AUTOMARKET INFO: Comparație între Dacia Bigster și Dacia Duster

de Bogdan Mirică
Joi, 21.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cine este noul Dacia Bigster? Unde se încadrează el? L-am așezat lângă actualul Dacia Duster pentru a înțelege diferențele.

Începutul de ianuarie a marcat un eveniment extrem de important în istoria Dacia. Constructorul român a dezvăluit conceptul Dacia Bigster, propunerea unui SUV mai mare decât Duster. Chiar dacă e încă în stadiu de concept, Bigster ne oferă o imagine clară a ceea ce vom vedea în gama Dacia peste câțiva ani.

Noul SUV va păstra aspectul robust și unghiurile bune pentru off-road. Va plusa cu mai mult spațiu interior și mai multă tehnologie. Am digerat informațiile puține oferite de Dacia și am ajuns la concluzia că asistăm la o schimbare de generație. Am subliniat diferențele dintre Bigster și Duster și e tot mai clar că Dacia face un pas înainte.

Pentru cei care au uitat, actualul Dacia Duster a fost dezvăluit în anul 2017 și a continuat rețeta de succes. A păstrat performanțele bune în off-road, a plusat cu mai multă tehnologie și a păstrat un preț accesibil, comparativ cu celelalte SUV-uri din segment.

Cu toate acestea, modelul este construit pe o platformă veche, B0, care se pregătește să fie pensionată definitiv de Renault.

Nu înainte de faceliftul lui Duster. Versiunea revizuită Duster, programată să debuteze în viitorul foarte apropiat, o va păstra. Abia următoarea generație va trece la platforma CMF-B, folosită de Clio, Captur, Logan și Sandero. Bineînțeles că vor exista modificări importante pentru actualul Duster, însă arhitectura va fi aceeași.

În concluzie, suntem martorii unei pagini de istorie Dacia. Producătorul român își diversifică gama și promite o adevărată revoluție odată cu trecerea la platforma CMF-B a părintelui Renault.

Comentarii (23)

  • Îi suspectam de mai multă capacitate creativa pe francezi, numai la bmw am văzut diferențe nesemnificative între serii. De exemplu x3 vs. x5.
    Vorbind strict de liniile caroseriei se observă că Bigster urmează în amănunt trăsăturile Duster-ului. Diferența dintre ele fiind că unul are liniile curbe celălalt avand linii drepte. Nu prea i-a dat imaginația afar' din casă pe designeri. Cel mai probabil vor interveni ceva modificări pană la prototip, dar nu atat de radicale.
    11 26
  • Cine este noul Dacia Bigster? Un masina care nu exista.
    20 6
  • Nu vad rostul comparatiei unui concept cu-n model de serie.
    35 5
  • I-as suspecta pe designeri de continuitate in design si perpetuarea imaginii de (ceva mai) off-roader. In niciun caz de lipsa de imaginatie.

    Umerii din zona bosajelor aduc ceva din aerul SUV-urilor anilor '90, gen Frontera, Pajero, etc. Pe vremea cand masinile alea isi faceau veacul prin noroi si abia apoi ajungeau pe sosea si nu invers.

    Ochiometric arata super OK, dar e coltos, agresiv si masiv. Cam mult pentru sosea si real life. Posibil sa-l mai inmoaie si sa se apropie de "finetea" noului Defender.
    18 10
  • Johnny
    Uitati- va la oferta/designul Lada, mi- au picat intamplator cataloage rusesti in mana...si vedeti de ce arata conceptul asa.
    Inca ma intreb daca e cv bun in asta pt noi
    16 3
  • Cred ca nu mai sunt platforme in adevaratul sens , imi e greu sa inteleg cum pe o platforma (CMF-B) de subcompacte se pot construi autovehicule de 4,6 m -asa cum este cazul acestui ..Xster (sper/presupun ca nu va ramane "Big" acolo). La dimensiunea asta e greu sa o incadrezi la compacte ,daramite la subcompacte. Este pana la urma totusi o performanta pt. Renault sa poata construi o masina de 4,6 m pe aceeasi platforma cu un..Sandero , dar oricat de 'modulara" ar fi platforma asta imi e greu sa cred ca Xste-ul asta se va "simti" vreodata in utilizare ca un suv adevarat de 4,6 m, robust .
    17 5
  • Danuț Alin Niță
    Bravo inginerilor copy paste !!!
    :)))
    14 15
  • Fulga Cosmin
    Oribilă.
    Estetic vorbind ...coteț.
    Asamblez eu un motor pe benzină.....și rupe asfaltul de rămâne caroseria in urmă ...!!!
    :))))))))
    14 26
  • Atatea pareri si comentarii negative... n-am inteles niciodata capacitatea noastra ca natie sa fim atat de impotriva noastra.

    Daca nu se fabrica la noi nu e bine. Daca se fabrica la noi iar nu e bine ca e urata sau stiu eu ce bube in cap are...

    E un nou model care va genera productie la noi si exporturi in afara, pune si mai bine in valoare marca Dacia, sustine forta de munca locala. Dacia s-a vandut la export foarte bine in multe tari occidentale, uneori chiar mai bine decat marcile "de casa" cum a fost in cazul Seat in Spania.

    Personal imi place si cred ca va fi o masina foarte practica, suficient de robusta pentru destinatia ei si daca va fi scoasa la vanzare cu un pret corect va avea foarte mult succes. Cum de altfel au avut toate modelele Dacia in ultima perioada.

    Este un proces foarte complex de productie, cel al unui nou model si care mai mult foloseste o platforma noua. Modularitatea imbunatatita va putea sa optimizeze procesul de productie si va deschide usa dezvoltarii altor modele bazate pe acceeasi platforma in fabrica de la Mioveni.
    31 14
  • Danuț Alin Niță
    @un alex
    Vb ca un corporatist Dacia.
    Vorbim deschis aceasta este realitatea frate despre Dacia urmează made in China cu defecte mii.
    15 19
  • Angajat Dacia
    @Fulga Cosmin
    Mai lucrezi in DACIA ???
    11 8
  • O sectiune de comentarii, respectiv un forum ar trebui in primul rand sa gazduiasca un schimb de informatii intre utilizatori.
    Sau sa vina comentacii cu date suplimentare despre topicul articolului.
    Evident sunt binevenite si pareri subiective, impresii, hate si like, dar parca doar desprea asta e acum pe automarker - sectiuneade comentarii.
    Incerc eu o intrebare: Platforma CMF-B nu are implementare de 4x4 pe nici un model acum (Clio, Captur, Juke). Aveti idee daca permite sau e vorba de o derivata din CMF-B pentru Bigster. Intreb deoarece tot vorbesc de calitati offroad pentru unele modele ce vor fi dezvoltate pe aceasta platforma, inclusiv Lada. Ma gandesc ca nu vor lasa Niva fara 4x4, atributul ei cel mai important.
    14 8
  • @Vali

    daca ii impinge o hibridizare cu (inca un) motor electric pe spate treaba e ca si rezolvata. Mi'e ca 4x4 curat/clasic nu vom mai vedea. Poate pe Niva...care e plina de bling-bling, cel putin la nivel de concept. Macar Bigster e mai pamantean dar, totusi, cu putine sanse sa-l vedem intr-o forma prea apropiata de studiul asta. Toate conceptele sunt facute sa genereze discutii.

    @UnAlex

    vorbesti mult peste nivelul de intelegere a unora :)))
    13 12
  • Da parcă nu e Dacia fără variantă GPL :-)
    8 6
  • Alex, pe articole despre Dacia e trollul omniprezent, cu toate numele pe care le poate screme să pară diferite: Dănuț Alin Niță, Manu Mugurel, Fulga Cosmin, fanskoda și care or mai fi fost. El zice o prostie apoi tot el râde, el strecoară minciuna apoi o aprobă două comentarii mai jos și-și dă plus-uri peste tot.

    Cum zice și Fănel, nivelul e prea jos, n-ai ce să-i explici că e pus doar pe glume proaste și aruncat cu noroi.

    Despre Dusterul mare să vorbim când om avea date concrete, acum avem doar un desen curajos.
    17 10
  • O incapea si un troleibuz pe platforma CMF-B ?
    14 9
  • Dusterul mare sigur se va produce în Maroc surse R.T.R
    Care va fi beneficiul României ???
    12 10
  • Ca si design este un pas înainte, dar am dubii referitor la mărimea roților, nu cred ca vor fi așa de mari in serie.
    Referitor la 7 locuri, Ok nu știu cat de mari vor fi ultimele doar cu +30cm sau poate vor fi doar pentru copii sub 10 ani.
    Fabricație Maroc este un gen de informație care incita. Întrebarea este cu ce suntem noi mai meritoși fata de marocani astfel încât Renault sa nu mute fabricația?
    Nu cred ca vor muta.
    5 3
  • Eu zic că acest model se va vinde cel mai mult în versiune AWD. Că o fi clasic (mecanic) sau pseudo 4×4 (cel mai probabil), rămâne de văzut.
    4 1
  • dar chiar e nevoie de un X-ster? Ar fi fost de înțeles o camionetă din zona Navara, dar să te arunci pe terenul de joacă al suv-urilor mari îmi pare o aventura de prost gust pentru o marcă ce se vrea low cost.
    3 4
  • Dacă și BMW nu își diferențiază modelele , atunci ce sa mai zicem de Audi sau MB unde diferențele sunt doar de dimensiune , ca și design sunt in proporție foarte mare același model
    1 0
  • Bravo ! M-am bucurat sa citesc com. tău .
    1 0
  • Bogdan
    Ce de imbecili comenteaza si nu au nimic de spus decat sa demonstreze ca sunt talambi... Comparatia e pur fictionala la momentul asta din moment ce are ca subiect o masina care exista si un concept. Celor care nu inteleg cum se construiesc masinile inscrieti-va la websiteuri de oale de bucatarie la masini e normal si de dorit sa se refoloseasca tehnologia si parti de design altfel l fiecare model nou o sa dai pe masina preturi cu care iti poti lua un avion mic. Celor care compara Dusterul cu BMW...sunteti prea prosti sa comentati. Celor care se tot kk pe ei ca modelul bigster e urat sau inutil, ce va face sa credeti ca parerea voastra la fel de tangibila ca masina despre care comentati are o valoare minima? In final marea majoritate sunteti romani de tot kktu, in loc sa fiti mandri ca tara voastra produce ceva va kk pe voi si dati vina pe altii.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru