INTERVIU: Dacia Bigster nu este numele final al viitorului SUV românesc

de Bogdan Mirică
Luni, 18.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În cadrul unei conferințe de presă organizată pentru presa din România, oficialii Dacia au spus că nu au decis dacă Bigster va fi numele folosit de viitorul SUV de clasă C. De asemenea, am aflat că Dacia nu mai este mașina aleasă de cei care migrau de la vehiculele second-hand.

După ce am asistat cu toții la dezvăluirea unei noi pagini de istorie din gama Dacia, conceptul Bigster, oficialii brandului românesc au organizat o conferință restrânsă pentru jurnaliștii auto din România. Am luat și noi parte la eveniment și am aflat lucruri interesante despre cum va evolua brandul românesc în următorii 5 ani.

DACIA ȘI LADA, O NOUĂ PERECHE ÎN GRUPUL RENAULT

În cadrul conferinței Renaulution, Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault, a anunțat că Dacia și Lada vor forma un nou business-unit. Mulți au înțeles că cele două mărci ar putea fuziona.

GREȘIT! Nici vorbă de așa ceva.

Renault a decis să pună în același coș două mărci care se adresează unei clientele similare: pragmatică, în cputarea unui vehicul practic, fără a renunța la designul atrăgător. În 2019, Lada a produs aproximativ 400.000 de mașini, iar Dacia a ajuns la pragul de 700.000 de mașini în uzinele sale din Maroc și România. Pe viitor, scopul celor două branduri va fi acela de a păstra numărul de 1.1 milioane de mașini produse.

Se va căuta însă eficientizarea producției prin folosirea unei platforme comune. Adică și modelele Dacia, și modelele Lada vor fi produse pe aceeași platformă nouă CMF-B, regăsită deja pe noile Dacia Logan și Sandero. Așadar, ținta Dacia și Lada este de a produce tot 1.1 milioane de mașini. Însă toate aceste mașini vor avea o singură platformă. Nu 4, cum se întâmplă în prezent.

Ce beneficii aduce această strategie? Negocierea unui preț mai bun pentru componente. Furnizorii vor oferi un preț mai bun pentru un milion de geamuri, decât pentru 400.000. Eficientizarea proesului de producție și obținerea unui profit mai mare pentru fiecare mașină în parte.

CUM VOM ALEGE ÎNTRE DACIA ȘI LADA?

Nu vom alege. Nu vom fi puși în fața acestei alegeri. Renault știe că cele două branduri se pot canibaliza. prin urmare, alegerea pragmatică a vest europenilor va fi Dacia, iar alegerea pragmatică a rușilor va fi Lada.

Denis Le Vot, noul președinte al mărcilor Dacia și Lada, a declarat în cadrul mesei rotunde că cele două branduri nu vor exista în paralel pe o piață.

„Nu o să mergi pe stradă și o să vezi un showroom Dacia pe stânga și vizavi, pe dreapta, un showroom Lada”.

Va exista însă o excepție: Lada Niva. Modelul rusesc ar putea să-i pună probleme lui Duster. Mulțumită imaginii foarte populare pe care o are în toată lumea, din Peru până în Alpi, din Rusia până în nordul Africii, Lada Niva ar urma să fie singurul model rusesc vândut alături de produsele Dacia.

Noul Lada Niva promite să păstreze dimensiunile reduse, ampatamentul scurt, reductorul și unghiurile foarte bune pentru off-road. În concluzie, noua platformă CMF-B se va regăsi în Europa sub brandul Dacia, iar în Rusia sub brandul Lada.

VA FI PĂSTRAT NUMELE DACIA BIGSTER?

Oficialii Dacia au declarat că numele Bigster a fost ales într-o pauză, lângă espressor-ul de cafea. A fost rezultatul unui brainstorming. Însă, când vine vorba de păstrarea acestui nume pentru modelul de serie, există incertitudini. CEO-ul Denis Le Vot a declarat că nu se știe dacă numele Bigster (compus din englezescul „big”, adică mare, și terminația „ster” preluată de la Duster) va fi păstrat.

Lansarea versiunii de serie a lui Bigster va fi încununarea planului de întinerire a mărcii Dacia. Un plan care a început deja cu noile Logan, Sandero și Sandero Stepway. El ar urma să continue cu alte modele noi, printre care electricul Spring, așteptat în toamna acestui an. Lodgy nu va fi uitat; oficialii Dacia nu au infirmat scoaterea lui la vatră. „Dacia va continua să ofere clienților săi mașini accesibile cu cinci sau șapte locuri”.

NE PREGĂTIM DE UN DUSTER FACELIFT

Unul dintre noile modele Dacia pe care le vom vedea în viitorul foarte apropiat este faceliftul lui Duster. SUV-ul de la Mioveni, apreciat deja pentru capacitățile sale off-road, va trece printr-un update. Însă, acest update nu va presupune schimbarea platformei. Adică nu vom vedea platforma lui Logan și Sandero pe Duster. Cel puțin pentru moment. Duster facelift va avea tot platforma veche, însă cu unele îmbunătățiri necesare.

CÂND VOM VEDEA NOUL LOGO?

Odată cu Bigster, Dacia ne-a prezentat o nouă identitate vizuală pentru mașinile sale.

Un nou logo, realizat din literele D și C, poziționate în opoziție. De altfel, tot numele brandului beneficiază acum de un font nou, geometric.

Toată lumea s-a întrebat când vom vedea această nouă inscripție pe modelele de la Mioveni. Nu foarte curând. Oficialii Dacia au spus că este dificil să modifice logo-ul pe toate modelele mărcii și pe toate showroom-urile mărcii într-un timp așa de scurt. Totul se va face la modelul potrivit. Denis Le Vot a declarat că nici măcar Duster facelift nu va marca introducerea noii identități. Așa că, mai rămânem câțiva ani cu logo-ul actual.

DACIA NU MAI ESTE ALEGEREA CELOR CARE ÎȘI DOREAU UN SECOND-HAND

În cadrul aceleiași mese rotunde, președintele Dacia a declarat că tipologia clientului s-a modificat radical. În concordanță cu creșterea puterii de cumpărare și în țările emergente. În urmă cu 10 ani, clienții modelelor Dacia erau oameni care veneau după o serie de achiziții second-hand. Aceștia preferau Dacia datorită prețului mic de achiziție. Practic, cu banii unei mașini second-hand, aceștia reușeau să își achiziționeze o mașină nouă.

Astăzi, la 10 ani distanță, profilul s-a schimbat radical: două treimi din clienți, adică 66%, sunt oameni care au mai avut mașini noi înainte. Mai mult, 70% dintre cei care vin să cumpere un Sandero (și au un buget de 9000 de euro) ajung să plece acasă cu un Sandero Stepway (cresc bugetul la 12.000 de euro).

Această îmbunătățire a imaginii a fost validată recent în Marea Britanie, acolo unde Dacia Sandero a primit cel mai prestigios premiu al publicației What Car?. Anul acesta, Dacia Sandero a primit titlul de Mașina Anului 2021 în Marea Britanie. În trecut, vechiul Sandero reușise să obțină titlul pentru „Cea mai bună mașină sub 12.000 de lire” pentru opt ani consecutiv. 

Comentarii (10)

  • Mașina anului pentru Sandero in Marea Britanie, din partea unei publicații de talia What Car, la categoria small si general, nu sună rău. In fond, pentru 9945 lire nu prea are concurent. Va fi interesant de vazut anul viitor pentru că anul acesta va intra în competiție și noul Sandero.
    13 5
  • Mulțumim de informații! Clarifică multe lucruri care fuseseră lăsate diferitelor interpretări. Chiar și cu logo-ul, mă gândeam eu că e cam ciudat să lanseze un nou logo imediat după ce au lansat noile Logan/Sandero ca mai apoi să le schimbe sigla după câteva luni. Mai ales că noua siglă trebuie integrată în designul general al mașinii și asta presupunea modificări, chiar dacă nu majore.

    Văd că Bogdan Mirică apare tot mai des cu articole scrise. Nu știu dacă a preluat el rolul de lider după plecarea lui Mircea, dar îmi place :)
    12 5
  • Johnny
    Alaturarea marcilor Dacia si Lada e cumva naturala, pana acum au vandut in zona Rusiei modele Dacia dar sub marca Renault, de acum sub Lada.
    Din pacate, va exista o competitie interna intre cele 2, sub ce marca bor fi vandute pe anumite piete. Un mic avantaj pt ambele ar fi ca per total sa acopere zone pe care pana acum exista doar Renault, ex America latina, India, etc
    9 1
  • sa inteleg ca toate acele stiri in care apareau niste chestii prin diverse locuri, acei monoliti ... de fapt erau teasere Dacia? :)))))))))))))))
    9 1
  • @Moldovean
    Mi s-a reconfirmat ca Mircea Mester e un om deosebit. Initial ma gandeam ca plecarea lui de la AM, evaporarea oarecum simultana a lui Kirotractor, de departe cel mai avizat "comentator" pe subiecte auto (de alte teme nu zic nimic) care a existat vreodata pe AM si lansarea Euronews Romania ar putea avea vreo legatura.

    Acum, dupa ce am citit un interviu recent cu Mester, inclin sa cred tot mai mult ca va
    acorda prioritate celeilalte pasiuni a lui, sportul in cuvinte. Stiu ca inca urmareste AM si ar fi o mare bucurie daca ne-ar lasa aici un indiciu despre ce si unde il vom putea urmari in continuare, in afara blogului sau.

    Eu doar tin sa ii multumesc pentru tot ce a scris pentru noi atatia ani pe AM si il asigur ca cei care cauta calitatea si nu superficialul au apreciat cum se cuvine dedicarea.
    5 13
  • @@ Moldovean

    Mircea și-a făcut propriul site auto. Nu-i dau numele pentru că nu vreau să fac reclamă altora pe AM. Cine știe, poate că Kirotractor a fost cooptat că mai primea oferte de colaborări de la AM prin comentarii. Chiar așa, știe cineva cine e Kirotractor în realitate și la ce publicații a lucrat? De curiozitate.
    9 2
  • Manu Mugurel
    Bigster se va produce global ...Rusia, Maroc....nu in Romănia :)))
    4 5
  • Această maşină Bigster va avea succes.

    Ar avea un mare succes dacă şi Renault nu ar atât de înguşti şi să pună totuşi motoare mai puternice pe Dacii.
    5 8
  • Taliban Dacia
    Interesant cum Lada Vision a aparut tocmai din 2018 la Moscow Auto Show iar Dacia a dezvaluit Bigster abia in 2021.
    9 1
  • Danuț Alin Niță
    Bigster se va produce exclusiv în Maroc :)))
    7 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru