BMW: Interzicerea motoarelor termice din 2035 „ar putea ucide o industrie”

de Tiberiu Safta
Miercuri, 10.09.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un oficial al mărcii BMW a declarat pentru presă că planul Uniunii Europene de a interzice vânzările de mașini noi cu motoare termice după 2035 este periculos pentru industria auto. Acesta spune că o astfel de decizie ar putea duce chiar la desființarea unei industrii.

BMW este printre puținii producători care nu au stabilit un obiectiv de a deveni o marcă pur electrică începând cu un anumit an. În timp ce rivalii săi germani au anunțat astfel de obiective, doar ca acestea să fie ulterior amânate sau chiar să se renunțe la ele, BMW a menținut o abordare diferită, prin care să le permită clienților să aleagă între mașini cu motoare termice sau electrice.

Marca bavareză nu este de acord cu interdicția vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035 în Uniunea Europeană. Într-un interviu pentru publicația australiană CarExpert, Joachim Post, directorul departamentului de tehnologie BMW, este de părere că clientul este cel care trebuie să decidă dacă vrea un motor termic sau electric, nu Uniunea Europeană.

„Dacă Comisia Europeană va spune că are un plan de a tăia motorul cu ardere internă în 2035, cei de acolo nu îi întreabă pe clienți și nici cum evoluează infrastructura, care sunt prețurile la energie și toate acelea de acolo.

Este o prostie să o faci în acel fel. Și poți să ucizi o industrie dacă o faci în așa fel”, a declarat Joachim Post.

BMW a prezentat recent noua generație iX3, primul model din noua familie de modele electrice Neue Klasse. Chiar dacă marca bavareză se concentrează pe lansarea de modele electrice noi, modelele cu motoare termice nu vor dispărea prea curând din gama constructorului bavarez.

via Motor1

Comentarii (7)

  • Ăsta după ce ca e trompetă anti EV, mai este și comunist, o altă concluzie clară .

    Cum este să vedem aceleași idei, vorbe, argumente, de la oficiali Bmw și sa ne facem ca plouă, sau s-o dăm după cireș cu vânzări de electrice din UK, dar când sunt spuse de unii dintre noi, automat trompete ? Este vorba doar de o lipsă crasă de obiectivism, in cazul unora și de bun simț .
    4 3
  • Clientul a decis ca nu mai vrea otravă în aer. Singur, Dănuț are standarde mai joase, ghinion.

    Industria se va adapta sau nu. China abia așteaptă să umple locul lăsat liber de dinozauri.
    3 3
  • @matei_cel_trist
    Clientul a decis adica cine ? Au fost referendumuri pe tema asta ? Se cheama dezinformare ce faci tu aici, continua sa crezi ca nu se prinde nimeni, ma intreb cum l-au lasat pe nenea asta sa vorbeasca, astia de la Bmw sunt inconstienti chiar .
    1 3
  • Andrei
    Au fost alegeri, destul de recent, si cei care se opun 2035 n-au câștigat. Poate data viitoare.
    La cum arata lucrurile în lume sunt șanse mai mari ca pana în 2035 sa investim serios în apărare, nu mașini, electrice sau nu. Poate BMW se reprofileaza pe motoare de avioane, cum au făcut și în WW2.

    Cât despre producători... La ei e simplu: decât să investească în electrice preferă sa vândă fraierilor aceleași mașini de acum 25 de ani, cu mai multe ecrane și lumini, și la preturi din ce în ce mai mari. Evident că 2035 nu le convine, că le scade profitul.

    Fraierii ca dan_grc îi aplaudă precum focile lui Dutz, în timp ce trag cancer în piept. Deși Dutz în ultima vreme a trecut la alte obsesii...

    Era un banc, pe vremuri, îl putem adapta: care e asemănarea dintre un prezervativ și un fan termice înrăit? Ambele îți dau un sentiment de siguranță în timp ce esti f...ut.
    2 2
  • @Andrei
    Alegerile recente au fost despre altceva, problema 2035 era ultima pe lista si cea mai blanda, aceasta masura a fost votata acum cativa ani in cadrul UE, fara legatura cu alegerile ce aveau sa vina, mereu puneti in aceeasi oala chestiuni diferite, dar oricum va bucurati prea repede, pana in 2035 mai sunt cel putin doua randuri de alegeri, daca tot crezi ca asta se voteaza la aceste alegeri .

    Clientul a decis deci, singurul mod prin care poate decide clientul este piata in sine, daca este clara treaba, de ce sa mai interzici un lucru ce oricum va disparea, chiar mai devreme ? Aici este ipocrizia si vrajeala ce nu prea iese la socoteala .

    Producatorii ofera pe termice abureli vechi si multe ecrane ? Dar vai, pe electrice nu ofera ecrane ieftine si interioare de toata jena, la preturi aberante, nu deloc, tu si cu Matei sunteti reprezentatii desteptilor, asta e clar, ne scuzati .
    1 2
  • Trebuie sa fii de-a dreptul imbecil si masochist sa vrei otrava in aer si chiar nu cunosc pe nimeni sa se afle in situatia asta, cu exceptiile notabile ale bidonarului Tatraurs/Seriff si napastuitului din Calafat, internat in prezent la Balaceanca, dar ei au circumstante atenuante, fiind cateii lui inexopix.

    In orice caz, eu cred ca BMW a jucat-o bine ca nu s-a hazardat in declaratii si raman la parerea ca la masini noi, pana in 2035, datorita progresului fulminant al electricelor, nimeni intreg la cap nu va mai avea motive sa aleaga o termica. Dar ce zic eu 2035, deja astazi, electricele sunt superioare termicelor la orice capitol, iar pe viitor, diferenta dintre ele nu are cum altfel decat sa creasca, marcand sfarsitul epocii automobilelor termice, o tehnologie rudimentara dupa standardele prezentului, un drum infundat unde resursa de dezvoltare a fost complet epuizata.

    Mai bine ne-am pregati ca in 2035 sa avem puse la punct planuri la nivel european de eliminare a ceea ce atunci va fi considerat vechitura poluanta, fie prin taxare corespunzatoare si de efect, fie prin restrictii de acces in orase, fie printr-o combinatie intre cele doua.
    2 1
  • Andrei
    Amuzant tare cum niște nimeni de la coada Europei, abia ieșiți din dictatură comunistă și cu reflexe de dictatori fasciști, cu IQ mediu doar peste albanezi, dau Europei lecții de democrație și economie de piață :))
    Vorba reclamei: ironia situației e priceless, pentru restul există Mastercard.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru