CNAIR anunță finanțare europeană pentru fluidizarea traficului pe DN1, între Comarnic și Predeal

de Paul Cosma
Marti, 06.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
CNAIR și Ministerul Transporturilor au semnat un contract de finanțare în valoare de 3.6 milioane de lei care vizează creșterea capacității de circulație pe DN1, între Comarnic și Predeal.

“Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în calitate de beneficiar al finanţării şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în calitate de organism intermediar pentru transport, au convenit în data de 1 aprilie 2021, încheierea contractului de finanţare pentru proiectul <<Măsuri de sporire a capacității de circulație pe DN1- Valea Prahovei, sectorul de drum Comarnic- Predeal>> în vederea acordării finanţării nerambursabile alocată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020”, se arată într-un comunicat CNAIR.

Valoarea totală a proiectului este de circa 3.6 milioane de lei şi va fi finanţat astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională şi 15% contribuţia proprie.

Perioada de implementare a proiectului este de 13 luni, respectiv între data de 1 iunie 2021 şi 30 iunie 2022 la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea contractului de finanţare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Proiectul are în vedere elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic de execuţie pentru 6 obiective de investiţie aflate de-a lungul drumului naţional DN1 – Valea Prahovei în zona Comarnic – Predeal. 

Primul obiectiv presupune amenajarea pasajului pietonal subteran sau suprateran în piața centrală din Comarnic intersecție DN 1 cu strada Ghioseşti şi amenajare pasaj pietonal subteran sau suprateran la Primăria Comarnic.

Al doilea obiectiv presupune amenajarea pasajului pietonal subteran sau suprateran de la intersecţia DN1 cu strada Crinului (Poiana Ţapului), strada Telecabinei (Buşteni) şi strada Panduri (Predeal).

Al treilea obiectiv îl reprezintă realizarea pasajului rutier de la intersectia DN1 cu strada Prahovei (Azuga), iar al patrulea obiectiv înseamnă realizarea pasajului rutier de la intersecţia DN1 cu DN73A (Predeal).

Obiectivul al cincilea presupune realizarea unui pasaj rutier la intersectia DN1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud), iar al şaselea obiectiv înseamnă realizarea pasajului rutier la intersecţia DN1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord).

Via news.ro

Comentarii (15)

  • Oau ce mai finantare si ce mai obiective majore de fluidizare.
    20 1
  • ce Autostrada Moldovei, Cluj - Targu Mureş - Iaşi.... sau Braşov - Bacău ....

    dacă Bucureştiul îşi vede doar de interesele lui şi doar atât !!!

    Adică deja încep lucrările la Autostrada Centura Sud Bucureşti !!!!
    S-au dat bani, există, tot, proiecte, licitaţii, totul este în picioare...

    DN1 mărit.... pac.... există bani se face imediat....

    Pentru Moldova?....

    Aaaa... "Nu există bani", "Mai durează, mai aşteptaţi" ....


    RUŞINE BĂI BUCUREŞTI !

    Deja se va face Autostrada Techirghiol înainte de oricare din cele două Autostrăzi cerute pentru Moldova !!!!

    De ce???

    Pentru că fundul Bucureşteanului să ajungă uşor la mare, în Sudul litoralului şi la Bulgari !

    Voi moldovenii.... cu zăhărelul....

    ca să nu zic "cu scuipatul la găini" , dacă mă înţelegeţi.

    PS sunt vest moldovean, de suflet, aproapo
    13 27
  • bine ca au semnat pe 1 aprilie, macar stim ca e o alta pacaleala
    18 5
  • pe Ploiesti - Brasov este drumul cu cel mai mare trafic din Romania indiferent daca e weekend sau nu. Rezolvarea va veni doar dupa constructia autostrazii Comarnic-Brasov.
    13 2
  • Lucian
    Pana vine autostrada (vreodata?), sunt bune si astea...

    Legat de prioritati, usor usor, se misca si pe partea Moldovei si in rest... O sa se inceapa in curand de la Ploiesti spre Buzau... si in curand si mai sus...

    Si eu sincer simt ca ar putea fi facute lucrurile in paralel in toate zonele tarii... Poate fiecare Consiliu judetean ar putea sa puna umarul sa faca proiecte UE pentru centurile oreselor mai mari din judet, si apoi sa vina guvernul sa le uneasca... Si asa s-ar merge in paralel pe mai multe fronturi... Nu stiu sincer daca e posibil

    Cred ca mai bine sta Transilvania decat Bucurestiul la reteaua de autostrazi...

    Dar, na... or ajunge toate zonele tarii sa aiba autostrazi...

    Si mie mi se pare ciudat ca de 30 de ani doar de Autostrada Transilvania se aude, aproape nimic despre Autostrada Moldova, Autostrada Oltenia (e "autostrada" Ford acum), Autostrada Dobrogea, etc...

    Un bucurestean...
    14 1
  • Pentru toţi cap pătrat care m-au votat negativ.

    Accept orice critică, dar la acest comentariu de mai sus, nu era vorba de mine, ci de zona cea mai populată şi cea mai săracă - Moldova (de Vest) !!!

    Este inacceptabil ca Bucureşti care a avut DOAR AUTOSTRAZILE LUI
    - Bucureşti - Constanţa - să se ducă Bucale la mare (veţi zice că Portul cel mai mare la Marea Neagră... Bla bla bla...)
    - Bucureşti - Ploieşti să ducă Bucale la munte
    - Autostrada Transilvania deserveşte Transilvania, dar nu e făcută pentru ea ci să ducă Bucale în UE

    mai lipseşte legătura Piteşti - Sibiu, sau Ploieşti - Braşov şi gata lăcomia lui Bucale???

    Nu.. vrea şi autostrada Techirghiol ca să ajungă Bucale la Bulgari.

    Craiova, ţipă Ford????
    Ani de zile????

    Bine mă.... ia un kk de drum expres.

    Dar de la Piteşti la Sibiu, că e Bucale care are nevoie, se face Autostradă nu drum kk expres.

    Cine Moldova? Da, da.... facem.... duşi cu zăhărelul în bătaie de joc.

    Tulcea - Constanţa? Care să lege toată Moldova de Vest de "cel mai mare port" ????

    Brusc drum expres de kk. Niet Autostradă.

    Autostradă merită doar purcoiul nesimţit, plin de politiceni, Bucale.

    Restu...
    ciocu mic şi joc de glezne, staţi ca proştii la coadă..... că Bucale vrea centură sud AUTOSTRADĂ că deh.... nu îşi face ea drum expres....

    Drum expres la proşti.

    Pun pariu că nu numai Autostrada Techirghiol şi Centura Sud Bucureşti se face înaintea Autostrăzilor Moldovei ci ŞI AUTOSTRADA CENTURĂ NORD BUCUREŞTI se va face.

    Apoi Galaţi - Brăila ???

    Cea dea doua mare aglomeraţie urbană din România???

    ZERO. NIMIC.

    Un pod peste Dunăre care NU ESTE legat la nimic.

    Un drum expres (recunoaşteţi??) între Brăila - Galaţi !!!

    UNDE ESTE AUTOSTRADA Ploieşti - Buzău - Brăila - Galaţi - Giurgiuleşti - Rep. Moldova / Ucraina?

    Dar unde este AUTOSTRADA Focşani - Brăila / Galaţi - pod peste Dunăre - Tulcea - Constanţa ????

    NICĂIERI. ÎN NICIUN MASTER PLAN.

    Că deh.... e kktu de Bucale şi proştii din... provincia.

    Înţeles?


    Ceauşescu a murit, dar încă suntem o ţară comunistă, cu totul la centru.
    13 20
  • Lucian
    @Edikkk
    Ar trebui sa te linistesti. Bucurestiul e plin de oameni veniti din provincie, si cu totii doresc ca si legaturile cu orasele lor natale sa se dezvolte, sa nu piarda o zi pe drum ca sa-si vada parintii sau bunicii. E foarte posibil ca bucurestenii nascuti in Bucuresti sa fie minoritari...

    Iar adevarul e ca privind la trafic, drumurile cu un capat in Bucuresti sunt cele mai aglomerate... Nu doar cu bucuresteni ci si cu marfa pentru ei (sunt cele mai feroce termite aici, consumatoare de orice)

    Si cu cat apar mai multe drumuri noi cu atat scade densitatea masinilor pe celelalte rute... Deci e bun orice drum nou, chiar si o jumatate de centura, sau o autostrada Techirghiol...

    Si cum spuneam, Autostrada Moldova o sa se faca in curand. O mare parte din drumurile in pregatire sunt in Moldova asa cum se vede aici cu mov:

    https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19
    11 2
  • @Lucian

    Să te linişteşti tu măi Lucian

    E uşor să zici "linişteşte-te" când tu în Bucale ai trase toate numai AUTOSTRĂZI şi alţii cer de 30 de ani şi nu au deloc.

    Este o dovadă de mârlănie.

    Că Bucale e mare..... vrei să mutăm toată România în Bucale???

    Asta e marea soluţie?

    Germanii, Italienii, Spaniolii au SISTEM DE AUTOSTRĂZI nu un oraş purcoi şi restul praf.

    Până şi UK cu Londra, are Autostrăzi care leagă oraşe care nu sunt pe linie cu Londra.

    Uite, altă întrebare

    De ce nu a existat niciodată în Masterplan
    Autostrada care să lege Craiova de Timişoara ?


    Pentru că nu deserveşte Bucale.

    Trist. Nu?

    Aaaa dacă eşti în Bucureşti eşti fericit, restul.... dăi încolo de provincia...

    De ce plătesc toţi din Moldova, dar autostrăzile le foloseşte Bucuresti, Constanţa, Sibiu, Timişoara???
    5 8
  • Studiu Fezabilitate (poreclit
    Pai banii astia si un an de zile sunt doar pentru hartiile care vor indica cum sa se faca cele 6 obiective...

    ...apoi licitatiile, apoi contestatiile, apoi firmele care nu mai meritau, sau nu mai aveau voie sa participe, castiga si abia de atunci incolo cauta muncitori (care au plecat din tara) si utilajele pe care le aveau doar in dosare dar nu si in curtea proprie, asa ca vor preda la subcontractori cu muci la gura si fara experienta... si tot asa!

    Si cand se rezolva toate astea si vom da drumul totusi la santier, il vom bloca si opri pentru ca ne vom auto-sesiza ca exista niste animale protejate care vor fi afectate de lucrari ... cele impaiate de la Muzeul Cinegetic Posada din zona!!!
    8 3
  • @edikk vezi că ați votat numai hoți acolo în Moldovistan. Aveți drumuri și dezvoltare economică după chipul și asemănarea aleșilor; iar ăștia de la minister nu vă pot face în trei luni ce nu au făcut alții în 30 de ani.
    Unde mai pui că oricum București este 75% Moldovești...
    7 2
  • Dle Remy, indiferent ce au votat (vezi că nu toată Moldova votează PSD) merită acelaşi drepturi !!!!

    DA?

    Apoi, din câte îmi amintesc bucureştenii au votat Oprescu, Firea, aka PSD
    7 4
  • Ascultati ce zice nenea asta despre autostrazi si mai ales despre Ploiesti-Brasov.
    https://www.youtube.com/watch?v=AwI3eRHbxXU
    2 0
  • Coridorul IV Arad - Constanța este cel mai important, iar finanțările UE vin pe baza rețelei europene de transport.
    La Tg. Mureș - Tg. Neamț se face acum SF cu studii serioase, nu discuții de trasee.
    Pe Tg. Neamț - Ungheni s-a semnat contractul de proiectare.
    La A7 Dumbrava - Buzău și până la Pașcani se lansează anul acesta licitațiile pentru construcție.

    Pune mâna și informează-te, lucrurile în sfârșit se mișcă. Și are dreptate 100% Remy, coincidența naibii între ce aveți și ce-ați votat 30 de ani și-n Oltenia și-n Moldova.

    Un exemplu relevant: fostul ministru al transporturilor Cuc, sabotor șef al A1 care după ce aproape a îngropat A8 (prin acea tentativă de PPP) a ajuns în 2020 senator în județul .....NEAMȚ!!!!!
    6 10
  • Bucuresti este:40% Oltenesti,30% Moldovesti,20% Ardelesti si 10% Capitalesti.Iar 90% dintre cei de pe la conducere,ministere si functii cu putere de decizie,sunt de zeci de ani doar oltenii si moldovenii pripasiti pe aici.
    2 2
  • iohanus
    sub pamant sunt autostrazile voastre! le accesati pe toate de la pasajul fermecat din bucegi.

    hai ca ma asteapta helicoperul..cius!
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru