Chinezii vor să lanseze 120 de stații de înlocuire a bateriilor, până în 2023, în Europa

de Alexandru Monenciu
Luni, 10.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cu ocazia evenimentului care marchează lansarea producătorului chinez de automobile Nio în Europa, reprezentanții companiei au vorbit despre planurile de viitor. Până în 2023, Nio vrea 120 de stații de înlocuire a bateriilor pe Bătrânul Continent.

Anul trecut, chinezii de la Nio au debarcat pe piața din Norvegia. Aceștia își continuă expansiunea pe Bătrânul Continent și ajung în Germania, Olanda, Danemarca și Suedia.

Cu ocazia evenimentului (organizat la Berlin) care marchează lansarea producătorului chinez pe piața europeană, inițial în țările menționate mai sus, reprezentanții companiei au vorbit despre strategia pregătită pentru această piață.

Așadar, sedanul cu zero emisii ET7 poate fi comandat deja în Germania, Olanda, Danemarca și Suedia, primele exemplare urmând să fie livrate în 16 octombrie. De asemenea, modelele EL7 și ET5 sunt disponibile pentru pre-comandă.

Acestea vor fi livrate în ianuarie, respectiv martie 2023. Toate cele 3 modele sunt dezvoltate pe platforma NT2 și, potrivit celor de la Nio, sunt capabile să primească 5 stele la testele de siguranță europene.

Mai mult, arhitectura CSU (Chargeable, Swappable, Upgradeable), permite atât încărcarea bateriilor, cât și înlocuirea lor.

Pentru această ultimă operațiune va fi nevoie de doar 3 minute, de la parcarea mașinii și până la înlocuirea bateriei.

Denumită NIO Power Swap, acest tip de stație există deja în Zusmarshausen (Germania), iar cea din Berlin este aproape gata. Anul acesta, Nio vrea să construiască 20 de stații de înlocuire a bateriilor în Europa, numărul acestora urmând să ajungă la 120 până în 2023.

Până în 2025, chinezii vor să construiască 1.000 de astfel de stații în afara Chinei, cele mai multe urmând să fie regăsite în Europa.

Pentru a încuraja utilizarea mașinilor cu zero emisii, Nio pregătește și un program pe bază de abonament, cu o durată cuprinsă între 1 lună și 60 de luni. În cadrul acestuia, compania va oferi o gamă largă de servicii, inclusiv asigurare, mentenanță, anvelope de iarnă, mașină de curtoazie și chiar înlocuirea bateriilor.

via NIO

Comentarii (14)

  • Mișto! După ce scăpăm de dependența de gazul și de petrolul rușilor, ne băgăm cu gâtul în lațul chnezilor...
    13 4
  • Chinezii simt mirosul banilor imediat! Cand Renault a încercat chestia asta, toți europenii au făcut mișto de ei! Noi am rămas cu miștoul , alții cu banii! Bag de seama ca, chinezii învârt mai bine paraîndărătul!
    6 8
  • Bun asa. Dar ce facem cu expertii romani care ziceau ca in Germania nu se merita masinile electrice, ca sunt autostrazi, ca nu au range, ca nu le vrea lumea, ca prefera VAG TDI cu I rosu:))
    Expertii romani nu primesc astfel de statii de schimbare a bateriilor?
    9 14
  • tehnicoceanu
    bag seama ca mirosul curentului o sa fie mai rar ca ala al banilor
    14 3
  • o ştire mai bună este că Tesla începe construcţia de serie şi livrarea de Tesla semi truck către Pepsi !!

    Moment istoric.

    Când vor ajunge la 65%, consumul de combustibil diesel va scădea la JUMĂTATE faţă de azi !
    Când vor ajunge pe la 90% la final, consumul de diesel în SUA va fi sub 20% din ce este azi.

    Şi vorbim de unul din marii producători şi consumatori de diesel din lume (la nivel de vehicole transport marfă).

    Impactul va fi reducerea preţului diesel cu 25% minim la nivel global, iar coroborat cu schimbarea autobuzelor pe electric în Europa, mai adaugaţi 25%

    (nu credeţi? Vedeţi recent staţiile de încărcare electrice din Alexandria, Brăila, Focşani şi Constanţa)
    10 10
  • Bai mike, este bine ca pretul la Diesel va scadea. O sa circul eu mai ieftin. Pana una alta tractoarele (alea de ara pamantul) mele cu Diesel merg, la fel ca si SUV-urile mele. Nu cred ca intelegi de ce si nici n-am timp sa-ti explic acuma. In rest foarte bine ca pepsi are camioane electrice. Probabil va ajunge doza de zahar mai repede la consumatori.
    14 6
  • Seriff
    Pepsi promoveaza otrava dar intr-un mod ECO:))
    13 5
  • Mircea Badea
    mda, e cumva ciudat cand afli cate resurse se irosesc aiurea pe lume, cu pepsi de exemplu.
    4 4
  • @^^^

    Ai fi mirat câte utilaje agricole electrice există deja.

    Singura barieră sunt lipsa masivă a bateriilor şi a investiţiilor, dar va veni vremea.

    Tesla a deschis deja calea cu semi truck, demonstrând că se poate.

    Utilaje agricole sunt mai pretabile, le încarci, faci treaba, înapoi la încărcat pentru a doua zi, iar panouri solare.... ai spaţiu berechet.

    Deja mamutul John Deer are planuri de electrificare dar avea nevoie de o dovada, un break thru care abia acum a făcut o Tesla.

    Deci.... curând... :)


    Aviaţia e singura care va migra pe hidrogen verde, dar asta doar când costul hidrogenului verde va fi sub preţul kerosenului... ceea ce va lua ceva timp... s-ar putea să nu mai prindem :))
    3 12
  • Sunt sub 1% masini electrice astăzi pe autostrăzi, in câți ani se va depășii 10%? Dacă faci mișto de alții, spune tu care-i direcția…
    7 4
  • Nu intelegi deloc cum se lucreaza in agricultura. Cand vremea iti permite trebuie sa faci rapid lucrarile. Un tractor de 300CP lucreaza non stop, se schimba doar operatorii, pana cand termina lucrarea. Uneori si cateva zile neintrerupt. Daca stai sa incarci bateria nu mai apuci sa faci nimic si faliment scrie pe tine. Puterea aia si cuplul urias trebuie livrate constant timp indelungat. O baterie ar trebui sa aiba multe tone doar sa faca fata pentru un timp scurt. Tehnologia asta cu baterii nu e fezabila in agricultura si nu va fi niciodata.
    10 4
  • @Seriff
    Si VAG a promovat otravirea prin reclame mincinoase si softuri ilegale.
    Asta e acoperita si apreciata se pare.
    La fel si anularea DPF si trecut ITP cu spaga.
    Ce va mai place sa va dati cu parerea.
    5 8
  • Mai ia o pauza ca nu VAG a făcut ci anumiți oamenii care si-au luat talpășița si unii si pedeapsa… mai schimba placa si vorbește de ce este astăzi sau tu tot la Hitler, Stalin si zidul Berlinului ai rămas? Tu nu mințit nici o data… ei, ei ipocrizia asta!
    5 4
  • Seriff
    Asa au pacalit si cei cu electrice ca au autonomii imense, ca se incarca repede, ca nu se strica, in realitate numai gogosi, intre timp un Passat TDI de 2.0 si 150 cp parcurge 1200 km cu un plin, in 1200 km posesorii de electrice pierd minim 10 ore sa le incarce si 5 ore stand la cozi la mall.
    8 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru