Avancronică Abu Dhabi - toată atenţia pe lupta pentru locul doi

de Daniel Popescu
Joi, 31.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Mercedes, Ferrari şi Lotus sunt în centrul atenţiei în lupta pentru locul doi în clasamentul constructorilor, după ce Sebastian Vettel şi Red Bull au devenit matematic campioni în India.

Esential 2009 este sezonul in care Abu Dhabi a debutat in calendarul Formulei 1
1 este numarul curselor de la Abu Dhabi castigate de pilotul care a plecat din pole position
64 de clasari consecutive in puncte este recordul pe care il poate dobori Ferrari in Abu Dhabi
La numai câteva zile după Marele Premiu al Indiei, Formula 1 se deplasează în deşertul din Abu Dhabi pentru a lua startul în cursa de pe circuitul Yas Marina.

Miza etapei din Abu Dhabi este mult mai scăzută decât anul trecut, ca urmare a faptului că Sebastian Vettel a devenit deja matematic cvadruplu campion mondial, iar Red Bull Racing şi-a adjudecat de asemenea trofeul dedicat constructorilor.

În acest context, întreaga atenţie se îndreaptă spre locul doi în clasamentul constructorilor, pentru care luptă în prezent Mercedes, Ferrari şi Lotus. Acest loc este important din punct de vedere financiar în special pentru Lotus, care încearcă să găsească o soluţie pentru a avea un buget consistent în sezonul următor, în timp ce Ferrari luptă mai degrabă din ambiţia de a nu fi învinsă şi de altă echipă în afară de Red Bull.

Ultimele curse au evidenţiat progrese semnificative ale celor de la Lotus, însă pentru moment Mercedes ocupă locul doi după ce i-a surclasat pe cei de la Ferrari în urma rezultatelor din India.

CIRCUITUL YAS MARINA

Circuitul Yas Marina este considerat o facilitate de cinci stele datorită extravaganţei şi dotărilor de ultimă oră, printre care se numără şi tunelul care face legătura între ieşirea de boxe şi pista. Totuşi, configuraţia acestuia este departe de a impresiona, întrucât oportunităţile de depăşire sunt aproape inexistente, element de altfel caracteristic celor mai multe circuite care au debutat recent în calendarul competiţional.

De aceea, FIA a decis să păstreze şi în acest an regulamentul cu două zone de detecţie şi activare pentru sistemul DRS.

Prima zonă de activare pentru sistemul DRS a fost stabilită pentru mai mult de jumătate din linia drepta dintre virajele şapte şi opt, punctul de detecţie pentru diferenţa de maxim o secundă dintre doi piloţi urmând să fie cronometrată înainte de intrarea în virajul şapte. Imediat după ieşirea din virajul opt a fost stabilită a doua zonă de detecţie, iar sistemul DRS va putea fi activat pentru a doua oară pe aproximativ jumătate din distanţa dintre virajele nouă şi 10.

YAS MARINA - TUR VIRTUAL DE CIRCUIT

DATE GENERALE CIRCUIT

Lungime tur 5.554 km
Numar tururi 55
Distanta totala 305.355 km

STRATEGII PENTRU PNEURI

Pirelli va furniza în Marele Premiu din Abu Dhabi pneuri de compoziţie medium şi soft, la fel ca în India şi la fel ca în ediţia de anul trecut. Totuşi, strategiile vor fi diferite ca urmare a modului de desfăşurare a cursei.

Temperatura circuitului va scădea de la 45 la 30 de grade pe parcursul cursei, întrucât aceasta începe la finalul după-amiezii şi se termină pe timp de noapte. Prin urmare, degradarea pneurilor va fi mai mică decât în India, iar unii piloţi vor avea oportunitatea să încerce strategii cu o singură oprire la boxe, chiar dacă Pirelli anticipează că strategia cea mai des întâlnită va fi cea cu două opriri.

INFORMAŢII METEO

Poziţionarea în Orientul Mijlociu va oferi piloţilor o vreme caniculară pe parcursul acestui weekend, iar scenariul se va repeta în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei: temperatura maximă va fi de aproximativ 34 de grade, în timp ce temperatura minimă nu va coborî sub 24 de grade. Totuşi, există un element de noutate pentru piloţi: cursa va începe spre finalul zilei şi se va încheia noaptea, astfel că temperatura va scădea în timpul cursei în loc să crească, aşa cum se întâmpla în mod obişnuit, lucru va avea un impact major asupra comportamentului pneurilor.

REZULTATE ÎN ULTIMII PATRU ANI

Yas Marina este unul dintre cele mai noi circuite din calendar, iar până în prezent trei piloţi au reuşit să câştige curse în Abu Dhabi în primele patru ediţii ale acestuia.

Sezon Castigator
2012 Kimi Raikkonen (Lotus)
2011 Lewis Hamilton (McLaren)
2010 Sebastian Vettel (Red Bull)
2009 Sebastian Vettel (Red Bull)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU DIN ABU DHABI

▶ Doar una dintre cele patru curse din Abu Dhabi a fost câştigată de pilotul care a plecat din pole position; pilotul care a plecat din pole position a abandonat în trei dintre cele patru ediţii;

▶ Kimi Raikkonen este singurul pilot care a câştigat în Abu Dhabi fără să plece de pe prima linie a grilei de start (2012, plecare de pe patru);

▶ Vettel poate egala seria de şapte victorii consecutive obţinute de Michael Scdhumacher în sezonul 2004.

Recordul îi aparţine lui Alberto Ascari, care a obţinut noua victorii consecutive în perioada 1952-1953;

▶ Ferrari poate doborî în Abu Dhabi recordul de 64 de clasări consecutive în puncte deţinut în prezent de McLaren.

PROGRAM

Etapa din Abu Dhabi se va desfăşura după un program similar unui Mare Premiu european. Iată programul complet conform fusului orar al României: 

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 1 noiembrie 11:00 DigiSport 1
Antrenamente 2 vineri, 1 noiembrie 15:00 DigiSport 1
Antrenamente 3 sambata, 2 noiembrie 12:00 DigiSport 1
Calificari  sambata, 2 noiembrie 15:00 DigiSport 1
Cursa duminica, 3 noiembrie 15:00 DigiSport 1

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru