deci 2.200 euro . Asta inseamna ca iei masina asta cu 7 mii.
    12 2
  • Scrooge
    @Sam93....ca fost posesor de Matiz pot sa spun ca ai reusit sa depasesti tiruri in conditii de siguranta cu Matizul incarcat ori in vise, ori pe vreo autostrada, ori in linie dreapta cu vizibilitate la vreo 2km fara a veni nimeni de pe contrasens. Mai usor ca macane, motorul e ok pt oras, dar de alergat cu masina incarcata in extraurban pen drumurile proaste din Romanica nu e ok.
    18 20
  • @Moldovean
    cateaodata, la aglomeratia din ziua de astazi, o masina de 5 stele EURONCAP nu este deajuns pentru a-ti proteja familia - Dacia are 3 stele in 2016...

    aici cred ca nu e vorba de imagine, ci de adepti ai sloganului "we die like real man!"
    12 14
  • Mirica ,nimic, despre cite sticle de apa poti depozita in noul Sandero?
    Imi plac "inginerii romani"si "reteta romaneasca"!
    Unde ereau acestia si care erea aceasta reteta,pina la venirea Renault-ului?
    5 5
  • Sam93@Scrooge
    Ca fost posesor de Matiz iti pot zice ca am facut depasirile alea. Nu stiu ce tiruri ai tu pe unde locuiesti, dar aici pe drumuri cu curbe, tirurile mai tare de 60-70 nu merg. Poate acolo la tine tirurile merg cu 120, nu stiu. La mine, nu am nici o problema in a depasi cu un Matiz un tir care merge cu 60 daca prind cateva sute de metri de drum drept. Matiz-ul are un motor pe benzina, de turatie. Trebuie sa stii sa-l exploatezi. Sa nu-ti fie frica sa-l duci la turatii mari. Masina trage decent intr-a 3-a dupa 3000 rpm.
    25 4
  • Tarpanculogan
    țarpă. nu cunosc. LED :)) Nici atat.
    5 2
  • 4 9
  • Deci in 2-3 ani ar trebui sa apară si varianta turbo. O astept
    7 1
  • Tembelus Rex
    .......sustin Dacia dar parca 1 litru si preturile alea him........ preferam masina in configuratia actuala dar cu motoarele aspirate de 1,4/ 1,6 de pe primul logan.....(nu ma luati ca sunt depasite si ca nu puteau sa actualizeze motorizarile conform euro 6......)
    12 0
  • Raluca: Audi A4 2001,ce tip de motorina alimentez? Raspunde
  • 13 21
  • Costelini Paulescu
    6 28
  • Nu e ok deloc acest motor. E facut mai complex si mai complicat decat vechiul 1.2 de 73cp euro 6, care e mai puturos un pic decat cel euro 5 de 75cp. Si nici nu cred ca o sa fie la fel de fiabil ca 1.2.
    Am condus mult 1.2 de 75cp si stiu ce poate, sub 3000rpm e terminat, de multe ori trebuie sa retrogradezi in treapta 2-a daca urci un pic si vrei sa depasesti un tir, deoarece in treapta 3-a daca pleci de la 2500-3000rpm din spatele tirului esti terminat.
    Cand sunt singur in masina merge acceptabil, daca ii mai dau un 4-5000rpm e ok, insa daca il incarc e jale. Fiecare kg in plus il simt.
    La drum lung e groaznic, la 100km/h are 3000-3200rpm si suna in interior de zici ca-l tin in brate.
    Deci cu siguranta nu mi-as dori acest 1.0, care nici consum tare mic nu va avea. E foarte ok pentru deplasari prin oras, dar cam atat. Cuplul la 1.2 era foarte slab, nu prea trage motorul ala, acuma cu 10nm in minus va spun eu ca o sa fie groaznic pentru o masina de familie.

    Nu inteleg de ce nu pun si motorizarea noua 1.6 aspirat de pe megane, ar fi muuult mai ok, mai ales daca i-ar pune o cutie in 6 trepte. Ca e un motor simplu si nu cred ca ar fi mai scump decat 0.9tce.
    0.9Tce e cam la limita. Pacat ca nu pun si ei motorizarea 1.6 aspirata si 1.2tce.
    Mai dai 500-1000euro in plus, insa merita pe deplin.

    Pana la urma confortul la drum lung in cea mai mare parte iti e asigurat de un motor normal/puternic si niste scaune decente.

    Poate faceti si un drive-test cu 0.9tce, ca n-am mai vazut de multa vreme si poate vedem ceva nou :)


    Deci mai sus nu am vorbit din cifre tehnice sau pareri, ci din experienta personala cu 1.2 16v pe care l-am condus mii de km pe dacia logan.
    25 2
  • cornel
    Nu este rau ca au pus motor de 1L. Si Skoda Octavia, VW Golf, Ford Focus, au motoare de 1L. (uitati-va pe configurator daca nu credeti). Este rau ca nu este turbo. Daca era turbo, avea si cuplul aproape dublu si la turatie injumatatita.
    2 2
  • Ricardo
    Rampa, rampa, nu panta!!!

    Panta o cobori, nu o urci
    5 1
  • 3 7
  • 8 13
  • Mai sa fie cat de mult poate tempera performantele si demarajul norma Euro unui motor. 14,2sec 0-100 ?????? Cu 75 CP si DOHC ????

    Peugeot 309 cu 1.4 benzina 67CP facea 0-100 in 13,1 sec .Adica mai rapid cu o sec si putin.

    http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=5424


    Apoi Daewoo Cielo 1.5 75CP OHC 0-100 in 12,5sec , cu vreo 2 sec mai rapid ca Sandero care-i mai usor dar are si dublu ax.
    2 3
  • @Apul:
    Dar oare o Fabia cu motor de 60 CP cum se descurca incarcata? Probabil ca ar trebui interzisa pentru ca e un pericol public. Foarte buna mentalitate intr-o tara fara autostrazi si unde zilnic mor 5-6 oameni in accidente rutiere. Cine nu e in stare sa depaseasca un TIR, poate ca ar fi mai bine sa mearga cu trenul si sa-si puna permisul in dulap si acolo sa-l lase.

    Apoi, este cat se poate de normal ce a facut Renault punand acest motor pe Logan, din moment ce grosul" vanzarilor in Ro il face/facea 1.2 75 CP. Era cat se poate de evident ca la motoarele slabe se vor face schimbari.
    Punand un motor mai mare, de 1.6 cum zici tu (wtf???), pretul crestea cu cel putin 500-600 de euro, adica cu aprox. 10% din pretul mediu al unui Logan (!), care e undeva pe la 9000.
    24 5
  • Hai lasati-on pisici cu prostioarele voastre. Eu am lucrat la o firma de transport 2 ani. Masina firmei era Peugeot Boxer MAXXI varianta de 3,5 tone cu motor 2.2 130CP . Cu ea incarcata la maxim ( in jur de 4-4,5 tone ) depaseam fara nici un fel de probleme orice obstacol mobil din fata care ma incetinea. Iar voi va vaitati ca nu puteti depasi cu o masina de nici macar o tona+incarcatura ? Tirul ala are incarcatura de cateva zeci de tone, poate avea si peste 1.000 de cai. In plus de asta ei in extraurban ruleaza cu tempomatul .

    3.500 kg/ 130 CP = 26kg/ 1CP

    989kg/ 75CP = 13kg/ 1 CP
    15 1
  • alex: Salut. Am si eu un audi a4 din 2002 motor 1.9 tdi 131 cp si am probleme cu... Raspunde
  • Motorul 1.0 sce e gandit in primul rand pentru oras, nu pentru serpentine/depasit tiruri/autostrada (vezi etajarea treptelor mai scurta decat la vechiul 1.2). Nu te obliga nimeni sa cumperi motorul asta, exista alternativele 1.5 dci pentru drumuri lungi/autostrazi si 0.9 pentru drumuri mixte. Si apropo de 3 stele NCAP, verificati modalitatea de acordare a acestora. Loganul are doar 3 stele pentru ca ii lipsesc functii precum monitorizare unghi mort sau radar/sisteme de franare automata, etc. Un SH din Gemania cu sute de mii de km si stare tehnica precara (probabil dauna totala reparat de samsarii nostri) e mai sigur decat o masina noua?
    Nu cred ca motorul asta de 1.0 e cel mai slab motor cu care e echipata o masina noua in 2016, cu siguranta exista si la competitori astfel de motoare, de oras.
    25 4
  • Corect! Peugeot 301 are motorul de baza care ofera prformante asemanatoare. Tipo si Rapid sunt simtitor mai scumpe. Deci pica.
    Si mai e chestie. E bine totusi ca s-a renuntat la 1.2, pentru ca nici ca fiabilitate nu era chiar un etalon. Nu putine erau cazurile in care o lua pe ulei pe la 80-90000 de km. Plus oscilatii ciudate la relanti, porniri greoaie la rece. Bine, nu trebuie genetalizat. Dar ideea este ca 0.9 TCE nu prea are problemele astea. Si sper ca aceasta "mostenire" sa fie transmisa si la motorasul de 1.0.
    11 4
  • 5 17
  • o masina de oras! in continuare Dacia pastreaza prostul obicei de a fi zgomotoasa la drum lung. Restul nici nu mai are sens sa discutam.

    @Automarket
    Daca la 100km/h are 3200rpm, la 130 cate rpm are? cum se aude?

    Nu inteleg cum de are scorul mai bun acest sandero decat ka+! La ford ati bifat ca este silentioaza, iar la dacia ca este zgomotoasa.
    Cred ca peste 50% din conducatorii auto prefera o antifonare buna vs o secunda in plus la timpul 0-100km/h, sau 50L in plus la portbagaj, sau orice altceva - pt mine e esentiala treaba asta, ca o masina sa fie cat mai bine insonorizata. Dupa 200km de mers fara oprire iti vajaie capul intr-o masina slab insonorizata.

    Inca o intrebare: tot la fel de prost se sta pe scaunul soferului, cu genunchii la gura?
    8 5
  • Sandero ramine o propunere onesta zic eu, chiar si cu motorasul asta nou 1.0 SCe care se dovedeste, culmea, ceva mai performant pe Dacii decit pe Twingo / Smart... unde impinge si nu trage - pe hartie cel putin.

    In echiparea Laureate pretul de 9.200 e deci identic cu al buburuzei Aygo, care-i o idee mai economica si vioaie, da-i aproape "cheala" (AC are, dar nu si turometru de ex.) Sa nu mai zic ca minuscula Toyota are doar doua usi si-un portbagaj simbolic.

    Swift-ul (8.900 cu discount pt. 4 usi) ramine deci unica alternativa credibila - are si el AC dar nu turometru +alte dotari prezente la Sandero, insa compenseaza prin motorul mai puternic (94 CP) si tinuta de drum superioara in cazul unor accese...semi-sportive.
    15 0
  • Eu am un corsa 1289 aspirat normal,85cp vreo 85cp cutie automata...ai fi tentata sa spui ca e submotorizata,dar nu e daca te joci cu ea intte 3 si 5000 ture..bine eu evit chestia asta deoarece consumul si costurile devin mari(mai bine iti iei un bmw cu motor de 3l..diesel)..pt costuri cit mai mici am pus gaz..ha ha ha costurile sint de bani de buzunar,DAR poti sa ceri ce vrei inafara vitezei ,demarajului sau a unei depasiri in siguranta..e cam ca vechile dacii 1300 daca le-ati prins..deci cred ca 75 cp pe o caroserie de 900kg e ok,ce-i peste ca greutate devine un vis cu fata morgana vis a vis de demaraj sau viteza,,fara sa bagi pedala in asfalt....ps corsa cred ca are 1.1t cu ac si cutie automata
    3 1
  • LauCalin ti-as fi dat 100 de like-uri la penultimul comentariu, dar din pacate nu pot. Cand ii vad pe unii cum se lauda cu liniute si depasiri de tiruri, ma apuca rasul si plansul in acelasi timp. Din cauza astora se moare pe sosele. Nu zice nimeni ca trebuie sa stai in fundul unui tir care merge cu 40-50 km/h, dar la viteze superioare nu e deloc umilitor sa stai in spatele lui, mai ales pe drumuri nationale si in localitate. Dar na, aroganta e mare, hai cu depasirea si viteza mare chiar prin localitate....
    Macar de ar muri doar inconstientii, dar mor si oamenii care merg regulamentar.
    11 1
  • La fel ,chiar motor mai slab au si polo ,fabia .La fel sunt submotorizate?
    Asta e,masina doar de oras.
    5 0
  • Societatea la care lucrez a achiziționat un 2 Sandero cu acest motor. Am făcut cu ea un drum București-Sibiu (am cerut voie sa o utilizez pentru ca mașina mea de serviciu este un Sandero 0,9) și pot sa fac o comparație intre Sandero 1,2, Opel Corsa 1,2 XEL și mașina mea de serviciu 9(mașini cu care am făcut acest drum) Menționez ca sunt un șofer normal fără mari excese.
    Pot sa spun ca mașina se chinuie la fel ca la motorizarea de 1,2, dar consumul este un pic mai mic, Sandero 1,2 media 6,7 ; Sandero 1 media 6,4 (cu AC pornit). In schimb mi-a plăcut cum suna motorul în accelerație.
    Daca fac o comparație cu Corsa (vorbesc numai și numai despre motorizare), Sandero 1l pare o idee mai bun, dar este complicat sa pun în balanță greutatea mai mare (Corsa) cu Cx Sandero.
    0,9 Sandero este cu mult peste toate, dar fiind un motor turbo, ma opresc aici.
    In concluzie: Eu nu as cumpăra pentru mine un Sandero 1/1,2 si Corsa 1.2
    4 1
  • petrideanu@yahoo.com
    Pe 9 dec. imi vine un LOGAN PRESTIGE CU MOTOR DE 0,9 cu turbina pe benzina,90 CP .Rog pe cineva care a mers cu 0,9 l sa-mi spuna sincer cum merge motorul si cum se comporta masina la drum ? MULTUMESC !
    0 0
  • Gh.Nicolae: Hyundai Elantra 2014, benzina,1,6 ; 132cp : Distributia este pe lant sau pe... Raspunde
  • @xxx: Unde naiba ai condus tu 1.0sce, cand apare doar din ian-feb 2017, iar pentru drive-test nu sunt inca disponibile decat diesel si 0.9tce !
    Si inca ai facut si Bucuresti-Sibiu... , iar pe mine la drive-test si pe altii ne-a lasat vreo 10-15minute...
    2 0
  • @S
    m-am dus acum 20 min si am deschis capota, m-am uitat inca o data la talon este motor 999cm, 54kW, crede-ma ca nu sunt nebun.
    3 0
  • @petrideanu@yahoo.com
    trebuie sa încerci tu sa conduci ca sa-ti faci o părere, fiecare are stilul personal de condus si cazurile de utilizare sunt diferite.
    Pot sa spun de Sandero 0,9 (mașină de serviciu deci nu mă preocupa in mod deosebit consumul), consum in București 6,5, autostrada la 110km/h 6,3, de la 130 pana la 140 sari la 7,5-8 toate acestea sunt numai cu șoferul, când este plina mai pui un 0,5l la consum pentru autostrada.
    Viteza maxima pe bord atinsa 170 (nu știu cat este in realitate), dar mașina este la limita cu ținuta de drum începând de pe la 140km/h
    Pot sa spun ca este OK, dar mi-as dori mai multa putere si cuplu. Nu pot sa-mi dau seama ce înseamnă atunci când ai o familie cu 2 copii si pleci pe Transfăgărășan.
    2 0
  • Ascutitoare
    Masina a fost gandita pentru usor, cand i-a fost alocat acest motor. De aceeas, restul comentariilor sunt usor depasite....
    1 0
  • Ascutitoare reload
    Usor a se citi oras
    1 0
  • Am carat o soba de teracota circa 60 de Km cu conserva mea de 1,2 si ma uit ca am paradit motorul la 12000 de Km.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru