Constructorii auto solicită relaxarea normelor de emisii pentru dioxid de carbon: "Producția și vânzările de mașini s-au oprit brusc"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 01.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorii auto solicită autorităților europene să revizuiască normele de emisii pentru dioxid de carbon în condițiile în care producția și vânzările de mașini s-au oprit brusc din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.

Constructorii auto au fost nevoiți să întrerupă producția la aproape toate uzinele din Europa, ca urmare a măsurilor de prevenire a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, în timp ce vânzările sunt de asemenea blocate.

În acest context, producătorii susțin că vor avea dificultăți majore să respecte normele de poluare care vor intra în vigoare în 1 ianuarie 2021, care prevăd în special o reducere a emisiilor de dioxid de carbon la numai 95 de grame pe kilometri.

Franța a anunțat deja o scădere a înmatriculărilor cu peste 72% în luna martie din cauza pandemiei.

Datele oficiale arată că emisiile de dioxid de carbon ale mașinilor vândute în Europa în 2019 au crescut la 121.8 grame pe kilometru, cel mai înalt nivel din 2014. Constructorii mizau pe o creștere a vânzărilor de mașini electrice pentru a reduce emisiile, însă blocarea vânzărilor împiedică acum aceste planuri.

"Pentru moment nu există producție, dezvoltare, testare sau omologare.

Acest lucru afectează planurile de a ne pregăti pentru termenele limita stabilite de regulamentele actuale și viitoare. Prin urmare, credem că ar fi nevoie de ajustări ale termenelor limită", menționează constructorii într-un comunicat comun publicat sub sigla Asociației Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).

În plus, producătorii afirmă că nu s-au confruntat niciodată cu perspectiva de a nu produce și nu vinde mașini deloc, ceea ce afectează fluxul de numerar.

"Producția și vânzările de mașini s-au oprit brusc. Cei mai mulți angajați ai noștri sunt teoretic în șomaj și nimeni nu știe cât va dura asta. Nu am mai experimentat niciodată ceva de acest gen", adaugă constructorii.

În schimb, grupurile de mediu din Europa susțin că scăderea vânzărilor nu va avea nicio influență asupra posibilității de a respecta normele, dacă producătorii vor avea vânzări în creștere pentru mașini electrice.

"Primul lucru pe care trebuie să-l înțelegem este că această limită se referă la flota unui producător.

Prin urmare, scăderea vânzărilor nu înseamnă automat afectarea emisiilor. Respectarea emisiilor depinde de tipul de vehicule vândute, nu de numărul lor", menționează oficialii grupului de mediu Transport & Environment.

Via ACEA, Transport & Environment

Comentarii (30)

  • Nu a simtit nimeni aerul mai curat cu ocazia Festivitatilor Mondiale ale Coronaviruslui Editia 2019-2020? Aproape ca numai pot respira imi lipsesc gazele de esapament, mirosul de fum, zogomotul si claxoanele

    Sunt convins ca toti ne dorim revenirea la normalitate.
    13 2
  • Nemernicii, criminalii !!

    În goana de profituri enorme şi investiţii zero uită că noxele sunt un mare co- generator de probleme pulmonare şi aduc un factor în plus, de risc de moarte la infectarea cu convid 19 !!


    În loc să conştientizeze că tocmai poluarea trebuie eliminată, astfel având şansa de a respira mai bine, plămâni mai buni şi deci cazuri de moarte mai puţine

    Ei ce fac??? Nu se poate relaxa... să omorâm lumea... să le furăm ani din viaţă sau calitatea vieţii ???

    Lasă că vine Tesla şi vă rade pe toţi !

    Miseilor
    11 15
  • fan skoda
    Serios @Edikkk ?
    Tu iti dai seama ca din cauza Covid-19 s-au inchis toate fabricile auto !? S-a inchis tot ! Tu cum vrei sa dezvolte masini electrice daca sunt toate fabricile inchise ?!
    Si de ce crezi ca singurul motiv al poluarii sunt masinile ? Da, sunt foarte multe masini in oras, mai ales in Bucuresti, unde mai ales in zonele foarte aglomerate abia se poate respira din cauza noxelor, dar asta nu este singurul motiv al poluarii ! Tigarile, fabricile (ma refer in general), gunoiul, etc. nu polueaza ?! Daca se dezvolta multe masini electrice si sunt cumparate foarte multe, va scadea destul de mult poluarea, dar nu total. Acuma' cu Coronavirusu' parca este putin mai curat aerul. Dar pana nu devenim noi insine, oamenii, mai civilizati si mai curati ( ma refer sa nu mai aruncam gunoi pe strada), poluarea va ramane. Solutia este urmatoarea: Sa se dezvolte masini PHEV si BEV, iar noi oamenii, sa fim mai civilizati si sa respecam natura. Atunci poluarea va scadea considerabil.

    Nu sunt fan electrice, dar imi dau seama ca acesta este viitorul. Trebuie sa evoluam.
    5 9
  • Marius
    Pai daca ne uitam la rapoartele dupa SARS si COVID-19, cei mai afectati sunt cei cu plamanii facuti praf de poluare.
    Deci clar trebuie o relaxare, revenire la diesel, eliminare taxe pe poluare, ca sa fie mai bine.
    Sa li se dea banii platiti pentru inselat inapoi la VW, Mercedes, BMW :)
    Ete cam asa sta treaba oameni buni. Unii constructori ne-o trag, dar si unii sunt destul de prosti si ii sustin.
    Asa ca sa nu va mai mirati ca mor italienii din nord pe capete sau spaniolii. Sa va duceti pe acolo sa vedeti cum pute a diesel. Inca din 2011 italienii din nord erau avertizati ca e ZONA ROSIE de poluare!!!
    Acum cauta vinovati la EU ca nu ii ajuta. dar cand le-au zis sa ia masuri ce au facut???
    13 5
  • fan skoda
    coronavirus.jhu.edu/map.html
    1 2
  • khal drogo
    "Primul lucru pe care trebuie să-l înțelegem este că această limită se referă la flota unui producător. Prin urmare, scăderea vânzărilor nu înseamnă automat afectarea emisiilor. Respectarea emisiilor depinde de tipul de vehicule vândute, nu de numărul lor, menționează oficialii grupului de mediu Transport & Environment”.

    Stiti cum inteleg eu citatul asta: activistii de mediu respectivi sunt extrem de cinici (nu ca producatorii de auto n-ar fi cinici la randul lor sau ca aerul din orase nu e mult mai usor de respirat acum, pe timp de pandemie). Adica, ghinion, a venit pandemia peste voi, asa ca faceti bine ca atunci cand se vor relua productia si vanzarile sa scoateti din gama / oferta niste motoare cu combustie interna si sa ii bagati pe gat consumatorului niste electrice ca sa puteti respecta target-urile ”pe flota”. Si asta indiferent daca: (1) exista sau nu infrastructura de incarcare necesara pentru ele; (2) tehnologia electricelor (capacitatea si durata de viata a bateriilor, timpul de incarcare) a progresat suficient sau nu astfel incat clientul sa fie in mod natural tentat sa cumpere un EV. In mintea ”electrizatilor” pandemia asta e ocazia perfecta: cine considera ca cele doua conditii de mai sus nu sunt inca indeplinite, ghinion, nu isi mai cumpara masina sau va avea paleta de optiuni ICE mult redusa. Ce nu inteleg ei insa e ca piata libera NU functioneaza asa. Tehnologia EV-urilor sa faca bine si sa progreseze rapid iar statele (care isi trimit reprezentanti in Parlamentul European, acolo unde se voteaza toate minunile astea) sa vina tare din urma cu infrastructura necesara (statii de incarcare rapida numeroase si aproape unele de altele, tehnologie de fabricare a bateriilor nepoluanta). Doar atunci decizia de cumparare a unui EV va fi luata in mod NATURAL, asa cum trebuie sa fie luata intr-o piata libera, iar discutia despre ICE vs EV va deveni inutila.
    7 4
  • Mai Marus, 90 % dintre decedati aveau peste 75 de ani, crezi ca daca ajungi la varsta asta, vei fi sanatos tun, chiar si-n zone cu poluare minima ? La varstele inaintate poti muri din orice.
    Trebuie sa spui mereu ceva de constructorii germani, ca Volvo al tau nu are diesel, majoritatea modelelor aflate in circulatie in Europa sunt diesel, daca nu stiai.

    Cand ne impartasesti experienta cu noul tau hibrid, XC90, de 103.000 euro ?
    14 6
  • Aşa este dle Marius

    Se poate vedea harta înainte şi după block down in Italia, cât de multă poluare era în "valea" Po (adică Torino Milano Veneţia)
    şi cât de puţină după.

    Dieselul omoară şi fără Covid19 dar ajută mult acum şi la morţile cu Covid19 !

    Dacă toţi iubitorii de aici de diesel şi ar da seama, şi ar muşca degetele de regrete.

    Sper să nu le vină ziua la 40-50-60 de ani cu probleme la plămâni fără să fi fumat şi apoi să îşi dea seama ce proşti au fost în tinereţe, când li se spunea dar ei dintro plăcere total tâmpă a unui motor termic şi-au distrus sănătatea şi a lor şi a celorlaţi.

    Trist e puţin spus.

    Lasă că termină Tesla fabrica în Europa, restul opriţi şi când vor produce şi mulţi vor cumpăra Tesla (din cei care îşi permit) vor vedea cum sunt trimişi în concurenţă cu low cost Dacia !!!

    O să vedeţi falimente europene în 3-5 ani, mari schimbări.

    În SUA în mod garantat în 3-5 ani de zile electricele i-au poziţie de câştig şi în 10 ani minoritare ca MAŞINI NOI vor fi cele electrice.
    5 13
  • Marius
    @dan_grc:
    de cancer la plamani nu te imbolnavesti pe loc :)
    Inspiri ceva diesel, mai fumezi o tigarica si uite-asa te pricopesti cu ceva interesant.
    Dar daca tu nu crezi, esti liber sa consideri ce vrei :)
    https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-51350604
    Fiecare isi merita soarta, oricat ar da vina pe altele.
    Puteti sa va aplaudati pentru dieselurile poluante si sa fiti contra, acum va bucurati de roadele manutelor verzi pe care vi le dati :)
    https://phys.org/news/2019-02-pollution-deaths-linked-diesel.html
    Dupa cum ziceam, se vor trezi niste destepti sa ignore in continuare semnalele de alarma. Lor sa le multumim pentru ce ni se intampla in zilele astea :)
    5 8
  • Clique
    Ce face Tesla ?

    În primul rând Tesla să facă ce vrea acasă la ea, pe continentul acesta nu e la dânșii acasă să facă ce vor, sunt mulți rivali, iar dacă-și pun mintea cred că Tesla va fi rasă de pe piața auto din Europa, nu invers.

    Tot atâta venerare a mașinilor astora electrice de parcă ar fi noile zeități, că efectiv mi se face greață când tot văd comentariile astea de spălați pe creier.

    Tesla-n sus Tesla-n jos... parcă v-ar fi dat Musk niște bani să-i faceți reclamă la pocnitorile alea de mașini.non stop.
    Bre, vreți mașini electrice cumpărați-vă dracu odată mașini electrice și terminați-vă atâta cu pupincursimul ăsta.

    Cei care vor citi articolele astea, 100% vor citi și comentariile, așa că trebuie să citească și alte păreri, nu doar părerile unor obsedați de electrice.

    Că așa pot să zic și eu că Jaguar e cea mai tare mașină din lume șamd, când de fapt e o căzătură de marcă, foarte scumpă și extrem de nefiabilă.

    Vreți mai puțină poluare prin orașele mari ? Începeți prin a spăla străzile zilnic, deșeurile arse ilegale în miez de noapte alea nu poluează no ?!
    Alo, capitala că de voi e vorba

    Băi, când o să vă civilizați și când omul va fi educat de la naștere să fie civilizat (ceea ce va fi imposibil de realizat) atunci și poluarea va scade.
    20 5
  • @Clique... respect
    5 3
  • Oricum dacă izolarea asta ține mai mult, economia crapă. Și primele care și-o iau în freză sunt mașinile electrice că alea sunt și cele mai scumpe. După aceea, și-o iau în freză și cele convenționale. Și dacă e să crape rău, mergem cu ce avem o vreme. Așa că mai lăsați fanatismul eco sau fanatismul pentru anumite mărci. Nu v-a ajutat cu nimic și cu atât mai mult în această perioadă nu ajută cu absolut nimic.
    12 3
  • Economia nu va crapa. Dar imi este teama ca nu nu vom fi invatat nimic din toata treaba asta.
    7 3
  • Provocarile economice vor fi imense pentru ca criza virusului va schimba foarte mult din comportamentul consumatorilor post criza.
    In primul rand mobilitatea va fi redusa fantastic de mult pentru o perioada mult mai mare dupa potolirea virusului.
    Oamenii nu vor mai vrea asa multe vacante, nu vor mai iesi in oras asa des, nu vor mai cumpara asa usor bunuri de care nu au stricta nevoie si vor tine mai mult bunurile care inca functioneaza etc.
    Si toate astea mai mult datorita panicii instaurate mai mult nejustificat decat justificat.Industria auto va fi clar afectata de scaderea vanzarilor pentru ca oamenii nu vor mai schimba asa usor masinile pentru motive hilare uneori si se vor orienta spre masini mai ieftine decat au facut-o inainte de criza.
    Isi dau seama cred ca si sobolanii lobisti de Bruxeles ca dupa ce "inundatia" va fi trecut si vor putea sa coboare din punctele inalte in care s-au refugiat, ca vor trebui sa renunte la obiectivele deja aberante de emisii si la eventualele amenzi.

    Daca pana acum electricele erau greu de vandut, de acum incolo vor fi si mai greu.
    8 2
  • Chiar, dar car sharingul cum o mai duce ? Tot de mare viitor mai este renuntarea la masina personala ?
    8 2
  • @domnule dan

    Este posibil ca propria masina sa nu ti-o mai poti scoate din parcare pentru nevoile personale. Asa ca acel car sharing ar putea sa devina chiar ...solutia.

    Vom merge la munca dupa o cheta si cumparat combustibil la comun.
    2 4
  • Adica ne intoarcem la comunism, totul la comun, mai putin conducatorii.
    5 0
  • Ehh...daca nu iti convine "proiectia", poti incerca altfel: transportul in comun.
    1 4
  • Da, astept sa treaca pandemia, acum este putin nepotrivit cu transportul in comun.
    5 0
  • LUCCI LUCIANO
    @ Fan Skoda- ai uitat becurile...si ele polueaza mai rau ca masinile :):):)
    3 2
  • Ha ha ha !!!

    Cum am mai spus, Dacia era şi normal să aibă scădere abruptă de vânzări fiind Smart buy deci pătura cea mai săracă şi afectată de orice criză economică

    Maşinile electrice adresându-se pentru cei cu bani, vor avea bani în continuare

    Şi acum TE ÎNTREB

    Oare cei bogaţi ce vor prefera?

    A) o maşină ELECTRICĂ FULL sau PHEV care să o încarce acasă singuri ? Şi deci nu intră în contact cu nimeni?

    B) o maşină termică uzată moral care este obligat să încarce la benzinărie unde poate contacta virusul ?

    Nu mai spun de faptul că maşina EV sau PHEV este mult mai fiabilă şi deci riscul de a ajunge în service mult redus faţă de maşina termică !!!

    Şi care service, dacă acum sunt mai toate închise ???!!

    Mmmmm oare ce o să aleagă?

    QED 7
    2 9
  • Ciprian
    Masinile polueaza, dar nu doar ele. E bine sa reduci, dar uitati-va ce se intampla in Bucuresti. Masini nu mai sunt si tot se depasesc normele de poluare. Si in celelalte cazuri, trebuie sa va ganditi ca s-au oprit si o parte din industrie, deci efectul este cumva cumulat si cu alti factori.

    Masina electrica e misto, dar nu este viitorul. Nu are cum sa fie fezabil la scara larga. Si daca incarci masina in 15 min este foarte mult! Pe langa asta, infrastructura este foarte complicat de realizat. Sunt incarcatoare rapide de 50kW, de 100kW. 50-100kW e consumul pentru un bloc de apartamente. Nu se poate face infrastructura peste noapte!
    7 1
  • Majoritatea bogaților observ că preferă V8-uri în sus și luxuriante, în nici un caz electrice.

    Că mai vezi unu, doi pe acolo, pe ăia nu-i poți pune ca toată masa bogată

    Și pe lângă asta, se pare că ai recunoscut și tu în comentariu că electricele nu sunt pentru oamenii obișnuiți, deci despre ce vorbim ?

    Despre ce piață de mașini electrice pentru ăștia obișnuiți ?

    Hai, las-o mai moale.. "bogatule"
    4 1
  • Ha ha ha!! Bogaţii foarte bătrâni da....

    Sau cei tineri cu bani din droguri....

    Dar restul...
    2 2
  • fan skoda
    @Edikkk

    Bogatii si milionarii NU isi cumpara electrice. (Cu exceptia Porche Taycan si poate si Tesla.)
    In general, astia bogati (milionarii) :))) isi iau masini masini luxoase sport sau masini luxoase extra confort. Rolls Royce, Bentley, Lamborghini, Porche, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, BMW ultra-confort, BMW M, Land Rover Range Rover, Jaguar, Ferrari, Maserati, Audi, Lexus, poate si Alfa Romeo, poate si DS, ca si el este brand premium, desi nu este foarte scump, si marci mai "neobisnuite" , cum ar fi Aston Martin, McLaren. Bugatti mai rar, dar merge. Si cred ca asta este toata lista. Intelegi, Edikkk ?
    Daca este milionar/bogat poate isi ia Taycan, poate cel mult Tesla. Dar nu orice electrica. Sau poate un supercar hibrid. Sau o masina luxoasa hibrid. Bentley Bentayga Hybrid. auto-data.net/ro/bentley-bentayga-3.0-v6-tsfi-449hp-hybrid-awd-automatic-35971

    In rest nu. Intelegi ?
    Si de ce crezi ca electrica este cea mai tare ? Singurul lucru in plus fata de termica, este ca are 0 emisii. In rest sunt dezavantaje: pret urias fata de termica, autonomie mica, greutate mare, viteza limitata la majoritatea electricelor, etc.
    Tu macar ai electrica ? Si este total fals ca doar masinile termice polueaza. Daca se elimina termicele si se dezvolta electrice, poluarea va fi putin mai mica, dar nu se va elimina. Ti-am spus la foarte multe articole asta, dar tu continui sa "versi" e-aberatii. NU avem infrastructura necesara electricelor ! Ca sa o incarci acasa, trebuie sa stai la casa. Iar daca nu stai la casa, nu prea gasesti statii de incarcare. Doar la Dedeman si Kaufland sunt deobicei. Si dureaza mult sa o incarci. Daca s-ar incarca in 15 minute, ar avea autonomie de 600 de kilometri si am avea infrastructura, atunci o electrica ar merge. Peste cativa ani, cand poate se va mai dezvolta infrastructura de electrice, atunci va fi o solutie viabila. Dar acum nu. Sper sa intelegi. Desi ma indoiesc, pentru ca de ceva timp iti tot spun, dar na, merita sa incerc.
    3 2
  • Bogaţii vor să etapeze... dar când va apare BMW i4 next crezi că nu o vor cumpăra??

    Da, şi la bogaţi sunt generaţii... ăia mai bătrâni şi snobi preferă termice că atât îi duce capul, dar bogaţii mai tineri vor cumpăra electrice

    Apoi şi ceilalţi tot electrice vor cumpăra când mărcile consacrate vor scoate versiunile electrice
    2 2
  • Ati decalotat-o, ca nu mai e zi de zi , motorina deasupra tuturor. Productia si vanzarea de masini s-a oprit brusc. Si ce-i rau inasta? In afara faptului ca multi nu vor mai avea slujbe, nu e nimic rau in asta. Peste 50 000 de morti si un milion de infectati, iar ronaldo cumpara un bugatti de 9 milioane dolari. Stati in case. Doar doua luni de inactivitate i-au trebuit Pamantului , ca sa inceapa sa respire!
    .....deasupra tuturor.......Nu ma pot abtine de la zambit copios.....
    5 1
  • Late to the party... stiu, dar totusi, trebuie sa spunem adevarul, care e unul singur: producatorii se prevaleaza de criza asta ca sa spuna un adevar care trebuia spus demult. Ca normele de poluare sunt facute de ineptzi. Cei mai multi nu au nicio isprava demonstrabila facuta in toata viata lor. Politicieni, fripturisti, functionarime, creaturi care in mediul privat ar fi date afara in perioada de proba, dupa maxim 4 saptamani. Oameni care normeaza si reguleaza domenii la care nu se pricep. De aici, dezastrul.
    Revenind: producatorii spun abia acum adevarul asta, care le-a ajuns la os. Ar fi trebuit sa spuna demult ca politicile inepte de protejare a planetei baga in faliment una din cele mai importante industrii care mai exista in Europa. Cele mai multe industrii auxiliare care dadeau de lucru si puneau o paine pe masa europenilor au fost exportate spre China si alte zari. Cu consecintele pe care le stim: Europa e in declin economic si de importanta planetara incepand din anii 80. E un declin continuu. Acum, aceasta pandemie s-ar putea sa puna Europa in cap. Pentru un posibil asemenea scenariu trebuie sa le multumim si cretinetzilor care s-au hiperventilat cu planeta, cu drepturile minoritatilor sexuale si nationale si cu alte tembelisme. O sa vedem cum o sa manance planeta cei care o sa ramana fara joburi de acum inainte si daca macar acum se vor trezi si-i vor trage la raspundere pe cei pe care i-au votat si i-au tinut in functii in toti anii astia.

    Masinile electrice NU se vand. Sunt un dezastru pentru mediul inconjurator insusi, pentru finante, pentru cei care sunt destul de fraieri sa-si dea banii pe asa ceva.

    Producatorilor ar trebui sa le fie rusine ca s-au infruptat din aceasta isterie electrica cerand fonduri de la buget si inchizand ochii la prapastia clara spre care se indreapta daca continua pe aceeasi directie. Merg toti inainte gandindu-se ca "o sa rezolvam noi cumva problema bateriilor". N-o so rezolvam in timp util. Singura sursa de energie alternativa reala e hidrogenul, dar si acolo mai e mult pana departe.

    Am stiut intotdeauna ca prostia cu electrificarea isterica o sa le explodeze in nas, dar recunosc ca nu ma asteptam sa se intample asa de rpd. Halal sa le fie! Si lor si tututror celor care au pus botu'.

    Diesel deasupra tuturor! Zi de zi! :)
    3 1
  • @Marius: desteptule! :) Ma bucur sa vad ca avem si asemenea destepti printre noi.
    Bun, ai gasit un studiu ca Dieselul e de vina pentru toate relele planetei si "Uite domne cum moare copiii de Diesel". Foarte frumos, foarte inaltator.
    O singura intrebarica as avea si eu la care sper sa-mi raspunzi din stratosfera inteligentei tale: ce facem fara Diesel? Inchidem si plecam acasa? Ai avut curiozitatea sa te uiti la TV sau sa citesti un articol in ultimele zile? Ai cea mai mica idee ce se intampla acum in lume dpdv economic, cand NU e oprita toata economia mondiala. Dimpotriva, multe ramuri functioneaza foarte bine si acum. Deci ce facem? Cu ce transportam hainutza pe care o iei pe tine, roshiutza pe care o pui in farfurie si computerul sau telefonul de pe care aberezi acum liber pe Internet?
    Astept un raspuns la fel de inteligent ca si studiul pe care l-ai pus, si care nu demonstreaza decat ca "e rau in lume". Da, e rau in lume. Dati voi, desteptii, o solutie la transportul poluant si ucigas. Si povestim apoi. Stiu si eu ca e bine sa fie bine si e rau cand e rau. Merci frumos pentru contributie!
    2 2
  • Copilutzule, din multe puncte de vedere , esti mai clar vazator decat Greta. Diferentza este ca Gretutza este binecunoscuta in toata lumea , iar tu o arzi cu motorina deasupra tuturor. Vocea ta trebuie sa o faci auzita.In toata lumea,nu doar pe @autocircus.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru