BMW este printre puținii producători care nu au stabilit un obiectiv de a deveni o marcă pur electrică începând cu un anumit an. În timp ce rivalii săi germani au anunțat astfel de obiective, doar ca acestea să fie ulterior amânate sau chiar să se renunțe la ele, BMW a menținut o abordare diferită, prin care să le permită clienților să aleagă între mașini cu motoare termice sau electrice.
Marca bavareză nu este de acord cu interdicția vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035 în Uniunea Europeană. Într-un interviu pentru publicația australiană CarExpert, Joachim Post, directorul departamentului de tehnologie BMW, este de părere că clientul este cel care trebuie să decidă dacă vrea un motor termic sau electric, nu Uniunea Europeană.
„Dacă Comisia Europeană va spune că are un plan de a tăia motorul cu ardere internă în 2035, cei de acolo nu îi întreabă pe clienți și nici cum evoluează infrastructura, care sunt prețurile la energie și toate acelea de acolo.
Este o prostie să o faci în acel fel. Și poți să ucizi o industrie dacă o faci în așa fel”, a declarat Joachim Post.BMW a prezentat recent noua generație iX3, primul model din noua familie de modele electrice Neue Klasse. Chiar dacă marca bavareză se concentrează pe lansarea de modele electrice noi, modelele cu motoare termice nu vor dispărea prea curând din gama constructorului bavarez.
via Motor1
Cum este să vedem aceleași idei, vorbe, argumente, de la oficiali Bmw și sa ne facem ca plouă, sau s-o dăm după cireș cu vânzări de electrice din UK, dar când sunt spuse de unii dintre noi, automat trompete ? Este vorba doar de o lipsă crasă de obiectivism, in cazul unora și de bun simț .
Industria se va adapta sau nu. China abia așteaptă să umple locul lăsat liber de dinozauri.
La cum arata lucrurile în lume sunt șanse mai mari ca pana în 2035 sa investim serios în apărare, nu mașini, electrice sau nu. Poate BMW se reprofileaza pe motoare de avioane, cum au făcut și în WW2.
Cât despre producători... La ei e simplu: decât să investească în electrice preferă sa vândă fraierilor aceleași mașini de acum 25 de ani, cu mai multe ecrane și lumini, și la preturi din ce în ce mai mari. Evident că 2035 nu le convine, că le scade profitul.
Fraierii ca dan_grc îi aplaudă precum focile lui Dutz, în timp ce trag cancer în piept. Deși Dutz în ultima vreme a trecut la alte obsesii...
Era un banc, pe vremuri, îl putem adapta: care e asemănarea dintre un prezervativ și un fan termice înrăit? Ambele îți dau un sentiment de siguranță în timp ce esti f...ut.
Clientul a decis deci, singurul mod prin care poate decide clientul este piata in sine, daca este clara treaba, de ce sa mai interzici un lucru ce oricum va disparea, chiar mai devreme ? Aici este ipocrizia si vrajeala ce nu prea iese la socoteala .
Producatorii ofera pe termice abureli vechi si multe ecrane ? Dar vai, pe electrice nu ofera ecrane ieftine si interioare de toata jena, la preturi aberante, nu deloc, tu si cu Matei sunteti reprezentatii desteptilor, asta e clar, ne scuzati .
In orice caz, eu cred ca BMW a jucat-o bine ca nu s-a hazardat in declaratii si raman la parerea ca la masini noi, pana in 2035, datorita progresului fulminant al electricelor, nimeni intreg la cap nu va mai avea motive sa aleaga o termica. Dar ce zic eu 2035, deja astazi, electricele sunt superioare termicelor la orice capitol, iar pe viitor, diferenta dintre ele nu are cum altfel decat sa creasca, marcand sfarsitul epocii automobilelor termice, o tehnologie rudimentara dupa standardele prezentului, un drum infundat unde resursa de dezvoltare a fost complet epuizata.
Mai bine ne-am pregati ca in 2035 sa avem puse la punct planuri la nivel european de eliminare a ceea ce atunci va fi considerat vechitura poluanta, fie prin taxare corespunzatoare si de efect, fie prin restrictii de acces in orase, fie printr-o combinatie intre cele doua.
Vorba reclamei: ironia situației e priceless, pentru restul există Mastercard.